صفر تا صد پنکیک سواپ از نصب تا کسب درآمد

صفر تا صد پنکیک سواپ از نصب تا کسب درآمد

یکشنبه 22 اسفند 1400
| 5325
:امتیاز دهید

همه چیز درباره پنکیک سواپ و روش استفاده

احتمالاً شما هم درباره پنکیک سواپ، (یک پروتکل مالی غیرمتمرکز که امروزه محبوب شده است) زیاد شنیده اید. در این راهنمای جامع، درباره اساس کار و ویژگی های PancakeSwap و نحوه کار با آن آشنا خواهیم شد. امور مالی غیرمتمرکز دیفای همچنان با پیشرفت‌های مستمر و راه‌حل‌های جدید و نوآورانه به رشد خود ادامه می‌دهد. یکی از جدیدترین روندها در این حوزه، ایجاد پروتکل‌های مختلف فارمینگ است. بسیاری از پروتکل‌های DeFi در سال های اخیر تکامل یافته‌اند و به کاربران امکان می‌دهند سرمایه‌های خود را به اشتراک بگذارند و در عوض، توکن‌های بومی پلتفرم را به عنوان پاداش دریافت کنند. سهم عمده ای از این پروتکل ها بر اساس شبکه بلاک چین اتریوم است. اما این بار یک پلتفرم قدرتمند بر بستر بایننس اسمارت چین را معرفی می کنیم. قبل از ادامه مقاله، پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک سرمایه گذاری سودمند، طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس را تجربه کنید. 
طراحی سایت صرافی

پنکیک سواپ چیست؟

به زبان ساده، باید PancakeSwap را باید به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز یا DEX در نظر بگیریم. با این حال، نکته مشخص در مورد آن این است که پایه و اساس آن زنجیره هوشمند بایننس، رقیب بزرگ اتریوم است. مهم تر از همه، باید به این واقعیت نیز توجه داشت که شبکه بلاک چین هوشمند بایننس به عنوان پایه ای برای پلتفرم چندمنظوره بایننس عمل می کند. به پشتوانه فناوری زیربنایی در بزرگترین صرافی متمرکز در جهان (Binance) قطعاً اعتبار صرافی پنکیک سواپ بالاتر می رود. بایننس با این صرافی غیرمتمرکز، رقابت بزرگی را برای شبکه‌های رمزنگاری محبوب مانند یونی سواپ و اتریوم ایجاد می‌کند.

تاریخچه

این پلتفرم در سپتامبر 2020 راه اندازی شد و تا فوریه 2021، اولین پروژه میلیارد دلاری در زنجیره هوشمند بایننس شد. جالب اینجاست که آخرین نسخه یعنی، PancakeSwap v2 در آوریل 2021 وارد شد و رشد استثنایی پلتفرم را به نمایش گذاشت.

پنکیک سواپ چطور کار می کند؟

هویت PancakeSwap به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز در حال حاضر کاملاً مشخص است. یکی از اولین جنبه های کار DEX، شبکه بلاک چین زیربنایی آن است، یعنی زنجیره هوشمند بایننس. جالب اینجاست که شبکه BSC جایگزینی سریع تر و مقرون به صرفه برای اتریوم ارائه می دهد. صرافی PancakeSwap مانند بسیاری از پروتکل های DeFi دیگر، مانند Uniswap از سیستم AMM پیروی می کند. با استفاده از استخرهای نقدینگی تولید شده توسط کاربران، به کاربر در مبادله دارایی های رمزنگاری کمک می کند. شما مجبور نیستید به هیچ دفتر سفارشی (جایی که باید منتظر اجرای سفارشات مطابق با آن باشید) وابسته باشید. برعکس، شما با استخر نقدینگی در DEX معامله خواهید کرد.
کاربردهای پنکیک سواپ

سیستم AMM چیست؟

بر اساس سیستم AMM یا Automated Market Maker، شرکت کنندگان باید با دارایی های خود به استخرهای نقدینگی کمک کنند. کاربران باید وجوه خود را در این استخرها واریز کنند و در ازای آن توکن های ارائه دهنده نقدینگی یا توکن های LP دریافت کنند. سپس، ارائه دهندگان نقدینگی می توانند از توکن های LP برای بازپس گیری سهم خود از استخر در کنار سهمی از کارمزد معاملات استفاده کنند. بنابراین، می‌توانید توکن‌های BEP-20 را در کنار افزودن نقدینگی و کسب پاداش با کمک برنامه پنکیک سواپ معامله کنید.

فارمینگ با پنکیک سواپ

نکته مهم در مورد توکن پنکیک سواپ به فرصت های کشاورزی (Farming) با آن اشاره دارد. شما می توانید دارایی های ارز دیجیتال خود را در استخرهای نقدینگی در DEX سپرده گذاری کنید و با توکن های LP یک ارائه دهنده نقدینگی تبدیل شوید. اکنون، می‌توانید توکن‌های LP را سپرده‌گذاری کنید و در ازای دریافت پاداش با توکن‌های بومی، یعنی PancakeSwap CAKE، آن ها را در فرآیندی سرمایه‌گذاری کنید. با گذاشتن توکن کیک در استخرهای SYRUP، می توانید SYRUP را به نسبت 1:1 دریافت کنید که به شما حق دریافت پاداش را می دهد. جوایز برای هولد SYRUP تقریباً 25٪ از انتشار کیک است که به روشی متناسب در بین دارندگان مختلف توزیع می شود.
pancakeswap farming and staking

جفت ارزهای مناسب فارمینگ پنکیک سواپ

لیستی از توکن های LP که می توانید برای فرصت های فارمینگ در DEX استفاده کنید، جفت ارزهای زیادی را شامل می شود. برخی از گزینه های محبوب عبارتند از USDT-BUSD LP، CAKE-BNB LP، و غیره. همچنین می‌توانید با فرصت‌های فارمینگ در PancakeSwap، جوایز زیادی دریافت کنید.کلینیک زیبایی کرج

روش افزودن نقدینگی

برای افزودن نقدینگی به صرافی، باید با رفتن به گزینه «Trade» که در نوار کناری سمت چپ آن را پیدا نموده و کلیک کنید. اکنون، می‌توانید گزینه «Liquidity» را پیدا کنید. روی دکمه کلیک کنید و سپس روی «Add Liquidity» کلیک کنید. جفت توکنی را که می خواهید در استخر نقدینگی سپرده گذاری کنید، انتخاب کنید. قبل از سپردن نقدینگی در استخرها، اطمینان حاصل کنید که تصور واضحی از ضرر احتمالی ناشی از نوسان دائمی ارزهای دیجیتال دارید.
افزودن نقدینگی به صرافی پنکیک سواپ، با رفتن به گزینه «Trade» در نوار کناری سمت چپ

سایت PancakeSwap 

تمام بحث ها در مورد صرافی PancakeSwap و نحوه عملکرد آن، بدون توضیح روش کار با آن، عملاً ناقص است. برای درک بهتر، کافی است در وب سایت پلتفرم DEX pancakeswap.finance سری بزنید و متوجه خواهید شد که بسیاری از ویژگی ها در حالت عادی برای شما غیرقابل دسترسی هستند. بنابراین، چگونه می‌توانید قفل این ویژگی‌هایی را باز کنید و به صورت واقعی درک کنید که این صرافی چه امکانات بی نظیری دارد؟ برای این کار با ما همراه باشید!
سایت پنکیک سواپ

امکانات سایت پنکیک سواپ

در کنار قابلیت معامله در بخش Exchamge، امکان کسب درامد ارزهای دیجیتال در صرافی پنکیک سواپ از طریق فارمینگ و استخرها و قرعه کشی نیز وجود دارد. در ادامه درباره این موارد بیشتر صبحت می کنیم:

روش Farming 

با توکن های LP که پس از افزودن نقدینگی در PancakeSwap در اختیار دارید، آماده شروع سرمایه گذاری فارمینگ خود خواهید بود. شما می توانید برای کسب Cake به عنوان پاداش، در استیکینگ ارز دیجیتال در این پلتفرم شرکت کنید. برای شروع، از منوی بالای صفحه، گزینه Earn را انتخاب و سپس "Farms" را پیدا کنید. اکنون لیستی از جفت ارزها را ملاحظه می کنید که اطلاعاتی نظیر سود سالیانه استیک کردن آن ها در جدول مقابل هر کدام، نوشته شده است. 
فارمینگ در pancakeswap

نحوه افزودن ارز به استیکینگ پنکیک سواپ

برای این کار، جفت ارز موردنظر را انتخاب نموده و سپس روی گزینه "Connect wallet" کلیک کنید. درست مانند توکن های ERC-20، مالکان باید برای جابجایی توکن های BEP-20 تأییدیه ارائه کنند. روی «تأیید قرارداد» کلیک کنید و سپس می‌توانید پنجره‌ای را پیدا کنید که درخواست تأیید تراکنش را دارد. همچنین می توانید به کارمزدهای مرتبط با تراکنش توجه کنید. پس از تایید تراکنش، باید مبلغی را که قصد دارید برای آن استیک کنید انتخاب کرده و تاییدیه خود را ارائه دهید. همچنین پس از کسب سود، می توانید با انتخاب گزینه "Harvest"، پاداش خود را برداشت کنید.

استیکینگ در استخرهای Syrup

همانطور که قبلاً بیان شد، فرصت های کسب سود در پنکیک سواپ یکی از مهمترین فاکتورهای مثبت و جذاب آن است. شما می توانید از این صرافی برای استیکینگ در استخرهای SYRUP استفاده کنید. با انجام چند مرحله ساده، می توانید به راحتی در PancakeSwap سرمایه گذاری کنید. برای این کار از منوی اصلی و بخش Earn به برگه «Pools» دسترسی پیدا کنید و سپس می‌توانید استخرهای موجود برای قرار دادن توکن‌های کیک خود را ملاحظه کنید. شما باید با کلیک بر روی «تأیید کیک» تأییدیه برداشت توکن‌های خود را ارائه دهید. پس از انجام مراحل تأیید، می‌توانید مقدار PancakeSwap CAKE را که می‌خواهید روی آن سرمایه‌گذاری کنید، انتخاب کنید.
پس از گذاشتن توکن‌های کیک، می‌توانید توکن‌های پاداش را از استخر کسب کنید. با کلیک بر روی "Calim"، می توانید تمام جوایز خود را در صرافی نقد کنید.
استخر syrup در پنکیک سواپ

برنامه های دیگر در PancakeSwap

بحث‌های مربوط به پرورش توکن PancakeSwap و استیکینگ، وعده‌های پروتکل جدید DeFi را نشان می‌دهد. با این حال، این صرافی غیرمتمرکز، تنها راه حل مفید DeFi نیست که به شما امکان می دهد کشاورزی کنید و راه خود را به سمت ثروت های رمزنگاری باز کنید. بلکه این پلتفرم همچنین بسیاری از برنامه های جالب دیگر را ارائه می دهد که می توانید برای دریافت ارز دیجیتال رایگان از آن استفاده کنید.
  • بخت آزمایی (Lottery)
یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های PancakeSwap v2، امکانات قرعه‌کشی آن است. شما می‌توانید در لاتاری شرکت کنید و شانس خود را برای پاداش‌های امیدوارکننده امتحان کنید. به این واقعیت توجه داشته باشید که جلسات قرعه کشی می تواند هر بار تنها در حدود 6 ساعت طول بکشد و شما می توانید با داشتن بلیط در آن شرکت کنید. یک بلیط 10 توکن کیک هزینه دارد و شامل ترکیبی تصادفی از چهار عدد بین 1 و 14 می شود. جایزه برنده در قرعه کشی 50٪ از کل استخر لاتاری است. اعداد بلیط باید دقیقاً به همان ترتیب با چهار شماره بلیط برنده مطابقت داشته باشد. 
قرعه کشی در صرافی پنکیک سواپ
  • NFT ها
قرعه کشی در PancakeSwap احتمالاً یک ویژگی شگفت انگیز برای بسیاری از کسانی است که به دنبال یک مبادله غیرمتمرکز هستند. جالب اینجاست که این پلتفرم با امکان برنده شدن در NFT های ویژه، شگفتی های بسیاری دیگر را برای همه آماده کرده است.
توکن غیرقابل تعویض
همچنین می توانید از رمزارز Cake برای برنده شدن NFT های برتر در زنجیره هوشمند Binance استفاده کنید. برندگان NFT می‌توانند آن‌ها را با توکن‌های کیک مبادله کنند یا به عنوان کلکسیون ذخیره کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای کسب شانس برنده شدن این توکن های غیرمثلی در برنامه پنکیک سواپ ثبت نام کنید. بهترین نکته درباره مورد مسابقه NFT انتخاب تصادفی برندگان است. با صفحه NFT در صرافی برای کشف آخرین فرصت ها به روز باشید.
در همین رابطه بخوانید: ساخت NFT رایگان
  • IFO ها، تیم ها و پروفایل ها
پنکیک سواپ همچنین دارای بسیاری از عملکردهای جالب دیگر است که هر فرد باید در مورد آن ها با جزئیات بداند. مثال IFO ها می تواند همین ادعا را ثابت کند. IFOs یا Initial Farm Offerings روشی جالب برای استفاده از مزرعه بازدهی است تا یک توکن تازه راه‌اندازی شده را به کاربران نزدیک‌تر کند. کاربران می توانند IFO ها را در صرافی با استفاده از توکن های LP از استخرهای پشتیبانی شده راه اندازی کنند تا امکان دسترسی به فروش توکن های تازه راه اندازی شده را به دست بیاورند. صرافی PancakeSwap همچنین ویژگی Teams and Profiles را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند تا آمار خود را از طریق ایجاد یک نمایه عمومی نشان دهید.
Initial Farm Offerings

آیا پنکیک سواپ امن است؟

درست مانند سایر صرافی‌های غیرمتمرکز، سؤال «آیا PancakeSwap امن است» کاملاً اجتناب‌ناپذیر است. برای شروع، خوب است بدانید که این بستر، مزیت حسابرسی توسط حسابرس شخص ثالث مانند CertiK را دارد. با این حال، ویژگی های حسابرسی و امنیتی لزوماً به این معنی نیست که جای وجوه شما کاملاٌ امن است. از آنجایی که این صرافی بر روی قراردادهای هوشمند اجرا می شود، باید خطرات باگ ها و آسیب پذیری ها را در نظر بگیرید. 

چرا زنجیره هوشمند بایننس؟

ممکن است تعجب کنید که چرا این پلتفرم از شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) به جای شبکه ای مانند ERC20 استفاده می کنند. پاسخ بسیار ساده است: کاهش هزینه ها!

زنجیره هوشمند بایننس 

در حالی که اتریوم دارای جامعه گسترده ای از کاربران و توسعه دهندگان، در کنار ابزارهایی برای توسعه راه حل های DeFi با کارایی بالا است، PancakeSwap از زنجیره هوشمند بایننس استفاده می کند. اگر به هزینه های بسیار بالای گس اتریوم توجه کرده باشید، کاملا منطقی است که از آن فاصله بگیرید. فقط به عنوان مثال، اگر با استفاده از UniSwap مقداری EGLD بخرید و برنامه تان این باشد که 100 دلار در آن سرمایه گذاری کنید، اما باید 29 دلار تحت عنوان هزینه های اتریوم پرداخت کنید! بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران خرد، اصلاً علاقه ای به چنین چیزی ندارند. استفاده از زنجیره هوشمند بایننس این هزینه ها را به حداقل می رساند. طوری که تنها در حدود 0.10 دلار برای معامله با استفاده از زنجیره هوشمند بایننس پرداخت خواهید نمود. بنابراین، به‌طور خلاصه، استفاده از BSC را به ERC20 ترجیح می‌دهیم چون: بسیار سریع‌تر و بسیار ارزان‌تر است و می‌توانید از Binance برای مدیریت دارایی‌های خودتان استفاده کنید. این تمام چیزی است که باید بدانید.
زنجیره هوشمند بایننس

آموزش عملی کار با پنکیک سواپ

به منظور روان سازی آموزش، سناریویی را ایجاد می کنیم که به نظرمان ساده ترین راه برای استفاده از PancakeSwap است. در این مثال، ما مقداری BNB را در Binance میخریم، سپس آن‌ را به کیف پول متامسک خود منتقل می‌کنیم و بعد از آن، با استفاده از BNB خود، توکن کیک را در پنکیک سواپ خریداری می‌کنیم. به همین سادگی!  این روش را می توان برای هر توکنی که در PancakeSwap فروخته می شود، اعمال کرد! بنابراین شما می توانید این راهنما را بدون توجه به اینکه کدام توکی را می خواهید بخرید، تا آخر دنبال کنید.
شاید برای شما جالب باشد: روش اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ
ما قصد داریم مقداری توکن (کیک) بخریم تا آن را به اشتراک بگذاریم، بنابراین فعلاً با همین توکن پیش می رویم. ما هر یک از مراحل مورد نیاز در زیر را با جزئیات ارائه خواهیم کرد، پس از دنبال کردن این آموزش، دقیقاً می‌دانید چگونه از این صرافی استفاده کنید و به راحتی در معاملات خود پیش خواهید رفت!

مرحله 1 - ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال

همانطور که بیشتر شما می دانید، بایننس صرافی مورد علاقه بسیاری از افراد در جهان، به دلیل سابقه امنیت و سهولت استفاده از آن است. گرچه خرید BNB در بسیاری از صرافی های ایرانی و خارجی امکان پذیر است. ما تنها برای نمونه، با بایننس پیش می رویمورود به بایننس بسیار ساده است. فقط مراحل ثبت نام را طی کنید و داده هایی را که از شما خواسته می شود را تکمیل دهید. فراموش نکنید که برای امنیت بیشتر، احراز هویت دو عاملی را فعال کنید. برای این کار می توانید از برنامه Google Authenticator استفاده کنید. 

مرحله 2 - خرید BNB در Binance

در مرحله بعد، باید BNB را در بایننس خریداری کنیم. این به همان سادگی ثبت نام در سایت است. پس از انجام لاگین و ورود به سایت، گزینه Buy Crypto -> Credit/Debit Card را از منوی پیمایش بالا انتخاب کنید. اگر کارت بین المللی دارید، خیلی خوش شانس هستید زیرا می توانید مستقیماً با استفاده از کارت اعتباری خود در بایننس، BNB را خریداری کنید، در غیر این صورت باید ابتدا تتر یا بیت کوین را به حساب خود منتقل نموده و سپس از بخش Exchange نسبت به مبادله آن با BNB اقدام کنید.
خرید از بایننس

روش خرید BNB با تتر

  1. در صفحه معاملات، نوع سکه را به BNB تغییر دهید
  2. مقدار دلاری را که می خواهید واریز کنید وارد کنید
  3. مقدار BNB دریافتی خود را بررسی کنید
  4. روی خرید BNB کلیک کنید تا معامله ثبت شود

مرحله 3 - نصب کیف پول متامسک

MetaMask یکی از ساده ترین و محبوب ترین کیف پول هایی است که می توانید برای نرم افزاری مانند پنکیک سواپ استفاده کنید. راه اندازی آن واقعا آسان است و در واقع به عنوان یک افزونه مرورگر برای کروم و فایرفاکس ارائه می شود. گرچه نسخه موبایل آن هم ارائه شده است. شما می توانید متامسک را به عنوان یک برنامه در دستگاه iOS یا Android خود دانلود کنید، در این آموزش قصد داریم از افزونه کروم استفاده کنیم. برای استفاده از MetaMask با پنکیک سواپ ابتدا باید به وب سایت metamask.io بروید و روی Download now کلیک کنید.
کیف پول متامسک و پنکیک سواپ
هنگامی که بر روی Download Now کلیک می کنید، وب سایت معمولاً مرورگر شما را شناسایی می کند، در صورت عدم شناسایی، فقط مطمئن شوید که Firefox یا Chrome را انتخاب کرده اید و سپس به سادگی بر روی Install MetaMask برای دستگاه خود کلیک کنید. اگر با کروم پیش می روید، اکنون پس از ورود به فروشگاه وب کروم، روی Add to Chrome کلیک کنید. بعد از شروع نصب MetaMask در مرورگر خود، روی Get Started کلیک کنید. برای راه اندازی کیف پول جدید، روی Create a Wallet کلیک کنید.
  • حال انتخاب کنید که آیا می‌خواهید با ارسال داده‌های استفاده ناشناس به بهبود MetaMask کمک کنید یا نه.
  • بعد، یک رمز عبور جدید ایجاد کنید و کاملاً مطمئن شوید که ایمن است. در صورت تمایل می توانید از Secure Password Generator برای ایجاد رمز عبور ایمن استفاده کنید.

مهمترین بخش: یادداشت برداری از عبارت بازیابی مخفی

برای دیدن کلمات مخفی مخصوص خود، روی فیلد «Click here to reveal secret words» کلیک کنید. یادتان باشد که به هیچ وجه نباید این عبارات را فرموش نموده یا از دست بدهید. بدون آن ها، شما نمی توانید کیف پول خود را بازیابی کنید. ما توصیه می کنیم آن ها را روی یک کاغذ فیزیکی یادداشت کنید، چند کپی تهیه کنید و آن ها را در چند مکان مختلف ذخیره کنید. تهیه اسکرین شات یا عکس از این صفحه توصیه نمی شود.
عبارات بازیابی متامسک

راه اندازی متامسک

پس از آن که عبارت پشتیبان مخفی خود را انتخاب کردید، باید کلمات را به ترتیب مناسب تأیید کنید. در نهایت روی All Done کلیک کنید. ممکن است تعجب کنید که چرا برای ثبت نام در MetaMask نیازی به تنظیم ایمیل ندارید. دلیل آن این است که کیف پول شما در بلاک چین ذخیره می شود. همچنین به همین دلیل است که به عبارت بازیابی خود نیاز دارید، چون این به شما امکان می دهد تا کیف پول خود را پیدا کنید و بعدا قفل آن را باز کنید. یعنی برخلاف پسورد اکانت اینستاگرامتان، در بلاک چین، هیچ نهادی نیست که بتواند برای بازگردانی حسابتان به کمک شما بیاید. تنها چیزی که دارید، کلمات بازیابی تان است و بس! اگر مراحل بالا را به دقت انجام داده باشید، اکنون کار راه اندازی کیف پول خود را تمام کرده اید! حال روی لوگوی کوچک METAMASK در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید تا کیف پول شما نشان داده شود.
نصب متامسک برای پنکیک سواپ

راه اندازی MetaMask - دسترسی به کیف پول

شما می توانید به سادگی با کلیک بر روی تب Extensions در گوشه سمت راست بالای مرورگر خود به کیف پول MetaMask تان دسترسی پیدا کنید و آن را با تایپ رمز عبور خود باز کنید. اکنون می توانیم ادامه دهیم و به شما روش استفاده از پنکیک سواپ به وسیله متامسک را نشان خواهیم داد.

افزودن شبکه BNB به متامسک

اکنون باید شبکه مربوط به BNB را به MetaMask اضافه کنیم. بنابراین، ما باید شبکه زنجیره هوشمند Binance را به کیف پول ارز دیجیتال خود اضافه کنیم. نگران نباشید، این کار هم بسیار ساده است! ابتدا متامسک خود را با رمز عبورتان باز کنید. روی عکس پروفایل خود کلیک نموده و تنظیمات را انتخاب کنید.
افزودن شبکه بایننس اسمارت چین به متامسک
پس از وارد شدن به تنظیمات، روی Networks -> Add Network کلیک کنید و جزئیات را همانطور که در زیر آورده ایم وارد کنید. شما می توانید قبل از انجام این کار، تنظیمات را در وب سایت رسمی بایننس دوباره بررسی کنید. 

Network Name: Binance Smart Chain

New RPC URL: https://bsc-dataseed.binance.org

Chain ID:56

Currency Symbol: BNB

Block Explorer URL: https://bscscan.com

انتقال BNB به MetaMask

اکنون می خواهیم BNB را از بایننس (یا صرافی / کیف پول دیگر) به متامسک انتقال دهیم. مطمئن شوید که MetaMask شما آنلاک است و در شبکه BEP20 هستید. این باید با موجودی فعلی شما 0 BNB نشان داده شود. روی Account1 خود کلیک کنید تا آدرس کیف پول BNB خود را کپی کنید. حالا به بایننس برگردید، روی Wallet -> Fiat و Spot کلیک کنید. اگر ارز دیگری ندارید، BNB باید در بالای صفحه نمایش داده شود. اگر اینطور نیست، BNB را در نوار جستجو جستجو کنید. سپس بر روی Withdraw در کنار BNB کلیک کنید.
انتقال بایننس کوین به متامسک
اکنون آدرس کیف BNB در متامسک خود را در قسمت گیرنده قرار دهید، زنجیره هوشمند Binance (BSC) را به عنوان پروتکل شبکه انتخاب کنید و مبلغی را که می خواهید ارسال شود وارد کنید. خوب است که ابتدا حداقل 0.01BNB را ارسال کنید تا ببینید آیا به MetaMask شما می رسد یا خیر. هرگز قبل از اینکه ابتدا فرآیند را با مقدار کمی آزمایش کنید، مقادیر زیادی ارز دیجیتال را به جایی ارسال نکنید!
نگران هزینه کارمزد نباشید، چون در برابر شبکه اتریوم، واقعا ناچیز است.
هنگامی که همه چیز را دوباره بررسی کردید، گزینه Submit را بزنید و احراز هویت دو مرحله ای و کد ایمیل خود را وارد کنید. تراکنش معمولاً فقط چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد. اکنون  MetaMask خود را باز کنید و F5 را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا سایت به روز شود. به محض نشستن BNB به حساب، می توانید کار را ادامه دهید و کل مبلغ مورد نظر خود را برای معامله در پنکیک سواپ ارسال کنید. اکنون، ما به شما نشان می دهیم که چگونه از PancakeSwap با MetaMask استفاده کنید!

نحوه استفاده از پنکیک سواپ با BNB

ابتدا باید پنکیک سواپ را باز کنید. سپس روی Connect در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا MetaMask به آن متصل شود. هنگامی که این کار را می کنید، از شما خواسته می شود که انتخاب کنید به کدام حساب می خواهید متصل شوید، اگر این آموزش را دنبال کرده اید، حساب BNB شما باید به طور پیش فرض متصل باشد. روی Next و سپس روی Connect کلیک کنید. کیف پول شما اکنون به PancakeSwap متصل است. این تمام چیزی است که در راه اندازی اولیه وجود دارد. اکنون می توانید انتخاب کنید که با بایننس کوین خود چه کاری انجام دهید.
اتصال متامسک به پنکیک سواپ

چگونه توکن ها را در PancakeSwap پیدا کنیم؟

ما می خواهیم یک ترفند کوچک را در مورد نحوه یافتن توکن ها در این صرافی به روشی کارآمد ارائه کنیم. به CoinMarketCap بروید و PancakeSwap را در نوار جستجو در گوشه سمت راست بالا تایپ کنید. سپس آن را در زیر Exchanges انتخاب کنید. این ترفندی است که می توانید برای انواع مبادلات استفاده کنید. به این ترتیب، تمام سکه های فهرست شده در پنکیک سواپ را با قیمت هایشان درست در کنار آن ها می بینید.

نحوه معامله در پنکیک سواپ

اکنون که کیف پول شما متصل است، می توانید با استفاده از BNB در PancakeSwap معامله کنید. در منو، روی Trade -> Exchange کلیک کنید. از آنجایی که می‌خواهیم مقداری Cake برای استیک کردن آن بخریم، به سادگی کیک را به عنوان ارز مورد نظر خود انتخاب می‌کنیم. هنگامی که در پنجره Swap قرار گرفتید، ادامه دهید و سکه CAKE را انتخاب کنید. سپس مقدار BNB را که می خواهید برای آن خرج کنید، وارد کنید. در نهایت Swap را بزنید تا معامله ثبت شود. این روش دقیق برای هر سکه دیگری که در PancakeSwap موجود است قابل اجرا است.
خرید Cake در پنکیک سواپ

تایید معامله

اگر روی Swap کلیک کنید و ماوس را روی کارمزدها قرار دهید، می‌بینید که هزینه‌ها به 0.2% می‌رسد که کاملاً عالی است! پس از کلیک بر روی Confirm Swap، پلتفرم برای آخرین بار از شما می خواهد که تراکنش خود را تایید کنید و پس از انجام این کار، معامله شما تمام شده است.

چگونه توکن های خود را در متامسک ببینم؟ 

سایت اتر اسکن برای بلاک چین اتریوم و BscScan برای زنجیره هوشمند بایننس وجود دارد. پس به وب سایت BscScan بروید و رمزارزی را که می خواهید اضافه کنید جستجو کنید. شما می توانید توکن های تایید شده را با علامت آبی از بقیه تشخیص دهید. هنگامی که به آن بخش رسیدید، روی سه نقطه کوچک کنار نمایه خلاصه کلیک کنید و روی Add Token to Web3 Wallet کلیک کنید. سپس کیف MetaMask باز می شود و از شما می پرسد که آیا می خواهید توکن را اضافه کنید. همچنین مقدار موجودی تان را به شما نشان می دهد! هنگامی که آن را اضافه کردید، می توانید کیف پول را باز کنید و روی CAKE کلیک کنید تا موجودی خود را بررسی کنید. 
bsc scan
تا اینجا، باید اصول اولیه برای استفاده از PancakeSwap را آموخته باشید. اگر این تمام چیزی است که می خواهید، اکنون آماده اید اما اگر می‌خواهید درباره ویژگی‌های دیگر آن‌ مانند استیکینگ، شرکت در قرعه‌کشی و غیره بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید.

نحوه استفاده از PancakeSwap Lottery

این یکی از دلایلی است که خیلی از کاربران مایل به استفاده از پنکیک سواپ هستند، این کار بسیار سرگرم کننده ای است! PancakeSwap یک قرعه کشی داخلی ارائه می دهد که در آن با خرج کردن کیک با شانس برنده شدن CAKE در آن شرکت می کنید. هر روز قرعه کشی وجود دارد. برای شما یک مثال می زنیم: یکی از قرعه کشی های اخیر، 1496 کیک ارزش داشت. رقمی معادل چند ده هزار دلار!

شرایط قرعه کشی صرافی پنکیک سواپ

  • شما می توانید یک بلیط قرعه کشی برای 1 کیک بخرید.
  • هیچ محدودیتی برای کاربر وجود ندارد، بنابراین می توانید هر تعداد بلیط بخرید
  • پس از خرید بلیط، یک عدد تصادفی 4 رقمی دریافت می کنید که می تواند عدد برنده شما باشد
  • برای برنده شدن، باید هر 4 عدد را به همان ترتیب بلیط خود مطابقت دهید

نحوه شرکت در قرعه کشی PancakeSwap

به Lottery بروید، روی تایید کیک کلیک کنید. MetaMask از شما یک پیام امنیتی می پرسد. پس از کلیک بر روی تایید، باید روی خرید بلیط کلیک کنید و تایید کنید که کیک شما برای بلیط قرعه کشی خرج می شود. پس از آن، شماره خود را دریافت خواهید کرد! موفق باشید!

استیک کردن کیک در پنکیک سواپ

این احتمالاً دلیل علاقه بسیاری از شما به PancakeSwap است. استیک کردن یک راه عالی برای کسب درآمد غیرفعال است. برای اینکه بتوانید کیک را استیک کنید، در واقع باید مقداری کیک و BNB در کیف پول خود داشته باشید، که اکنون به لطف مراحل بالا می دانید چگونه این کار را انجام دهید. نکته مهم در این مورد این است که می توانید در هر زمانی توکن های خود را Unstake کنید، بنابراین هیچ دوره قفلی وجود ندارد. این برای جلوگیری از ضرر در زمان افت قیمت بازار، یک امکان عالی است!
استیک کردن در پنکیک سواپ

انتخاب استخر Staking در PancakeSwap

از نوار پیمایش سمت چپ به Pools بروید. اکنون می‌توانید نوع استخری را که می‌خواهید، انتخاب کنید. به این معنی که ارزی را که می‌خواهید با قرار دادن Cake خود کسب کنید، انتخاب کنید. ما می خواهیم کیک بیشتری کسب کنیم. بنابراین ما استخر Cake را انتخاب می کنیم. پس از کلیک بر روی تایید کیک، MetaMask از شما اجازه می خواهد، مانند قرعه کشی قبلی. هنگامی که آن را تأیید کردید، روی + کلیک کنید و مقدار کیکی را که می خواهید در آن استیک کنید، انتخاب نمایید. مقدار کیکی را که می خواهید در آن استیک کنید وارد کنید و هزینه اندک آن را تصدیق کنید. سپس استخر کیک خود را به روز کنید. به همین راحتی می توان کیک را در پنکیک سواپ گذاشت!

روش Harvest یا یا Compound؟

اکنون، هنگامی که واقعاً مقداری کیک به دست آوردید، می توانید انتخاب کنید که آن را برداشت کنید (Harvest) یا آن را دوباره سرمایه گذاری کنید (Compound). به عنوان مثال، اگر 1 کیک به دست آورده اید و روی برداشت کلیک کنید، آن مقدار در کیف پول MetaMask شما قرار می گیرد و در دسترس شما است. از سوی دیگر، اگر بخواهید Compound کنید، آن یک Cake مستقیماً به استخر برمی‌گردد و کیک بیشتری تولید می‌کند زیرا اکنون کیک بیشتری در اختیار دارید. 

فارمینگ پنکیک سواپ

PancakeSwap Yield Farming یک روش بسیار جذاب برای کسب درآمد غیرفعال با APR (نرخ درصد سالانه) بسیار بالا است. بسیار آگاه باشید که این می تواند به دلیل نوسانات زیاد بازار در معرض زیان دائمی باشد، بنابراین این کار می تواند یک فعالیت پرخطر باشد. قبل از استفاده از پلتفرم، حتماً تحقیقات خود را در مورد تکمیل کنید.

مرحله 1 - اضافه کردن نقدینگی

ابتدا باید نقدینگی را به صرافی PancakeSwap خود اضافه کنیم. در نوار پیمایش Farms را انتخاب کنید. در مرحله بعد، انتخاب یک جفت فارمینگ به عهده شماست. در این آموزش، ما از CAKE-BNB استفاده می کنیم. روی آن کلیک کنید تا بزرگ شود. اکنون روی Get CAKE-BNB LP کلیک کنید تا نقدینگی به استخر اضافه شود. حال مقدار BNB را که می‌خواهید به استخر اضافه شود، انتخاب کنید. پس از آن، بر روی تایید Cake کلیک کنید. کادر گفتگو را در MetaMask بسته و هزینه را تایید کنید. اکنون بر روی Supply کلیک کنید تا اضافه کردن نقدینگی خود را تکمل کنید. حال باید مقدار توکن های LP موجود در کیف پول خود را ببینید.

مرحله 2 - PancakeSwap Farm را فعال کنید

اکنون از نوار منو به Farms برگردید و روی CAKE-BNB بزنید تا باز شود. روی Enable کلیک کنید تا مزرعه فعال شود. MetaMask دوباره از شما می خواهد که فرآیند را تأیید کنید. پس از اتمام، برای شروع روی Stake LP کلیک کنید. مبلغی را که می خواهید استیک کنید را وارد نموده و روی تایید کلیک کنید. اکنون کار تمام است!

PancakeSwap NFT

پلتفرم پنکیک سواپ همچنین شروع به ارائه توکن های غیر قابل تعویض (NFT) کرده است. شما می توانید با کلیک بر روی کلکسیون ها در نوار ناوبری آن را بررسی کنید. در حال حاضر هیچ راهی برای شرکت کردن در افزودن این توکن ها وجود ندارد. اما هنگامی که برنده شدید، می توانید آن را نگه دارید یا آن را با Cake معاوضه کنید. با توجه به تبلیغات اخیر NFT، احتمالاً ایده خوبی است که آن ها را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگه دارید.

Initial Farm Offering

آیا از حجم قابلیت های این صرافی غیرمتمرکز شگفت زده شده اید؟! صبر کنید، این لیست هنوز تمام نشده است! احتمالاً در مورد عرضه اولیه ارزهای دیجیتال (ICO ) شنیده اید که به شما امکان می دهد خیلی زود وارد یک ارز جدید شوید. با استفاده از PancakeSwap Initial Farm Offering، این شانس را خواهید داشت که در مزرعه تازه منتشر شده با جوایز بالقوه بزرگ شرکت کنید. می‌توانید با انتخاب برگه IFO در منو، پیشنهاد اولیه PancakeSwap را بررسی کنید.

نقشه راه پروژه

اگر به نقشه راه این صرافی نگاه کنید، می بینید که توسعه دهندگان آن ها کارهای زیادی انجام داده اند!
آنچه که در ادامه به این پلتفرم افزوده می شود:
  • وام و قرض گرفتن توکن های BSC و LP
  • معاملات مارجین
  • گیمیفیکیشن مبتنی بر NFT (کارها، ارتقاء سطح، کسب NFT، ضرب کردن با کیک)
  • معاملات باینری آپشن
  • استیک با مدت زمان ثابت
همه این ها ویژگی های عالی هستند که پلتفرم را بیشتر بهبود می بخشند.

نتیجه گیری 

اگر موفق شده اید تا اینجای کار مقاله را دنبال کنید، ما امیدواریم که توانسته باشیم دید جامع و کاملی نسبت به قابلیت ها، نحوه کارکرد، نکات مهم و روش کار با پنکیک سواپ را به شما عزیزان آموزش داده باشیم. از نقطه نظر UI/UX گیمیفیکیشنی که آن ها انجام دادند عالی است. این صرافی به راحتی به کیف پول های مختلف مثل تراست ولت و متامسک متصل می شود و شما می توانید از امکانات مختلف نظیر فارمینگ و استخرهای استکینیگ آن بهره مند شوید. همه این پیشرفت ها مرهون شبکه هوشمند بایننس و پلتفرم پویای آن است. غیرمتمرکز بودن پنکیک سواپ، تلاش خوبی در راستای اهداف و رسالت بلاک چین، (دادن اختیار کنترل دارایی افراد به دست خودشان) است. آنچه می تواند این پلتفرم را جذاب تر کند، افزایش تعداد آلت کوین ها و کاهش هر چه بیشتر هزینه معاملات است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اگر به دنبال سرمایه گذاری سودمند در بازار رمزارزها هستید، ما به شما طراحی سایت ارز دیجیتال توسط آرتاراکس را پیشنهاد می کنیم. به پشتوانه ده سال تجربه در زمینه طراحی انواع سایت های صرافی نظیر طراحی سایت صرافی بیت کوین، پرفکت مانی، وبمانی و انواع سایت های خرید و فروش خودکار ارزهای دیجیتال و طراحی سایت صرافی P2P، آماده همکاری با شما عزیزان هستیم. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی وبسایت صرافی ارزهای دیجیتال کد زیر را اسکن نموده و یا با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

مشاوره طراحی سایت صرافی آرتاراکس

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
رضا
1401/10/17 17:33

متامسک کیف پول خیلی خوبه. ایردراپ هاشم شرکت کنین کلی سود میده

یعقوب
1401/8/4 21:01

درودبر یکایک شما دوستان دمتون گرم واقعا عالی و شفاف و کامل توضیح دادید از زحماتتون سپاسگزاریم




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002