بهترین پروژه های بلاکچین اتریوم برای سرمایه گذاری

بهترین پروژه های بلاکچین اتریوم برای سرمایه گذاری

سه شنبه 11 آبان 1400
| 5660
:امتیاز دهید

پروژه های بلاک چین اتریوم

برنامه های غیر متمرکز dapps بلاکچین اتریوم یا پروژه های بلاک چین اتریوم با برنامه های عادی که هر روز با آن ها سروکار دارید متفاوت اند. زیرا این ها برای ارائه قابلیت های کنترلی بیشتر به کاربران به وجود آمده اند. بلاکچین اتریوم پذیرای پروژه های مختلفی است که برخی از آن ها ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می کنند. در این مقاله در وبلاگ آرتاراکس، به معرفی مهم ترین پروژه های بلاک چین اتریوم می پردازیم. با ما همراه باشید. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، برای استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.

طراح سایت ارز دیجیتال

تعداد پروژه های بلاکچین اتریوم

بر اساس اطلاعات سیستم رهگیری اپلیکیشن های کریپتو (State of the Dapps) امروزه بیش از 3000 برنامه غیرمتمرکز DApps در شبکه بلاکچین اتریوم فعال هستند. این اپلیکیشن ها از نمونه هایی که روی تلفن همراه نصب می شوند و حتی نرم افزارهای تحت وب متفاوت اند. زیر هدف اصلی این برنامه ها، ارائه گزینه های کنترلی متنوع تر در خصوص داده های تحت مدیریت نرم افزار به کاربران است.

اتریوم

تفاوت نرم افزارهای معمولی با Dapps

نرم افزارهای معمولی مانند توییتر یا اینستاگرام، توسط یک سازمان مرکزی مدیریت می شود. در نتیجه کنترل نهایی بر آنچه کاربر در دسترس خواهد داشت، در سیطره سازندگان این نرم افزارها خواهد بود. همچنین میزان امنیت اطلاعات کاربران نیز توسط توسعه دهندگان این app ها خواهد بود.

ویژگی برنامه های غیرمتمرکز

برنامه های dapps از یک رویکرد غیرمتمرکز برای مدیریت داده ها استفاده می کنند. از نظر تئوری، این کار باعث می شود که کنترل همه چیز در دستان کاربر قرار گیرد. این کار به کمک فناوری شبکه های بلاکچین صورت می پذیرد. این همان تکنولوژی است که اتریوم بر آن بنا شده است. اتریوم به طور همزمان، هم نام دومین رمز ارز بزرگ جهان با نماد ETH و همچنین بستر خلق و اجرای برنامه های غیرمتمرکز DApps است.

نقش اتریوم در برنامه های غیرمتمرکز

بستر شبکه ارز دیجیتال Etherum ویژگی های منحصر به فردی دارد که باعث استقبال توسعه دهندگان مختلف برای اجرای پروژه های خود بر روی این بلاک چین شده است. این یک بستر متن باز است. بدین معنی که پروژه های ساخته شده با آن، می تواند واقعی یا کلاه برداری در روز روشن باشد! در نتیجه انجام تحقیقات کافی قبل از سرمایه گذاری در این فضا ضروری است.

بهترین پروژه های بلاکچین اتریوم

با این مقدمه در خصوص ویژگی های اتریوم و اپلیکیشن های غیرمتمرکز، به معرفی برترین پروژه ها در این زمینه می پردازیم. هم اکنون بسیاری از پروژه های شبکه اتریوم روی امور مالی غیر متمرکز یا دیفای کار می کنند. DeFi این هدف را دنبال می کند کاربردهای دنیای ارزهای دیجیتال را از تراکنش های روزمره به فعالیت های مالی پیچیده تری گسترش بدهد.

دیفای

فضای دیفای در سال 2020 رشد چشمگیری را تجربه کرد. مجموع دارایی این بخش از ابتدای سال که رقمی در حدود 650 میلیون دلار بود، با 2000 درصد رشد به رقم عجیب 16.05 میلیارد دلار در فوریه 2021 رسید.

برنامه های غیرمتمرکز به قدری مشهور و محبوب شده است که نیاز به اتر مورد نیاز برای انجام تراکنش ها را بیشتر از همیشه نموده است. این یک نتیجه مستقیم از رقابت کاربران DAPPS برای انجام تراکنش هایشان با سرعت بالاتری توسط ماینرها است. هر چقدر که کارمزد یک تراکنش بالاتر باشد، شانس بیشتری برای جلب نظر یک ماینر اتریوم برای افزودن زودتر بلاک جدید خواهد داشت.

پروژه میکر داو MakerDao

استیبل کوین ها یک تلاش برای بهبود یکی از نقاط ضعف کریپتوکارنسی است. قیمت رمز ارزها دائمًا در حال نوسان است. این نوسانات گاهی اوقات شدید و بسیار شدید است. در نتیجه استفاده از آن ها را به عنوان یکی از روش های پرداخت و یا دارایی سرمایه ای با چالش های جدی روبرو مواجه می نماید. با اینکه اکثر سکه های پایدار به صورت متمرکز ایجاد شده اند، اما MakerDAO از این نظر متفاوت است که برنامه مفصلی برای چگونگی تمرکززدایی از کنترل استیبل کوین خود ، یعنی دای Dai ارائه کرده است.
میکر داو

پروژه یونی سواپ

یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است. بدین معنی که برخلاف بسیاری از صرافی ها، این یکی هرگز کنترل دارایی کاربران خود را بر عهده نمی گیرد. می توان گفت که یونی سواپ مشهورترین صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال است. این بستر مبادله ارزهای دیجیتال، عملاً سنگ بنای حرکت پر رونق اخیر DeFi اتریوم بوده است که مبادله سکه به سکه را تسهیل می کند.

ویژگی های یونی سواپ

این پروژه موفق، یک رقیب سرسخت به نام سوشی سواپ پیدا کرده است. این صرافی می کوشد که تمام کاربران Uniswap را از آن خود کند. یکی دیگر از جنبه های منحصر به فرد Uniswap این است که از سیستم خودکار بازار ساز (AMM) برای تسهیل معاملات استفاده می کند. بدین معنا که مخازن نقدینگی زیرین که مبادله واقعی سکه را مدیریت می کنند، بر خلاف یک سیستم ثبت سفارش سنتی، توسط قراردادهای هوشمند اداره می شوند.

به دنبال سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال هستید؟ طراحی صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس را انتخاب کنید!

پروژه چین لینک

برنامه Chainlink یک پلتفرم اوراکل می باشد. بدین معنی که قراردادهای هوشمند را به داده های لحظه ای دنیای خارج از بلاکچین، مثل آب و هوا یا قیمت سهام متصل می کند. یک قرارداد هوشمند از این داده ها برای اجرای دستور العمل های از پیش تعیین شده استفاده می کند. برای مثال، پرداخت کاملاً خودکار بیمه در صورت بروز یک طوفان به مشتری می تواند توسط یک اوراکل و یک اسمارت کانترکت صورت پذیرد. با آنکه چین لینک در سال 2017 ایجاد شد، اما تا سال 2019 چندان بر سر زبان ها نیفتاد و عملیاتی نشد. این زمانی بود که همکاری اش با گوگل رسانه ای شد. Chainlink توسط یک توکن ERC-20 تغذیه می شود و در بالای شبکه اتریوم اجرا می شود.

Axie Infinity

Axie Infinity یک بازی نقش آفرینی آنلاین است که در آن کاربران شخصیت های دیجیتالی و خارق العاده ای به نام "Axies" جمع آوری و پرورش می دهند. این Axis ها در واقع یک نوع توکن NFT هستند. یعنی اینکه هر کدام از آن ها از نظر کریپتوگرافیکی منحصر به فرد هستند. گیمرها روی آن ها مالکیت کامل دارند و در برخی موارد به دلیل کمیاب بودن و قابل جمع آوری بودن، ارزش مالی زیادی پیدا می کنند.

پروژه آوه Aave
آوه یک پلتفرم وام دهی و استقراض غیرمتمرکز است که اخیراً 25 میلیون دلار سرمایه از شرکت های برجسته سرمایه گذاری ریسک پذیر blockchain.com و blockchain جمع آوری کرده است. طبق گزارش دیفای پالس DeFi Pulse ، پروژه آوه در حال حاضر چهارمین برنامه غیر متمرکز دیفای است و 1.14 میلیارد دلار سرمایه درون خودش جذب کرده است.
آوه پروژه aave
 

سایر برنامه های بلاکچین اتریوم

کامپاند (compound)

کامپاند یک سیستم وام دهی غیرمتمرکز است. این پلت فرم با ابداع استخراج نقدینگی شناخته می شود. جایی که شرکت یک سکه منحصر به فرد منتشر می کند و تنها کسانی که نقدینگی را به پلتفرم ارئه می کنند، می توانند آن را به دست آورند. کاربران از این تکنیک برای کسب درآمد استفاده می کنند و شرکت ها نیز از این ایده برای جذب کاربران جدید بهره می برند.

پلتفرم WBTC

رپد بیت کوین یک توکن اتریوم است که به صورت معکوس با نسبت 1:1 مشابه بیت کوین می باشد. هدف توکن این است که نقدینگی موجود در بیت کوین را به اتریوم برساند. این محبوبیت تا حدی افزایش یافته است. زیرا سرمایه گذاران می توانند از بیت کوینی که در شبکه اتریوم قفل می کنند بهره ببرند.

SuchiSwap

سوشی سواپ صرافی غیرمتمرکز (DEX) شاخه ای از صرافی غیرمتمرکز Uniswap است که به تامین کنندگان نقدینگی، با توکن SUSHI بومی خود پاداش می دهد. طبق گفته DeFi Pulse تا به امروز، این صرافی جزو 10 برنامه برتر اتریوم DeFi است.

پروژه Status

این یک کیف پول اتر و سیستم پیام خصوصی می باشد.

دامنه های غیرقابل توقف 

یکی از اهداف زیاد تبلیغ شده اتریوم، غیرمتمرکز کردن اینترنت به کمک ساخت اپلیکیشن هایی است که توسط غول های فناوری کنترل نمی شوند. دامنه های توقف ناپذیر با ایجاد دامنه هایی که توسط یک نهاد یا دولت مرکزی قابل حذف نیستند، نقش خود را در این زمینه ایفا می کند.

توکن های توجه محور

یک توکن ERC-20 در اتریوم که بین کاربران، ناشران و تبلیغ‌کنندگان در مرورگر Brave رد و بدل می‌شود. هنگام استفاده از مرورگر، کاربران BAT را از تبلیغ کنندگان برای توجه آنها دریافت می کنند. BAT پروژه ای است که توسط خالق جاوا اسکریپت و یکی از بنیانگذاران موزیلا، برندان ایچ هدایت می شود.

OpenSea

اوپن سی یک بازار برای خرید و فروش NFT ها شامل Axies، دامنه های توقف ناپذیر، هنرهای دیجیتالی و غیره است.

دی سنتر لند (Decentraland)

معرف یک بازی غیرمتمرکز واقعیت مجازی است که در آن کاربران، مالک زمینه های مجازی هستند و می توانند سازه هایی مانند پارک های موضوعی و ساختمان های تفریحی بسازند که بتوانند از آن ها درآمدزایی داشته باشند.
decenterland

انواع دیگر برنامه های بلاکچین اتریوم

ده ها نرم افزار رمزنگاری دیگر با کاربرانی به مراتب کمتر از سرویس های فوق نیز وجود دارد. برخی قبل از رونق DeFi محبوبیت بیشتری داشتند و اهمیت تاریخی دارند. از جمله می توان موارد ذیل را برشمرد:

صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال (DEX)
  • X0
  • LocalEthereum
  • Balancer
پلتفرم های وام دهی
  • Curve Finance
  • dYdX
استیبل کوین ها
  • تتر

  • یو اس دی کوین

  • PAX

  • بازارهای پیش گویی

  • Storj

  • Golem

برنامه های متفرقه شبکه اتریوم
  • Dark Forest
  • Tornado Cash: for private transactions on Ethereum
  • Aragon
  • Circles
سرمایه گذاری امن و پرسود در ارزهای دیجیتال

اگر علاقمند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستید، می توانید یک کسب و کار پرسود را مدیریت کنید. بدین منظور، کافیست با سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال به آرتاراکس، اولین گام را محکم بردارید. آرتاراکس به پشتوانه سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت صرافی، طراحی سایت صرافی پی تو پی (مشابه بایننس)، طراحی سایت صرافی بیت کوین و طراحی سایت پرفکت مانی، در خدمت شماست. برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

تماس آرتاراکس


 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
رضا مرادی
1400/9/2 10:37

چقدر بلاک چین اتریوم پیشرفته است. فکر می کنم به زودی بایننس اسمارت چین هم این امکانات رو در اختیار کاربران قرار بده




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002