سایت اتر اسکن چیست؟ رهگیری تراکنش های شبکه اتریوم

سایت اتر اسکن چیست؟ رهگیری تراکنش های شبکه اتریوم

یکشنبه 10 بهمن 1400
| 3793
:امتیاز دهید

اتر اسکن چیست؟

اتر اسکن یک پلتفرم کاوشگر بلاک چین و تجزیه و تحلیل است که به شما امکان می دهد به جزئیات هر تراکنش بلاک چین اتریوم که در انتظار یا تایید است دسترسی داشته باشید. این سرویس قابل اعتمادترین ابزار برای پیمایش در تمام داده های عمومی در بلاک چین اتریوم است و گاهی اوقات "Ethplorer" نامیده می شود. این داده ها شامل داده های تراکنش، آدرس کیف پول، قراردادهای هوشمند و بسیاری موارد دیگر است. این برنامه مستقل است و توسط بنیاد اتریوم که یک سازمان غیرانتفاعی است، حمایت و مدیریت نمی‌شود. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم از فرصت سرمایه گذاری سودمند در ارزهای دیجیتال، با سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال توسط آرتاراکس استفاده کنید.
طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

تیم سازندگان اتر اسکن

تیم پشت اتر اسکن شامل توسعه دهندگان باتجربه و متخصصان صنعت است که برنامه را برای دسترسی بیشتر کاربران به بلاک چین اتریوم توسعه داده اند. اگرچه اتراسکن یک پلتفرم متمرکز است، اما این برنامه کار جستجو را برای افراد از طریق بلاک چین اتریوم آسان‌تر می‌کند.

آیا اتر اسکن یک کیف پول است؟

اتر اسکن یک کیف پول اتریوم نیست و همچنین یک ارائه دهنده خدمات کیف پول هم نیست. یعنی کاربران وقتی بلاک چین اتریوم را در اتراسکن جستجو می کنند، به جای آن، کیف پول Etherscan دریافت نمی کنند. کاربران می توانند هر تراکنش بلاک چین اتریوم را در آن مشاهده کنند. این تراکنش ها شامل تراکنش های شکست خورده و معلق نیز می شود.

یک مقاله جذاب و کاربردی بخوانید: توکن بایننس پگ و کاربردهای آن

سایت Etherscan.io

این سایت یک بلاک کاوشگر مستقل مبتنی بر اتریوم است. اپلیکیشن Etherscan تراکنش های بلاک چین را در شبکه اتریوم پیگیری می کند. پس از آن، برنامه نتایج را مانند یک موتور جستجو نمایش می دهد. این به کاربران اجازه می‌دهد جزئیات تراکنش‌های موجود در بلاک چین اتریوم را بیابند. بدین ترتیب، با بررسی وضعیت تراکنش، خیال آن ها از بابت وجوهی که به درستی انتقال داده اند اما هنوز به مقصد نرسیده، راحت می شود. اتر اسکن می تواند فعالیت را در آدرس کیف پول اتریوم ردیابی کند، اما کاربران برای انجام این کار باید برنامه را به یک کیف پول ارز دیجیتال موجود پیوند دهند.
اتر اسکن و کاربردهای آن

کاربردهای اتر اسکن 

این سرویس به کاربران اجازه می دهد تا دارایی های موجود در هر آدرس کیف پول عمومی اتریوم را مشاهده کنند. با استفاده از آن، می توانید به راحتی هر آدرس اتریوم را در کادر جستجو وارد کنید تا موجودی فعلی و تاریخچه تراکنش کیف پول مورد بررسی را مشاهده کنید. این ابزار همچنین هرگونه هزینه گس و قراردادهای هوشمند مربوط به آن آدرس را به شما نمایش می دهد. بنابراین کاربران می توانند از اتر اسکن برای موارد زیر استفاده کنند:
  • محاسبه کارمزد گس شبکه اتریوم 
  • جستجو و تایید قراردادهای هوشمند 
  • مشاهده دارایی‌های کریپتو که در یک آدرس کیف پول عمومی نگهداری می‌شوند 
  • تراکنش های زنده ای که در بلاک چین اتریوم انجام می شود را مشاهده کنید
  • جستجوی تراکنش انجام شده از هر کیف پول اتریوم
  • کشف قراردادهای هوشمند با کد منبع تأیید شده و ممیزی امنیتی 
  • پیگیری تعداد قراردادهای هوشمندی که یک کاربر با کیف پول خود مجاز کرده است
  • بررسی و لغو دسترسی به کیف پول برای هر برنامه غیرمتمرکز (DApps)
  • رهگیری روند انتقال و میزان پیشرفت یک تراکنش در شبکه ارز دیجیتال

روش پیگیری تراکنش ارز دیجیتال با اتر اسکن

یکی از راه‌های ردیابی تراکنش با استفاده از Etherscan، جستجوی آن در Etherscan.io با استفاده از کلید هش آن است. Hash، تخمینی را در اختیار کاربران قرار می دهد که تایید تراکنش چقدر طول می کشد. پس از تکمیل تراکنش، صفحه به روز می شود.
شاید برای شما مفید باشد: بهترین کارت گرافیک ماینینگ سال 2022

تجزیه و تحلیل با اتر اسکن

Etherscan همچنین به عنوان یک پلتفرم تجزیه و تحلیل کار می کند. هر کسی می‌تواند از اتراسکن برای تجزیه و تحلیل معیارهای زنجیره‌ای مانند تغییرات در هزینه‌های گس اتر (ETH) استفاده کند، همچنین می توانید سوابق عملکرد اکانت خود را پیگیری کرده و تراکنش‌های مشکوک را شناسایی کنید.
آنالیز کیف پول با اتراسکن

حریم خصوصی در اتر اسکن

ممکن است در نگاه اول این ابزار، برای شما ناقض حریم خصوصی به نظر برسد. اما خوب است بدانید که فقط اطلاعاتی که در بلاک چین اتریوم عمومی هستند در اتراسکن نمایش داده می شوند. بنابراین اطلاعاتی مانند کلیدهای خصوصی کاربر را نمی توان در برنامه مشاهده کرد. این پلتفرم هیچ کلید خصوصی را ذخیره نمی کند و در هیچ یک از تراکنش های نشان داده شده دخیل نیست. این برنامه همچنین نمی تواند به عنوان راه حل در تراکنش های اشتباه استفاده شود.

چطور از اتر اسکن استفاده کنیم؟

برای استفاده از Etherscan، کافی است هر آدرس کیف پول عمومی اتریوم را در قسمت جستجو در بالای صفحه اصلی Etherscan.io وارد کنید. انجام این کار به کاربران اجازه می دهد تا تمام تراکنش های مرتبط با آن آدرس را مشاهده کنند.

آیا کاربران برای استفاده از اتر اسکن به یک حساب کاربری نیاز دارند؟ 

کاربران لازم نیست قبل از استفاده از برنامه برای داشتن یک حساب کاربری ثبت نام کنند. با این حال، ثبت حساب به کاربران امکان دسترسی به ویژگی های اضافی را می دهد. این ویژگی ها شامل امکان ردیابی آدرس ها و دریافت اعلان ها در زمان وقوع تراکنش است. همچنین ممکن است توسعه دهندگان برای دسترسی رایگان به داده های کاوشگر بلاک چین و رابط های برنامه نویسی برنامه (API) نیاز به ثبت نام داشته باشند.
این مقاله را از دست ندهید: روش خرید زمین در متاورس

سایر مزایای ساخت حساب کاربری 

بنابراین، کاربران دارای حساب می توانند آدرس خود را به "واچ لیست" در کاوشگر بلوک اضافه کنند تا سرمایه گذاری های خود را نظارت یا ردیابی کنند. کاربران همچنین می توانند هشدارهایی را تنظیم کنند تا از هر تراکنش دریافتی از طریق ایمیل مطلع شوند. اتر اسکن همچنین خدمات API را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا آن ها بتوانند برنامه های غیرمتمرکز ایجاد کنند.

اطلاعاتی که اتر اسکن در اختیار شما می گذارد

به طور کلی این ابزار می تواند اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار دهد:
  1. هش تراکنش
  2. تعداد بلوک هایی که تراکنش در آن ها ثبت شده
  3. زمانی که تراکنش تایید شده است
  4. آدرس فرستنده و گیرنده
  5. هزینه گس (کارمزد)
  6. مبلغ ارسال شده
  7. کل کارمزد تراکنش

مشاهده تراکنش و کیف پول در Etherscan

کاوش یک آدرس کیف پول در اتر اسکن در زیر برگه "Transactions" فهرستی از تمام تراکنش‌های ETH (Txns) یا تراکنش‌هایی که از گس (Gwei) مرتبط با آن کیف پول خاص استفاده کرده‌اند را نشان می‌دهد. برای این منظور، آدرس کیف پول را در صفحه اصلی اتر اسکن تایپ کنید و روی "جستجو" کلیک کنید تا به صفحه ای هدایت شوید که تمام اطلاعات آن کیف را نمایش می دهد. این داده ها شامل موجودی ETH و ارزش آن به دلار ایالات متحده و همچنین مروری بر تاریخچه تراکنش کیف پول خواهد بود.
پیگیری تراکنش ها در اتر اسکن
روی تب تراکنش های کیف پول کلیک کنید، که صفحه جدیدی باز می شود که جزئیات مربوط به تمام تراکنش های مربوط به آن آدرس را نشان می دهد. جزئیات شامل شناسه تراکنش، ارتفاع بلوک و زمان تایید تراکنش است. ارتفاع بلوک به بلوکی که تراکنش در آن گنجانده شده است اشاره دارد. آدرس فرستنده و گیرنده و کل هزینه تراکنش نیز نشان داده شده است.
شاید برای شما مفید باشد: آینده بیبی دوج کوین

هش تراکنش چیست؟

برای کاوش و ردیابی یک تراکنش، کاربران به هش تراکنش یا شناسه تراکنش یا TxHash نیاز دارند. TxHash یک رشته منحصر به فرد از اعداد است که یک تراکنش در بلاک چین را شناسایی می کند. هنگامی که کاربران TxHash را در نوار جستجوی اتراسکن وارد می کنند، لیستی از اطلاعات مربوط به آن تراکنش در صفحه پر می شود. از اینجا، کاربران می توانند برای بررسی اطلاعات تکمیلی تراکنش مذکور، به برگه تراکنش ها مراجعه کنند. چنین داده‌هایی شامل موفقیت‌آمیز بودن، معلق بودن یا ناموفق بودن وضعیت تراکنش و همچنین کل مبلغی است که منتقل شده است. ارزش تراکنش در اتریوم و همچنین ارزش دلاری در زمان تراکنش نیز قابل مشاهده است. این ابزار همچنین مهر زمانی هر تراکنش را علاوه بر هزینه تراکنش که بر حسب دلار آمریکا است نمایش می دهد.

چگونه از ردیاب گس اتر اسکن استفاده کنیم؟

«گس» به کارمزد مرتبط با تراکنش اشاره دارد که باید با موفقیت در بلاک چین اتریوم انجام شود. شبکه اتریوم ممکن است به شدت شلوغ شود. زمانی که حجم قابل توجهی از ترافیک در بلاک چین اتریوم به دلیل مدل مبتنی بر حراج اتریوم در حال اجرا است، میانگین قیمت گس افزایش می‌یابد. زیرا کاربران با یکدیگر رقابت می‌کنند و پیشنهاد می‌دهند که تراکنش‌هایشان در بلوک بعدی گنجانده شود. در نتیجه، تراکنش ها با تاخیر مواجه می شوند و برخی از تراکنش ها با شکست مواجه می شوند.
گس اتریوم

هزینه گس چطور تعیین می شود؟

قیمت گس بسته به بلوکی که تراکنش کاربر در آن گنجانده شده است و همچنین میزان تراکم شبکه متفاوت است. علاوه بر این، کاربران ممکن است نتوانند تخمین دقیقی از هزینه‌های کارمزد قبل از شروع معامله داشته باشند. برای تعیین دقیق کارمزدهای گس، بهتر است از ردیاب Gas اتر اسکن استفاده کنید. ردیاب اتر اسکن، کاری بیشتر از اینکه تفاوت قیمت گس را در بازه های زمانی مختلف به کاربران نشان دهد، انجام می دهد. همچنین برای تخمین میزان شلوغی شبکه و هزینه تراکنش نیز می توان از این سرویس استفاده کرد.

نحوه عملکرد ردیاب کارمزد 

ردیاب گس اتر اسکن به عنوان یک ماشین حساب گاز ETH عمل می کند. این تراکنش های معلق روی بلاک چین اتریوم را بررسی می کند تا تعیین کند که یک تراکنش به چه مقدار کارمزد نیاز دارد. کاربران یک برآورد هزینه دریافت می کنند تا بتوانند زمان تراکنش های خود را برای جلوگیری از ترافیک بالای شبکه تنظیم کنند. انجام این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های تراکنش می‌شود و امکان انجام معاملات ارزان‌تر و روان‌تر را فراهم می‌کند، بدون اینکه از اضطراب ناشی از عدم آگاهی از شکست یا موفقیت یک تراکنش رنج ببرید.
این مقاله مفید را هم بخوانید: 12 کیف پول برتر سال 2022

استفاده از اتر اسکن برای تاریخچه کیف پول

برای مشاهده اینکه چگونه موجودی کیف پول کاربر در طول زمان تغییر کرده است، آدرس کیف پول وی را در اتر اسکن جستجو کنید و "Analytics" را انتخاب کنید. از اینجا، کاربران می توانند تجزیه و تحلیل داده های کیف پول کاربر، مانند موجودی ETH کاربر، کل تاریخچه انتقال، تراکنش ها و هزینه های پرداخت شده را مشاهده کنند.
سوابق تراکنش های اتریوم

استفاده از اتر اسکن برای بررسی قراردادهای هوشمند 

با استفاده از ویژگی‌های «خواندن قرارداد» و «نوشتن قرارداد» در برنامه Etherscan، می‌توان قراردادهای هوشمند را بدون نیاز به مجوزهای خاص خواند و ویرایش کرد. این برگه ها اطلاعات بلادرنگی در مورد توکن ها و قراردادهای هوشمند مختلف ارائه می دهند. کاربران همچنین ممکن است از این ویژگی‌ها برای شروع انتقال رمز و تأیید تراکنش‌های قرارداد هوشمند استفاده کنند.

خطر کلاه برداری در برنامه های غیرمتمرکز

با استفاده از بررسی کننده تایید رمز اتر اسکن می توان دسترسی یک توکن به کیف پول کاربر را حذف کرد. هنگامی که کاربران برای خرید یا تعویض توکن با DApps تعامل می کنند، برنامه های غیرمتمرکز اجازه دسترسی به کیف پول کاربران را دریافت می کنند. بنابراین، DApps ها یک هدف جذاب برای کلاهبردارانی است که به دنبال دسترسی به آدرس کیف پول اتریوم کاربران هستند.
بررسی و تایید توکن ها با اتراسکن

کاهش ریسک کلاه برداری Dapps به کمک اتر اسکن

اگر کاربران فعالیت مشکوکی را مشاهده کنند یا فکر کنند که یک DApp به خطر افتاده است، می توانند از اتر اسکن برای لغو دسترسی آن به یک آدرس کیف پول خاص استفاده کنند. در این صورت، دارایی های کاربر در داخل کیف پول از بین نخواهند رفت. اما کاربران باید دفعه بعد که به DApp دسترسی پیدا کردند، مجدداً مجوز توکن ها را صادر کنند. برای استفاده از Etherscan برای بررسی لیست توکن های تایید شده کاربر، آدرس کیف پول کاربر را در بررسی کننده تایید رمز Etherscan جستجو کنید. انجام این کار فهرستی از تمام تعاملات قرارداد هوشمند تایید شده با آن کیف پول را در اختیار کاربران قرار می دهد. از آنجا، کاربران می‌توانند کیف پول خود را به Etherscan متصل کرده و روی Revoke کلیک کنند تا مطمئن شوند که DApp خاص دیگر به کیف پول کاربر دسترسی ندارد.
این مقاله عالی را از دست ندهید: آموزش اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ

مسیر پیش رو

Etherscan یکی از ابزارهای پیشرو برای دسترسی به داده های بلاک چین قابل اعتماد اتریوم است. Etherscan می تواند کد قرارداد هوشمند را بررسی کند، قیمت گس را ردیابی کند و وضعیت بلاک چین اتریوم را در به صورت لحظه ای رصد کند. بنابراین با توجه به استقبال گسترده از اتریوم و زیرساخت های آن، استفاده از این ابزار می تواند در بسیاری موارد کارگشا باشد.

سوالات متداول

1-آیا سرویس اتر اسکن رایگان است؟

ممکن است تعجب کنید اما استفاده از اتر اسکن کاملاً رایگان و بدون هزینه است. Etherscan نیازی به ثبت نام کاربر برای دسترسی به تمام ویژگی های آن ندارد. به طور کلی، این یک مکان عالی برای شروع برای کاربرانی است که مایلند طیف کاملی از عملکردهای یک بلاک چین و همچنین کیف پول اتریوم خود و اطلاعاتی را که می توانند از یک کاوشگر بلاک چین به دست آورند، بیاموزند.

2-با اتراسکن چه کاری می توان انجام داد؟

امکان مشاهده تاریخچه تراکنش ها، هزینه گس مورد نیاز، میزان دارایی کیف پول ها و دسترسی به برنامه های غیرمتمرکز برخی از امکانات این سرویس است.

3-برای استفاده از این سرویس چه باید کرد؟

کافیست به سایت Etherscan.io مراجعه کنید. آموزش روش کار با اتر اسکن را در متن این مقاله می توانید پیدا کنید.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس

امروزه روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال بسیار متنوع شده است. در این بین، یک روش سرمایه گذاری پرسود، طراحی سایت ارز دیجیتال می باشد. در یک صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال، شما می توانید از محل خرید و فروش رمز ارزها یا کارمزد تراکنش ها کسب درآمد کنید. آرتاراکس به پشتوانه ده سال سابقه درخشان و انجام ده ها پروژه موفق طراحی سایت صرافی بیت کوین، پرفکت مانی، وبمانی و سایر رمزارزها، آماده همکاری با شماست. ما دارای تیم برنامه نویسی و گرافیک متخصص بوده و قادر به اجرای تمام خواسته های شما در زمینه طراحی سایت صرافی هستیم. برای تماس با مشاوران آرتاراکس کد زیر را اسکن نموده  و یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

تماس با طراح سایت صرافی

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
شروین
1400/11/10 16:22

مقاله جالبی بود ممنون. برای همه تراکنش های تراست ولت میشه از این سایت استفاده کرد؟




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002