توکن های Binance Peg (معرفی | روش انتقال و نکات مهم)

توکن های Binance Peg (معرفی | روش انتقال و نکات مهم)

چهارشنبه 6 بهمن 1400
| 9471
:امتیاز دهید

Binance peg tokens چیست؟

در این مقاله درباره یکی از سوالات پرتکرار کاربران دنیای ارزهای دیجیتال صحبت می کنیم. همانطور که می دانید، انتقال بر بستر شبکه اتریوم یعنی ERC20 با کارمزد بالایی همراه است. در واقع پرداخت مبلغی در حدود 400 هزار تومان برای یک انتقال معادل دو میلیون تومانی اتریوم به کیف پول منطقی به نظر نمی رسد. بنابراین در این شرایط دو راه باقی می ماند. یکی اینکه ارقام کوچک را در کیف پول صرافی خود نگهداری کنید. که این کار به دلایل امنیتی مانند آسیب پذیری صرافی ها توصیه نمی شود. راه دوم این است که از شبکه های انتقال ارز به جز ERC20 استفاده کنید. برخی صرافی های داخلی، امکان انتقال اتریوم بر بستر شبکه هوشمند بایننس را فراهم کرده اند. در این حالت کارمزد پرداخت، یک دهم شبکه اتریوم است. بنابراین می توانید برای انتقال اتریوم به یک کیف پول ارز دیجیتال مانند تراست ولت، شبکه بایننس اسمارت چین را انتخاب کنید. در این صورت باید ابتدا در کیف پول تراست ولت آدرس اتریوم بر بستر BEP20 را جستجو کنید. وقتی برای این کار به کیف Trust Wallet خود مراجعه می کنید، با جستجوی ETH، با توکن Binance peg ethereum روبرو می شوید. خب موضوع از چه قرار است؟ برای دانستن پاسخ و نکات مهم در انجام این تراکنش، با ما همراه باشید. قبل از ادامه پیشنهاد می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری پرسود در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، برای سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید.
طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

توکن های Binance Peg 

پگ Peg معنای گره زدن ارزش یک رمزارز به دیگری است. هدف اصلی توکن های پگ شده، برقراری امکان داد و ستد دارایی ها در صرافی غیرمتمرکز DEX است. در شرایطی که ممکن است به دلیل استقرار توکن های مختلف بر بلاک چین های مختلف، امکان ارسال و دریافت آن ها به هر صرافی یا کیف پول امکان پذیر نباشد. Peg کردن، دارایی های دیجیتالی مانند BTC، ETH، USDT، LTC، XRP LINK، ATOM، DOT، XTZ، ONT و موارد دیگر را به اکوسیستم زنجیره بایننس می آورد. در واقع PEG کردن یک ارز دیجیتال، زدن یک پل از شبکه بلاک چین اصلی آن، به بلاک چین بایننس است. در حالتی که اعتبار و ارزش ارز شما خدشه دار نمی شود، می توانید از امکانات متنوع بستر بلاک چین بایننس بهره مند شوید.
binance peg چیست

مزایای توکن های PEG شده

  1. پرداخت کارمزد کمتر برای نقل و انتقالات
  2. امکان مبادله در صرافی غیرمتمرکز DEX بایننس 
  3. امکان مبادله در صرافی غیرمتمرکز مانند پنکیک سواپ

نکته بسیار مهم 

توکن های Binance-Peg (BEP20) را به صرافی هایی که از آن ها پشتیبانی نمی کنند، ارسال نکنید. زیرا تراکنش ها قابل برگشت نیستند و توکن ها از بین می روند. 

انتقال بیت کوین و اتریوم با شبکه BEP20 به تراست ولت

Trust Wallet از بیت کوین (BTC) و ریپل (XRP) و چندین بلاک چین دیگر از جمله اتریوم پشتیبانی می کند. با این حال، این دارایی ها را نمی توان به صورت بومی در هر صرافی ارز دیجیتالی معامله کرد. بدین منظور، یک راه حل خوب، استفاده از توکن Peg شده است. برای دریافت لیست توکن های پشتیبانی شده از ارزهای اصلی، کافیست نماد آن را در تراست ولت جستجو کنید. در صفحه مربوط به کیف پول آن نماد، می توانید شبکه های پشتیبانی شده را ببینید.

شاید برای شما جالب باشد: پروژه سولانا و مزایا و معایب آن

توکن های BEP2 و BEP20 اتریوم و بیت کوین

این ها توکن‌های تثبیت‌شده ای هستند که بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین و بایننس چین مستقر شده اند. این Token ها به طور 100% توسط کوین اصلی خود از نظر ارزش و قابلیت ذخیره سازی پشتیبانی می‌شوند. همانند تصویر زیر که BTCB را نشان می دهد که یک توکن BEP2 از بیت کوین (BTC) است که در زنجیره بایننس قرار گرفته است.
binance peg token
به بیان دیگر کلیه خصوصیات BTCB از جمله قیمت و ارزش بازار، دقیقاً مشابه بیت کوین است. فقط برای مقاصدی از جمله کارمزد کمتر یا معامله در برخی صرافی ها، به شبکه بلاکچین بایننس منتقل شده است. همچنین تصویر زیر یک توکن BEP20 بیت کوین (BTC) را در زنجیره هوشمند بایننس نشان می دهد.
btcb bep20

چگونه توکن های Peg را به ارزهای بومی تبدیل کنیم؟

فرض کنید که شما می خواهید مقداری اتریوم را که در تراست ولت خود تحت توکن Binance Peg ethereum (یا به عبارتی اتریوم بر بستر BEP20 ) ذخیره شده، به اتریوم بومی ERC20 تبدیل کنید. برای این کار توکن‌ Peg شده را می‌توان در Binance یا صرافی دیگر که از شبکه BEP2 یا BEP20 برای اتریوم پشتیبانی می کند ارسال نمود. برای این کار می توانید به کیف پول صرافی خود مراجعه نموده و با انتخاب اتریوم، انواع شبکه های پشتیبانی شده را بررسی کنید. سپس آدرس متناظر با توکن موجود در تراست ولت (BEP2 یا BEP20) را کپی و به تراست ولت ببرید. برای ارسال توکن های خود باید مقداری BNB داشته باشید.

نکته مهم و سلب مسئولیت: برای اطمینان از صحت کار، قبل از هر اقدامی با پشتیبانی صرافی خود تماس گرفته و امکان انجام این انتقال را با آن ها چک کنید.

توکن های رپد شده چیست؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، مفهومی به نام Wrapped Tokens وجود دارد که زبان ساده به عنوان یک توکن پیچیده شده از یک ارز دیجیتال دیگر در یک شبکه بلاک چین دیگر تعریف می شود. قیمت و مشخصات این توکن رپد شده، همانند ارز بومی در شبکه بلاک چین اصلی آن است. اگر این توکن ها مانند رپد بیت کوین را به کیف پول یا صرافی که از آن پشتیبانی نمی کند ارسال کنیم، چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ کوتاه و غم انگیز این است که رمز ارز شما برای همیشه از بین خواهد رفت. تیم پشتیبانی تراست ولت یا هر کیف پول دیگر نمی تواند به شما در بازیابی آن ها کمک کند. صرافی یا کیف پول دریافت کننده هم نمی تواند به شما کمک کند.

WBTC چیست؟

یکی از نمونه‌های کامل یک توکن رپد شده، WBTC یا بیت‌کوین رپت است. WBTC در شبکه دیگری مانند اتریوم از طریق مکانیزمی ساخته می شود و از BTC به عنوان یک توکن در آن شبکه استفاده می شود.
بیت کوین رپد شده

ارزش یک توکن رپد شده چقدر است؟

یک توکن رپد شده همیشه همان ارزش رمزارز اصلی را خواهد داشت. به عنوان مثال یک WBTC همیشه برابر با یک BTC است. اگر یک BTC برابر با 60000 دلار باشد، یک WBTC نیز برابر با 60000 دلار است. خرید لباس بچه گانه

چرا به توکن های رپد شده نیاز داریم؟

توکن‌های Wrapped می‌توانند نقدینگی و کارایی سرمایه را برای مبادلات متمرکز و غیرمتمرکز افزایش دهند. توانایی استفاده از دارایی های راکد در بلاک چین دیگر، می تواند ارتباط بیشتری بین نقدینگی در شبکه های مختلف ایجاد کند.
یک مقاله مفید دیگر بخوانید: روش اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ

انواع توکن های رپدشده

حضانتی

کاربران ارز خود را به یک متولی متمرکز مانند Binance می فرستند و آن را در یک کیف پول سرد نگهداری می کنند. سپس یک توکن Peg ماین شده و توسط صرافی صادر می شود.

غیر حضانتی

به جای یک متولی متمرکز، توکن ها یا از طریق یک قرارداد هوشمند یا یک ماشین مجازی که وجوه را ایمن نگه می دارد، ضرب می شوند. ماشین مجازی Ren (RenVM) 9 یکی از محبوب‌ترین گزینه ها در این مورد است.

binance peg shiba inu چیست؟

این همان توکن پگ شده شیبا در شبکه بایننس اسمارت چین یا BEP20 است که از نظر ارزش دقیقا به اندازه توکن شیبا اینو است. مزیت آن هم کارمزد پایین جابه جایی SHIB در بستر بلاک چین بایننس است.

خلاصه مقاله Bincance PEG

در انتقال هر توکنی اعم از عادی، رپد شده یا پگ شده، شما ملزم به پرداخت کارمزد تراکنش خواهید بود. همچنین قبل از ارسال توکن، این چک لیست را اجرا کنید:
  1. آیا کیف پول دریافت کننده از توکنی که شما ارسال می کنید پشتیبانی می کند؟
  2. آیا صرافی ارز دیجیتال از توکن شما و بلاک چین خاص آن پشتیبانی می کند؟
  3. آیا شما یک توکن Wrapped / Peg ارسال می کنید؟
  4. آیا قبل از انتقال، از پشتیبانی صرافی خود، تاییدیه گرفته اید؟

چرا دانستن این نکات درباره بایننس پگ مهم است؟

  • تراکنش های بلاک چین برگشت ناپذیر هستند. اگر اشتباه کنید، دارایی تان از دست رفته خواهد بود
  • ممکن است کیف پول دریافت کننده نتواند رمزارز ارسالی شما را نشان دهد
  • رمز ارز شما ممکن است برای همیشه گم شود

طراحی سایت خرید و فروش ارزهای دیجیتال

اگر علاوه بر خرید و فروش رمز ارزها، به دنبال روش هایی جذاب برای سرمایه گذاری هستید، این پیام مخصوص شماست. شما می توانید با سفارش طراحی سایت ارز دیجیتال به آرتاراکس، قدمی محکم رو به جلو بردارید. به پشتوانه ده سال سابقه درخشان در زمینه طراحی انواع سایت و اپلیکیشن و فعالیت تخصصی به عنوان قدیمی ترین شرکت طراحی سایت صرافی در خدمت شما هستیم. برای مشاهده نمونه کارهای ما از منوی بالا صفحه اقدام نموده و برای دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تماس با طراح سایت صرافی

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
Zaeri
1402/2/6 16:16

درود مقداری ارز باینانس پیج از یه صرافی دیجیتال خریدم اکنون میگن اون ارز تو سیستم نداربم بروید از جایی دیگه عضو بشین و باینانس پیج ایتریوم بفروشین آیا این درستع راه حل چیه

مرجان
1400/11/24 14:33

خیلی مقاله مفید و خوبی بود اتفاقا من همین مشکل رو داشتم و با سرچ تو گوگل با سایت شما آشنا شدم. ممنون بخاطر این محتوای عالی

آرمین
1400/11/10 16:23

چه جالب اتفاقا کلی دنبال یه سورس فارسی بودم که این اموزش رو گذاشته باشه. الان دیگه خیالم راحت شد و میتونم اتریوم رو با شبکه بایننس منتقل کنم. دمتون گرم

سعید
1400/11/7 11:34

سلام ممنون از این آموزش خوبتون من اتفاقا با نوبیتکس، اتریوم خریدم و از طریق شبکه bep20 به تراست ولت منتقل کردم. اونجا هم تو ولت binance peg ethereum نشست.




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002