بهترین کارت گرافیک ماینینگ 2022 [6 کارت گرافیک برتر استخراج]

بهترین کارت گرافیک ماینینگ 2022 [6 کارت گرافیک برتر استخراج]

چهارشنبه 24 شهریور 1400
| 22871
:امتیاز دهید

بهترین کارت های گرافیک مناسب ماینینگ 

استخراج ارز دیجیتال امروزه به عنوان یک کسب و کار پرسود شناخته می شود. اما با فراگیر شدن فناوری بلاک چین در جهان و افزایش تعداد ماینرها و وجود انواع هاوینگ ها در ارزهای دیجیتال، کار ماینینگ سخت تر و پیچیده تر شده است. شاید در اوایل دوران معرفی بیت کوین، با یک سیستم ساده خانگی هم می توانستید رمز ارز استخراج کنید. اما امروزه این کار فقط به دست ماینرهای قوی و گران قیمت و با مصرف برق بسیار بالا امکان پذیر است. قبل از ادامه مقاله پیشنهاد می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، برای استعلام قیمت طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال
استفاده از کارت گرافیک ماینینگ برای استخراج رمز ارز با توجه به اوج گیری دوباره قیمت بیت کوین و اتریوم، بسیاری را جذب این بازار کرده است. البته قیمت کارت های استخراج ارز دیجیتال با افزایش قیمت Bitcoin و Ethereum بسیار نجومی شده است. علاوه بر این، تورم در ایران نیز به یکی از معضلات جدی برای خرید این تجهیزات تبدیل شده است.
کارت گرافیک ماینینگ 2022

استخراج اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال با کارت گرافیک

استخراج اتریوم با کارت گرافیک حداقل تا زمانی از روش گواهی اثبات سهام استفاده نکند سودآور است. خرید کارت گرافیک استخراج اتریوم ممکن است یکی از گزینه های مناسب سرمایه گذاری باشد. اولین قدم برای ماین کردن اتریوم و یا هر ارز دیجیتالی که با کارت گرافیک ماین می شود انتخاب بهترین کارت گرافیک برای استخراج است. شاید بعضی ها به اشتباه بر این باور باشند که هرچه پول بیشتری برای برندها و مدل های بالای کارت گرافیک پرداخت کنند هش ریت بالاتری می گیرند ولی این تفکر اشتباه است. در این مقاله به بررسی کارت های گرافیک مناسب ماینینگ با قیمت مناسب که در کمترین زمان مبلغ سرمایه گذاری شده شما را باز می گردانند، می پردازیم. 
کارت گرافیک ماینینگ
سلب مسئولیت: در نظر داشته باشید این مقاله هیچ قصدی ندارد که کسی را تشویق به ایجاد مزرعه استخراج با GPU کند. این مقاله فقط برای افزودن اطلاعات شما درباره این حوزه و ارزهای دیجیتال است. 

8 فاکتور کلیدی در انتخاب کارت گرافیک ماینینگ 

قبل از ورود به بحث معرفی 8 کارت گرافیک برتر برای استخراج ارز دیجیتال، بهتر است با فاکتورهای مهم در انتخاب یک GPU مناسب آشنا شوید. این موارد عبارتند از:
فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین کارت گرافیک ماینینگ

قیمت (Price)

به دنبال پردازنده‌های گرافیکی با بهینه ترین قیمت باشید. این به سرمایه گذاری شما کمک می کند تا بازدهی سریع تری داشته باشد. تخمین هزینه های ماینینگ قبل از خرید کارت گرافیک، ایده خوبی است. این امر مستلزم در نظر گرفتن قیمت واقعی تجهیزات، هزینه برق در منطقه مورد استفاده و تعداد ساعات کار در ماه است.

کارایی (Performance)

اگر قصد دارید ارزهای دیجیتال خاصی را استخراج کنید، عملکرد استخراج کارت گرافیک مورد انتظار را بررسی کنید. یک کارت رده بالا می تواند عملکردی مشابه بکارگیری چندین کارت رده پایین داشته باشد. این ممکن است به این معنی باشد که شما به فضای بیشتری نیاز خواهید داشت و احتمالاً گرما / سر و صدای بیشتری تولید می کنند.

مصرف برق (Power consumption)

کارت‌های جدیدتر و کم مصرف‌تر، انرژی کمتری مصرف می‌کنند، اما پردازنده‌های گرافیکی مصرف تر معمولاً ارزان‌تر هستند. پس اگر هزینه برق پایینی دارید، می توانید کارت های انرژی بیشتری بخرید. در غیر این صورت، به دنبال پردازنده‌های گرافیکی با بازده انرژی بهتر باشید.

ارزش فروش مجدد (Resale value)

اگر قیمت ها به طور ناگهانی کاهش یابد، گیمرها به احتمال زیاد پردازنده های گرافیکی جدیدتر با عملکرد بهتر را نسبت به نسخه های قدیمی تر خریداری می کنند. بنابراین در انتخاب کارت خود، باید به ارزش فروش مجدد آن برای اهداف گیمینگ و ...فکر کنید.

هش ریت (hashrate)

این یک معیار اندازه گیری است که قدرت استخراج کارت گرافیک را نشان می دهد. در بیشتر موارد، مزارع استخراج کریپتو بر اساس این شاخص مونتاژ می شوند.

سیستم خنک کننده و رم (Cooling system and RAM)

ارزیابی این معیارها ضروری است. زیرا طول عمر کارت گرافیک به قابلیت اطمینان سیستم خنک کننده بستگی دارد و سرعت RAM مستقیماً بر سرعت سود دستگاه تأثیر می گذارد. در سال 2022 بهترین سیستم خنک کننده ساختاری است که با استفاده از قطعات مسی ساخته شده است.

حجم VRAM 

برخی از ارزهای دیجیتال مانند اتریوم کلاسیک و Ergo برای استخراج به حداقل 3 گیگابایت رم نیاز دارند. در سال 2022، توصیه می‌کنیم دستگاه‌هایی با حجم VRAM 6 گیگابایت یا بیشتر در نظر بگیرید، اگرچه روش‌های استخراج روی کارت‌های با حافظه 4 گیگابایت یا کمتر هنوز به طور فعال استفاده می‌شود.

فشار بر شبکه برق (The strain on the power grid)

فشار وارد شده بر شبکه برق ناشی از کارت های گرافیک پرقدرت را در نظر داشته باشید. این عامل اغلب توجه کمی به آن می شود، اگرچه حتی یک فرآیند استخراج با شدت کم می تواند به یک سیستم الکتریکی فرسوده آسیب برساند.

میزان درآمد ماینینگ با کارت گرافیک

درآمد از طریق استخراج ارز دیجیتال با کارت های گرافیکی، به عوامل زیر بستگی دارد:
  • نرخ های تبادل ارزهای دیجیتال
  • میزان سختی شبکه
  • ترافیک شبکه
  • نوع سخت افزار ماینر یا استخر استخراج
هزینه (cost) در ماینینگ نیز از پارامترهای زیر تاثیر می پذیرد:
  • قیمت خرید کارت گرافیک ماینر
  • هزینه برق مصرفی
  • هزینه نرم افزار
  • مالیات و هزینه های دولتی
با توجه به عوامل بالا، میزان سود متغیر است و نمی توان رقم دقیقی را محاسبه و اعلام نمود.

6 کارت گرافیک برتر استخراج ارز دیجیتال 

با مقدمه بالا، اکنون به معرفی شش کارت گرافیک برتر برای ماین اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال در سال 2022 می پردازیم. این GPU ها در جدول زیر گردآوری شده اند.
 
AMD Radeon RX 5700 XT NVIDIA GeForce RTX 2070 GeForce RTX 3060 Ti
GeForce GTX 1660 SUPER AMD Radeon RX 580 NVIDIA GeForce RTX 3090

توجه: تمامی نتایج ثبت شده در این مقاله بر اساس استفاده کاربران از تجهیزات Powenetics بوده و هشریت واقعی دریافت شده از طریق کاربران نمایش داده می شود. پس اگر قبلا از یک ماشین حساب ماینینگ و چنین ابزاری استفاده کردید ممکن است نتایج این مقاله با نتایج شما تفاوت داشته باشد.

1- کارت گرافیک استخراج NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti (بهترین پیشنهاد)

جی فورس مدل RTX 3060 Ti را به جرات می توان بهترین کارت گرافیک استخراج نامید. NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti در دسته ماینرها یک هیولا به حساب می آید. این کارت گرافیک در گروه کارت های گرافیک با قیمت 800 دلاری قرار می گیرد که قیمت بسیار مناسبی دارد. این کارت GPU هم برای اجرای بازی های p1080 و هم برای ماینینگ بهترین انتخاب پیش روی شما خواهد بود.
کارت گرافیک geforce 6030 ti  ماینر

مزایای کارت گرافیک ماینر GeForce RTX 3060 Ti

  • قیمت مناسب
  • هش ریت فوق العاده
  • 60MH/s
  • 8GB GDDR6 VRAM
  • مصرف برق 200W

معایب Geforce 6030 Ti:

  • استفاده از پین 12 تایی

2- کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2070 

NVIDIA GeForce RTX 2070 یک کارت گرافیک عالی برای بازی است و همچنین یک گزینه عالی برای استخراج رمز ارز به شمار می رود. تا زمانی که بتوانید این کارت گرافیک را در بازار ایران با قیمتی مناسب پیدا کنید، می توانید از هشریت 36MH آن لذت ببرید که درآمد قابل توجهی با قدرت 225 وات برای شما به همراه خواهد داشت. اگر تصمیم به توقف ماینینگ را داشته باشید، بهترین قسمت ماجرا اینجا است که این GPU می تواند با قیمتی مناسب دوباره به فروش برسد که سرمایه اولیه شما را جبران کند. 
کارت گرافیک ماینر جی فورس 2070

مزایای کارت گرافیک GeForce RTX 2070

  • 36MH/s
  • 8GB GDDR6 VRAM
  • قیمت مناسب

معایب GeForce RTX 2070:

  • نسل قدیمی

3-کارت گرافیکی AMD Radeon RX 5700 XT (بهترین از نظر قیمت)

AMD با GPU های RDNA مانند RX 5700 XT جهش بزرگی انجام داد. این کارت گرافیک با طراحی 7 نانومتری خود یکی از بهترین پیشنهادات ما برای استفاده در ماینینگ است. در کنار استخراج رمز ارز، این کارت گرافیک توان اجرای بازی بر روی p1440 را به خوبی دارد. اگر در ایران به دنبال بهترین کارت گرافیک برای ماینر هستید و قیمت و بازگشت سرمایه سریع برای شما بسیار مهم است XT 5700 بهترین گزینه برای شما است. این محصول در بازار ایران در اسفند 1400، در حدود 41 میلیون تومن قیمت دارد.
کارت ماینر 5700

مزایای Radeon RX 5700 XT:

  • 54MH/s
  • 8GB GGDR6 VRAM
  • مصرف برق 225W
  • قیمت بسیار مناسب

معایب Radeon RX 5700 XT:

  • برخی از مسائل بی ثباتی عملکرد
  • فاقد آخرین ویژگی های AMD است

4-کارت گرافیک استخراج NVIDIA GeForce RTX 3090 (بهترین از نظر عملکرد)

یک انتخاب واضح برای بهترین عملکرد کارت GPU ماینر RTX 3090 است. این کارت گرافیک در کلاس خود بی نظیر است ولی زمانی این کارت گرافیکی می تواند انتخاب شما برای استخراج باشد که قیمت آن برای شما مهم نباشد و شما به دنبال یک سرمایه گذاری بلند مدت هستید و نیاز به قدرت استخراج بالا با مصرف برق کم و اشغال فضای کم داشته باشید. این کارت گرافیک کیفیت 4k را در بازی در اختیار شما می گذارد و به ادعای Nvidia پادشاه کارت های گرافیکی جهان است.
کارت ماینینگ  GeForce RTX 3090
مزایای GeForce RTX 3090 :
  • 121MH/s
  • 24GB GDDR6X VRAM
  • عملکرد فوق العاده
معایب GeForce RTX 3090:
  • قیمت بالا
  • مصرف برق 350W

5-بهترین کارت گرافیک ارزان AMD Radeon RX 580

بعید است ماینر یا گیمر باشید و تا به حال اسم RX 580 به گوش شما نخورده باشد. این کارت گرافیک با قیمتی مناسب هش ریت مناسبی را در اختیار شما می گذارد و به گفته بیشتر سایت های تحلیل داده های استخراج، زودترین بازگشت سرمایه را دارد. پس اگر به دنبال یک کارت گرافیک با قیمت پایین برای استخراج هستید و می خواهید در کمترین زمان ممکن سرمایه شما برگردد RX 580 انتخاب بسیار مناسبی است.

کارت گرافیک ماینر AMD Radeon RX 580

مزایا RX580:

  • 28MH/s
  • 8GB GDDR5 VRAM
  • قیمت مناسب

معایب:

  • استفاده زیاد برق 185W 

6-کارت NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER 

برای استخراج ارز دیجیتال، همیشه نیاز به قدرتمندترین GPU ندارید و NVIDIA GTX 1660 SUPER نمونه خوبی از این ادعا است. دستگاهی که دارای 6 گیگابایت VRAM سریع GDDR6، TDP فقط 125 وات است و می‌تواند به راحتی به هش ریت 26 مگاساعت در ثانیه دست یابد. همه این ها با قیمتی مناسب در دسترس شماست. 
gtx 1660 super
مزایا:
  • 26MH/s
  • 6GB GDDR6 VRAM
  • قیمت مناسب
معایب:
  • نرخ بازگشت سرمایه کم

جدول عملکرد ماینینگ کارت گرافیک ها:

در پایان، توجه شما را به جدول عملکرد کارت های گرافیک برتر جهان، از شرکت های Nvidia  و AMD جلب می کنیم. طبق داده های این جدول، ملاحظه می کنید که کارت گرافیک RTX 090 FE Tuned دارای بالاترین هش ریت و کارت Rx 6700 XT دارای کمترین میزان هش ریت (47.1 mh/s) است.
جدول استخراج کارت گرافیک
جدول ماین کارت گرافیک

نمودار مصرف برق کارت گرافیک ها:

همانطور که ابتدای مقاله اشاره شد، مصرف برق یک پارامتر مهم در بررسی و انتخاب بهترین کارت گرافیک ماینینگ است. طبق نمودار زیر، کارت گرافیک RTX 3060 Ti FE با 115.6 وات کم مصرف ترین و RTX 3090 FE با 359.3 پرمصرف ترین مدل ها به شمار می روند.
مصرف برق استخراج
مصرف برق مایننیگ

نمودار میزان دمای کارت گرافیک هنگام استخراج ارز دیجیتال:

در نمودار زیر، میزان دمای کارت گرافیک در حین کار، بر حسب سلسیوس مشخص شده است. طبق این معیار، کارت RTX 3070 FE با 47 درجه، کم ترین حرارت و  RX 6800 XT با 85 درجه سانتی گراد، بیشترین حرارت را ایجاد می کند.
دمای ماینینگ

دمای استخراج

خلاصه مقاله بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ

اگر شخصی دارای یک GPU با کارایی خوب است که می تواند برنامه های کامپیوتری با گرافیک بالا را مدیریت کند، این شخص می تواند از آن برای استخراج ارز دیجیتال نیز استفاده کند. انتخاب پردازنده‌های گرافیکی بهترین راه‌حل برای استخراج‌کنندگان در مقیاس کوچک است. علاوه بر این، زمانی که یک GPU برای ماینینگ انتخاب می‌شود، فضای زیادی برای سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری پیدا می‌کند و می‌تواند ارزهای دیجیتال مختلف را با استفاده از چندین ریگ GPU به طور همزمان استخراج کند. بنابراین، تقاضا برای راه حل های سخت افزاری استخراج GPU در حال افزایش است. براساس گزارش Technavio، پردازنده‌های گرافیکی 16.91 درصد از سهم کل بازار استخراج را در سال 2020 به خود اختصاص داده بودند و انتظار می رود که سهم این حوزه تا سال 2025 به 18.35 درصد از بازار جهانی سخت‌افزار استخراج ارزهای دیجیتال افزایش یابد. در این مقاله به معرفی بهترین کارت های گرافیکی برای ماین کردن رمز ارزها پرداختیم. دو شرکت Nvidia و AMD به عنوان تولیدکنندگان برتر کارت های گرافیک در سراسر جهان شناخته می شوند. 

سوالات متداول

1- دمای کارت گرافیک در ماینینگ چقدر است؟

هر چقدر که دمای GPU کمتر باشد بهتر خواهد بود. اما در واقعیت دمای زیر 70 درجه مناسب است.

2- بهترین کارت گرافیک برای استخراج اتریوم چیست؟

بهترین گرافیک برای ماین اتریوم کارت گرافیک Radeon RX ۵۷۰۰ XT می باشد. البته GeForce TTX 3090 از نظر قدرت بهتر است اما قیمت بالاتری دارد. بنابراین برای انتخاب بهترین کارت گرافیک برای اتریوم باید هم به عملکرد و هم قیمت توجه کرد.

3-هش ریت rtx 3060 چقدر است؟

هش ریت کارت گرافیک 3060 با محدودیت های اعمالی Nvidia در حدود 24MH/s است. گرچه توان کار خارج از محدودیت تا 45MH/s نیز می تواند داشته باشد.

4-هش ریت کارت گرافیک rx580

کارت گرافیک Rx580 طبق الگوریتم های مختلف در حدود 32.2 MH/S است.

5-کارت گرافیک ارزان برای ماینینگ کدام است؟

کارت گرافیک ارزان قیمت برای استخراج گرافیک AMD Radeon RX ۵۷۰۰ XT است. 

6-قیمت کارت گرافیک برای استخراج اتریوم چقدر است؟

قیمت کارت های گرافیک ماینینگ بسته به برند و مشخصات فنی بین 293 دلار برای GeForce GTX 1060 6GB تا 2620 دلار برای GeForce 3090  متغیر است.

7-ارزان ترین کارت گرافیک استخراج اتریوم چقدر است؟

در حال حاضر (اسفند 1400)، ارزان ترین کارت گرافیک در بازار ایران به قیمت حدودی 10.4میلیون تومان برای مدل NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti می باشد.

8-درآمد کارت گرافیک ماینینگ چقدر است؟

این رقم بسته به قدرت پردازش GPU متفاوت است. به طور کلی، درآمد 24 ساعته استخراج با GPU از 4.37 دلار برای NVIDIA GeForce RTX 3090 الی $0.46 دلار برای مدل AMD Radeon R9 380 4GB متغیر می باشد.

طراحی سایت ارز دیجیتال

توجه داشته باشید که استخراج یا خرید و فروش ارز دیجیتال تنها روش های کسب درآمد انلاین در حوزه کریپتو نیستند. شما می توانید با سفارش طراحی سایت صرافی به آرتاراکس، در کمترین زمان ممکن یک پنل معاملاتی پیشرفته تحویل گرفته و از محل خرید و فروش کاربران و کارمزد معاملات به کسب سود بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال با کارشناسان ما تماس بگیرید: افتخار ما، جلب رضایت صدها مشتری در طی سالیان متمادی است. برای مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت صرافی اینجا کلیک کنید

مشاوره طراحی سایت صرافی آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
مصطفی
1401/11/19 17:39

با بهترین و قویترین کارت گرافیک موجود صرف‌نظر از قیمت بالای ان ماین کردن کدام ارز بیشترین درامد رو خواهد داشت؟

محمد هادی
1400/11/9 16:58

سلام، مقاله جالب و کاربردی بود ممنون از زحمات شما

علی
1400/10/13 17:13

سلام بسیار عالی جامع و کامل تنها سوال اینکه منظور از کارتهای در نمودارها چیست؟ با سپاس فراوان

مینا محمدی
1400/9/7 16:10

سلام خیلی مقاله کامل، جامع و مفیدی بود با سپاس از تیم حرفه ای آرتاراکس برای داشتن این سایت بروز و عالی




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002