چطور NFT رایگان بسازیم؟ آموزش تصویری و گام به گام

چطور NFT رایگان بسازیم؟ آموزش تصویری و گام به گام

شنبه 30 بهمن 1400
| 13756
:امتیاز دهید

روش ساخت NFT به زبان ساده

هر چند وقت یک بار روندی ظاهر می شود که نحوه تعامل ما با مسائل را کاملاً تغییر می دهد. اگر مقالات آرتاراکس را دنبال کرده باشید، احتمالاً تا به حال از اصطلاح Web3، NFT یا وب غیرمتمرکز به خوبی آگاه شده اید. در این بین، توکن های غیرمثلی NFT سروصدای بسیاری برپا کرده اند. از خبر فروش آثار هنرمندان حوزه نقاشی و موسیقی و فیلم گرفته تا خریدهای چند میلیون دلاری توسط افراد سرشناس همگی نشان از پتانسیل بالای این فضا دارد. در این مقاله، به معرفی نحوه ساخت اولین توکن NFT برای شما خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری پرسود در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، طراحی سایت ارز دیجیتال توسط آرتاراکس را انتخاب کنید.
طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

توکن غیر قابل تعویض NFT چیست؟

NFT که مخفف عبارت Non-fungible token است، بخشی از دارایی دیجیتال است که در بلاک چین اتریوم ذخیره می شود. عبارت غیر قابل تعویض به سادگی به این معنی است که هر قطعه منحصر به فرد است و نمی توان آن را تکرار کرد. اگر شما یا شخص دیگری یک NFT ایجاد کنید، به طور خودکار یک رمز برای دارایی فردی خود اختصاص می دهید. و این نشانه تنها راه برای تأیید اینکه شما واقعاً مالک آن قطعه خاص هستید خواهد بود.

ارتباط بلاک چین با NFT

توکن ها به طور کامل در شبکه های بلاک چین ذخیره می شوند و برای همه قابل مشاهده هستند. این به ایجاد حس مالکیت قدرتمند و گسترده کمک می‌کند. به طوری که ماهیت آن می‌تواند توسط افرادی که با دارایی‌های دیجیتالی شما تعامل دارند تأیید شود. 

دلیل اهمیت NFT ها چیست؟

نمی توان انکار کرد که مردم بحث های زیادی در مورد قابلیت استفاده از NFT ها در سناریوهای دنیای واقعی دارند. این موضوع به حدی محبوبیت پیدا کرده که انکار ایده مالکیت غیرمتمرکز کاری بسیار دشوار است. به بیان دیگر، به نظر می رسد راه برای موفقیت بیشتر توکن های غیرمثلی نسبتاً هموار است.

کاربرد توکن غیرمثلی در موسیقی

در ماه‌های اخیر، پروژه‌هایی مانند رویال شروع به ساده‌سازی NFTها با استفاده از هنرمندانی نظیر Nas در پلتفرم خود کرده‌اند. با میانجی‌گری قراردادی با Nas برای انتشار موسیقی او در بلاک چین، طرفداران می‌توانند قطعه‌ای از موسیقی را خریداری کرده و حقوق آن را داشته باشند. بنابراین، هر زمان که کسی به آهنگ‌های این خواننده گوش می‌دهد و بابت آن پولی دریافت می‌کند، می‌توانید سهمی از آن درآمد را نیز دریافت کنید. این جذاب است، زیرا ارتباط عمیق تری بین هنرمند و طرفدارانش ایجاد می کند. 
ساخت توکن nft توسط nas
در مقایسه با مدل سنتی، هنرمندانی که با آژانس‌ها (ناشران) قرارداد امضا می‌کنند، عموماً تمایل به دریافت هزینه اسمی از کل درآمد دارند. اما، با انتشار آثار خود در یک پلتفرم غیرمتمرکز - نه تنها مالکیت کامل آن ها را به دست می‌آورند، بلکه می‌توانند طرفداران را برای کمک و افزایش محبوبیت هنر خود مشارکت دهند.

پلتفرم‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید پروژه‌های جالب NFT را ردیابی کنید.

Minting چیست؟

به زبان ساده، Minting یا «ضرب کردن» چیزی در بلاک چین معادل ایجاد سندی است که مالکیت شما را بر آن ثابت کند. تنها تفاوت این است که این سند آدرس کیف پول ارز دیجیتال شما خواهد بود و برای ملاحظه تمام افراد، در دسترس خواهد بود. این رویکرد "قراردادهای هوشمند" به حذف فعالیت های متقلبانه و ادعاهای مشکوک کمک می کند. اگرچه، این موضوع می تواند به تنهایی مشکلاتی را نیز ایجاد کند. اگر زمانی دسترسی به کیف پول خود را از دست بدهید، توانایی شما برای تأیید مالکیت نیز از دست خواهد رفت.
ساخت توکن nft رایگان

روش ساخت توکن NFT رایگان

یکی از اولین سوالاتی که مردم در مورد ساخت NFT می پرسند این است: "آیا می توان یک NFT را به صورت رایگان ساخت؟" و پاسخ کوتاه این است که بله. امکان ساخت توکن غیرمثلی رایگان وجود دارد و بسیاری از پلتفرم ها این سرویس را ارائه می دهند.

لزوم پرداخت هزینه کارمزد ساخت NFT

پاسخ طولانی این سوال، کمی پیچیده تر است و درک آن نیز مهم است. در حالی که امکان ایجاد و انتشار یک NFT به صورت رایگان وجود دارد، در برخی مواقع شخص باید هزینه های گس (هزینه کارمزد شبکه) را بپردازد، و اگر شما نمی خواهید خودتان این کار را انجام دهید، شخصی که NFT شما را خریداری می کند، مجبور خواهد بود.

هزینه گس چیست؟

اصطلاح Gas به مقدار اتریوم مورد نیاز برای هر شخص برای تعامل با بلاک چین اتریوم اشاره دارد. گس هزینه‌های مرتبطی است که با واداشتن ماینرها به تأیید تراکنش‌ها همراه است. این موضوع، در حالی که به دلایل امنیتی مفید است، جنبه هزینه گس اتریوم تا حد زیادی به عنوان یک پدیده منفی در نظر گرفته می شود. برنامه‌هایی برای بهبود شبکه اتریوم با معرفی یک لایه اجماع وجود دارد - اما این کار هنوز در حال انجام است و ممکن است مدتی طول بکشد تا اجرایی شود. در این رابطه می توانید به مقاله اتریوم 2 چیست مراجعه کنید.

روش مینت توکن NFT

به منظور ساده سازی کل فرآیند، ما از دو پلتفرم برای این آموزش استفاده می کنیم. ابتدا از پلتفرم متامسک برای ایجاد یک کیف پول دیجیتال بر روی بلاک چین اتریوم و سپس،  از پلتفرم OpenSea که محبوب ترین بازار NFT در جهان است. فقط با استفاده از این دو پلتفرم، می‌توانید از نداشتن توکن غیر قابل تعویض، به فروش آن برسید!

گام اول ساخت توکن NFT: ساخت کیف پول اتریوم

اولین قدم برای ساخت توکن غیرمثلی رایگان، این است که یک کیف پول اتریومی بسازید. برای این کار آموزش زیر را دنبال کنید.

ساخت کیف پول ETH با MetaMask

MetaMask نزدیک به 25 میلیون کاربر دارد. این پلتفرم ابزاری بی دردسر برای ایجاد اولین کیف پول ارز دیجیتال اتریوم شما فراهم می کند. مهم تر از همه، برای تعامل با بازار OpenSea به MetaMask نیاز دارید.
opensea crypto nft
در واقع، انتشار NFT در OpenSea غیرممکن است مگر اینکه کیف پول اتریوم خود را آماده کنید. می‌توانید متامسک را برای دستگاه‌های Chrome، Firefox، Brave، Edge و iOS و Android دانلود کنید. پس از دانلود، نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام کنید.

اتصال متامسک به اوپن سی

برای این کار ابتدا وارد سایت https://opensea.io/ شوید و از بخش بالا سمت راست، روی گزینه Create کلیک کنید. 
ساخت nft در opensea

انتخاب کیف پول متامسک

در صفحه بعد، از بین گزینه های ارائه شده، ولت متامسک را انتخاب و روی آن کلیک کنید تا به سایت متامسک هدایت شوید.
اتصال متامسک به اوپن سی
اکنون وارد سایت متامسک می شوید. بسته به نوع دستگاه شما گزینه های مختلفی جهت دانلود وجود دارند که باید یکی را انتخاب کنید.
دانلود متامسک
در ادامه بسته به اینکه می خواهید از کیف پولی که قبلاً ساخته اید استفاده نموده یا کیف جدید بسازید یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنید:

  • Import wallet
  • Create a wallet
با فرض اینکه قصد ساخت کیف جدید را دارید، باید گزینه Create را انتخاب نموده و عبارات بازیابی را در جایی یادداشت کنید.
ساخت کیف پول متامسک

عبارات بازیابی در مرحله ساخت کیف پول

در حین ساخت کیف پول، فرآیند ورود شما را با برخی از اصول اولیه امنیتی آشنا می کند. مهم ترین آن عبارت Secret Recovery است. این عبارت مخفی 12 کلمه ای تنها راه برای ایمن سازی واقعی کیف پول شماست. به این ترتیب، باید مطمئن شوید که آن را در جایی امن در کنار رمز عبور خود ذخیره کرده اید.

هشدار: هرگز از عبارات بازیابی خود اسکرین شات نگیرید و آن را کپی نکنید.

بهترین راه نگه داری عبارات بازیابی

MetaMask عبارت را به طور خودکار تولید می کند و شما باید فوراً آن را در مکانی امن ذخیره کنید. بسیاری از مردم ترجیح می دهند آن را در یک نرم افزار مدیریت رمز عبور ذخیره کنند، اما انجام این کار در یک مکان فیزیکی (نوشتن روی کاغذ) می تواند ایده عاقلانه تری باشد. پس از گذشتن از این، کارتان تمام شده است. 

پس از ساخت کیف پول، مجددا به سایت اوپن سی بازگشته و روی آیکون متامسک کلیک کنید تا کار اتصال برقرار شود.
اتصال متامسک به opensea
اگر همه چیز به خوبی پیش برود، یک تیک سبز روی صفحه ظاهر می شود. پس از آن، شما می توانید برای ساخت اولین توکن NFT خود به صورت رایگان در Opensea اقدام کنید. از آنجایی که ما قبلا یک ولت متامسک ساخته ایم، می توانیم به سادگی روی گزینه MetaMask کلیک کنیم. این یک سرویس خودکار را برای اتصال کیف پول MetaMask شما با زیرساخت OpenSea راه اندازی می کند. شما باید برخی از شرایط اولیه را بپذیرید اما این جای نگرانی ندارد.

قابلیت کیف پول متامسک

آدرس را می توان با استفاده از اتراسکن نیز تأیید کرد. به خاطر داشته باشید که می توانید از کیف پول جدید خود برای تعامل با هر سرویس مبتنی بر بلاک چین که از اتریوم پشتیبانی می کند استفاده کنید.

گام دوم ساخت NFT رایگان: مراجعه به OpenSea

بنابراین، اکنون که ولت خود را ساخته ایم، زمان آن است که اولین NFT خود را در بازار OpenSea ایجاد و فهرست کنیم.

نحوه انتشار NFT در OpenSea

OpenSea خانه برخی از بزرگترین مجموعه های رمزنگاری در جهان است. در هر ماه، این پلتفرم بیش از 3 میلیارد دلار دارایی دیجیتال را پردازش می کند. به دلیل محبوبیت آن، احتمال اینکه بخواهید برای NFT جدیدتان فروش داشته باشید، بسیار زیاد است. همچنین، OpenSea ارسال آثار هنری خود را برای یک فهرست عمومی بسیار آسان می کند. اگر به صفحه Create در OpenSea بروید.
شاید برای شما جالب باشد: اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ

ساخت اولین NFT در اوپن سی

 به محض اینکه کار اتصال تمام شد، OpenSea رابط کاربری Create a New Item را ارائه می دهد. مثل این تصویر:
nft opensea
در این صفحه، می‌توانید دارایی دیجیتال واقعی را که می‌خواهید بسازید را انتخاب کنید. OpenSea از تصاویر، فیلم ها، فایل های صوتی و مدل های سه بعدی پشتیبانی می کند. و حداکثر حجم فایل برای هر کدام 100 مگابایت است. همچنین می‌توانید جزئیاتی مانند نام NFT خود، یک صفحه خارجی که در مورد آن توضیح می‌دهد و یک توضیح هم اضافه کنید. از طرف دیگر، می توانید بین شبکه اتریوم و Polygon به عنوان زنجیره بلوکی که NFT جدید خود را بر روی آن منتشر کنید، انتخاب کنید.

گام سوم در ساخت NFT رایگان: روش های فروش توکن

پس از ساخت توکن، شما به طور خودکار به فهرست NFT جدید خود هدایت خواهید شد: در این مرحله شما دو انتخاب دارید:

1-دریافت پیشنهادات قیمت

شما می توانید منتظر دریافت پیشنهاد قیمت از سمت دیگران باشید. این بدان معناست که NFT جدید شما در بازار OpenSea فهرست شده است و برای خریداران پلتفرم در دسترس است. کاربران به صورت انفرادی می توانند پیشنهاداتی را در لیست شما ارائه دهند و شما می توانید آنها را بپذیرید یا رد کنید.

2-تعیین قیمت فروش

این کار به این معنی است که شما یک قیمت در ذهن دارید و می خواهید به جای اینکه منتظر یک پیشنهاد باشید، NFT را به صورت عمومی بفروشید. شما می توانید به صورت قیمت ثابت یا حراج، این کار را انجام دهید. برای بسیاری از مردم - جذابیت اصلی NFT ها توانایی فروش یا مبادله آن ها با دیگران است. 

چطور یک NFT بفروشیم؟

برای بسیاری از افراد، داشتن یک اثر هنری دیجیتالی گران قیمت نمادی از طبقه اجتماعی آنان است. قیمت کمینه برای اثر هنری Bored Ape Yacht Club در زمان نوشتن این مطلب حدود 93 ETH است. این مبلغ تقریباً 260000 دلار آمریکا است اما بسته به قیمت اتریوم می تواند تا 500000 دلار افزایش یابد. این مبلغ زیادی برای پرداختن بابت یک دارایی دیجیتال است. مطمئناً این موضوع، توجه زیادی را از سوی افرادی که مایلند بخشی از این روند باشند به خود جلب کرده است.
توجه: قرار نیست تمام آثار هنری تازه ساخته شده با قیمت هزاران دلار به فروش برسد 

نکات مهم برای فروش آثار NFT

همانطور که بالا اشاره شد، تمام آثاری که به توکن غیرقابل تعویض تبدیل می شوند الزاماً با قیمت های بالا فروخته نمی شوند. در نتیجه رعایت یک سری نکات برای افزایش شانس فروش این آثار برای شما وجود دارد. این موارد عبارتند از:

از مهارت های خلاقانه خود استفاده کنید

فارغ از نوع پروژه، چه عکس یا آهنگی باشد که می‌خواهید در بلاک چین بفروشید، مهم است که پروژه شما از خلاقیت نشات بگیرد. با توجه به اینکه افراد زیادی وارد این بازار می شوند، برنامه ریزی دقیقی لازم است تا کار شما از لیست کارهای متوسط متمایز شود. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، توصیه می‌کنم پروژه‌هایی را که افراد قبلاً منتشر کرده‌اند را بررسی کنید. با افرادی که آثار هنری خود را به قیمت 1 یا 2 اتریوم فروخته اند صحبت کنید و از آن ها بپرسید که چگونه این کار را انجام دادند؟ یکی از مواردی که به طور خاص در مورد وب 3 و NFT قابل توجه است، مبحث جامعه (Community) آن است. مردم در این فضاها، برای صحبت در مورد موفقیت ها و شکست های خود فعال هستند. و پرسیدن هیچ وقت ضرری ندارد.
وب 3 چیست

به جوامع بپیوندید

پیوستن به یک جامعه هم فکر، ساده ترین راه برای تبلیغ هنر و سایر دارایی های دیجیتالی شماست. مهم ترین آن ها توییتر، Discord و Clubhouse هستند. اگر با آخرین روندها همراه نباشید، ممکن است مشتریان بالقوه هنر خود را از دست بدهید! سایت‌هایی مانند NFT Calendar افت و خیزهای آینده را به نمایش می‌گذارند. این می تواند نقطه شروع شما باشد تا ببینید چه کسی این نوشته را منتشر می کند و پیوندهای انجمن آن ها چه بسترهایی است. شما می توانید یک یا دو نفر را در این فضا دنبال کنید و در مدت یک هفته، حداقل 100 نفر دیگر را که به این فضا علاقه مند هستند، خواهید شناخت.

خلاصه مقاله

اگر نتوانید علاقه واقعی خود را به جنبش وب 3 نشان دهید، تلاش برای فروش NFT خود ممکن است خسته کننده باشد. به این ترتیب، اگر زمانی را صرف یادگیری در مورد بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی کنید، احتمالا کمک خواهد کرد. آیا به ایده یک وب غیرمتمرکز علاقه دارید؟ آیا دوست دارید در آینده ای زندگی کنید که هنرمندان بتوانند طرفداران خود را در فرآیند های خلاقانه خود مشارکت دهند؟ اگرچه این جنبش هنوز جدید است، اما در پشت صحنه اتفاقات زیادی رخ می دهد. و نشان دادن قصد یادگیری و درک می تواند به سرعت افراد هم فکر را به سمت شما جذب کند در این مقاله یاد گرفتیم که تبدل یک عکس دیجیتالی ساده به توکن غیرمثلی در بلاک چین کمتر از چند دقیقه طول می کشد. انجام این کار نیز رایگان است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنید

اگر شما هم علاقمند به راه اندازی کسب و کار در حوزه ارزهای دیجیتال را دارید، زمان را از دست ندهید. شما عزیزان می توانید با طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آنلاین از محل کارمزد خرید و فروش کاربران کسب درآمد بالایی را تجربه کنید. برای این کار از طریق اسکن کد زیر یا تماس با کارشناسان آرتاراکس، سفارش طراحی سایت صرافی p2p خود را در اسرع وقت به ما بسپارید. ما آماده ارائه استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال در اسرع وقت به شما عزیزان هستیم.

مشاوره طراحی سایت صرافی آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
پژمان
1401/10/2 15:05

در آخر متوجه نشدم که چطور ی عکس یا فیلم یا موارددیگر رو تبدیل کنیم به nft ابتداشو توضیح ندادید همه موارد که گفتید واسه بعد از ساخت nft است ی نمونه با مثال بگید ؟؟؟ و اینکه اگر عکس از اینترنت بگیرم و nft کنم این قابل قبول نیست باید اون عکس رو خودم گرفته باشم ؟؟

الهام
1400/12/9 10:21

سلام ممنون بابت این مقاله مفیدتون آیا سایت های دیگه ای هم برای ساخت nft رایگان وجود داره؟ در صورت امکان لطفا یه مطلب هم در این زمینه منتشر کنید ممنون




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002