اتریوم 2 چیست؟ مهم ترین نکاتی باید درباره 0.Ethereum 2 بدانید

اتریوم 2 چیست؟ مهم ترین نکاتی باید درباره 0.Ethereum 2 بدانید

سه شنبه 19 بهمن 1400
| 2686
:امتیاز دهید

اتریوم 2 چیست؟

در چند ماه گذشته، اتریوم 2.0 یک موضوع داغ در صنعت ارزهای دیجیتال بوده است. مردم صبورانه منتظرند ببینند دومین ارز دیجیتال محبوب جهان، چگونه می تواند سرعت، مقیاس پذیری و ویژگی های امنیتی جدید و بهبود یافته خود را از طریق یک سری به روز رسانی به نمایش بگذارد. هدف این به‌روزرسانی‌ها، رسیدگی به مقیاس‌بندی فعلی، استخراج و پروتکل توافقی است. همچنین مسائل اساسی شامل حرکت از الگوی گواهی اثبات کار به اثبات سهام، راه‌حل‌هایی مانند Beacon Chain، Casper FFG، Sharding، eWASM، Plasma، Raiden در این بروزرسانی دنبال می شود. این قرار است یک راه حل "همه جانبه" برای رفع مشکلات مختلف برجسته شده توسط اتریوم 1.0 باشد. در این مقاله ضمن معرفی این بروزرسانی و بررسی ویژگی های آن، با تاثیرات احتمالی که روی قیمت اتر و سایر ارزهای دیجیتال دارد آشنا می شویم. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری سودمند در ارزهای دیجیتال را دارید، برای سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید.
طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

ویژگی های منحصر به فرد اتریوم 2

اتریوم 2.0 ارتقاء قابل توجهی برای شبکه است که از مراحل متوالی تشکیل شده است که به انتقال از مکانیسم اجماع اثبات کار به اثبات سهام ختم می شود و شبکه را مقیاس پذیرتر، ایمن تر و پایدارتر می کند. به روز رسانی اتریوم 2 دارای برخی ویژگی های جالب و مخصوص به خود است که می تواند بلاک چین اتریوم را متحول نموده و همچنین روی قیمت ارز دیجیتال بومی آن یعنی ETH هم اثرگذار باشد. 

الگوریتم اثبات سهام:

راه حل های Beacon و Casper دو راهکار PoS یا اثبات سهام هستند که هدف شان بهبود نحوه استخراج کوین های جدید اتریوم و اعتبارسنجی تراکنش ها است. در PoS، ماینینگ وجود ندارد، به این معنی که پاداش بلوکی وجود ندارد. سازندگان بلاک را Forgers می نامند (به جای ماینرها در PoW). آن ها فقط با کارمزد تراکنش ها پاداش می گیرند. سازندگان بلوک بعدی از طریق یک روش تصادفی با توجه به میزان سهام و سن انتخاب می شوند.

شاردینگ

فرآیندی است که در آن کل وضعیت شبکه ارز دیجیتال اتریوم به تعدادی پارتیشن به نام خرده یا shards تقسیم می شود که شامل قطعه مستقل وضعیت و تاریخچه تراکنش است. این کار به مشکلات مقیاس پذیری و سرعت تراکنش می پردازد و مانع از کاهش سرعت یک برنامه در شبکه می شود.

eWASM

با گسترش گزینه‌های کدگذاری و قابلیت‌های ماشین مجازی اتریوم به کد اجازه می‌دهد تا سریع‌تر اجرا شود.

پلاسما

یک لایه اضافی است که در بالای شبکه قرار می گیرد تا حجم عظیمی از تراکنش ها را انجام دهد. این اساساً نسخه اتریوم از شبکه لایتنینگ بیت کوین است.

Raiden

مانند پلاسما، به عنوان یک راه حل مقیاس پذیری خارج از زنجیره طبقه بندی می شود. بنابراین می تواند با شبکه لایتنینگ نیز مقایسه شود. Raiden به جای پردازش تراکنش ها در شبکه بلاک چین اصلی، از فناوری کانال دولتی برای انتقال تراکنش ها به خارج از زنجیره و باز کردن یک کانال پرداخت جداگانه استفاده می کند.

جامعه توسعه دهندگان اتریوم به وضوح کار خود را برای اجرایی کردن این ارتقاها انجام داده اند. با این حال، طبق گزارش اخیر منتشر شده توسط مت اسلیپر و دان تسویی از Kyokan (یک شرکت مشاوره نرم افزاری بومی بلاک چین)، به نظر می رسد که همه چیز در پشت صحنه خیلی راحت پیش نمی رود.

چرا باید از اتریوم 1 به اتریوم 2 تغییر انجام شود؟

تغییر به اتریوم 2.0 ناگهانی نیست. ایده پیاده سازی مکانیسم اثبات سهام سال ها در جامعه اتریوم وجود داشته است. در واقع، اتریوم تنها به بسیاری از بلاک چین های اثبات سهام که از قبل وجود داشته اند می رسد. پولکادات، سولانا، کاردانو و Avalanche برخی از برجسته ترین بلاک چین های اثبات سهام بر اساس ارزش بازار هستند.

چرا تغییر به اثبات سهام ضروری است؟

تغییر به اثبات سهام جنبه های متعددی از مکانیسم اجماع اثبات کار را اصلاح می کند و به طور قابل توجهی اقتصاد ساختار اعتبار سنجی، نیاز انرژی و نیاز سخت افزاری برای استخراج را تغییر می دهد.

مکانیزم اثبات کار و ایرادات آن

مکانیسم اثبات کار یک مکانیسم آزمایش شده برای افزودن بلوک های جدید در بلاک چین است. تحت این مکانیسم، ماینرها پازل های محاسباتی پیچیده ای را برای اضافه کردن بلوک حل می کنند. با این حال، این یک فرآیند بسیار انرژی بر برای ماینرها است. این به یک مشکل واضح در مکانیسم اثبات کار تبدیل شده است. ماینرها برای حل معمای بلوک، باید انرژی زیادی را صرف کنند. علاوه بر این، هزینه سخت افزاری برای ماینرها برای حل پازل های پیچیده ریاضی بسیار زیاد است. 
اتریوم 2 و اثبات سهام

برتری الگوریتم اثبات سهام در اتریوم 2

اثبات سهام بسیاری از این مسائل را برطرف می کند و شبکه را مقیاس پذیرتر و در دسترس تر می کند. شبکه اتریوم فعلی می تواند تنها مقدار محدودی از داده ها را در یک زمان معین ذخیره کند. اگر چندین تراکنش در شبکه معلق باشند و نتوانند در یک بلوک خاص قرار بگیرند، باید منتظر بمانند تا یک بلوک جدید به شبکه اضافه شود. اجرای اشتراک گذاری (روشی برای توزیع داده ها در چندین ماشین) در شبکه اثبات سهام مشکل مقیاس پذیری را برطرف می کند.

تفاوت اثبات کار و اثبات سهام 

عمل ماینینگ برای ایجاد بلوک های جدید و حفظ دفتر کل غیرمتمرکز ضروری است. در Proof-of-work، مانع ورود برای شما زیاد است. ماینرها باید سخت افزار محاسباتی قدرتمندی داشته باشند تا نتایج قابل توجهی از فرآیند استخراج به دست آورند. با افزایش تعداد ماینرها، سودآوری ماینرهای فردی کاهش می یابد. این ماینرها را تشویق می‌کند تا استخرهای ماینینگ را تشکیل دهند، جایی که آن ها به منابع برای حل معماهای محاسباتی ملحق می‌شوند. این منجر به متمرکز شدن ماینرها می شود. یکی از اهداف اثبات سهام، تسهیل شرایط برای استخراج کنندگان فردی است که منجر به بازده قابل توجهی برای آن ها می شود. اثبات سهام، ماینرها را با اعتبارسنج های جایگزین می کند که برای حفظ آن، سکه های خود را در شبکه قرار می دهند. در ارتقای اتریوم 2.0، اعتبار سنج ها باید 32 اتر (ETH) - ارز بومی اتریوم - را با واریز آن به یک قرارداد سپرده رسمی، به اشتراک بگذارند.
در همین رابطه بخوانید: بهترین کارت گرافیک ماینینگ 2022

فازهای مختلف آپدیت اتریوم 2

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مراحل مختلفی که اتریوم 2.0 در آن پیاده سازی می شود چیست؟ انتقال به اتریوم 2.0 به صورت مرحله ای انجام می شود. این مراحل از اواخر سال 2020 آغاز شده و تا تابستان 2022 ادامه خواهد داشت.

فاز 0

فاز 0 زنجیره بیکن را در شبکه راه اندازی کرد. وظیفه اصلی این مرحله مدیریت رجیستری اعتبار سنجی هایی بود که بلوک ها را در شبکه اتریوم 2.0 ایجاد می کنند. همچنین چارچوب هایی را برای تمام مراحل آینده ایجاد کرد.

فاز 1

هدف اصلی به‌روزرسانی فاز 1 پیاده‌سازی زنجیره‌های خرد شده و رول‌آپ‌ها بود. زنجیره‌های Shard امکان تقسیم داده‌های تراکنش را در 64 بلاک چین در شبکه اتریوم فراهم می‌کنند. توزیع داده های تراکنش، توان عملیاتی شبکه را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. با چندین زنجیره که به طور همزمان با هم کار می کنند، خروجی داده می تواند برای کاهش بار روی شبکه پخش شود. انتظار می رود فاز 1 در اوایل سال 2022 منتشر شود.

فاز 1.5

فاز 1.5 فاصله بین فاز 1 و فاز 2 است. هدف اصلی این فاز ایجاد پل برای اتریوم 1.0 و اتریوم 2.0 است. از ادغام این دو اکوسیستم به عنوان "قلاب" یاد می شود. این ادغام شامل اتصال شبکه اصلی اتریوم 1.0 به زنجیره بیکن است و سپس بلاک چین اتریوم 1.0 به یکی از 64 زنجیره خرده‌ای که در فاز 1 پیاده‌سازی شده‌اند، تبدیل می‌شود. راه‌اندازی فاز 1.5 نشان‌دهنده راه‌اندازی رسمی اتریوم 2.0 است و سپس ویژگی‌های آن تأثیر ملموسی بر شبکه خواهد داشت. فاز 1.5 به زودی پس از فاز 1 در سال 2022 خواهد آمد.

فاز 2

پس از اتصال اتریوم 2.0، فاز 2 شروع می شود. این کار قابلیت همکاری متقاطع را آغاز می کند و اجازه توسعه برنامه های غیرمتمرکز بومی (dApp) را در شبکه می دهد. فاز 2 به شبکه توانایی رسیدگی به قراردادها و تراکنش های هوشمند را می دهد. این امر رسماً هر زنجیره تکه تکه در شبکه را به یک شبکه اصلی کاملاً کارآمد تبدیل می کند.

چه کسانی از عرضه اتریوم 2.0 سود خواهند برد؟

تغییر به اتریوم 2.0 برای دارندگان اتریوم مثبت خواهد بود. این کار، ساختار کارمزدها را تغییر می‌دهد که منجر به پرداخت هزینه کمتری برای کاربران برای تراکنش‌ها می‌شود و حتی به دارندگانی که مقدار لازم ETH (32) را دارند، اجازه می‌دهد تا سکه‌های خود را در شبکه به اشتراک بگذارند و اعتباربخش شوند.

وضیت برنامه های کاربردی چه می شود؟

هر اپلیکیشنی که از قبل در شبکه اتریوم وجود داشته باشد، بدون از دست دادن سوابق تراکنش یا داده ها، به سادگی به اتریوم 2.0 مهاجرت می کند. انتشار اتریوم 2.0 به طور کلی ساختار اثبات کار و استخراج را به نفع سهامداری حذف می کند. این سیستم سنتی ماینینگ را منسوخ می‌کند و اگر ماینرها می‌خواهند تراکنش‌ها را برای پاداش‌های بلوک و کارمزد تراکنش‌ها اعتبارسنجی کنند، باید به سمت سرمایه‌گذاری بروند.

نکاتی که احتملاً درباره ETH 2.0 نمی دانید

نکات اصلی سند مفصل منتشر شده درباره به روز رسانی اتریوم 2 عبارتند از:
  • اتریوم 2.0 هیچ مسئولی برای ایجاد هماهنگی در ارائه به‌روزرسانی‌ها ندارد.
  • مجریان نگران هستند که شاید کمبود بودجه وجود داشته باشد. تیم در حال حاضر متعهد به کار بر روی اتریوم 2.0 است، اما فقط تا زمانی که بودجه برای توسعه وجود دارد. اگر بودجه تمام شود، ممکن است این تیم ها مجبور شوند کار را متوقف کنند.
  •  در پاسخ به نیاز به شفافیت، تحقیقات برای نسخه‌بندی بخش‌هایی از مشخصات شروع شده است تا نشان دهد چه چیزی آماده است و چه چیزی باید تغییر کند.
پیامدهای این سند کاملاً قابل توجه است. در طول سال‌ها فشار زیادی بر جامعه توسعه‌دهندگان اتریوم وارد شده است تا به نوعی مقیاس‌پذیری دست یابد که بیت‌کوین تاکنون نتوانسته است انجام دهد. برای اتریوم، دستیابی به مقیاس‌پذیری فقط به معنای آسان‌تر کردن ارسال و دریافت اتریوم نیست، بلکه در مورد بهبود سرعت عملکرد کل شبکه است، به طوری که می‌تواند ترافیک عظیمی را مدیریت کند که به ناچار با انتشار داپ‌های بیشتر در بلاک چین اتریوم رخ می‌دهد. . همچنین توانایی تنظیم ایمن قراردادهای هوشمند به گونه ای است که روزی بتوان از آن ها برای برنامه های کاربردی استفاده کرد، به عنوان مثال، تراکنش های مالی واقعی (مانند وام یا حواله).

سوالات متداول

1-آیا اتریوم 2.0 یک سکه جدید خواهد بود؟

اتریوم 2.0 یک سکه جدید نیست و میزان اتریوم شما را تغییر نخواهد داد. از نظر اتریوم در مقابل اتریوم 2.0، Eth2 به سادگی یک ارتقاء است که بلاک چین اتریوم را بهبود می بخشد.

2-آیا اتریوم و اتریوم 2.0 یکسان هستند؟

اتریوم 2.0 یک نسخه ارتقا یافته از ارز دیجیتال اتریوم است که از قبل وجود دارد. اتریوم 2.0 با انگیزه بهبود مقیاس پذیری، سرعت و کارایی اتریوم توسعه یافته است. نسخه ارتقا یافته برای کار بر روی افزایش تعداد تراکنش ها و مقابله با تنگناها ساخته شده است.

3-اتریوم 2.0 چقدر ارزش خواهد داشت؟

با این حال، با ورود اتریوم 2.0، تحلیلگران انتظار دارند مانند Wallet Investor، با پیش‌بینی قیمت محاسبه‌شده توسط Machine Learning، پیش‌بینی می‌کند که میانگین قیمت اتریوم تا پایان سال 2022 به تقریباً 8000 دلار، در سال 2023 به 10000 دلار و در سال 2025 به بیش از 16000 دلار برسد.

4-آیا اتریوم 2.0 هزینه های کارمزد را کاهش می دهد؟

اجرای دو مرحله باقی‌مانده («ادغام» و «زنجیره شارد») باید در سال‌های 2022 و 2023 انجام شود. از آنجایی که این مجموعه ارتقاء پلتفرم را قادر می‌سازد تا هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش کند و در سطح جهانی مقیاس‌بندی شود، انتظار می‌رود که همچنین کاهش قابل توجه هزینه های گاز

5-آیا استیکینگ ETH 2.0 ارزش دارد؟

سرمایه گذاری اتریوم یک راه عالی برای به دست آوردن ایمن بازگشت سرمایه اولیه ارز دیجیتال است. این یک راه عالی برای تکمیل فعالیت های خود در یک پلت فرم معاملات ارز دیجیتال است. اعتباربخش بودن نیاز به تخصص در بلاک چین دارد، اما زمانی که منحنی یادگیری را پشت سر بگذارید، خود را در هوای کمیاب خواهید دید.

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

شرکت فنی و مهندسی آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما هموطنان عزیز است. این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی آنلاین ، طراحی سایت صرافی p2p ، طراحی سایت بازار معاملاتی، طراحی سایت پرفکت مانی ، ساخت توکن، سایت فروش NFT و غیره به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. شما عزیزان می توانید نمونه سایت های صرافی ارز دیجیتال را در از منوی اصلی وبسایت مشاهده نمایید. برای سفارش طراحی انواع وبسایت صرافی ارز دیجیتال، با ما تماس بگیرید:

مشاوره طراحی سایت صرافی آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002