متاورس دیسنترالند چیست؟ روش کار با Decenteraland

متاورس دیسنترالند چیست؟ روش کار با Decenteraland

سه شنبه 14 دی 1400
| 2999
:امتیاز دهید

متاورس دیسنترالند چیست؟

متاورس یا زندگی در جهان دیجیتالی، این اواخر حسابی سروصدا به پا کرده است. شما به وسیله آواتار خود، می توانید در این بستر، ملک و زمین بخرید، با دیگران تعامل داشته باشید و ابزارهای واقعیت مجازی و بلاک چین را برای تجربه دیجیتالی جدید خود به کار ببرید. چندین دنیای متاورسی وجود دارند که برای کاوش و بررسی ارزشمند هستند. یکی از محبوب ترین این ها دیسنترالند است. در این مقاله ضمن معرفی و بررسی این بستر متاورسی جذاب، ارز دیجیتال بومی آن یا مانا MANA را نیز بررسی و آینده سرمایه گذاری آن را مورد سنجش قرار می دهیم. قبل از ادامه، خوب است بدانید، یکی از روش های ایده آل برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، طراحی سایت ارز دیجیتال است. بدین منظور می توانید از خدمات آرتاراکس استفاده کنید.
طراحی سایت ارز دیجیتال

دیسنترالند به زبان ساده

دسنترالند یک دنیای واقعیت مجازی غیرمتمرکز و سه بعدی است که بر روی شبکه ارز دیجیتال اتریوم ساخته شده است. در آن شما می‌توانید در فعالیت‌های مختلف شرکت کنید، بازی کنید، زمین‌های زیادی بخرید و ساخت و ساز کنید و ارز MANA را به دست آورید که می‌توان آن را با ارزهای دیگری که ارزش واقعی دارند مبادله کرد. متاورس هایی مانند دیسنترالند، به نوعی تکراری از اینترنت هستند که امروزه آن را می شناسیم. این ترکیبی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. می‌توانید آن را به‌عنوان یک بازی واقعیت مجازی در نظر بگیرید، اما با تجارت و رویدادهای مختلفی که در درون متاورس اتفاق می‌افتد، به آرامی در حال تبدیل شدن به موارد بسیار بیشتری است. در این رابطه می توانید همچنین مقاله وب 3 چیست را مطالعه فرمایید.
homeland decentralnd

تاریخچه دیسنترالند

دسنترالند ابتدا به عنوان یک شبکه پیکسلی شروع به کار کرد که پیکسل هایی را در اختیار کاربرانی قرار می داد که می توانستند با استفاده از الگوریتم اثبات کار به آن دسترسی پیدا کنند. سپس به آرامی به دنیای مجازی سه بعدی که امروز است تبدیل شد. شما می توانید این فضای مجازی را مانند یک فضای واقعی کشف کنید. این اولین دنیای مجازی کاملاً غیرمتمرکز است. دنیاهای غیرمتمرکز مانند این، با هدف اعطای کنترل بیشتر به کاربر و امکان ساختن دنیایی دیجیتالی شناخته می شوند. 
در همین رابطه بخوانید: صفر تا صد متاورس سندباکس

تیم سازنده پلتفرم

تیم دسنترالند توسط Ari Meilich (سرپرست پروژه) و Esteban Ordano (رهبر فناوری) رهبری می شود. Ordano قبلا در Bitpay به عنوان مهندس نرم افزار کار می کرد و Smart Contract Solutions Inc را تأسیس کرد. هر دو بنیانگذار، در ایجاد Stremium و Bitcore نیز با هم همکاری کرده اند. این تیم همچنین با area0x، Aragon و imToken برای ارائه برخی از خدمات خود شریک شده است.
بنیان گذاران decentraland

معماری پلتفرم دسنترالند

پروتکل Decentraland دارای سه لایه است:
  1. لایه Consensus: مالکیت زمین و محتوای زمین را از طریق یک قرارداد هوشمند اتریوم ردیابی می کند.
  2. لایه Land content: از یک سیستم توزیع غیرمتمرکز برای ارائه محتوا در دنیای مجازی استفاده می کند.
  3. لایه Real-time: اتصالات همتا به همتا را برای کاربران فراهم می کند تا با یکدیگر تعامل داشته باشند.
این تیم در حال ساخت پلتفرم واقعیت مجازی با استفاده از A-Frame هستند. برای ساختن در این جهان متاورسی، ابتدا می توانید یک مدل در SketchUp و یا Blender ایجاد کنید و سپس آن را روی پلتفرم وارد کنید.

روش ورود به دیسنترالند

اگر هنوز از هیچ متاورسی بازدید نکرده اید، ممکن است کنجکاو باشید که بدانید چگونه به دنیای مجازی مانند Decentraland دسترسی پیدا کنید. دسترسی به آن بسیار آسان است، اما چند نکته وجود دارد که باید بدانید:
  • برای دسترسی به دسنترالند، کافی است که به سادگی به وب سایت آن بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • همچنین می توانید با آواتار شخصی خود، تنها با استفاده از یک حساب مهمان داخل سایت بگردید. با این حال، برای استفاده از همه چیزهایی که این پلتفرم ارائه می دهد، باید یک حساب کاربری مناسب ایجاد کنید، بدین منظور به یک کیف پول web3 نیاز دارید.
  • علاوه بر این، شما باید با استفاده از رایانه رومیزی به این بستر دسترسی داشته باشید. زیرا دیسنترالند هنوز از طریق دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی نیست.
  • هنگام بازدید از این متاورس، بهتر است از مرورگر وب کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

کاوش با یک حساب مهمان

بدون اتصال کیف پول خود به حساب خود، دسترسی کامل به امکانات سایت نخواهید داشت و آواتار شما فقط در دستگاهی که با آن وارد شده اید در دسترس خواهد بود. شما همچنین نمی توانید نامی برای خود ایجاد کنید، یا در رویدادها شرکت کنید، یا جوایزی دریافت کنید.
شاید برای شما جالب باشد: بهترین کارت گرافیک ماینینگ 2022

مزایای حساب های مهمان

حساب مهمان برای کسانی از شما که هنوز سرمایه گذاری نکرده اید و می خواهید به سادگی موارد را بررسی کنند خوب است. قبل از اینکه تصمیم به شیرجه زدن در این متاورس را بگیرید، بدین وسیله خواهید دید که اوضاع از چه قرار است. دی سنترالند بسیار کاربرپسند است. بنابراین احتمالاً متوجه خواهید شد که دسترسی به همه چیز در آن نسبتاً آسان است.
متاورس دیسنترالند

کیف پول مناسب دیسنترالند

کیف پول های ارز دیجیتال برای حساب شما در این پلتفرم یکپارچه هستند. آن ها حاوی تمام اطلاعات شما و همچنین دارایی های دیجیتال شما هستند که در قالب NFT ذخیره می شوند. برای بهترین تجربه، باید یک کیف پول رمزنگاری مانند متامسک Metamask را روی رایانه خود نصب کنید. 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ

اگر به تعامل مداوم با این پلتفرم فکر می کنید و می خواهید درآمد کسب کنید، باید یک حساب کیف پول دیجیتال ایجاد کنید. همچنین برای شرکت در معاملات و فعالیت‌های مختلفی که در آن ارائه می‌شوند، برای شروع به مقداری ارز دیجیتال نیاز دارید، اما این اختیاری است.

در دسنترالند چه کاری می توان انجام داد؟

از آنجایی که دسنترالند یک جهان مجازی است، می‌توانید کارهایی را که در زندگی واقعی انجام می‌دهید، به علاوه کارهای بیشتری را در آن انجام دهید. 
1-در آن می‌توانید با سایر کاربران معاشرت کنید
2-فضای اطرافتان را کاوش کنید
3-بازی کنید و بازی‌های خود را بسازید و کسب درآمد کنید
4-می‌توانید در رویدادها شرکت کنید
5-زمین مجازی LAND را بخرید و بفروشید
6-می توانید "یک صحنه" ایجاد کنید
7-می توانید تجارت کنید و دارایی‌های درون بازی را به دست آورید که می‌توانند در بازارهای مختلف با ارز واقعی معامله شوند.

هدف متاورس دیسنترالند چیست؟

هدف این پروژه این است که همه چیز را غیرمتمرکز کند و قدرت را به مردم بدهد. بنابراین در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که چه کاری می خواهید انجام دهید. کل فضا، از جمله صحنه‌هایی که ایجاد می‌کنید، زمینی که می‌خرید و معاملاتی که انجام می‌دهید، همگی به اقتصاد این متاورس کمک می‌کنند. 
دفتر کار در decentraland

سازمان خودمختار DAO پلتفرم

این بستر حتی DAO یا سازمان غیرمتمرکز خودمختار خود را دارد. DAO مالک اکثر قراردادها و دارایی هایی است که پایه و اساس دسنترالند را تشکیل می دهد. با عضویت در این سازمان، می توانید کنترل جزئی سیاست ها را در دست بگیرید و نحوه رفتار دنیای دیسنترالند را تعیین کنید. به عنوان عضوی از DAO، می‌توانید در مورد به‌روزرسانی‌های خط‌مشی که بر کل جامعه این پلتفرم تأثیر می‌گذارد، حق رأی داشته باشید.
این مقاله مفید را از دست ندهید: آینده ارز فگ 

آیا کار با این پلتفرم سخت است؟

بدیهی است که در این دنیای مجازی کارهای زیادی می توانید انجام دهید. هرچه زمان بیشتری را در Decentraland بگذرانید، فرصت های بیشتری ایجاد می شود. یادگیری حرکت در دنیای VR مانند این بستر، شبیه هر چیز دیگری است. یعنی نیاز به زمان، ثبات و کمی صبر دارد. کاوش در دنیای مجازی مانند دسنترالند در ابتدا می تواند یک فکر نگران کننده باشد، با این حال، هنگامی که این فضا را تجربه کردید، به پتانسیل واقعی این دنیای مجازی و آنچه که برای کاربرانش دارد، به خوبی پی خواهید برد.

مفهوم زمین یا LAND چیست؟

زمین مجازی یا LAND در دیسنترالند، فضاهایی از زمین است که به عنوان یک توکن غیر مثلی ERC-721 در بلاک چین اتریوم، با ابعاد 16 متر در 16 متر یا 52 فوت در 52 فوت ذخیره شده است. به این معنی که هر قطعه منحصر به فرد است و نمی توان آن را تکرار کرد. از LAND می توان برای ساخت فضاها و برنامه های سه بعدی استفاده کرد که می توانند به عنوان NFT معامله شوند. مشخصات آن توسط قرارداد LANDregistry تعریف شده است.

کاربردهای LAND چیست؟

شما می توانید دسنترالند را به عنوان یک فضای بزرگ متشکل از بسته های جداگانه زمین مجازی در نظر بگیرید. شما می توانید زمین بخرید و روی آن ها دارایی هایی مشابه زمین واقعی بسازید. هنگامی که مالک LAND هستید، می‌توانید از آن برای ساختن محیط‌های دیجیتال و سفارشی‌سازی آن‌ها و همچنین ساخت برنامه‌ها، بازی‌ها و برگزاری رویدادها استفاده کنید که همگی قابل کسب درآمد هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مقاله خرید زمین در متاورس بازدید نمایید.
خرید زمین در دیسنترالند
حتی می توانید زمین هایی را که در کنار یکدیگر قرار دارند ادغام کنید تا مجموعه املاک ایجاد کنید. LAND در پلتفرم دیسنترالند فرصت بزرگی است. زیرا برخی از شرکت ها قبلاً دفاتر مجازی را در این فضاها خریداری کرده و ایجاد کرده اند. این بستر در حال حاضر میزبان کنفرانس ها و رویدادهای مختلف در تعداد زیادی از این زمین ها است. این بدان معناست که شما می توانید در رویدادهایی در متاورس شرکت کنید بدون توجه به اینکه در کدام نقطه از جهان زندگی می کنید.

ارز دیجیتال مانا چیست؟

MANA یک توکن ERC-20 (دارایی قابل تعویض) است که به عنوان ارز رسمی در Decentraland استفاده می شود. از آنجایی که این یک توکن مبتنی بر اتریوم است، می توانید آن را با سایر توکن های ERC-20 مبادله کنید. شما می توانید با ارز مانا خود زمین بخرید. همچنین می‌توانید گجت های پوشیدنی یا لباس برای آواتار خود بخرید، لوازم جانبی اضافه کنید، فضای خود را سفارشی کنید، بازی کنید و تجربه‌ای بسازید. MANA با قرارداد MANAtoken تعریف می شود و مطابق این قرارداد هوشمند رفتار می کند.

در همین رابطه بخوانید: مزایا و معایب متاورس

هر تراکنشی که با MANA خود انجام می دهید، در بلاک چین اتریوم ثبت می شود. بنابراین به عنوان یک رجیستری برای تمام زمین هایی که به دست آورده اید و برای تمام تراکنش هایی که با MANA انجام داده اید عمل می کند. با استفاده از مانا خود، می‌توانید حق حضور در DAO و رای دادن به سیاست‌ها و همچنین پیشرفت‌های آینده در دیسنترالند را خریداری کنید.

قیمت مانا و ارزش سرمایه گذاری روی آن

مقدار MANA در دنیای واقعی به دلیل اعلام این که فیس بوک اکنون متا نامیده می شود، افزایش یافته است و ایده و تحقق متاورس در مقیاس کلان را بیشتر تقویت می کند. با توجه به تحلیل موسسات و کارشناسان مختلف، با افزایش اقبال عمومی به متاورس، رشد قیمت مانا قابل پیش بینی است. گرچه در تاریخ نگارش این مقاله در دیماه 1400، مانا پس از ثبت یک سقف قیمتی در محدود 5.9 دلار، اکنون در قیمت 3.22 دلار در حال معامله است. این در حالی است که تغییرات قیمتی هفت روزه آن نشان از 10 درصد افت قیمت دارد. با این حال پیش بینی آینده ارز دیجیتال مانا را می توانید اینجا ببینید: پیش بینی قیمت مانا 2022

از کجا MANA بخریم؟

برای خرید ارز دیجیتال مانا می توانید از صرافی های ایرانی متعدد و صرافی های خارجی استفاده کنید. بدین منظور یک جستجوی ساده در گوگل می تواند شما را به صرافی مدنظرتان برساند. 
خرید گجت در دسنترالند

کیف پول مناسب ارز مانا

به دلیل قرار گرفتن در بستر اتریوم، تمام کیف پول های ERC-20 می توانند با این ارز سازگار باشند. گزینه های نرم افزاری مثل تراست ولت و MyEtherWallet و همچنین گزینه های سخت افزاری مثل Trezor و Ledger Nano S می توانند انتخاب های خوبی باشند.

خلاصه مقاله

1-به نظر می رسد که متاورس آینده ای است که به سوی آن می رویم. زندگی در دسنترالند احتمالاً دریچه نوینی به زیستن ما خواهد بود. در حال حاضر یک جامعه رو به رشد در Decentraland وجود دارد و شما فقط می توانید انتظار داشته باشید که حتی بیشتر شود.
2-با وجود فرصت‌های بسیار برای ایجاد، بازی و کسب درآمد در این دنیای مجازی، شکی وجود ندارد که دیسنترالند همچنان در میان جهان‌های متاورس متعدد پیشرو خواهد بود.
3-با خرید زمین در این بستر، می توانید سرمایه گذاری خوبی را رقم بزنید
4-ارز دیجیتال مانا، ارز بومی این پلتفرم است که برای کلیه فعالیت های درون پلتفرمی مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهادمطالعه بیشتر:

اینترنت اشیا و بلاک چین
بازی اکسی اینفینیتی چیست؟

سرمایه گذاری پرسود در ارزهای دیجیتال 

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. تیم ما به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت وبمانی و پرفکت مانی ، طراحی سایت صرافی بیت کوین و بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. شما می توانید نمونه کار طراحی صرافی آنلاین را در این قسمت مشاهده نمایید. برای تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس و استعلام هزینه طراحی سایت صرافی کد زیر را اسکن نموده و یا شماره های تلفن را لمس کنید.

 

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
FATIMA
1400/10/26 13:41

مقاله خوبی بود، از بین پلتفرم های متاورس، دیسنترالند از بقیه مشهورتره اما سندباکس هم امکانات عالی در اختیار کسانی که میخوان بازی بسازن قرار میده

مریم
1400/10/23 13:44

بنظرم دیسنترالند از بقیه بازی های متاورسی خیلی بهتره ولی خب ارز مانا خیلی گرونه نسبت به بعضی پلتفرم های دیگه

روزبه
1400/10/21 16:13

خوشحالم که با سایتتون آشنا شدم و این مقالات جدید و کاربردی رو پیدا کردم دمتون گرم

شاهین
1400/10/19 16:38

الان که قیمت مانا افت کرده فکر می کنم بهترین زمان برای سرمایه گذاریه




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002