مزایا و معایب متاورس Metaverse چیست؟

مزایا و معایب متاورس Metaverse چیست؟

شنبه 13 آذر 1400
| 7873
:امتیاز دهید

زندگی در متاورس چگونه است؟

متاورس در حال آمدن است. زمانی این موضوع فقط یک فانتزی علمی-تخیلی بود. به ویژه در رمان «تصادف برفی» نیل استفنسون، یک جهان مجازی فراگیر در کنار جهان فیزیکی وجود داشت. اما پیشرفت های فناورانه، این دگرگونی جامعه بشری را به اندازه ای به واقعیت نزدیک کرده است که ما را ملزم می کند که پیامدهای آن را در نظر بگیریم. در متاورس، یک کاربر ممکن است یک آواتار دیجیتالی را مانند یک شخصیت در یک بازی ویدیویی انتخاب کند. کاربران از نگاه آواتار خود، یک واقعیت دیجیتالی را به همان اندازه فعال و جذاب تجربه می کنند. برخی از آینده‌ پژوهان بر این باورند که به‌ زودی ممکن است در قرار ملاقات پزشک خود یا کلاس آنلاین در متاورس شرکت کنیم. اما در حالی‌ که متاورس می‌تواند کسب‌ و کار و صنعت بازی را متحول کند، ضروری است که مراقب خطراتی باشیم که ممکن است زندگی روزمره ما را در برگیرد. قبل از مطالعه ادامه مقاله، پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال طراحی سایت صرافی هستید، برای استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال روی بنر زیر کلیک کنید:
قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال

آیا متاورس یک تهدید است؟

محیط‌های مجازی، معمولاً کمپین‌های شایعه‌پراکنی، جاسوسی و حتی نظارت را افزایش می‌دهند. مبارزه برای به دست گرفتن کنترل زیرساخت‌های فیزیکی متاورس، به خوبی می تواند درگیری های جهانی را تشدید کند. ماهیت فراملّی و غیرمتمرکز متاورس (جایی که مرزهای دنیای واقعی بسیار کمتر به هم مرتبط می‌شوند) می‌تواند شیوه درک و تعامل افراد با دولت-ملت‌ها را متحول کند. شکست در پیش‌ بینی این احتمالات ممکن است نظم جهانی را در خطر جایگزینی با نظم مجازی و یا تغییرات جدی قرار دهد.
متاورس و فیس بوک

متاورس و تئوری توطئه

امروزه بحث متاورس داغ است و تقریباً در همه جا دیده می شود. تعداد مخاطبان کنسرت های مجازی در حال رکورد شکنی است. طراحان رده بالا و مشهور جهان، مدهای مجازی را می فروشند. بازی های موبایلی مبتنی بر بلاک چین، تبدیل به یک راه امرار معاش برای مردم در سراسر جهان شده است. بسیاری از نزدیک ترین نمونه ها به یک متاورس کامل، بازی های همه جانبه مانند Fortnite، Minecraft و Roblox هستند که در آن بازیکنان می توانند در دنیای مجازی با هم معاشرت کنند، خرید کنند و در رویدادها شرکت کنند.
در متاورس با آواتار خود فعالیت کنید
در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بازی‌های چندنفره آنلاین می‌توانند به گسترش اطلاعات نادرست و تئوری‌های توطئه کمک کنند. بازیکنان می‌توانند از ابزارهای ارتباطی درون بازی برای انتشار شایعات یا «اخبار جعلی» استفاده کنند و دیگران را به روش‌هایی که ردیابی آن دشوار است هدف قرار دهند. متاورس می تواند به رژیم های دیکتاتوری یا گروه های افراطی اجازه دهد تا یک قدم فراتر بروند. لایه های غوطه ور متن، صدا و تصاویر در محیط های مجازی، راه های جدید و قانع کننده ای را برای پخش محتوای گمراه کننده یا افراطی ارائه می کنند.
در همین رابطه بخوانید: ارزهای دیجیتال متاورس و روش خرید آن

جاسوسی و نظارت در متاورس

در محیط‌هایی که افراد را می‌توان با آواتارهای مستعار نشان داد، دانستن اینکه در خصوص دریافت این اطلاعات حساس، به چه کسی اعتماد کنیم دشوارتر خواهد شد. این می تواند راه را برای دوران جدیدی از جاسوسی هموار کند. جاسوسی دیجیتال قبلاً توسط ده ها کشور برای دسترسی به مالکیت معنوی تجاری، فناوری نظامی اختصاصی و اطلاعات شخصی و مالی استفاده شده است. متاورس که تقریباً تمام جنبه های زندگی شامل کار، روابط، دارایی ها و هویت را در برمی گیرد، می تواند در معرض نقض یا دست‌کاری از سراسر جهان قرار گیرد. کشورها و شرکت ها به طور یکسان احتمالاً می توانند از متاورس برای اعمال نظارت با پیچیدگی بیشتر استفاده کنند.
معایب متاورس

احتمال نقض حریم خصوصی 

برخی کشورها قبلاً از فناوری تشخیص چهره برای نظارت بر رفتار افراد استفاده کرده اند. شرکت ها نیز از آن برای باز کردن قفل دستگاه یا صورتک های انیمیشنی استفاده کرده اند. ادغام این موارد با متاورس می‌تواند آن ها و مسائل مربوط به حریم خصوصی که ارائه می‌کنند را فراگیرتر کند. در صورت بهره برداری از این فناوری، متاورس می تواند به راحتی برای نظارت بر هر فرد شرکت کننده در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد. حتی زیرساخت فیزیکی متاورس نیز احتمالاً آسیب‌ پذیری‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت.
یک مقاله جذاب دیگر برای شما: کاربردهای بیت کوین در دنیای واقعی

مشکلات زیرساختی Metaverse

مجموعه‌ای از فناوری‌ها، از جمله سخت‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری و ابزارهای پرداخت، از عملکرد متاورس پشتیبانی می‌کنند. کشورهایی که کنترل آن فناوری ها را حفظ می کنند، از اهرم های بین المللی قابل توجهی برخوردار خواهند بود. درست مانند کشورهایی که امروزه اموری مانند مسیرهای حمل و نقل هوایی و زمینی یا منابع نفت را کنترل می کنند. چین به لطف ابتکار راه ابریشم دیجیتال خود که سیستم های مخابراتی برخی کشورها را تأمین مالی می کند، می تواند به طور مؤثری ستون فقرات متاورس را در بسیاری از گوشه های جهان کنترل کند.
فیس بوک به دنبال سلطه بر متاورس است
تایوان، که بر صنعت نیمه هادی که نیازهای محاسباتی را پشتیبانی می کند، تسلط دارد، احتمالاً حتی بیشتر به یک محور اصلی در صحنه جهانی تبدیل خواهد شد. این نوع زیرساخت فیزیکی به نوبه خود در برابر هک و وقفه های زنجیره تأمین آسیب پذیر خواهد بود. اگر مردم در متاورس دارایی داشته باشند یا در آن امرار معاش کنند، کمبود سخت افزار یا قطع خدمات می تواند معیشت شهروندان را به خطر بیندازد یا ثبات اجتماعی را تضعیف کند.
یک مقاله جداب و کاربردی دیگر بخوانید: بهترین کارت گرافیک ماینینگ 1400

مزایای متاورس چیست؟

علی رغم این تهدیدها، متاورس همچنین پتانسیل تغییر امور جهانی را به سمت بهتر شدن دارد. دیپلماسی بین المللی ممکن است به همین راحتی در سفارت خانه های مجازی انجام شود. کشورهای کوچک تر و ضعیف تر، ممکن است خود را در زمین بازی برابرتری بیابند و بهتر بتوانند در امور تصمیمات جهانی در ترکیب باقی بمانند یا شاید اتحادیه های جدیدی ایجاد کنند. محیط های مجازی نیز برای فعالانی که در برابر اقتدارگرایی دیجیتال مقاومت می کنند، نویدبخش بوده است. در Minecraft، گزارشگران بدون مرز از یک کتابخانه بدون سانسور حمایت مالی کرده است که در آن کاربران می توانند محتوای نویسندگان مخالف را ببینند که در کشورهایی مانند عربستان سعودی، روسیه و ویتنام سانسور شده است. این احتمال وجود دارد که متاورس نوید جدیدی برای آزادی و شفافیت در فراسوی مرزها به ارمغان آورد.
مزایای متاورس

فرصت تغییر در نظم جهانی برای ساخت دنیایی بهتر

اگر متاورس به همان اندازه که برخی پیش بینی می کنند فراگیر شود، ممکن است جوامع مجازی، شبکه ها و اقتصادهایی را تقویت کند که فراتر از مرزها و هویت های ملی هستند. افراد ممکن است روزی با سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز با سیاست هایی مخالف سیاست خارجی کشور خود آشنا شوند. چنین تجربه ای می تواند مفهوم امور ژئوپلیتیکی را از پایه دچار تغییرات اساسی کند. متاورس ممکن است در داستان های علمی تخیلی متولد شده باشد، اما این به ما بستگی دارد که آینده ای مبتنی بر واقعیت روشن بنویسیم.
یک مقاله جدید و مرتبط در همین رابطه: چه کسانی متاورس را خواهند ساخت؟

سرمایه گذاری به سبک نوین را تجربه کنید

اگر شما هم علاقمند به دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین هستید، این پیام مخصوص شماست! یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، سفارش طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال است. در این راه، آرتاراکس به پشتوانه سال ها تجربه و ده ها مشتری راضی، آماده ارائه راهکارهای حرفه ای خود به شما کاربران عزیز است. ما توانایی طراحی و پیاده سازی انواع پلتفرم خرید و فروش رمز ارز را به صورت امن و سریع داریم. انواع سایت خرید و فروش اتوماتیک ارزهای دیجیتال و طراحی سایت صرافی بیت کوین در آرتاراکس طراحی و اجرا شده است. به منظور مشاهده نمونه کارهای ما اینجا کلیک کنید: نمونه کار سایت صرافی ارز دیجیتال و همچنین برای مشاوره رایگان با کارشناسان آرتاراکس، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

مشاوره طراحی سایت صرافی آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002