معرفی کامل بازی اکسی اینفینیتی + روش نصب و اجرا و کسب درآمد

معرفی کامل بازی اکسی اینفینیتی + روش نصب و اجرا و کسب درآمد

سه شنبه 21 دی 1400
| 3888
:امتیاز دهید

کسب درآمد از طریق اکسی اینفینیتی

کسب درآمد از طریق بازی ها رویای هر گیمر است. اما معمولاً در روش سنتی، این چیزی است که فقط حرفه ای ها به آن دست می یابند. با این حال، همه چیز در زمینه ارزهای دیجیتال به سرعت پیش می رود و موارد فوق اکنون به لطف مدل تجاری P2E (بازی برای کسب درآمد) امکان پذیر شده است. اکسی اینفینیتی محبوب‌ترین بازی برای کسب درآمد در بلاک‌ چین است. در این مقاله ضمن معرفی این بازی، روش نصب و اجرای آن را آموزش می دهیم. قبل از ادامه پیشنهاد می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری سودمند در ارزهای دیجیتال را دارید، برای طراحی سایت ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید.
طراحی سایت ارز دیجیتال

راهنمای گام به گام بازی اکسی اینفینیتی

ترکیبی از فناوری بلاک چین و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در بازی‌های ویدیویی پیاده‌سازی شده‌اند. این به علاقه‌مندان و گیمرهای کریپتو این فرصت را می‌دهد تا با شکست دادن سایر بازیکنان یا صرفاً فعالیت در محیط بازی، درآمد کسب کنند. یکی از پیشروترین و محبوب ترین بازی ها در این زمینه بازی Axie Infinity است. در این راهنما، گام به گام یاد خواهیم گرفت که اکسی اینفینتی چیست، تاریخچه آن و نحوه بازی کردن در آن چگونه است.
بازی اکسی اینفینیتی

دسترسی سریع به محتوای مقاله

اکسی اینفینیتی چیست؟
تیم سازنده و توسعه دهنده Axie Infinity کیست؟
راه اندازی پروژه Axie Infinity
شبکه: زنجیره جانبی رونین 
توضیح توکن SLP 
توضیح توکن AXS 
Axie Infinity Land
نحوه انجام بازی اکسی اینفینیتی  
راه اندازی کیف پول متامسک
دانلود و نصب Ronin
اجرای بازی اکسی اینفینیتی
کسب درآمد از پرورش اکسی 

اکسی اینفینیتی چیست؟

اکسی اینفینیتی یک بازی محبوب P2E مبتنی بر بلاک چین و الهام گرفته از پوکمون است که در آن بازیکنان موجودات مجازی را در قالب توکن غیر قابل تعویض NFT به نام Axies جمع آوری می کنند. این موجودات را می توان با قیمتی که به کمیاب بودن آن ها بستگی دارد جمع آوری، پرورش داده و فروخت. قیمت اکسی ها می تواند بین چند دلار تا صدها هزار دلار متغیر باشد.
در همین رابطه بخوانید: آشنایی با متاورس دیسنترالند 

تیم سازنده Axie Infinity کیست؟

تاریخچه اکسی اینفینیتی به سال 2017 باز می گردد و مربوط به Trung Nguyen، یک توسعه دهنده نرم افزار ویتنامی است که از موفقیت بچه گربه های معروف CryptoKitties، کلکسیون NFT ذخیره شده در شبکه اتریوم هیجان زده شده بود. نگوین می‌خواست از تمام مزایای فناوری بلاک چین استفاده کند و آن را در بازی‌های ویدیویی پیاده‌سازی کند و به بازیکنان مالکیت واقعی آیتم‌های درون بازی را که جمع‌آوری کرده‌اند، بدهد.

عرضه اولیه (IEO) اکسی اینفینیتی

نگوین رهبری Sky Mavis، یک استودیوی بازی متمرکز بر فناوری را بر عهده دارد. با دیدن موفقیت بازی‌های P2E، او تیم تصمیم گرفت یک بازی به سبک پوکمون با استفاده از بلاک چین اتریوم بسازد. در سال 2021، این شرکت 152 میلیون دلار جمع آوری کرد که به Sky Mavis ارزشی معادل 3 میلیارد دلار داد و به یکی از برترین شرکت های بازی در سراسر جهان تبدیل شد. اکسی اینفینیتی در مارس 2018 شروع به کار کرد و سرمایه را از سرمایه گذاران برجسته ای مانند Mark Cuban، Blocktower Capital و Libertus جمع آوری کرد. اما تا اکتبر 2020 بود که توکن AXS توجه جامعه کریپتو را جلب کرد. زمانی که بایننس پیشنهاد تبادل اولیه AXS (IEO) را در لانچ پد خود میزبانی کرد. هر بلیط بخت آزمایی برنده 2000 AXS به قیمت 0.1 دلار (به ازای هر توکن) می شد.

رشد سریع در عرض یک سال

فقط یک سال بعد - در اکتبر 2021، پس از رونق محبوبیت پروژه و افزایش سرسام آور قیمت توکن، ارزش هر بلیط تقریباً 250000 دلار بود که نشان دهنده افزایش تقریباً 125000٪ در تنها یک سال است.

توکن های AXS و SLP 

قبل از ورود به خود بازی، باید در مورد شبکه رونین و دو توکن مربوط به بازی صحبت کنیم: Axie Infinity Shard (AXS) و Small Love Potion (SLP). شاید برای شما جالب باشد که چرا Axie به دو توکن نیاز دارد و تفاوت آن ها در چیست؟ بدین منظور باید ابتدا با شبکه رونین آشنا شوید.

شبکه زنجیره جانبی رونین 

کیف پول Ronin یک افزونه مرورگر برای گوگل کروم و فایرفاکس است. این کیف پول دیجیتال زنجیره جانبی Ronin Sky Mavis است. رونین یک اپلیکیشن اندروید هم دارد. رونین به عنوان یک اکوسیستم کامل برای متاورس اکسی اینفینیتی طراحی شده است. این امکان اقتصاد بازتری را برای بازیکنان فراهم می‌کند و آن ها را قادر می‌سازد از هزینه‌های کارمزد بالا در شبکه اتریوم مصون بمانند. رونین یک زنجیره جانبی مرتبط با اتریوم با مجموعه ای از قراردادهای هوشمند خود است که در آن کاربران می توانند تمام دارایی های درون بازی مانند موجودات، زمین و اقلام زمینی Axie را از بلاک چین اتریوم به بلاک چین رونین منتقل کنند.
یک مقاله مرتبط دیگر بخوانید: متاورس سندباکس چیست؟

روش استفاده از رونین

می توانید کیف پول Ronin را به عنوان یک افزونه در کروم یا فایرفاکس نصب کنید. رمز عبور خود را تنظیم کنید و مطمئن شوید که عبارت اولیه خود را یادداشت کرده اید (به یاد داشته باشید که هرگز عبارت اولیه خود را با کسی به اشتراک نگذارید) - پس از آماده شدن، می توانید با کلیک کردن بر روی افزونه ها و انتخاب Roning به کیف پول خود در نوار سمت راست بالای Chrome دسترسی داشته باشید.

نکته مهم: Ronin را می توان با کیف پول سخت افزاری Trezor ادغام کرد و برای افزایش امنیت توصیه می شود.

توضیح توکن SLP 

اول و مهم تر از همه، Small Love Potion یا معجون عشق کوچک (SLP) توکنی است که به ازای هر نبردی که هنگام بازی Axie شرکت می کنید، به عنوان پاداش دریافت می کنید. می توانید از آن برای پرورش موجودات Axie خود استفاده کرده و یا آن را با قیمت تعیین شده یا حراج در Axie Infinity Marketplace به فروش برسانید. توکن SLP، برخلاف AXS، عرضه محدودی ندارد. توکن SLP را می توان با توکن های دیگر در Katana، صرافی غیرمتمرکز (DEX) در شبکه Ronin، که توسط اکسی اینفینیتی راه اندازی شده است، معامله کرد. طراحی سایت صرافی غیرمتمرکز کاتانا به گونه ای است که به هر کسی در اکوسیستم اجازه می دهد تا دارایی های بازی و سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند wETH (اتر رپد شده) و یو اس دی کوین (USDC) را معامله کند.

توضیح توکن AXS

AXS یک توکن ابزاری ERC-20 در اکسی اینفینیتی است و به بهترین بازیکنان از تمام 19 فصل بازی به عنوان جایزه داده می شود. بسیاری از بازیکنان نیز به دلیل عرضه محدود، SLP خود را با AXS تعویض می کنند. الگوریتم اجماع آن اثبات اعتبار (PoA) است و Sky Mavis اعتبار سنج ها را انتخاب می کند. دارندگان AXS دارای حقوق حاکمیتی هستند که به آن ها امکان رای دادن و ارسال پیشنهادهای حاکمیتی را می دهد. آن ها می توانند AXS خود را برای برنده شدن جوایز و دسترسی به ویژگی های مختلف بازی به اشتراک بگذارند.
  • AXS برای تشویق جامعه خزانه داری استفاده می شود که تمام درآمدهای بازی را دریافت می کند. در حال حاضر، تنها دو جریان ورودی وجود دارد: 25٪ از معاملات Axie Marketplace و سهم AXS از هزینه پرورش.
  • به محض اینکه شبکه به سطح کافی از تمرکززدایی رسید، خزانه داری در نهایت توسط دارندگان AXS اداره می شود و به دارندگان توکن اجازه می دهد تا استراتژی های جدید کسب درآمد را برای صندوق تغییر یا اجرا کنند.
  • توزیع توکن AXS دارای یک عرضه محدود است که هرگز نمی تواند از 270,000,000 تجاوز کند. کل عرضه توکن های AXS ظرف مدت 65 ماه انجام می شود. در شکل زیر می توانیم حداکثر واحدهای صادر شونده AXS در سال های آینده را مشاهده کنیم.
توکن اکسی

Axie Infinity Land

جهان اکسی Lunacia نامیده می شود. دنیایی باز که توسط بازیکنانش هدایت می شود و از چندین قطعه زمین تشکیل شده است. این زمین ها به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تقسیم می‌شوند که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بخرند، اجاره کنند و توسعه دهند. لوناسیا یک شبکه 301×301 است. هر مربع نشان دهنده یک قطعه زمین است. بازی اکسی لند در حال حاضر در دست توسعه است. اما بازیکنان و سرمایه گذاران در حال بارگذاری اطلاعات برای خرید تعداد زیادی Genesis هستند. CryptoPotato گزارش داد که یک قطعه به ارزش 2.3 میلیون دلار فروخته شد، که آن را به بالاترین مبلغی تبدیل می‌کند که تاکنون برای تعداد زیادی از املاک و مستغلات در یک متاورس پرداخت شده است.
شاید برای شما جالب باشد: بهترین پروژه های اتریوم

نحوه انجام بازی اکسی اینفینیتی  

قبل از شروع بازی، باید کیف پول متامسک را نصب کنید. با راه اندازی کیف پول MetaMask و اتصال آن به Ronin می توانید به اکسی اینفینیتی دسترسی پیدا کنید. همان طور که در بالا توضیح دادیم، رونین یک زنجیره جانبی مبتنی بر اتریوم است که می‌توان آن را به عنوان افزونه کروم / فایرفاکس دانلود کرد. 

نصب کیف پول متامسک 

برای این کار به metamask.io بروید و افزونه را در مرورگر مورد نظر خود دانلود کنید. پس از نصب آن، یک روباه نارنجی در سمت راست بالای مرورگر شما ظاهر می شود. اگر قبلاً هرگز از MetaMask (یا هر کیف پول دیجیتالی) استفاده نکرده اید، اقدامات ایمنی مهمی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید. مراقب کلاهبرداری های فیشینگ باشید و همیشه مطمئن شوید که URL صحیح وب سایت وارد کرده اید.
متامسک در فایرفاکس

اتصال متامسک به اکسی اینفینیتی

اکنون که متامسک را نصب کرده اید، روی پلتفرم اکسی اینفینیتی ثبت نام کنید و کیف پول MetaMask خود را متصل کنید. ابتدا به Axie Marketplace بروید و روی دکمه ورود به سیستم بالا سمت راست کلیک کنید.
مارکت پلیس در اکسی اینفینیتی
شما به صفحه ورود هدایت می شوید که در آن می توانید با استفاده از متامسک یا فقط ایمیل و رمز عبور ثبت نام کنید. روی Metamask کلیک کنید، یک پاپ آپ ظاهر می شود. کیف پول خود را وصل کرده و درخواست را امضا کنید (این فرآیند رایگان است).
اتصال متامسک به اکسی
پس از تکمیل مراحل، حساب کاربری شما فعال خواهد شد، اما باید آن را با پر کردن ایمیل، نام کاربری، رمز عبور خود تنظیم کنید و بعداً آن را از طریق کد ارسال شده به ایمیل خود تأیید کنید.
شاید برای شما جالب باشد: نحوه اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ

دانلود و راه اندازی Ronin

اکانت شما اکنون فعال است، اما برای اجرای بازی، باید آن را برای iOS، اندروید، مک یا ویندوز دانلود کنید. برای این کار به axieinfinity.com بروید و روی «شروع به کار» یا Getting Started کلیک کنید.
دانلود و نصب رونین
2. کیف پول Ronin خود را ایجاد کنید و آن را به عنوان افزونه برای مرورگر یا دستگاه تلفن همراه خود اضافه کنید.
کیف پول رنین در اکسی
3. اولین Axies خود را بخرید و تیم خود را تنظیم کنید (از آن در طول بازی در حالت Adventure و Arena استفاده خواهید کرد). در صفحه سومین مرحله، پیوندی به Axie Infinity Marketplace خواهید دید. روی آن کلیک کنید.
ساخت حساب در اکسی اینفینتی
4. به سمت "Marketplace" در سمت چپ بالا بروید.
مارکت پلیس در اکسی اینفینیتی
5. شما به سایت حراجی ها می روید. در اینجا همه Axies را که در حال حاضر برای فروش هستند، مشاهده خواهید کرد.
حراجی اکسی ها

ویژگی های اکسی ها چیست؟

قبل از خرید هر Axies، باید اصول اولیه هر موجود را بدانید. هدف خود را بر اساس 9 کلاس Axies - خزندگان، گیاه، غروب، آبزی، پرنده، سحر، جانور و حشره تنظیم خواهید کرد. هر Axie دارای شش ویژگی مختلف است و هر کدام چهار امتیاز را در آمار پایه خود خلاصه می کند. همه اکسی ها می توانند به حداکثر 165 امتیاز از کل آمار برسند. این آمار عبارتند از:
  • HP (Health Points): نقاط سلامتی Axie شما را افزایش می دهد.
  • سرعت: سرعت اکسی شما را در زمان حمله تعیین می‌کند و همچنین بر ترتیب حمله تأثیر می‌گذارد. سریع‌ترین اکسی اولین نفری است که در هر دور حمله می‌کند تا زمانی که شکست بخورد.
  • مهارت: هرچه ماهرانه تر باشد، Axie شما آسیب بیشتری وارد می کند. همچنین هنگامی که کارت های خود را به صورت ترکیبی یا زنجیره ای بازی می کنید، یک سپر اضافی ایجاد می کند.
  • روحیه (Morale): شانس وارد کردن ضربه مهم به حریف، میزان آسیب این ضربه‌های مهم و میزان میله‌ها در Land Stand را افزایش می‌دهد. بسته به روحیه Axie شما، زمانی که سرعت Axie شما صفر HP باشد، ممکن است در حالت Last Stand قرار گیرد (با 1 تا 5 میله در بالای آن نشان داده شده است). بنابراین اگر در طول Last Stand سه میله قرمز دارید، می توانید سه کارت را در مقابل حریف خود اجرا کنید. اما به هر حال اکسی شما پس از آن خواهد مرد.
ویژگی های اکسی اینفینیتی

ساختار یک اکسی چگونه است؟

همانطور که در بالا نشان داده شده است، یک Axie از شش قسمت بدن، دهان، چشم، پشت، دم، پیشانی و گوش تشکیل شده است. طبق آنچه که در سمت راست تصویر بالا نشان داده شده است، تنها چهار قسمت از شش قسمت شامل دهان، پیشانی، پشت و دم بر نتایج کارت های موجود شما تأثیر می گذارد. شما از این کارت ها به صورت ترکیبی استفاده کرده و آماده خواهید کرد، یا زمانی که نوبت حمله به شماست، آن ها را به صورت انفرادی در برابر حریفان خود استفاده خواهید کرد.

اجرای نسخه PC بازی اکسی اینفینیتی

اکنون که درک اولیه ای از ساختار اکسی ها و نحوه تشکیل آن ها دارید، آماده دانلود بازی و شروع بازی هستید. ما از نسخه PC برای این راهنما استفاده خواهیم کرد. در سمت راست منوی اصلی، حالت Adventure و Arena، تابلوهای امتیازات، گزارش نبرد، لیست دوستان خود و تنظیمات را خواهید یافت. 
بازی axie infinity
در سمت چپ بالا، نام شما، در کنار ماموریت‌های روزانه و میزان انرژی شما نمایش داده می‌شود. انرژی مهم است (شما از آن برای پیوستن به یک نبرد ماجراجویی / آرنا استفاده می کنید). همچنین برای کسب EXP (امتیازات تجربه) در Aventure و جوایز در Arena به آن نیاز دارید. حداکثر انرژی به تعداد اکسی هایی که دارید بستگی دارد. انرژی روزانه در نیمه شب به وقت UTC دوباره پر می شود. در پایین صفحه، شما Axies را مشاهده می کنید. در آنجا می‌توانید آمار اکسی خود را ببینید. مواردی مانند سطح، HP، سرعت، مهارت‌ها، روحیه و بخش‌های مختلف آن‌ها در دسترس شماست. 
این مقاله را از دست ندهید: روش خرید زمین در متاورس

روش کسب SLP در بازی اکسی اینفینیتی

گیم پلی کلی از حالت های Adventure و Arena تشکیل شده است. در حالت اول یعنی ماجراجویی، شما در تلاش برای مبارزه و پیروزی در برابر هیولاهای مختلفی هستید که در 36 سطح به نام Ruins پخش شده اند و با انجام این کار روزانه 50 SLP درآمد کسب می کنید. یکی از راه‌های کسب SLP، فارمینگ است که اساساً به معنای دریافت پاداش برای انجام کارهای روزانه است. مانند برنده شدن در 10 نبرد در حالت ماجراجویی و برنده شدن در 5 نبرد در حالت Arena. شما می توانید تا 25 SLP در روز برای تکمیل این اهداف دریافت کنید.
محیط بازی اکسی اینفینیتی

روش آغاز حمله به حریفان

هر دو حالت شامل حریفانی است که به نوبت حملات خود را برنامه ریزی و اجرا می کنند. در زیر یک ردیف کارت دارید که از آن ها برای ایجاد یک ترکیب و حمله به حریف استفاده می کنید. پس از اینکه ترکیب کارت خود را ردیف کردید، برای انجام حمله خود، "End Turn" را بزنید. چندین استراتژی وجود دارد که می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و اکسی های مختلفی در تیم خود قرار دهید.

ارتباط MMR با SLP

پس از تکمیل ماموریت های روزانه خود، می توانید SLP خود را در بخش Quests درخواست کنید. از سوی دیگر، در حالت Arena، شما در حال مبارزه با Axies بازیکنان دیگر هستید و هر بازیکن بسته به MMR (رتبه‌سازی Matchmaking) خود، SLP دریافت می‌کند. بازیکنی که بالاترین MMR را داشته باشد، برش بزرگتر را می گیرد، (تا 21 SLP در هر برد). در منوی اصلی، به حالت Arena بروید. برای شروع نبرد با یک بازیکن آنلاین مطابقت داده می‌شوید. اگر برنده شوید، بین 15 تا 20 جام کسب خواهید کرد، اما اگر شکست بخورید، همان مقدار را از دست خواهید داد.
mmr

کسب درآمد از پرروش اکسی ها

راه دیگر برای کسب درآمد، پرورش Axies است. هر موجودی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن ها را از بقیه جدا می کند. با این حال، روند پرورش رایگان نیست.
axie farming
Axie برای آن هزینه SLP و AXS را از شما دریافت می کند. هزینه ها بسته به تعداد دفعاتی که Axie پرورش داده شده است متفاوت است. برای اینکه بدانید پرورش اکسی برای شما چقدر هزینه دارد، می توانید به Axie.tech بروید و تعداد نژادها را برای محاسبه هزینه کل انتخاب کنید.
پیشنهاد ویژه آرتاراکس به شما: بهترین کارت گرافیک ماینینگ 2022

قیمت اکسی های پرورش یافته

البته، ارزش Axies شما به سطح صفات آن ها مانند خلوص، اعضای بدن و نادر بودن بستگی دارد. برخی از Axies به قیمت هزاران تا حتی ده ها هزار دلار فروخته می شوند. گران‌ترین Axie با 300 ETH در ماه اکتبر فروخته شد که در آن زمان تقریباً 250000 دلار بود. می توانید Axies خود را برای فروش در Axie Marketplace قرار دهید. ابتدا باید کیف پول Ronin خود را به حساب خود متصل کنید.

سخن پایانی

اکسی اینفینیتی با موفقیت خود ثابت کرده است که بازیکنان می توانند در حین بازی و سرگرمی درآمد کسب کنند. این بازی به محبوب‌ترین بازی متاورسی در تاریخ کریپتو تبدیل شده است و میلیون‌ها بازیکن فعال ماهانه را پشتیبانی می‌کند. استفاده از فناوری بلاک چین، شفافیت و امنیت را برای جامعه به ارمغان می آورد و در ترکیب با NFT ها، نوید یک اکوسیستم پر جنب و جوش را می دهد که در آن بازی و DLT دست به دست هم می دهند.

بیبشتر بخوانید:

ارز دیجیتال لیبرا چیست؟
صرافی یونی سواپ چیست؟

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

این مقاله توسط تیم تولید محتوای شرکت آرتاراکس برای شما عزیزان تهیه شده است. آرتاراکس با داشتن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات متنوع در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی به شما عزیزان است. این شرکت به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT فعالیت می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق مشاهده انواع نمونه کار طراحی سایت ارز دیجیتال و همچنین تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس با خدمات ما بیشتر آشنا شوید.

شماره تلفن طراح سایت صرافی

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
محمد ارجمند
1400/11/10 16:32

گرونه اقا خیلی گرونه!!! یه بازی معرفی کنید استارت اولش خرج نداشته باشه

هادی
1400/10/26 13:40

ممنون از مقاله خوبتون، زمانی که ما گیمر بودیم ازین فضاها فراهم نبود که بتونیم توش درامد کسب کنیم. اما مثل اینکه متاورس و بلاک چین دارن همه چیزو تغییر میدن واقعا جالبه

شاهین
1400/10/23 13:43

مرسی از بابت معرفی بازی اکسی اینیفیتی من از مدت ها قبل جزو گیمرهای بازی هستم

فریناز معظمی
1400/10/21 16:21

خیلی مقاله کاملی نوشتید، مرسی از وقتی که گذاشتید و واقعا هر چی که درباره بازی اکسی اینفینیتی لازم داشتم رو اینجا پیدا کردم




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002