بهترین ارزهای دیجیتال وب 3 برای خرید و سرمایه گذاری

بهترین ارزهای دیجیتال وب 3 برای خرید و سرمایه گذاری

چهارشنبه 4 اسفند 1400
| 3755
:امتیاز دهید

بهترین ارزهای دیجیتال وب 3 در سال 2022

بازار ارزهای دیجیتال و بلاک چین، هر روز با شگفتی جدیدی همراه است. این صنعت، فضای زیادی برای رشد پیش روی خودش دارد. پس از اینکه متاورس اینترنت را تحت تاثیر خود قرار داد، وب 3 به عنوان یکی از کلیدواژه های جدید در حوزه کریپتو ظاهر شد. در حالی که وب 1.0 و 2.0 رشد دنیای اینترنت را تقویت کردند، وب 3.0 جسورانه تر می شود و با دادن آزادی به کاربران برای کنترل داده های خود، بر تمرکز زدایی تاکید می کند. در این مقاله در آرتاراکس (طراحی سایت ارز دیجیتال) به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال وب 3 خواهیم پرداخت.
طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

وب 3 چیست؟

وب 3.0 یکی از مفاهیم جدید برای تکامل مهم بعدی در اینترنت است. وب 1.0 از سال 1989 تا 2006 اتفاق افتاد، زمانی که بیشتر وب سایت ها حالت استاتیک بودند و توسط مشاغل و شرکت ها ایجاد می شدند. در طی این مرحله، افرادی که فرصتی را می دیدند، نام های دامنه را خریداری می کردند تا بعداً با قیمت های بالاتر به مشاغلی که به این دامنه ها نیاز داشتند بفروشند.
سیر تحول وب

عصر وب 2 اینترنت

وب 2.0 عصر محتوا و رسانه های اجتماعی تولید شده توسط کاربران بود. کاربران تشویق می شدند تا از طریق شبکه های اجتماعی مانند وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی که در نهایت به جریان اصلی تبدیل شدند، با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار کنند. این تکامل به تولید حجم بیشتری از محتوا منجر شد که در آن بیشتر داده ها توسط گروهی از غول های فناوری مانند گوگل، مایکروسافت و فیس بوک کنترل می شد. بنابراین، سوالی که در ذهن کاربران ایجاد شد این بود که آیا حریم خصوصی کاربر امن است؟
کاربردهای وب 3

وب 3 و انقلاب تمرکز زدایی

همانطور که وب به تکامل خود ادامه می دهد، وب 3.0 بر تمرکز زدایی تکیه می کند که توسط مفهوم راه حل های اینترنتی همتا به همتا هدایت می شود که در آن کاربران نحوه استفاده از داده های خود را کنترل می کنند. پیش‌بینی می‌شود وب 3.0 شفافیت داده‌ها و دسترسی به محتوا را با تکیه بر فناوری بلاک چین افزایش دهد. به‌ویژه از آنجایی که بسیاری از برنامه‌ها و سرویس‌ها با فناوری بلاک چین، متاورس و هوش مصنوعی (AI) شروع به کار کرده‌اند. استفاده از این فناوری به ریشه کن کردن استفاده از یک مرجع مرکزی برای ذخیره سازی داده ها و کمک به حفظ امنیت از طریق اجماع توزیع شده کمک می کند. وب 3.0 قصد دارد به جای شرکت های بزرگ، کنترل بیشتری را به دست افراد، یعنی کاربرانش بازگرداند.
درباره وب 3 بیشتر بخوانید: وب 3 چیست و چه کاربردی دارد؟

ارتباط بین متاورس و وب 3 چیست؟

در وب 3 تعامل و مقیاس پذیری کاربران برای پشتیبانی از عملیات برنامه ها ضروری است. برای اینکه وب 3.0 واقعاً کاربردی باشد، باید به سه ویژگی اصلی دست یابد. یعنی عدم تمرکز، مقیاس پذیری و امنیت بالا. قابلیت همکاری Web 3.0 و Metaverse را می توان از طریق معرفی NFT ها مشاهده کرد که در آن کاربران از طریق فناوری واقعیت مجازی با یکدیگر تعامل دارند، در حالی که وب 3.0 به تسهیل تجارت و ارتباطات آن کمک می کند.

نمونه ای از کاربرد وب 3 و متاورس

از آنجایی که وب 3.0 مجموعه ای از برنامه ها در یک پلتفرم غیرمتمرکز است، قابلیت همکاری را می توان از طریق اتصال برنامه ها با مفهوم متاورس به دست آورد. به عنوان مثال، پروژه دیسنترالند یک اتصال باز را برای شبکه جهانی کاربران معرفی کرد تا با خرید و فروش املاک دیجیتال، دنیای مجازی مشترک را اداره کنند. برای شروع، کاربران باید LAND را خریداری کنند تا مالکیت زمین خود را که نمایانگر املاک دیجیتال آن ها است، تعریف کنند. در حالی که ارز دیجیتال مانا برای تسهیل خرید زمین و کالا در Decentraland استفاده می شود. این بازار، شرکت کنندگان را قادر می سازد تا توکن های LAND را مبادله کنند و همچنین تعامل بین کاربران را برای تراکنش آیتم های درون بازی تسهیل می کند.
decentraland ارز وب 3

اینترنت غیرمتمرکز وب 3 

در نهایت، اینترنت غیرمتمرکز جزء کلیدی متاورس است، زیرا نسبت به برنامه‌های متمرکز نامحدودتر است. با برنامه های متمرکز، برای فعال کردن قابلیت همکاری، نیاز به اخذ مجوزهای مختلفی است.

10 ارز دیجیتال برتر وب 3 

با مقدمه بالا، اکنون به معرفی ارزهای برتر وب 3 می پردازیم. این لیست شامل ده توکن آینده دار با پروژه های قوی می باشد. با ما همراه باشید.

Kusama

پروژه Kusama یک شبکه متن باز و مقیاس پذیر از بلاک چین است. بلاک چین های تخصصی آن با چارچوب Substrate ساخته شده اند. کوساما بستری را برای توسعه دهندگان بلاک چین فراهم می کند تا خلاقیت خود را کشف کنند و به سرعت ایده های نوآورانه را به ثمر برسانند. این شبکه از مفاهیم برهم زدن وضعیت موجود و بازگرداندن قدرت به دست کاربران استفاده می کند. گاوین وود، یکی از بنیانگذاران اتریوم و بنیانگذار پولکادات، کوساما را ایجاد کرد.
ارز دیجیتال وب 3 کوساما

سایر ویژگی های Kusama

توکن شبکه، KSM، به شما امکان می‌دهد در رای گیری های حاکمیتی وارد شوید و اعتبار‌دهنده‌ها را انتخاب کنید، شبکه را اعتبارسنجی نموده و پاراچین‌ها را پیوند دهید. قیمت فعلی KSM در محدوده 125 دلار متغیر است و ارزش بازار فعلی آن 1.4 میلیارد دلار است. WalletInvestor پیش بینی می کند که KSM تا سال 2026 به 4581.970 دلار برسد.
این مطلب جذاب را از دست ندهید: ساخت توکن NFT رایگان

Theta

تتا یک پلتفرم پخش ویدئو است که به کاربران برای به اشتراک گذاری پهنای باند اضافی و منابع محاسباتی خود پاداش می دهد. استیو چن، یکی از بنیانگذاران یوتیوب، می گوید تتا مانند یوتیوب در سال 2005، صنعت ویدیوی آنلاین را دگرگون خواهد کرد، البته به شیوه ای متفاوت. تتا با کاهش هزینه های خود، مشکل ارسال ویدئو به نقاط خاصی از جهان را حل می کند. کیفیت نیز قربانی نمی شود. تتا معتقد است که ارائه استریم با کیفیت بالا برای همه مهم است.
تتا ارز وب 3

کسب درآمد از تتا

زمانی که کاربران پهنای باند و منابع محاسباتی خود را به اشتراک بگذارند، با توکن Theta Fuel (TFUEL) پاداش دریافت می کنند. توکن معمولی تتا (THETA) به حاکمیت پلتفرم مرتبط است. یکی دیگر از مزایای تتا این است که یک پلتفرم منبع باز است که امکان نوآوری را در جامعه فراهم می کند. این شبکه از اثبات سهام (PoS) و تحمل خطای بیزانسی چند سطحی (BFT) برای ایمن سازی آن استفاده می کند. THETA در حال حاضر 2.78 دلار قیمت دارد و ارزش بازار آن 2.7 میلیارد دلار است.

پروژه Arweave

Arweave یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که به شما امکان می دهد داده ها و برنامه ها را به طور دائمی ذخیره کنید. اطلاعات شما بر روی یک هارد دیسک با مالکیت عمومی ذخیره می شود. یکی از مزایای این معماری این است که هیچکس نمی تواند داده های شما را بازنویسی کند. مشکلات دیگری که Arweave حل می کند، توکن های غیرمثلی 404، کاهش کیفیت در برنامه های کاربردی وب و ویرایش های مخفیانه است. اگر در حفظ وب سایت Arweave کمک کنید، با توکن های AR پاداش می گیرید. Arweave توسط جامعه اعضای آن اداره می شود. راه های دیگری که می توانید پاداش دریافت کنید، اجاره فضای ذخیره سازی اضافی و ایجاد یک برنامه کاربردی برای شبکه است.
ارز وب 3

قیمت توکن Arweave

قیمت Arweave در حال حاضر 25 دلار است و ارزش بازار آن کمی بیش از 830 میلیون دلار است. این شبکه از فناوری blockweave استفاده می‌کند، یک تغییر بلاک چین که یک بلوک جدید را نه تنها به بلوک قبلی، بلکه به یک بلوک قبلی تصادفی اضافی مرتبط می‌کند. این شبکه از Coinbase Ventures، Andreessen Horowitz و Union Square Ventures بودجه دریافت کرده است.
یک مقاله مفید دیگر بخوانید: کاربرد بلاک چین در پزشکی و بهداشت

پروژه Siacoin

اگر می‌خواهید از اینترنت غیرمتمرکز پشتیبانی کنید، SC یک کوین Web 3.0 است که به آن علاقه‌مند خواهید شد. Sia گزینه دیگری را در ذخیره‌سازی داده ارائه می‌کند. این پلتفرم داده های شما را در فضای ابری از طریق یک شبکه غیرمتمرکز ذخیره می کند و به شما امکان می دهد کلیدهای خصوصی خود را کنترل کنید. Sia مقرون به صرفه تر از سایر ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری است و برای ذخیره 1 ترابایت فایل فقط 1 تا 2 دلار در ماه هزینه دارد. Siacoin ارز رمزنگاری شده پلتفرم است که به میزبان ها برای ارائه فضای هارد دیسک اضافی برای ذخیره سازی پرداخت می کند. شما می توانید SC را با استخراج و معامله به دست آورید. قیمت فعلی آن حدود 0.0085 دلار است و ارزش بازار آن  0.43میلیارد دلار است.
سیاکوین

پروژه Flux

Flux یک زیرساخت ابری غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر است (نباید با سایر شرکت‌های همنام اشتباه شود). این نرم‌افزار ابری محصولاتی را ارائه می‌دهد که با غول‌های فناوری مانند خدمات وب آمازون با مزایای غیرمتمرکز بودن رقابت می‌کنند. توسعه دهندگان با استفاده از Flux می توانند سرورها را ایجاد، مدیریت، میزبانی کنند و برنامه های Web 3.0 را در چندین سرور با سرعت رقابتی راه اندازی کنند. بلاک چین Flux برای حاکمیت، دارایی های موازی و اقتصاد استفاده می شود.
ارز وب 3 فلاکس

سیستم عامل flux

Flux همچنین یک سیستم عامل با ویژگی های غیرمتمرکز به نام FluxOS ارائه می دهد. هر کسی می‌تواند یک نود را برای پلتفرم راه‌اندازی کند و به همراه ماینرهای GPU با تقسیم 50/50 پاداش دریافت کند. کریپتو Flux با همکاری اخیر با غول‌های فناوری Nvidia در توسعه وب 3 خود فعال بوده است. این مشارکت به Flux دست بالا می‌دهد تا به مهندسان و بازاریاب‌های Nvidia که از توسعه بیشتر اینترنت غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کنند، دسترسی انحصاری داشته باشند. در زمان نوشتن این مقاله، این توکن 1.36 دلار قیمت دارد و ارزش بازار آن 309 میلیون دلار است.
یک مقاله مفید دیگر بخوانید: اتر اسکن چیست؟

Ocean Protocol 

از آنجایی که Ocean Protocol ابزارهای مورد نیاز برای ساخت برنامه های وب 3 را فراهم می کند، زمانی که به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه هستید، این همان سکه ای است که باید بررسی کنید. Ocean Protocol همچنین اشتراک گذاری داده ها و دسترسی به اینترنت را غیرمتمرکز می کند. سهام توکن OCEAN داده‌ها را می‌خرد و می‌فروشد و بر تأمین مالی جامعه نظارت می‌کند. این طوری طراحی شده است تا با افزایش حجم استفاده، افزایش یابد. عرضه توکن نیز در طول زمان پراکنده می شود تا ثبات بلندمدت و رشد کوتاه مدت را تضمین کند. قیمت فعلی اوشن 0.4551 دلار و ارزش بازار آن 279 میلیون دلار است.
اوشن پروتکل وب 3

پلتفرم Kadena

این پلتفرم برای تقویت سیستم های مالی جهانی طراحی شده است. Kadena قراردادهای هوشمند ایمن تر، بهره وری انرژی بیشتر و امنیت PoS را ارائه می دهد. برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های دیگر که با افزایش تقاضای شبکه، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، Kadena همچنان از همان مقدار قبلی استفاده می‌کند. این شبکه می تواند تا 480000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. همانطور که زنجیره های بیشتری اضافه می شود، پروتکل به قدرت های پردازش بالاتری دست پیدا می کند.
کادنا ارز وب 3

ارز دیجیتال KDA

KDA رمزی است که برای پردازش تراکنش‌ها در این بلاک چین استفاده می‌شود. در مجموع یک میلیارد KDA وجود دارد که قرار است در یک دوره 120 ساله استخراج شود. یک KDA در حال حاضر 6.1 دلار قیمت دارد و ارزش بازار 1.047 میلیارد دلار است.
این مطلب مفید را از دست ندهید: آشنایی با کاربردهای بیت کوین 

پلتفرم Audius

دوست داران موسیقی به Audius علاقه مند خواهند شد. این یک پلتفرم استریم موسیقی است که هدف آن به حداقل رساندن اهمیت قرارداد با یک شرکت ضبط است. نوازندگان می توانند موسیقی خود را منتشر کنند و یک پایگاه طرفداران در Audius ایجاد کنند. وقتی هنرمندان AUDIO را در شبکه قرار دهند، می توانند نشانه های خاصی دریافت کنند که قابلیت ارائه به طرفداران و دریافت حق رای بیشتر دارد.
پلتفرم استریم موسیقی audius

ویژگی های پلتفرم Audius

توکن AUDIO با حاکمیت متعلق به جامعه و دسترسی به ویژگی های انحصاری همراه است. همچنین به حفظ امنیت شبکه کمک می کند. برخی از هنرمندانی که از Audius پشتیبانی می کنند عبارتند از deadmau5، 3LAU، Rezz و Stafford Brothers. این پلتفرم کیفیت پخش صوتی بالایی را با سرعت 320 کیلوبیت بر ثانیه ارائه می دهد. AUDIO در حال حاضر 0.8232 دلار قیمت دارد و ارزش بازار آن بیش از 498 میلیون دلار است.

شبکه Radicle

Radicle یک بستر غیرمتمرکز و متن باز برای همکاری در کدنویسی است. از قراردادهای هوشمند در این بستر برای مدیریت کنترل دسترسی استفاده می شود و مالکیت را می توان با روشی خاص به اشتراک گذاشت. مردم می توانند از توکن RAD برای حمایت از پروژه ها و مشارکت در حکمرانی استفاده کنند. RAD در حال حاضر با قیمت 5.18 دلار با ارزش بازار 131 میلیون دلار به فروش می رسد. Radicle با بیش از 1000 پروژه منتشر شده در حال حاضر نقش مهمی در توسعه فضای وب 3 ایفا می کند.
پلفترم بلاک چین رادیکال

Syntropy

ماموریت Syntropy حل مشکلات در فضای وب 3.0 است که اینترنت غیرمتمرکز را حتی برای کاربرانش ایمن تر و مفیدتر می کند. نمونه‌هایی از حوزه‌هایی که به آن می‌پردازد عبارتند از: امنیت، حاکمیت، حریم خصوصی، قابلیت اطمینان، عملکرد و استفاده مؤثر از منابع.
ارز وب 3 سنتروپی

مزایای سنتروپی

Web 2.0 برای امنیت به اشخاص ثالث مانند گواهینامه های امنیتی و مقامات مورد اعتماد متکی است. Syntropy شخص ثالث را از رمزگذاری داده ها حذف می کند. توکن Syntropy (NOIA) امکان اتصال از طریق شبکه را فراهم می کند. در زمان نوشتن این مقاله، قیمت آن کمی بیش از 0.11 دلار با ارزش بازار 60 میلیون دلار است، که آن را فرصتی عالی برای ورود به بازار می کند.

فرصت سرمایه گذاری پرسود در ارزهای دیجیتال

اگر شما هم علاقمند به راه اندازی یک کسب و کار پرسود در زمینه ارزهای دیجیتال هستید، با آرتاراکس تماس بگیرید. ما با تیمی متخصص و ده ها تجربه موفق، آماده طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال مدنظر شما هستیم. ما در زمینه طراحی سایت صرافی بیت کوین، پرفکت مانی و وبمانی آماده همکاری با شما عزیزان هستیم. نمونه کارهای آرتاراکس را می توانید در منوی بالای صفحه مشاهده نمایید. برای استعلام هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.

مشاوره طراحی سایت صرافی آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
امین لطفی
1400/12/5 10:04

خیلی مقاله خوب و کاملی درباره ارزهای وب 3 نوشتید. سپاس از شما




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002