کلود ماینینگ یا استخراج ابری چیست؟ (مزایا و معایب)

کلود ماینینگ یا استخراج ابری چیست؟ (مزایا و معایب)

شنبه 11 دی 1400
| 4619
:امتیاز دهید

کلود ماینینگ به زبان ساده

عملیات استخراج ابری یا کلود ماینینگ جایگزینی برای استخراج ارزهای دیجیتال معمولی است. استخراج ابری معمولاً به عنوان روشی مطلوب‌تر برای تولید ارزهای دیجیتال برای افرادی که از نظر فنی مهارت ندارند و همچنین برای کسانی که مایل به اجرا و نگهداری سخت‌ افزار و نرم‌ افزار مرتبط خود نیستند، در نظر گرفته می‌شود. این روشی است که قطعاً مزایایی را برای ماینرها ارائه می دهد، اما همچنین می تواند زمینه کلاهبرداری را فراهم کند. در این مقاله نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت به اینکه استخراج ابری چیست و چگونه کار می‌کند و همچنین مزایا و معایب آن را برخواهیم شمرد. قبل از ادامه مقاله، پیشنهاد می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری سودمند در ارزهای دیجیتال را دارید، برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.
طراحی سایت ارز دیجیتال

استخراج ابری چیست؟

استخراج ابری فرآیند تولید ارزهای دیجیتال با استفاده از توان محاسباتی اجاره‌ای از طرف شخص ثالث (ارائه‌دهنده خدمات استخراج ابری) است. هر ماینر در واقع با خرید مقدار معینی از «قدرت هش» از ارائه‌دهنده خدمات، در یک «مزرعه ماینینگ» (مرکز داده از راه دور که به استخراج کریپتو اختصاص داده شده است) شرکت می‌کند. در ازای آن، ارائه‌دهنده به آن‌ها اجازه دسترسی به پاداش‌هایی را می‌دهد که متناسب با میزان خریداری شده از قدرت هش ماینرها است.
استخراج ابری

مزایای استخراج ابری

از آنجایی که عملیات استخراج از طریق ابری انجام می شود، ماینرها نیازی به نگرانی در مورد تعمیر و نگهداری تجهیزات کامپیوتری، سر و صدا، گرما یا قبض برق ندارند. پس از یافتن یک ارائه دهنده خدمات استخراج ابری قابل اعتماد، ماینرها فقط باید نوع قرارداد و مدت زمان مورد نظر را انتخاب کنند. آن ها باید پیش پرداختی را به صورت ارزهای فیات یا ارزهای دیجیتال انجام دهند، پس از آن ارائه دهنده همه چیزهایی را که برای عملیات نیاز دارند تنظیم می کند. به طور کلی، ماینرها می توانند بین قراردادهای 500 و 1000 گیگاهش در ثانیه، با مدت زمان حداکثر یک سال، یکی را انتخاب کنند. (یک GH/s = 1 میلیارد هش در ثانیه.) با این حال، برخی از ارائه دهندگان ممکن است قراردادهای کوتاه مدت استخراج ابری، قراردادهای 6 ماهه یا حتی 24 ماهه را ارائه دهند.

استخراج ابری بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین پرزحمت است و شامل تجهیزات ماینینگ پرهزینه در ازای پاداش های اندک است. خدمات ماینینگ ابری بیت کوین به عنوان جایگزینی برای همه، برای شروع استخراج بیت کوین بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت یا دانش فنی عمل می کند. درست مانند هر استخراج ابری، این مفهوم ساده است که فقط مرکز داده از راه دور با یک قدرت پردازش مشترک - قدرت هش - را شامل می شود. در حالی که بازگشت سرمایه (ROI) حاصل از استخراج ابری بیت کوین مسلماً سودمند است. اما همه چیز به هزینه های اولیه و ارزش گذاری قیمت بیت کوین در آن لحظه بستگی دارد. از آنجایی که شما از نظر فنی قدرت محاسباتی را از یک ارائه دهنده خدمات ماینینگ ابری قرض می گیرید، قیمت هر gh/s یا th/s و هزینه های سرویس می تواند عامل مهمی در تصمیم گیری ROI واقعی شما باشد.
در همین رابطه بخوانید: بهترین کارت های گرافیک ماینینگ 2022
در مقایسه با داشتن یک فارم ماینینگ GPU که برای یک واحد پیشرفته بین 2000 تا 8000 دلار هزینه دارد، استخراج ابری در واقع می تواند شما را از مشکلات زیادی از قبوض سنگین برق، سر و صدا و گرما و استهلاک تجهیزات نجات دهد. تنها چیزی که برای شما لازم است، تا که بنشینید و پاداش ها را نظاره کنید، این است که قدرت هش مورد نظر خود را خریداری کنید و به یک دوره سرمایه گذاری دلخواه رضایت دهید. اما، استخراج ابری، درست مانند هر شکل دیگری از سرمایه گذاری است. همیشه شامل عدم قطعیت ها و خطرات است. همیشه قبل از سرمایه گذاری دقت لازم را انجام دهید.

استخراج ابری چگونه کار می کند؟

به صورت کلی دو نوع مدل استخراج ابری وجود دارد:

ماینینگ میزبان

ماینرها سکوهای ماینینگ را در مزارع استخراج می خرند یا اجاره می دهند و هزینه راه اندازی و نگهداری آنها را پرداخت می کنند. این مدل هزینه های مرتبط با دسترسی به برق را کاهش می دهد. علاوه بر این، از آنجایی که ماینرها کنترل بیشتری بر ریگ دارند، می توانند قدرت هش تولید شده را به استخرهای ماینینگ هدایت کنند. علاوه بر این، ماینرها کنترل کاملی بر پاداش های ایجاد شده دارند.

اجاره هش پاور

ماینرها بخشی از قدرت هش را که یک مزرعه ماینینگ تولید می کند، اجاره می کنند. آن ها اساساً مشترک طرحی هستند که توسط شرکت استخراج ابری برای دریافت سهمی از سود مزرعه ماینینگ ارائه شده است. ماینرها نیازی به پرداخت هزینه راه اندازی یا تعمیر و نگهداری ندارند و پاداش های استخراج بسته به سهم قدرت هش که هر ماینر کنترل می کند، توزیع می شود.

استخرهای ماینینگ چگونه کار می کنند؟

همه شرکت‌کنندگان در یک استخر استخراج، منابع محاسباتی خود را به اشتراک می‌گذارند تا احتمال ایجاد بلوک در بلاک‌چین ارز دیجیتال را افزایش دهند - که نیاز به حل معمای رمزنگاری پیچیده دارد. اگر شرکت‌کنندگان موفق شوند، پاداشی دریافت می‌کنند، معمولاً به شکل ارز دیجیتالی که استخراج کرده‌اند. مقدار دریافتی آن ها به نسبت قدرت پردازش یا کار آن ها نسبت به کل استخر بستگی دارد.

توزیع جوایز استخراج

همه استخرهای ماینینگ سطح سختی خاص خود را دارند که معمولاً بین 1 و سطح دشواری ارز دیجیتال استخراج شده قرار می‌گیرد. اگر یک ماینر بلوکی با سطح دشواری بین سختی استخر استخراج و سختی ارز دیجیتال ایجاد کند، آن بلوک به عنوان یک "سهم" در نظر گرفته می شود. اکثر استخرهای استخراج معمولاً بر اساس مدل پرداخت به ازای سهم (PPS) جوایز استخراج را بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌کنند. همچنین مجموعه هایی وجود دارند که ممکن است محدودیت هایی را بر نرخ های پرداخت شده به ازای هر سهم اعمال کنند. این مجموعه‌ها از مدل‌هایی مانند حداکثر پرداخت مشترک برابر شده برای هر سهم و حداکثر پرداخت مشترک به ازای هر سهم استفاده می‌کنند.
شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد: مزایا و معایب متاورس چیست؟

چه چیزی به ایده استخراج ابری کمک می کند؟

اشتیاق به استخراج ارزهای دیجیتال همچنان قوی است، اگرچه میزان دشواری استخراج در حال افزایش است. ممکن است ماینرهایی وجود داشته باشند که تجهیزات استخراج میزبانی شده را به جای داشتن آن ترجیح دهند. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد ایده استخراج ابری می شود. در اینجا برخی از دلایل احتمالی وجود دارد:

تقاضا برای قدرت هش شبکه

دشواری الگوریتم‌های ارزهای دیجیتال در حالی افزایش یافته بود که پاداش‌ها کوچک‌تر شده بودند (برای مثال، 6.25 بیت کوین به ازای هر بلوک استخراج شده امروزه، در مقایسه با 50 بیت کوین در هر بلوک که در سال 2009 شروع شد). صاحبان عملیات ماینینگ متوجه شدند که برای رقابتی ماندن به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز است. این منجر به ایده استخرهای ماینینگ شد که قدرت هش همه شرکت‌کنندگانی را که در عملیات ماینینگ شرکت می‌کنند ترکیب می‌کند.
استخراج ابری

عرضه محدود سکه های استخراج

فقط تعداد از پیش تعیین شده ای از سکه های یک ارز دیجیتال خاص وارد بازار می شود (در مورد بیت کوین، 21 میلیون سکه). همراه با چشم انداز افزایش نرخ ارز، این امر منجر به یک سری نوآوری در فضای استخراج کریپتو شده است. استخراج ابری در واقع تکامل استخرهای استخراج است.

بازده ماینینگ جذاب

یکی دیگر از دلایل افزایش استخراج ابری، فرصت های احتمالی استخراج کنندگان برای کسب پاداش های جذاب با شرکت در عملیات استخراج است. شرکت‌های ماینینگ ابری تمایل دارند برای جذب مشتریان / سرمایه‌گذاران به مشارکت، پرداخت‌های سخاوتمندانه ارائه کنند.
یک مقاله مفید دیگر بخوانید: همه چیز درباره متاورس سندباکس

انقلاب ریگ های ماینینگ

در روزهای اولیه استخراج کریپتو، کل فرآیند روی یک کامپیوتر خانگی معمولی انجام می‌شد. بعداً، ماینرها شروع به ایجاد «ریگ‌های» استخراج با ترکیب کارت‌های GPU کردند که در حل معادلات پیچیده ریاضی (مانند الگوریتم هش امن بیت‌کوین-256) بسیار کارآمدتر از CPUهای معمولی بود. پردازنده‌های گرافیکی قدرت هش شبکه بیت‌کوین را تقویت کردند، اما حل الگوریتم SHA-256 را بسیار دشوارتر کردند. کمی بعد، دستگاه های استخراج مدار مجتمع (ASIC) ویژه در بازار معرفی شدند که به سرعت GPU ها را منسوخ کردند. با این حال، این تراشه‌های پرقدرت و هدفمند هزینه‌ای داشتند که ماینرهای معمولی قادر به پرداخت آن نبودند. سپس قدرت هش شبکه بیت کوین بیشتر افزایش یافت. همانطور که دشواری الگوریتم SHA-256 افزایش یافت. برای کاربران تقریباً غیرممکن شد که با یک CPU معمولی استخراج کنند در حالی که هزینه برق آن ها سر به فلک کشیده بود.
ریگ ماینینگ

ریگ ماینینگ و استخراج ابری

ریگ های ASIC بخش استخراج کریپتو را به مکانی تبدیل کردند که بیشتر برای بازیگران اصلی بود. اینجاست که استخرهای ماینینگ پا به میدان گذاشتند: هدف آن ها این بود که به هر کسی اجازه دهند در عملیات استخراج به بهترین شکل ممکن شرکت کنند و با پاداش های منظم مبادله کنند. این جوایز معمولاً متناسب با قدرت هش اهدایی هر شرکت کننده در استخر است. به زودی، اپراتورهای مرکز داده متوجه شدند که تعداد زیادی از مردم در استخرهای ماینینگ شرکت نمی کنند، زیرا آن ها ریگ ماینینگ ندارند. بنابراین، آن ها شروع به اجاره قدرت هش در داخل استخر کردند که باعث ایجاد مفهوم استخراج ابری شد.
شاید برای شما جالب باشد: ارز فگ و آینده سرمایه گذاری روی آن 

ماینینگ ابری در مقابل سخت افزاری

در استخراج ابری، ماینرها در واقع سرمایه گذاران یک عملیات استخراج هستند و تنها چیزی که تضمین می کنند پول است. شرکت ماینینگ ابری یک مزرعه ماینینگ متشکل از ریگ های استخراج را اداره می کند و به ماینرها اجازه می دهد سهمی از قدرت هش مزرعه را بخرند یا اجاره کنند. در بسیاری از موارد، ارائه‌ دهنده روی سخت‌افزار درجه یک سرمایه‌گذاری کرده است و مزرعه استخراج را در مکانی با برق ارزان‌تر و آب و هوای خنک‌تر ساخته است. به این ترتیب، هزینه های کلی اداره مزرعه کنترل می شود. ماینرها نیازی به مراقبت از چیزی در کل فرآیند ندارند و فقط انتظار کاهش سود مزرعه را دارند.
در ماینینگ سخت‌افزاری، ماینرها برای خود یک ریگ ماینینگ دارند و باید تصمیم بگیرند که آیا به صورت انفرادی استخراج کنند یا به یک استخر ماینینگ بپیوندند و در ازای سهمی از درآمد، به قدرت محاسباتی آن کمک کنند. آن ها باید تمام هزینه های مربوط به نگهداری و ارتقاء سخت افزار را بر عهده بگیرند و همیشه یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد داشته باشند.

ماینرها چگونه از استخراج ابری سود می برند؟

روش های مختلفی برای کسب سود از طریق کلود ماینینگ وجود دارد. از جمله می توان این موارد را نام برد:
استخراج ابری مزایا

کارایی هزینه

استخراج ابری برای ماینرها بسیار مقرون به صرفه است. افراد نیازی به پرداخت هزینه برای تجهیزات ماینینگ خود ندارند و دائماً آن ها را ارتقاء می دهند و هیچ هزینه نصب یا راه اندازی ندارند. تنها سخت افزاری که آن ها نیاز دارند، تبلت یا گوشی هوشمند است تا پاداش خود را از این عملیات بررسی کنند. این کار، این نگرانی را از بین می برد که آیا آن ها قادر به فروش تجهیزات فیزیکی در زمانی که ماینینگ دیگر سودآور نیستند، خواهند بود یا خیر. ماینرها همچنین نیازی به نگرانی در مورد قبوض برق، سر و صدا یا گرمای تولید شده توسط ریگ های ماینینگ ندارند.
این مقاله مفید را از دست ندهید: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2022

پشتیبانی فناورانه

استخراج ابری نیازی به دانش خاصی از پروتکل‌ها، ارزهای دیجیتال یا ریگ‌های استخراج ندارد. ماینرها فقط باید یک حساب کاربری در یک ارائه دهنده خدمات باز کنند و هزینه ای را بپردازند که بستگی به میزان قدرت هش آن ها برای خرید دارد. تمام جوایز مستقیماً به آن حساب منتقل می شود.

بدون تعمیر و نگهداری

مزیت دیگر این است که ماینرها نیازی به نگرانی در مورد تعمیر و نگهداری تجهیزات ندارند (اطمینان از بهترین محیط برای کار یک ریگ)، زیرا شرکت استخراج ابری از آن مراقبت می کند. شرکت‌ها معمولاً از برج‌های خنک‌کننده و سایر تجهیزات برای اطمینان از هوادهی خوب مزارع ماینینگ خود استفاده می‌کنند و در نتیجه از ذوب سخت‌افزار جلوگیری می‌کنند.

معایب کلود ماینینگ 

در ادامه به ذکر هفت مورد از معایب استخراج ابری اشاره می کنیم. 
1-از آنجایی که ماینرها مالک هیچ تجهیزات کامپیوتری نیستند، کنترلی بر آن ندارند. یعنی نمی توانند آن را بفروشند.
2-سودآوری قراردادهای استخراج ابری بسیار متفاوت است و تضمین نمی شود. حتی اگر ماینرها یک ارائه‌دهنده قابل اعتماد را پیدا کنند و با آن شرکت قراردادی امضا کنند، به این معنی است که شرکت دوم خدمات دقیق و نرخ‌های هش اعلام شده را برای مدت زمان مورد توافق ارائه می‌کند. این تضمین نمی کند که برای ماینرها سود ایجاد کند. علاوه بر این، هرگونه سود به دست آمده را می توان با هزینه هایی که ماینرها ممکن است در طول مدت قرارداد به ارائه دهنده بپردازند کاهش داد.
3-فضای استخراج ابری با موارد رفتار متناقض اجین است. ماینرها ممکن است از قبل به یک ارائه دهنده پرداخت کنند و در ازای آن هیچ پاداشی دریافت نکنند، یا ممکن است جوایز وعده داده شده مطابق انتظار نباشد.
4-ارائه دهندگان ممکن است جزئیات مزرعه ماینینگ خود را فاش کنند، اما هیچ عکس واقعی یا تأیید دیگری از آن ارائه نکنند. این می تواند به خوبی نشان دهنده یک کلاهبرداری باشد. شرکت‌های استخراج ابری قابل اعتماد همیشه اطلاعات و عکس‌های واقعی مراکز داده‌شان را در معرض دید کاربران می‌کنند و در برخی موارد حتی مدرکی مبنی بر قبض برق ارائه می‌کنند.
5-اگر دیدید که یک ارائه دهنده مقدار نامحدودی از قدرت هش را برای فروش ارائه می دهد، می تواند یک کلاهبرداری نیز باشد. زیرا هیچ شرکت استخراج ابری در واقع قدرت محاسباتی نامحدودی ندارد.
6-پیدا کردن یک ارائه دهنده قابل اعتماد می تواند چالش برانگیز باشد. ماینرها همیشه باید قبل از تماس با یک شرکت، به بررسی دقیق خود در مورد یک شرکت خاص توجه کنند.
7-در نهایت، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که تحت آن یک ارائه دهنده عملیات استخراج خود را متوقف کند - برای مثال، زمانی که نرخ مبادله ارز دیجیتال استخراج شده به یک سطح معین می رسد. بنابراین، ماینرها باید به شرایط و ضوابط ارائه دهنده در مورد "هشدارهای قراردادی" توجه زیادی داشته باشند.
اگر شما هم این مشکل را دارید بخوانید: اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ (تصویری)

بهترین سایت های کلود ماینینگ

به عنوان بهترین سایت های استخراج ابری می توان از موارد ذیل نام برد
  1. IQ Mining
  2. Genesis Mining
  3. Crypto Universe
  4. Hashflare
  5. Ecobot

خلاصه مقاله

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که استخراج ابری با مزایا و فرصت هایی که دارد، آینده ماینینگ کریپتو است. با این حال، در حال حاضر، این بخش با احتمال بروز کلاهبرداری همچنان یک پدیده چالش برانگیز است. این بدان معناست که ماینرها قبل از سرمایه گذاری در فناوری یک شرکت خاص باید تحقیقات گسترده ای انجام دهند.

سرمایه گذاری سودمند در ارزهای دیجیتال 

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت ارز دیجیتال، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. تیم ما به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت وبمانی و پرفکت مانی، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. شما می توانید نمونه کار طراحی صرافی آنلاین را در این قسمت مشاهده نمایید. برای تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس، کد زیر را اسکن نموده و یا با شماره های تلفن زیر تماس بگیرید.

 

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
امید شاکری
1400/10/26 13:45

تشکر بابت محتواهای بروز و مفید سایت محترم آرتاراکس ما قبلا در یک پروژه طراحی سایت صرافی مشتری شما بودیم و واقعا خدمات شرکت شما عالیه امیدوارم بیش از پیش موفق باشید

علی
1400/10/21 16:18

ممنون میشم اگه نسخه pdf این مقاله رو برام ایمیل کنید. ایملیم رو به صورت خصوصی براتون ارسال کردم

سودابه
1400/10/19 16:39

مقاله جالبی بود لذت بردم

هادی
1400/10/18 16:48

چقدر جالب بود این کلود ماینینگ علاقمند بودم به استخراج ارز دیجیتال اما توان خرید دستگاه و ایجاد فارم نداشتم اما با این مقاله متوجه شدم می تونم با هزینه کمتر درامد کسب کنم. مرسی بابت این محتوای خوبتون




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002