آلت کوین چیست؟ انواع و کاربردها + ویدئو

آلت کوین چیست؟ انواع و کاربردها + ویدئو

سه شنبه 7 مرداد 1399
| 2049
:امتیاز دهید

آلت کوین چیست؟

آلت کوین مخفف Alternative coin و به معنای ارز دیجیتال جایگزین است. نام آن ترکیبی از «alter» و «coin» است. از آنجایی که بیت کوین به طور گسترده به عنوان اولین در نوع خود در نظر گرفته می شود، ارزهای رمزپایه جدیدی که پس از آن توسعه یافته اند به عنوان سکه های جایگزین - یا آلت کوین ها در نظر گرفته می شوند. ظهور آلت کوین ها از حدود سال 2011 آغاز شد و اولین نسل آن با استفاده از موتور بلاک چین مشابه بیت کوین شکل گرفت. در این مقاله ضمن معرفی مفهوم و بررسی انواع رمزهای جایگزین، بهترین آلت کوین های مناسب سرمایه گذاری را نیز معرفی خواهیم کرد. قبل از ادامه پیشنهاد می کنیم، اگر قصد سرمایه گذاری پرسود در ارزهای دیجیتال را دارید، برای طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال
تاریخچه آلت کوین ها

اولین آلتکوین Namecoin بود که بر اساس کد بیت کوین است و در آوریل 2011 منتشر شد. نیم کوین بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ آلتکوین ها است. زیرا نشان می دهد که فضای کافی در بازارهای کریپتو برای بیش از یک نوع سکه وجود دارد. امروزه بلاک چین ها می توانند صدها ارز دیجیتال جایگزین را اجرا کنند و پروژه های ارزی مشابه را با قوانین و مکانیسم های منحصر به فرد تقویت کنند. آلت‌کوین‌هایی مانند اتریوم می‌توانند ابزار و زبان برنامه‌نویسی را برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز Dapps در بلاک چین در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهند.

بلاک چین چیست؟

برای درک نحوه عملکرد آلت کوین ها، خوب است ابتدا نحوه عملکرد فناوری بلاک چین را درک کنید. یعنی جایی که همه ارزهای دیجیتال در آن کار می کنند. شبکه ارزهای دیجیتال بلاک چین، یک دفتر کل توزیع شده است که داده هایی مانند تراکنش های ارزهای دیجیتال، مالکیت NFT و قراردادهای هوشمند مالی غیرمتمرکز (DeFi) را ذخیره می کند. این دفتر اغلب به عنوان یک "زنجیره" شامل "بلوک" از داده ها است که برای تأیید داده های جدید قبل از اضافه شدن بلوک های اضافی به دفتر کل استفاده می شود.
بلاک چین بستر اجرای ارزهای دیجیتال و آلت کوین ها است

رابطه آلت کوین ها با بلاک چین

این شبکه، که ارز دیجیتال بیت کوین روی آن کار می کند، پیشگامانه است. زیرا یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز، بدون نیز به اعتماد و همتا به همتا است که بدون یک مقام مرکزی یا نهادی که تراکنش ها را تسهیل می کند، کار می کند. آلت کوین ها دقیقاً بر اساس همان فرض بیت کوین عمل می کنند: کار با استفاده از این فناوری بلاک چین. با این حال، برخی آلتکوین‌ها وجود داشته‌اند که در عوض برای بهبود معایب بیت‌کوین یا دستیابی به اهداف دیگری ظاهر شده‌اند. به عنوان مثال، لایت کوین (ناشی از یک فورک بیت کوین) توسط مهندس سابق گوگل، چارلی لی به عنوان «نسخه ساده بیت کوین» طراحی شده است.

فورک چیست؟

فورک ارز دیجیتال به آپدیت در پروتکل شبکه اشاره دارد. دو نوع فورک وجود دارد: هارد فورک و سافت فورک. Soft fork یک ارتقای جزئی در نرم افزار است و معمولاً برای کاربران معنایی ندارد. اما هارد فورک یک تغییر عمده در شبکه است و کاربران و ماینرها را ملزم می کند تا برای ادامه استخراج به آخرین نرم افزار به روز رسانی کنند. اگر توسعه دهندگان تصمیم بگیرند که مسیر حرکت که یک شبکه بلاک چین نیاز به اصلاح دارد، می توانند یک هارد فورک انجام دهند و یک سکه جدید بسازند. از سال 2009، بیت کوین بیش از 400 هارد فورک را به خود دیده است.

در همین رابطه بخوانید: هارد فورک اتریوم

سرمایه گذاری روی آلت کوین ها

آلت کوین ها یک سرمایه گذاری بسیار سوداگرانه و بی ثبات هستند. حدس و گمان یک محرک قدرتمند برای بازارهای کریپتو است. از طرفی، به خاطر تسهیل شرایط ساخت توکن و سکه، هر کسی می تواند به راحتی با داشتن کمی دانش کدنویسی یک توکن جدید را به دنیای کریپتوکارنسی اضافه کند. بنابراین مهم است که قبل از سرمایه گذاری در هر آلت کوین تحقیق کنید. در غیر اینصورت ممکن است در پروژه های کلاه برداری و اسکم، متضرر شوید.
فورک ارز دیجیتال چیست

فاکتورهای مهم در انتخاب آلت کوین مناسب

Shone Anstey، مدیر عامل LQwD می گوید: "فضای آلت کوین مملو از نوآوری و تغییر است. پروژه های جالبی وجود دارد و همیشه پروژه های جدید زیادی وجود دارد. شما باید کاملاً مطلع باشید و تا حدودی محتاط باشید." قبل از بین بردن پولی که به سختی به دست آورده اید، باید تحقیق کنید.

  1. باید ببینید تیم پشت سر آن پروژه کیست
  2. این توکن یا پروژه چه مشکلی را حل می کنند؟
  3. حامیان مالی پروژه چه کسانی هستند؟

سایر عوامل موثر بر موفقیت آلت کوین ها

به طور کلی ماهیت غیرمتمرکز، ناملموس و اغلب اشتباه درک شده ارزهای دیجیتال، پیش بینی موفقیت بلندمدت و پایدار یک پروژه آلت کوین را دشوار می کند. برخی از آلتکوین ها مانند اتریوم، موقعیت خود را در بازار از طریق نوآوری مداوم و قدرت جامعه خود حفظ کرده اند. حدس و گمان تأثیر چشمگیری بر آلت کوین های جدیدتر دارد. عوامل خارجی مانند ادراک عمومی، نوسانات قیمت بیت کوین، یا میم در Reddit اغلب می توانند باعث نوسانات شدید قیمت شوند.

در همین رابطه بخوانید: 10 آلت کوین برتر جهان

در حالی که جامعه کریپتو روی چشم‌انداز بلندمدت صعودی بیت‌کوین متحد است، وسوسه فروش سکه‌ها برای کسب سود کوتاه‌مدت در اکوسیستم کریپتو ایجاد شده است. جامعه کریپتو اصطلاح "hodl" را در تلاشی برای تشویق مردم به نگه داشتن دارایی های رمزنگاری خود برای طولانی مدت ایجاد کرد. "Hodl" به معنای "نگهداری برای زندگی عزیز" و مقاومت در برابر انگیزه فروش، در زمانی است که ارزش کریپتو آنها کاهش یا افزایش یابد.

تفاوت بیت کوین (Bitcoin)و آلت کوین(Altcoin)

قبل تر گفتیم که آلت کوین  ها شبیه به بیت کوین هستند، اما از قوانین مشترک پیروی نمی کنند. برای مثال، بیت کوین در هر ۱۰ دقیقه یک بیت کوین ماین می کند یا یک بیت کوین تولید می کند، در حالی که یکی از آلت کوین ها به اسم لایت کوین در هر ۲.۵ دقیقه یک آلت کوین تولید می کند. این قابلیت باعث افزایش سرعت تراکنش ها با لایت کوین شده است، همچنین لایت کوین ۸۴ میلیون لایت کوین تولید می کند در حالی که بیت کوین فقط ۲۱ میلیون بیت کوین تولید می کند.

اثرات زیست محیطی ارزهای دیجیتال

کریپتوکارنسی به محیط زیست آسیب وارد می کند. مصرف انرژی بیت کوین یک نقص شناخته شده است. از آگوست 2021، مصرف انرژی بیت کوین بر اساس شاخص مصرف انرژی بیت کوین Digiconomist برابر با 151.57 تراوات ساعت است - این میزان مصرف انرژی در کل مالزی قابل مقایسه است.

الگوریتم اثبات کار

مقصر هزینه های هنگفت انرژی، الگوریتم اجماع "اثبات کار" (PoW) است که نحوه تایید تراکنش هاست. همانطور که استخراج بیت کوین رقابتی تر شده است، قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج سودآور بیت کوین های جدید در کارخانه های مملو از سرورهایی که همگی برای حل الگوریتم های شبکه کار می کنند نشان داده می شود. مکانیسم اجماع PoW مسئول رقابت برای قدرت پردازش محاسباتی سریعتر و قدرتمندتر است. هرچه رایانه یک ماینر سریعتر بتواند فرمول را تکمیل کند، شانس وی برای برنده شدن یک پاداش بلوک بیشتر است.

در همین رابطه بخوانید: بهترین کارت گرافیک ماینینگ 2022

این از یک ماینر که برنامه ای را در پس زمینه رایانه شخصی خود اجرا می کند به کل مزارع استخراج تبدیل شده است. ماینرها (یا مجموعه ای از آن ها) کارخانه هایی را در کشورهایی که برق ارزان است خریداری می کنند و آن ها را با هزاران ریگ ماینینگ پر می کنند. انرژی مورد نیاز برای کارکرد 24 ساعته سکوها، همراه با فن ها و سیستم های خنک کننده برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و آتش سوزی، استخراج کریپتو را به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله استخر ماینینگ ارز دیجیتال مراجعه کنید.

توزیع پاداش در الگوریتم اثبات کار

اثبات کار مکانیزم اجماعی است که توسط بیت کوین و بسیاری از آلت کوین های دیگر برای حسابرسی تراکنش های زنجیره بلوکی و استخراج رمزنگاری جدید استفاده می شود. استخراج رمزارز در حال حل فرمول های محاسباتی برای ممیزی تراکنش ها در بلاک چین است. تکمیل فرمول به معنای فرصتی برای دریافت پاداش بیت کوین جدید است.

ظهور سکه های سبز

ردپای کربن بیت کوین فرصتی را برای آلت کوین ها با مکانیسم های اجماع سبزتر فراهم کرده است تا خود را به عنوان «سکه سبز» به بازار عرضه کنند. در حالی که اثبات کار مقصر اصلی بحران انرژی بیت کوین است، بلاک چین هایی مانند Polkadot (DOT) و Cardano (ADA) بر اساس مکانیسم های اجماع اثبات سهام عمل می کنند. در مقایسه با PoW تشنه انرژی، استیکینگ ارز دیجیتال و کسب سکه نیازی به استخراج ندارد. موفقیت پولکادات و کاردانو ثابت می کند که مردم می توانند در بازار ارز دیجیتال شرکت کنند و در عین حال دوستدار محیط زیست باشند.

انواع آلت کوین

با گذشت زمان، آلت کوین های زیادی به وجود آمده اند و اکنون می توان این ها را در دسته بندی های زیر قرار داد:

مبتنی بر ماینینگ:

آلت کوین هایی که مبتنی بر ماینینگ هستند، مانند بیت کوین از طریق فرآیند استخراج ایجاد می شوند. یکی از نمونه‌های سکه جایگزین مبتنی بر استخراج ارز دیجیتال، لایت کوین است.

استیبل کوین ها:

این نوع آلت‌کوین‌ها زیرمجموعه جدیدی برای بازار ارزهای دیجیتال هستند که به منظور کاهش نوسانات است. از نظر طراحی، دارایی‌های دیجیتالی هستند که ارزششان به دارایی‌های فیات و فیزیکی (خارج از زنجیره) و وثیقه رمزنگاری (روی زنجیره) وابسته است. استیبل کوین‌ های الگوریتمی توسط دارایی‌های درون زنجیره یا خارج از زنجیره پشتیبانی نمی‌شوند، بلکه توسط یک قرارداد هوشمند در هسته آن اداره می‌شوند. استیبل کوین های متفاوتی هستند که برای رقابت با نوسانات دیگر رمز ارز ها طراحی شده اند. به این صورت که آن ها تلاش می کنند ارزش خود را به یک زیر ساخت دیگر انتقال دهند، که یا در دسترس عموم قرار میگرد و یا امن است. برای مثال تتر یکی از همین  stablecoin ها است و همچنین لیبرا که توسط facebook ساخته شده است. 

توکن‌های امنیتی:

این نوع آلت‌کوین‌ها دارایی دیجیتال یا نقدی هستند که نشان‌دهنده سهم مالکیت در یک دارایی مشهود است. توکن‌های امنیتی که در یک دفتر کل توزیع‌شده ذخیره می‌شوند، معادل بلاک چین سهام هستند، اما می‌توانند سهمی در IP، خودرو یا دارایی و غیره نشان دهند.

توکن های کاربردی:

زمانی که در رونق عرضه اولیه سکه (ICO) در سال 2017 بسیار محبوب بودند، توکن های ابزار به هیچ ارز یا ارزش ملموسی متصل نمی شوند. در ازای سرمایه در مراحل اولیه ICO، سرمایه گذاران در ازای سرمایه گذاری خود که توسط شرکت یا صاحب پروژه تعیین می شود، مقداری توکن سودمند دریافت می کنند. توکن های ابزار پس از تامین مالی به عنوان کوپن یا کوپن برای خرید کالا و خدمات از ناشر عمل می کنند.

نکته: یکی از مزایای اصلی فناوری بلاک چین شفافیت است. اگر چیزی در بلاک چین باشد، به این معنی است که قابل مشاهده، دائمی و در دسترس عموم است. On-chain معمولاً به تراکنشی اطلاق می شود که بر روی بلاک چین انجام و ثبت می شود. خارج از زنجیره تراکنشی است که مستقیماً روی بلاک چین ثبت نمی شود.

استیکینگ یک Altcoin

استیکینگ یک استراتژی سرمایه گذاری غیرفعال است که در آن سرمایه گذار وجوهی را در کیف پول ارزهای دیجیتال نگه می دارد تا در طول زمان پاداش کسب کند. هنگامی که یک سرمایه گذار تصمیم می گیرد دارایی های خود را به اشتراک بگذارد، شبکه می تواند از آن برای ایجاد بلوک های جدید در بلاک چین استفاده کند. فرآیند staking از فرآیند کار PoS پشتیبانی می کند. زیرا به شرکت کنندگان نیاز دارد که از آن حمایت کنند. بنابراین سهامداران اساساً به تحقق این امر کمک می کنند.

6 آلت کوین برتر سال 2022

در حالی که هیچ آلت کوینی نتوانسته است بیت کوین را از حیث ارزش پایین بیاورد، بسیاری از پروژه ها ارزش کافی برای جامعه جهانی سرمایه گذاران و توسعه دهندگان را نشان داده اند. ما در آرتاراکس در مقاله ای جداگانه، به معرفی ارزهای دیجیتال برتر مناسب سرمایه گذاری در سال 2022 پرداخته ایم. با این حال، در اینجا به برخی از مهم ترین موارد اشاره می کنیم.

1. اتریوم (ETH)

اجرای قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم منجر به ایجاد اپلیکیشن ها / بازی های غیرمتمرکز مانند Cryptokitties شده است. دومین بلاک چین بزرگ در رمزارزها، تکامل اتریوم آن را از یک دارایی به یک برنامه کاربردی تبدیل کرده است. اتریوم که توسط Vitalik Buterin در سال 2013 تأسیس شد، یک پلتفرم بلاک چین توزیع شده برای قراردادهای هوشمند و dApps (برنامه های غیرمتمرکز) است. با توکن بومی آن، اتر (ETH)، کاربران می توانند با پلتفرم اتریوم تعامل داشته باشند. اتر را می توان در اکثر صرافی های رمزنگاری معامله کرد، برای پرداخت کارمزد تراکنش ها یا به عنوان وثیقه برای توکن های ERC-20 که دارای ابزار DeFi هستند، استفاده کرد.
اتریوم چیست یک آلت کوین بسیار موفق

دلایل تمایز اتریوم

ادغام اتریوم با قراردادهای هوشمند از طریق زبان برنامه نویسی Solidity، این پروژه را از بیت کوین متمایز کرده است. قرارداد هوشمند یک کد خوداجرای است که می تواند روی بلاک چین اجرا شود.

2. چین لینک (LINK)

Chainlink توسط یک جامعه جهانی توسعه یافته است. چین لینک که به طور رسمی در سال 2019 در بلاک چین اتریوم راه اندازی شد، یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز است که قرار است قراردادهای هوشمند را گسترش دهد. به طور خلاصه، این پروژه قراردادهای هوشمند را با داده ها و خدمات "خارج از زنجیره" مرتبط می کند. این شبکه حول شبکه LINK و توکن ساخته شده است و دارای دو بخش On-chain و Off-chain است.

سازوکار چین لینک

مؤلفه روی زنجیره شامل قراردادهای اوراکل در بلاک چین اتریوم است که بر درخواست های داده ای که از سوی کاربران وارد می شود نظارت و پردازش می کند. مؤلفه خارج از زنجیره از گره‌های اوراکل خارج از زنجیره تشکیل شده است که به شبکه بلاک چین اتریوم متصل می‌شوند، که مسئول پردازش درخواست‌های خارجی هستند که بعداً به قرارداد تبدیل می‌شوند.

3. Aave (AAVE)

Aave بزرگترین پروتکل DeFi وام دهی غیرحضوری در نوع خود است. آوا یک پروتکل وام دهی منبع باز دیفای است که به هر کسی اجازه می‌دهد بدون واسطه، کریپتو را وام یا قرض بگیرد. به‌عنوان وام‌دهنده، می‌توانید وجوهی را که در یک قرارداد هوشمند تخصیص می‌یابد، واریز کنید، جایی که می‌توانید بر اساس عملکرد Aave در بازار، سود کسب کنید. سپرده گذاری به این معنی است که می توانید با استفاده از سپرده خود به عنوان وثیقه نیز وام بگیرید. آوا که پس از یک ICO موفق در سال 2017 از ETHLend تغییر نام داد، از یک پلت فرم غیرمتمرکز وام دهی P2P به یک پلتفرم وام دهی غیرمتمرکز تبدیل شد.
avea altcoin

4. استلار لومن (XLM)

پروژه استلار در سال 2014 توسط بنیانگذاران ریپل، جد مک کالب و جویس کیم ایجاد شد. Stellar یک شبکه پرداخت منبع باز است که به عنوان یک بلاک چین واسطه توزیع شده برای سیستم های مالی جهانی عمل می کند و به گونه ای طراحی شده است که همه سیستم های مالی جهان بتوانند در یک شبکه واحد با هم کار کنند. Stellar در سال 2014 زمانی شروع شد که یکی از بنیانگذاران ریپل، جد مک‌کالب، با کارگردانی پروژه ریپل مخالفت کرد. اخلاق پشت توسعه Stellar این است که انتقال پول بین المللی را برای افراد عادی ممکن کند. در حالی که Stellar یک شبکه منبع باز برای ارزها و پرداخت ها است، Stellar Lumens (XLM) دارایی بومی در حال گردش در شبکه است. Stellar دفتر کل خود را با استفاده از پروتکل اجماع ستاره ای خود (SCP) هماهنگ نگه می دارد. 

5. یونی سواپ (UNI)

Uniswap پیشگام مدل بازارساز خودکار بود. سازندگان بازار خودکار (AMM) نوعی صرافی غیرمتمرکز هستند که برای تعیین قیمت توکن ها به قراردادهای هوشمند متکی هستند. صرافی ارز دیجیتال یونی سواپ یک اکوسیستم تبادل غیرمتمرکز است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. Uniswap که در سال 2018 راه اندازی شد، از یک بازارساز خودکار زنجیره ای استفاده می کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Uniswap این است که هر کسی می‌تواند با سپرده‌گذاری دارایی‌های خود در یک استخر و کسب کارمزد بر اساس فعالیت‌های تجاری، یک بازارساز باشد.
یونی سواپ آلت کوین

نحوه کار یونی سواپ

Uniswap از یک پروتکل سازنده بازار خودکار استفاده می کند که معاملات را طبق یک سری قراردادهای هوشمند انجام می دهد. قراردادهای هوشمند کشف قیمت را خودکار می کند و به کاربران امکان می دهد بدون واسطه یک توکن را با دیگری عوض کنند. در امور مالی سنتی، بازارسازان معمولاً کارگزاری هایی هستند که مشوق هایی دارند که می تواند باعث تضاد منافع شود.

6. لایت کوین (LTC)

لایت کوین یکی از پرکاربردترین آلت کوین های موجود در بازار است که به دلیل داشتن کارت ویزا مخصوص به خود کمک می کند. این یکی از اولین نسل آلتکوین‌های ساخته شده در سال 2011، یک ارز دیجیتال مبتنی بر بیت کوین است. موارد کلیدی که لایت کوین را از بیت کوین متمایز می کند عبارتند از زمان بلوک (چهار برابر سریع تر از بیت کوین)، عرضه (حداکثر عرضه لایت کوین 84 میلیون در حالی که حداکثر عرضه بیت کوین 21 میلیون است)، الگوریتم هش و توزیع آن.

هدف لایت کوین  بهینه سازی دارایی لایت کوین با حفظ بهترین قطعات بیت کوین بود.

مزایای آلت کوین ها چیست؟

  1. ضعف های بیت کوین را بهبود می بخشد: به طور کلی  آلت کوین ها برای بهبود ضعف های بیت کوین، چه از لحاظ سرعت، هزینه ماینینگ و چه برخی فاکتور های دیگر طراحی شده اند.
  2. رقابت ایجاد می کند: با وجود قوانین پیچیده ای که بیت کوین تحت آنها کار می کند سازندگان آلت کوین فضای رقابتی جدیدی را در سیستم بیت کوین به وجود آوردن.
  3. کارمزد کم در تراکنشات: یکی از مزایای استفاده از آلت کوین به عنوان یک روش پرداخت این است که تراکنش ها بدون کارمزد است.
لایت کوین altcoin

معایب آلت کوین ها

  • ارزش بسیار بی ثباتی دارد: آلت کوین ها جدید هستند و ارزش آن ها ممکن است به شدت افت کند.
  • پتانسیل بالایی برای کلاه برداری دارد. 

مراقب scamcoin ها باشید

همه آلت کوین ها با هدف خدمات رساندن به وجد نیامده اند. هزارن آلت کوین در سال گذشته در بازار عرضه شدن و بیشتر این آلت کوین ها  scamoin  هستند به این معنا که هر کدام از این آلت کوین ها برای هدف اص سازندگان آنها طراحی شده اند.. معمولا این نوع آلت کوین ها در سایت های صرافی با ریسک کمتری معرفی می شوند.

در همین رابطه بخوانید: برترین ارزهای مناسب سرمایه گذاری 2022

خلاصه مقاله و نکات کلیدی

آلت کوین ها از سال 2011 مسیر طولانی را طی کرده اند و همچنان خود را به عنوان چیزی بیش از یک «جایگزین برای بیت کوین» نشان می دهند. فضای کریپتو یک نقطه مورد علاقه سرمایه گذاران است که به سرعت در حال حرکت و محبوب است. به لطف نوآوری و ادغام کریپتو در تجارت اصلی، مردم می توانند با خیال راحت و قانونی آلت کوین ها را روی تلفن یا رایانه خود خریداری کنند. دسترسی آسان به بازارهای کریپتو به این معنی نیست که ریسکی نیست. قبل از سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین، از خود بپرسید: آیا به اندازه کافی تحقیق و بررسی کرده‌اید؟ چه بخواهید آلت‌کوین‌ها را به‌صورت تمام‌وقت معامله کنید یا فقط «hodl» را روی بیت‌کوین خود معامله کنید، انتخاب با شماست. 
  • بازار آلت کوین بازاری جدید و ناپایدار است، بنابراین سرمایه گذاران بالقوه باید قبل از سرمایه گذاری در هر نوع آلت کوین، ریسک ها را در نظر بگیرند. 
  • Altcoin مخفف کلمه Alternative coin است و - همانطور که از نامش پیداست - یک ارز دیجیتال جایگزین برای بیت کوین است.
  • آلت‌کوین‌ها به بخش بزرگی از بازارهای ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند و پروژه‌هایی مانند اتریوم (ETH)، استلار لومن (XLM) و Uniswap (UNI) خود را به عنوان پلتفرم‌هایی با قابلیت‌های نوآورانه متمایز می‌کنند.
  • بازارهای آلت کوین با نوسانات خود معروف شده اند و و نوعی سرمایه گذاری پرریسک و سوداگرانه به حساب می آیند.

سرمایه گذاری پرسود در ارزهای دیجیتال

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. تیم ما به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت ارز دیجیتال ، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت وبمانی و پرفکت مانی ، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. شما می توانید نمونه کار طراحی صرافی آنلاین را در منوی بالای صفحه مشاهده نمایید. برای تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس کد زیر را اسکن نموده و یا با شماره تلفن های ما تماس بگیرید.

 

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002