بهترین ارزهای دیجیتال جهان [ 10 آلت کوین برتر برای خرید ]

بهترین ارزهای دیجیتال جهان [ 10 آلت کوین برتر برای خرید ]

سه شنبه 30 آذر 1400
| 4066
:امتیاز دهید

مهم ترین ارزهای دیجیتال جهان + لیست آلت کوین ها

بیت کوین به عنوان مهم ترین ارز دیجیتال، نه تنها همیشه یک ارز روند ساز بوده است. بلکه موجی از ارزهای رمزپایه ساخته شده بر روی یک شبکه همتا به همتای غیرمتمرکز را به وجود آورده است. به علاوه، این رمز ارز به استاندارد واقعی برای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است که الهام بخش حرکت رو به رشدی از سایر پروژه ها بوده است. در این مقاله، به معرفی برترین آلت کوین های جهان می پردازیم. قبل از ادامه پیشنهاد می کنیم اگر قصد طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال را دارید، برای دریافت استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال روی بنر زیر کلیک کنید.
طراح سایت صرافی

ارزهای دیجیتال چیست؟

قبل از این که نگاهی دقیق‌تر به برخی از این جایگزین‌های بیت‌کوین بیندازیم، اجازه دهید به عقب برگردیم و به طور خلاصه منظورمان از عباراتی مانند ارز دیجیتال و آلت‌کوین را بررسی کنیم. یک ارز دیجیتال، به طور کلی، پول مجازی یا دیجیتالی است که شکل توکن یا «سکه» به خود می‌گیرد. در حالی که برخی از ارزهای دیجیتال با کارت‌های اعتباری یا پروژه‌های دیگر وارد دنیای فیزیکی شده‌اند، اکثریت آنها کاملاً نامشهود باقی می ‌مانند.

کریپتو به چه معناست؟

«کریپتو» در ارزهای دیجیتال به رمزنگاری پیچیده ای اشاره دارد که امکان ایجاد و پردازش ارزهای دیجیتال و تراکنش ‌های آن‌ها را در سیستم‌ های غیرمتمرکز فراهم می ‌کند. در کنار این ویژگی مهم، تعهد مشترک این ارزها به تمرکز زدایی، امری برجسته است. ارزهای دیجیتال معمولاً به عنوان کد توسط تیم‌هایی توسعه می‌یابند که مکانیسم‌ هایی را برای صدور (اغلب، اگرچه نه همیشه، از طریق فرآیندی به نام استخراج ارز دیجیتال) و سایر روش ها ایجاد می‌کنند.

تفاوت بیت کوین و آلت کوین ها

ارزهای رمزپایه تقریباً همیشه به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از دست کاری و کنترل دولت عاری باشند. اگرچه، با محبوبیت بیشتر این صنعت، این جنبه اساسی آن مورد انتقاد قرار گرفته است. ارزهای رمزپایه‌ای که پس از بیت‌کوین مدل‌سازی شده‌اند، در مجموع آلت‌کوین و در برخی موارد شت‌کوین نامیده می‌شوند. این ها اغلب سعی کرده‌اند خود را به‌ عنوان نسخه‌های اصلاح‌شده یا بهبود یافته بیت‌کوین معرفی کنند. در حالی که برخی از این ارزها ممکن است ویژگی‌ های چشم گیری داشته باشند که بیت‌کوین ندارد، اما مطابق با سطح امنیتی که شبکه ‌های بیت‌کوین به آن دست می‌یابند تا حد زیادی هنوز توسط یک آلت کوین دیده نشده است.
بیت کوین و آلت کوین

لیست مهم ترین ارزهای جایگزین بیت کوین

در زیر، برخی از مهم ترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را بررسی می کنیم. با این حال، در ابتدا مدنظر داشته باشید که این لیست آلت کوین ها ممکن است کامل نباشد. زیرا تا دسامبر 2021 ما با 8000 توکن و سکه دیجیتالی روبرو بوده ایم. در حالی که بسیاری از این رمز ارزها دارای تعداد کمی از طرفداران یا حجم معاملات هستند، برخی از آن ها در میان جوامع اختصاصی حامیان و سرمایه گذاران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال

علاوه بر آن، حوزه ارزهای دیجیتال همیشه در حال گسترش است و ممکن است توکن دیجیتال بزرگ بعدی فردا منتشر شود. در حالی که بیت کوین به طور گسترده به عنوان یک پیشگام در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می شود، تحلیل گران رویکردهای بسیاری را برای ارزیابی توکن های غیر از BTC اتخاذ می کنند. برای مثال، معمول است که کارشناسان اهمیت زیادی برای رتبه بندی سکه ها نسبت به یکدیگر از نظر ارزش بازار (مارکت کپ) قائل شوند. ما این را در نظر خود لحاظ کرده‌ایم، اما دلایل دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است یک توکن دیجیتال لایق قرارگیری در لیست باشد.

انواع کریپتوکارنسی

ارزهای رمزنگاری شده برای انجام پرداخت ها یا انتقال دارایی (مشابه پول دیجیتال) در یک شبکه غیرمتمرکز از کاربران ایجاد شده اند. بسیاری از آلت کوین ها (یعنی نه بیت کوین) به این ترتیب طبقه بندی می شوند و گاهی اوقات ممکن است توکن های ارزش نامیده شوند. توکن ‌های مبتنی بر بلاک چین نیز وجود دارند که هدفی متفاوت از پول دارند. یک مثال آن می تواند توکنی باشد که به عنوان بخشی از یک عرضه اولیه سکه (ICO) صادر شده است که نشان دهنده سهمی در یک پروژه بلاک چین یا مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. اگر توکن ها به ارزش شرکت یا پروژه مرتبط باشند، می توان آنها را توکن های امنیتی نامید (اوراق بهاداری مانند سهام).

کاربرد انواع ارزهای دیجیتال

توکن های دیگر کاربرد یا عملکرد خاصی دارند. مثال‌ها عبارتند از توکن‌های ذخیره سازی Storj، که به افراد اجازه می‌دهند فایل‌ها را در یک شبکه غیرمتمرکز به اشتراک بگذارند. یا نیم کوین ها Namecoin، که سرویس سیستم نام دامنه غیرمتمرکز (DNS) را برای آدرس‌های اینترنتی ارائه می‌دهد.

مهم ترین آلت کوین های جهان

اکنون با مقدمه ای که بیان شد، می توانیم در خصوص مهم ترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین صحبت کنیم. این لیست شامل آلت کوین های زیر می باشد.

1. اتریوم (ETH)

اولین جایگزین بیت کوین در لیست ما، اتریوم است. این یک پلتفرم نرم افزاری غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (dApps) را قادر می سازد بدون هیچ گونه خرابی، کلاه برداری، کنترل یا دخالت شخص ثالث ساخته و اجرا شوند. هدف پشت اتریوم ایجاد مجموعه ای غیرمتمرکز از محصولات مالی است که هر کسی در جهان می تواند آزادانه به آن دسترسی داشته باشد، صرف نظر از ملیت، قومیت یا مذهب. کاربران شبکه ارز دیجیتال اتریوم می توانند به حساب های بانکی، وام ها، بیمه یا انواع محصولات مالی دیگر دسترسی داشته باشند.
اتریوم آلت کوین

ویژگی های شبکه اتریوم

برنامه های کاربردی در اتریوم بر روی اتر، ارز بومی خاص آن پلتفرم اجرا می شوند. اتر (ETH) مانند وسیله نقلیه ای برای حرکت در پلتفرم اتریوم است و بیشتر توسط توسعه دهندگانی که به دنبال توسعه و اجرای برنامه های کاربردی در داخل اتریوم هستند به آن نیاز دارند. همچنین، سرمایه گذارانی که به دنبال خرید سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از اتر هستند، به دنبال آن هستند. اتر که در سال 2015 راه اندازی شد، در حال حاضر دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین است. اگرچه با اختلاف قابل توجهی از ارز دیجیتال اول یعنی بیت کوین عقب تر است. 
این مطلب را از دست ندهید: در سال 2022 چه ارز دیجیتالی بخریم؟

عرضه اولیه اتریوم

در سال 2014، اتریوم پیش فروش اتر را راه اندازی کرد که با استقبال چشم گیری مواجه شد. این به آغاز عصر ICO کمک کرد. طبق گفته اتریوم، می توان از آن برای «تدوین، غیرمتمرکز کردن، ایمن کردن و تجارت تقریباً هر چیزی» استفاده کرد. پس از حمله به سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) در سال 2016، اتریوم به اتریوم (ETH) و اتریوم کلاسیک (ETC) تقسیم شد.

تغییر الگوریتم اجماع شبکه بلاک چین اتریوم

در دسامبر 2020، اتریوم الگوریتم اجماع خود را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر داد. این حرکت قصد دارد به شبکه اتریوم اجازه دهد تا با انرژی بسیار کمتر و سرعت تراکنش بهتر کار کند. همچنین محیط اقتصادی کاهش‌دهنده‌تری را ایجاد کند. PoS به شرکت‌کنندگان شبکه اجازه می‌دهد تا اتر خود را در شبکه «سهیم» کنند. این فرآیند به ایمن سازی شبکه و پردازش تراکنش های رخ داده کمک می کند. کسانی که این کار را انجام می دهند اتر به عنوان پاداش دریافت می کنند. این دقیقاً مشابه یک حساب بانکی سود ده کار می کند. این جایگزینی برای مکانیسم الگوریتم اثبات کار PoW بیت کوین است. در آن روش ماینرهای بیت کوین، ارز BTC برای پردازش تراکنش ها دریافت می کنند.

2. لایت کوین (LTC)

لایت کوین (LTC) که در سال 2011 راه اندازی شد، یکی از اولین ارزهای رمزپایه ای بود که راه بیت کوین را دنبال کرد و اغلب از آن به عنوان "نقره به طلای بیت کوین" یاد می شود. این ارز توسط چارلی لی، فارغ التحصیل MIT و یک مهندس سابق گوگل ایجاد شد. 

لایت کوین چطور کار می کند؟

لایت کوین مبتنی بر یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز است که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی شود و از رمزنگاری به عنوان یک روش اثبات کار PoW استفاده می کند. این می تواند با کمک واحدهای پردازش مرکزی (CPU) رمزگشایی شود. اگرچه لایت کوین از بسیاری جهات مانند بیت کوین است، اما نرخ تولید بلاک سریع تری دارد و از این رو زمان تایید تراکنش سریع تری را ارائه می دهد.

ویژگی های لایت کوین

به غیر از توسعه دهندگان، تعداد فزاینده ای از معامله گران وجود دارند که لایت کوین را می پذیرند. از دسامبر 2021، لایت کوین دارای ارزش بازار 10 میلیارد دلار و ارزش هر توکن در حدود 148 دلار است که آن را به هجدهمین ارز دیجیتال بزرگ در جهان تبدیل می کند.
این مقاله مفید را هم بخوانید: ارز دیجیتال کیشو و آینده آن

3-کاردانو (ADA)

آدا کاردانو Cardano (ADA) یک ارز دیجیتال اثبات سهام است که با رویکردی مبتنی بر تحقیق توسط مهندسان، ریاضی دانان و کارشناسان رمزنگاری ایجاد شده است. این پروژه توسط چارلز هاسکینسون، یکی از پنج بنیان گذار اولیه اتریوم، تأسیس شد. وی پس از اختلاف نظر با مسیری که اتریوم در پیش گرفته بود، آن پروژه را ترک کرد و بعداً به ایجاد کاردانو کمک کرد.
کاردانو

ویژگی های ارز کاردانو

تیم پشتیبان کاردانو، بلاک چین خود را از طریق آزمایش‌های گسترده و تحقیقات بررسی شده ایجاد کرد. محققین این پروژه بیش از 120 مقاله در مورد فناوری بلاک چین در طیف وسیعی از موضوعات نوشته اند. این تحقیق ستون فقرات کاردانو است. با توجه به این فرآیند سخت، به نظر می‌رسد Cardano در میان همتایان خود در الگوریتم اثبات سهام و همچنین سایر ارزهای دیجیتال بزرگ متمایز است. کاردانو همچنین لقب «قاتل اتریوم» را به خود اختصاص داده است. زیرا گفته می‌شود بلاک چین آن توانایی بیشتری دارد. در زمان حاضر، کاردانو هنوز در مراحل اولیه خود است. گرچه می گویند که اتریوم را در مدل اجماع PoS شکست داده است. اما کاردانو هنوز از نظر برنامه های کاربردی DeFi راه زیادی در پیش دارد.

هدف آدا کاردانو چیست؟

کاردانو قصد دارد با ایجاد محصولات دیفای مشابه اتریوم و همچنین ارائه راه‌حل‌هایی برای قابلیت همکاری زنجیره‌ای، کلاهبرداری از رأی‌دهندگان و ردیابی قراردادهای قانونی و موارد دیگر، سیستم عامل مالی جهان باشد. از دسامبر 2021، Cardano دارای ششمین ارزش بازار بزرگ با 42 میلیارد دلار است و یک ADA با حدود 1.25 دلار معامله می شود.

4-پولکادات (DOT)

پولکادات (DOT) یک ارز دیجیتال از نوع اثبات سهام منحصر به فرد است که هدف آن ارائه قابلیت همکاری در میان سایر بلاک چین ها است. این ارز دیجیتال توسط گاوین وود، یکی دیگر از بنیانگذاران اصلی پروژه اتریوم ایجاد شد که نظرات متفاوتی در مورد آینده آن داشت. پروتکل آن برای اتصال بلاک چین های مجاز و بدون مجوز و همچنین اوراکل ها طراحی شده است تا به سیستم ها اجازه دهد تا با هم زیر یک سقف کار کنند. جزء اصلی Polkadot زنجیره رله آن است که امکان همکاری شبکه های مختلف را فراهم می کند. همچنین به پاراچین ها یا بلاک چین های موازی با توکن های بومی خود برای موارد استفاده خاص اجازه می دهد.
درباره متاورس شنیده اید؟ مقاله صفر تا صد متاورس را از دست ندهید

تفاوت پولکادات با اتریوم

تفاوت پولکادات با اتریوم این است که به جای ایجاد dApps در Polkadot، توسعه دهندگان می توانند بلاک چین خود را ایجاد کنند و در عین حال از امنیتی که زنجیره پولکادات دارد نیز استفاده کنند. با اتریوم، توسعه‌دهندگان می‌توانند بلاک چین‌های جدیدی ایجاد کنند، اما باید تدابیر امنیتی خود را ایجاد کنند، که این می‌تواند راه حمله را برای پروژه‌های جدید و کوچک‌تر باز بگذارد. از دسامبر 2021، پولکادات دارای ارزش بازار تقریباً 25 میلیارد دلار است و یک DOT به قیمت 25.17 دلار معامله می شود.
پولکادات

5-بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش (BCH) جایگاه مهمی در تاریخ آلت کوین ها دارد. زیرا یکی از اولین و موفق ترین هارد فورک های بیت کوین اصلی است. در دنیای ارزهای دیجیتال، یک فورک در نتیجه بحث‌ها و مشاجرات بین توسعه‌دهندگان و استخراج‌کنندگان اتفاق می‌افتد. با توجه به ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، هرگونه تغییرات عمده در کد زیرساختی یک توکن یا سکه، باید با مکانیزم اجماع عمومی انجام شود. 

فورک ارز دیجیتال

وقتی جناح‌های مختلف نمی‌توانند به توافق برسند، گاهی اوقات شبکه بلاک چین ارز دیجیتال تقسیم می‌شود و زنجیره اصلی به کد اصلی خود وفادار می‌ماند و زنجیره جدید زندگی خود را به عنوان نسخه جدیدی از سکه قبلی و با تغییراتی در کد آن آغاز می‌کند.
بیت کوین کش چیست

تاریخچه بیت کوین کش

بیت کوین کش فعالیت خود را در آگوست 2017 در نتیجه یکی از این انشعابات آغاز کرد. بحثی که منجر به ایجاد BCH شد با موضوع مقیاس پذیری شبکه ارتباط داشت. شبکه بیت کوین محدودیت یک مگابایتی در اندازه بلوک ها دارد. BCH اندازه بلوک را از یک مگابایت به هشت مگابایت افزایش می‌دهد. با این ایده که بلوک‌های بزرگ‌تر می‌توانند تراکنش‌های بیشتری را درون خود نگه دارند. بنابراین سرعت تراکنش افزایش می‌یابد. همچنین تغییرات دیگری از جمله حذف پروتکل Segregated Witness نیز ثمره آن است که بر فضای بلوک تاثیر می گذارد. از دسامبر 2021، BCH دارای ارزش بازار حدود 8.2 میلیارد دلار و ارزش هر توکن 436 دلار است.

6-استلار (XLM)

ارز دیجیتال استلار یک شبکه بلاک چین متن باز است که برای ارائه راه حل های سازمانی از طریق اتصال موسسات مالی به منظور انجام تراکنش های بزرگ طراحی شده است. تراکنش‌های عظیم بین بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری (که معمولاً چندین روز طول می‌کشد و شامل تعدادی واسطه و هزینه زیادی می‌شود) اکنون تقریباً بلافاصله و بدون هیچ واسطه‌ای انجام می‌شود و برای کسانی که معامله را انجام می‌دهند هزینه‌ای کم یا هیچ هزینه‌ای ندارد.

ویژگی های استلار

در حالی که Stellar خود را به عنوان یک بلاک چین سازمانی برای تراکنش های سازمانی معرفی کرده است، اما همچنان یک بلاک چین باز است که می تواند توسط هر کسی استفاده شود. این سیستم امکان تراکنش های فرامرزی بین هر ارز را فراهم می کند. واحد پول اصلی استلار (XLM) Lumens است. شبکه از کاربران می‌خواهد که Lumens را نگه دارند تا بتوانند در شبکه تراکنش کنند. استلار توسط Jed McCaleb، یکی از اعضای مؤسس آزمایشگاه ریپل و توسعه دهنده پروتکل آن تاسیس شد. او در نهایت موقعیت خود در ریپل را ترک کرد و به تأسیس بنیاد توسعه استلار ادامه داد. اکنون Stellar Lumens دارای ارزش بازار 6 میلیارد دلار است و در دسامبر 2021، 0.26 دلار ارزش دارد.

7-دوج کوین (DOGE)

دوج کوین که توسط برخی به عنوان "میم کوین" اصلی شناخته می شود، در سال 2021 با افزایش سرسام آور قیمت سکه، سر و صدای زیادی به پا کرد. این سکه که از تصویر شیبا اینو به عنوان آواتار خود استفاده می‌کند، توسط برخی از شرکت‌های بزرگ، از جمله Dallas Mavericks، Kronos، و شاید مهم‌ترین آنها SpaceX، یک سازنده مشهور هوافضای آمریکایی متعلق به ایلان ماسک، به عنوان نوعی پرداخت پذیرفته شده است. 
دوج کوین

ویژگی و قیمت دوج کوین

دوج کوین توسط دو مهندس نرم افزار به نام های بیلی مارکوس و جکسون پالمر در سال 2013 ایجاد شد. مارکوس و پالمر ظاهراً این سکه را به عنوان یک شوخی ایجاد کردند و در مورد حدس و گمان های عجیب بازار ارزهای دیجیتال اظهار نظر کردند. قیمت دوج کوین در هفته ای که قرار بود ماسک در برنامه «شنبه شب زنده» ظاهر شود، به بالاترین حد خود یعنی 0.68 دلار رسید. در دسامبر 2021، ارزش بازار آن  22.8 میلیارد دلار است و ارزش یک دوج کوین حدود 0.17 دلار است که آن را دوازدهمین ارز دیجیتال بزرگ جهان می کند.

8-بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین (BNB) یک ارز دیجیتال کاربردی است که به عنوان یک روش پرداخت برای کارمزدهای مرتبط با معاملات در صرافی بایننس عمل می کند. این سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. کسانی که از این توکن به عنوان وسیله پرداخت برای مبادله استفاده می کنند، می توانند با تخفیف معامله کنند.
این تحلیل قیمت را از دست ندهید: پیش بینی قیمت مانا MANA سال 2022

ویژگی ها و قیمت بایننس کوین

بلاک چین بایننس کوین همچنین پلتفرمی است که صرافی غیرمتمرکز بایننس روی آن فعالیت می کند. صرافی Binance توسط Changpeng Zhao تأسیس شد و یکی از پرکاربردترین صرافی‌ها در جهان بر اساس حجم معاملات است. بایننس کوین در ابتدا یک توکن ERC-20 بود که بر روی بلاک چین اتریوم کار می کرد. در نهایت راه اندازی شبکه اصلی خود را اجرا نمود. شبکه از یک مدل توافقی PoS استفاده می کند. از نوامبر 2021، بایننس کوین دارای ارزش بازار 91.5 میلیارد دلاری است که یک BNB دارای ارزش 545.24 دلار است.
bnb

9-تتر (USDT)

تتر (USDT) یکی از اولین و محبوب‌ترین ارزها از مجموعه ای به اصطلاح استیبل کوین‌ها (ارزهای رمزپایه‌ای که قصد دارند ارزش بازار خود را به یک ارز یا سایر نقاط مرجع خارجی برای کاهش نوسانات مرتبط کنند) می باشد. از آنجایی که اکثر ارزهای دیجیتال، حتی ارزهای اصلی مانند بیت کوین، دوره های مکرری از نوسانات چشم گیر را تجربه کرده اند، تتر و سایر استیبل کوین ها تلاش می کنند تا نوسانات قیمت را هموار کنند تا کاربران ریسک گریز را جذب کنند. قیمت تتر مستقیماً با قیمت دلار آمریکا مرتبط است. این سیستم به کاربران این امکان را می دهد که راحت تر از سایر ارزهای دیجیتال به دلار آمریکا نقل و انتقالات را به موقع تر از تبدیل واقعی به ارز معمولی انجام دهند.

تاریحچه و قیمت تتر

تتر که در سال 2014 راه اندازی شد، خود را به عنوان یک پلتفرم فعال با بلاک چین توصیف می کند تا استفاده از ارز فیات را به صورت دیجیتالی آسان تر کند. این معمولاً به دور از نوسانات و پیچیدگی اغلب ارزهای دیجیتال است. از دسامبر 2021، تتر با ارزش بازار 73.4 میلیارد دلار و ارزش هر توکن (شما حدس زدید!) 1 دلار، چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است.

10- مونرو (XMR)

ارز مونرو (XMR) یک رمزارز امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی است. این ارز رمزنگاری متن باز در آوریل 2014 راه اندازی شد و به زودی علاقه زیادی را در بین جامعه رمزنگاری و علاقه مندان به خود جلب کرد. توسعه این ارز دیجیتال کاملاً مبتنی بر کمک مالی و جامعه محور است.
مونرو

ویژگی های ارز مونرو

مونرو با هدف تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری راه‌اندازی شده است و با استفاده از تکنیک ویژه‌ای به نام «امضای حلقه»، حریم خصوصی کامل را امکان‌پذیر می‌سازد. با این تکنیک، گروهی از امضاهای رمزنگاری، شامل حداقل یک شرکت‌کننده واقعی، ظاهر می‌شوند، اما مورد واقعی را نمی توان جدا کرد زیرا همه آنها معتبر به نظر می رسند. به دلیل مکانیسم‌های امنیتی استثنایی مانند این، مونرو شهرت زیادی به دست آورده است. این ارز کاندیدای اصلی برای انجام معاملات به صورت ناشناس است. از دسامبر 2021، مونرو دارای ارزش بازار 3.2 میلیارد دلار و ارزش هر توکن 181.30 دلار است.

سایر آلت کوین های ارزشمند

ما در بالا فقط توانستیم 10 آلت کوین را لیست کنیم، اما بسیاری از ارزهای دیجیتال مهم دیگر در آنجا وجود دارند. این ها در طول زمان از نظر جامعه کاربران، ارزش بازار و نفوذ به دنبال موقعیت هستند. برخی دیگر از ارزهای دیجیتال مهم عبارتند از:
  • سولانا
  • آوالانس
  • یو اس دی کوین
  • چین لینک
  • الگوراند
  • پولیگون
  • وی چین
  • ترون
  • اتریوم کلاسیک 
  • زی کش
  • ایاس
  • تزوس
  • نئو
  • دش
  • دیجی بایت

نکات کلیدی مقاله

  1. به طور کلی رمزارز شکلی از توکن‌های دیجیتال یا «COIN» است که در یک دفتر کل توزیع‌شده و غیرمتمرکز به نام بلاک چین وجود دارد.
  2. حوزه ارزهای دیجیتال از زمانی که بیت کوین بیش از یک دهه پیش راه اندازی شد، به طور چشم گیری گسترش یافته است و ممکن است توکن دیجیتالی بزرگ بعدی همین فردا منتشر شود.
  3. بیت کوین همچنان از نظر ارزش بازار، تعداد کاربران و محبوبیت، پیشتاز دنیای ارزهای دیجیتال است.
  4. سایر ارزهای مجازی مانند اتریوم برای ایجاد سیستم های مالی غیرمتمرکز دیفای (DeFi) استفاده می شوند.
  5. برخی از آلت کوین‌ها ویژگی‌های جدیدتری نسبت به بیت‌کوین دارند. مانند توانایی انجام تراکنش‌های بیشتر در ثانیه یا استفاده از الگوریتم‌های اجماع مختلف مانند گواهی اثبات سهام یا PoS.

سوالات متداول

1- چرا ارزهای دیجیتال مهم هستند؟
به عنوان پلتفرم‌ های غیرمتمرکز، ارزهای رمزپایه مبتنی بر بلاک چین به افراد اجازه می‌دهند در تراکنش‌های مالی همتا به همتا شرکت کنند یا قرارداد ببندند. در هر صورت، نیازی به واسطه شخص ثالث مورد اعتماد مانند بانک، مقام پولی، دادگاه یا قاضی نیست. این پتانسیل ایجاد اختلال در نظم مالی موجود و دموکراتیک کردن امور مالی را دارد. اندازه بازار ارزهای دیجیتال در دهه گذشته با نوآوری های جدید و ارزش جمعی بیش از 2.5 تریلیون دلار به طور تصاعدی رشد کرده است.
2- چرا این همه ارز دیجیتال وجود دارد؟
اکثر ارزهای دیجیتال امروزه به شکلی از بیت کوین مشتق می شوند که از کد منبع باز و معماری مقاوم در برابر سانسور استفاده می کند. این بدان معناست که هر کسی می‌تواند کد را کپی و تغییر دهد و سکه جدید خود را ایجاد کند. این همچنین به این معنی است که هر کسی آزاد است به شبکه آن بپیوندد یا در آن تراکنش انجام دهد.
3- مهم ترین آلت کوین ها کدامند؟
بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده اهمیت پیدا کرده اند و یا قول داده اند که این کار را انجام دهند. به عنوان مثال، دوج کوین یک سکه مبتنی بر میم بود که زمانی به شهرت رسید که مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، این توکن را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کرد. به غیر از این و سایر موارد ذکر شده در بالا، چندین فورک بیت کوین دیگر نیز وجود دارد، مانند Bitcoin Gold و Bitcoin SV. از دیگر سکه های مهم می توان به ریپل (XRP)، سولانا، USD Coin و Tezos اشاره کرد.
4- چرا بیت کوین همچنان مهمترین ارز دیجیتال است؟
علی رغم هزاران رقیب که به وجود آمده اند، بیت کوین - ارز دیجیتال اصلی - از نظر استفاده و ارزش اقتصادی همچنان بازیکن غالب است. هر کوین (BTC) تا دسامبر 2021 تقریباً 47000 دلار ارزش داشت و ارزش بازار آن بیش از 886 میلیارد دلار بود.

بیبشتر بخوانید:

ارز دیجیتال لیبرا چیست؟
صرافی یونی سواپ چیست؟

سرمایه گذاری پرسود در ارزهای دیجیتال را شروع کنید

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. تیم ما به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت ارز دیجیتال ، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت صرافی بیت کوین وبمانی و پرفکت مانی ، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. شما می توانید نمونه کار طراحی صرافی آنلاین را در این قسمت مشاهده نمایید. برای تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس جهت استعلام هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال کد زیر را اسکن نموده و یا شماره های تلفن را لمس کنید.

 

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
سحر
1401/10/17 17:29

خیلی خوب و کامل ارزهای دیجیتال رو توضیح میدین . ممنون

میلاد زرگر
1400/10/18 16:54

مرسی که اطلاعات تون رو با ما به اشتراک گذاشتید. به امید اینکه همه بتونن از بستر ارزهای دیجیتال به درآمد برسن




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002