ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) چیست ؟

ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) چیست ؟

یکشنبه 24 اسفند 1399
| 4476
:امتیاز دهید

بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش (BCH) هم یک رمز ارز دیجیتالی و هم شبکه ارز دیجیتال پرداخت است. این محصول در نتیجه یک هارد فورک در شبکه بلاک چین بیت کوین در دسامبر 2017 و با هدف افزایش تعداد معاملات قابل پردازش ایجاد شد. به دلیل چالش های مقیاس پذیری بیت کوین، Bitcoin Cash (BCH) به عنوان یک ارز دیجیتال کاربردی تر برای معاملات روزمره طراحی شده است. FORK در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال امری بدیهی است. پس از آن معمولاً در مورد استفاده از بلاک چین اجماع مشترک حاصل می شود. در مواردی که اجماعی حاصل نشود و هر دو بلاک چین باقی بمانند، یک سکه جدید ایجاد می شود. اینگونه بود که بیت کوین کش به وجود آمد. در این مقاله، هدف ساخت BCH و آنچه آن را متمایز می کند، مورد بررسی قرار می گیرد. با آرتاراکس همراه باشید. همچنین برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی روی بنر زیر کلیک کنید.
طراح سایت صرافی انلاین

چرا بیت کوین کش ایجاد شد؟

هارد فورک بیت کوین به این دلیل رخ داد که در بین نودها، در مورد چگونگی افزایش حداکثر اندازه بلوک اختلاف نظر وجود داشت. یک گروه از ماینرها متشکل از توسعه دهندگان و سرمایه گذاران با نفوذ، از پروتکلی به نام سگویت SegWit2x طرفداری کردند که قرار بود در آگوست 2017 در شبکه بیت کوین اجرا شود. کسانی که با این پروتکل مخالف بودند باعث ایجاد بیت کوین کش شدند.  حامیان BTC استدلال کردند که افزایش اندازه بلوک BCH به این معنی است که اجرای گره با انرژی بیشتر و هزینه بیشتری انجام می شود. نیازهای بیشتر به توان پردازشی از نظر تئوری می تواند مانعی برای افراد در کار گره ها و حفظ ماهیت غیر متمرکز شبکه باشد. این امر به نوبه خود می تواند دریچه ای را برای کنترل شبکه برای نهادهای متمرکز باز کند. جدای از اختلافات عمیق ایدئولوژیکی بین دو جبهه، بحث و جدال بین این دو نیز ناشی از تصاحب نام بیت کوین توسط بیت کوین کش است. اگرچه BCH از نظر فنی شباهت زیادی به BTC دارد، اما بسیاری بر این باورند که پذیرش نام Bitcoin از آن تا حدی بی احترامی است.
بیت کوین کش و هارد فورک

نظر ساتوشی ناکاموتو چه بود؟

وی پیش بینی کرده بود که با افزایش سرعت اینترنت و کاهش هزینه های ذخیره سازی، بلاکچین ها می توانند بدون تأثیر منفی بر مفهوم کلی، اندازه خود را افزایش دهند. پس از ناپدید شدن Satoshi Nakamoto، بسیاری حدس زدند که واقعاً چشم انداز Satoshi برای بیت کوین چیست. گزارش های مختلف نشان می دهند که قصد اصلی وی بیشتر با وجود فقط BTC یا فقط BCH مطابقت داشته است. این اختلافات به ویژه هنگامی شدت می گیرد که چهره های معروف در جامعه ارزهای دیجیتال، در این باره اظهار نظر می کنند.
ساتوشی ناکاموتو

تفاوت بین بیت کوین و بیت کوین کش چیست؟

همانطور که بیان شد، بیت کوین کش در نتیجه هارد فورک با بیت کوین ایجاد شد. این بدان معناست که اگرچه شباهت هایی وجود دارد، در مقابل تفاوت های اساسی نیز بین این دو ارز دیجیتال وجود دارد. برخی از مهمترین این تفاوت ها به شرح ذیل می باشد:

1-اندازه بلوک

یکی از مشکلات بیت کوین این بود که با گسترش محبوبیت و تعداد کاربران آن، پردازش معاملات با سرعت کمتری انجام میشد. این ضعف در نتیجه اعمال محدودیت 1 مگابایتی برای اندازه هر بلوک بود. پروتکل SegWit2x در نظر داشت محدودیت اندازه بلوک را به 2 مگابایت افزایش دهد. در مقایسه، بیت کوین کش SegWit ندارد و در همان ابتدا محدودیت اندازه بلوک 8 مگابایت در سال 2017 داشت، که به آن امکان می داد معاملات را خیلی سریع تر پردازش کند. این عدد در سال 2018 به 32 مگابایت افزایش یافت.
یک مقاله جدید و مفید دیگر بخوانید: صفر تا صد متاورس و کاربردهای آن

2-الگوریتم هش

بیت کوین کش دارای الگوریتم هش متفاوتی با بیت کوین است. این بدان معنی است که پخش مجدد بین دو زنجیره بلوکی دیگر امکان پذیر نیست. اگر بیت کوین کش در آینده تقسیم شود، یک طرح محافظت از پخش و پاک کردن وجود دارد. با استفاده از این، تصور می شود که اگر فورک رخ دهد، هر دو زنجیره می توانند با حداقل اختلال در کنار هم کار کنند.
یک مقاله مرتبط در همین رابطه بخوانید: ارز دجییتال هولو چیست و چه آینده ای دارد؟

3-تنظیم مشکلات اضطراری (EDA)

بیت کوین کش از الگوریتمی جدید استفاده می کند که به حصول اطمینان از عملکرد بلاکچین در صورت تغییر شدید تعداد ماینرها کمک می کند. این امر به ایجاد ثبات بیشتری برای ارز دیجیتال کمک می کند.

نحوه خرید و فروش بیت کوین کش

هنگامی که بیت کوین کش را در صرافی ارز دیجیتال خریداری می کنید، قیمت آن معمولاً در برابر دلار آمریکا (USD) سنجیده می شود. به عبارت دیگر، شما برای خرید یک واحد پول نقد بیت کوین در حال فروش دلار هستید. اگر قیمت بیت کوین کش افزایش یابد، می توانید آن را برای کسب سود، به فروش برسانید. شما می توانید بیت کوین کش را در تمام صرافی های ارز دیجیتال مانند بایننس مشاهده کنید. ولی با استفاده از صرافی ارز دیجیتال CMC Markets، بیت کوین کش را از طریق حساب CFD معامله می کنید. این به شما این امکان را می دهد که بدون داشتن ارز دیجیتال واقعی، حرکات قیمت BCH را حدس بزنید. در اینجا شما مالک ارز دیجیتال نیستید. در عوض، شما موقعیتی را دارید که بسته به حرکت قیمت آن در برابر دلار، ارزش آن را کم یا زیاد می کند. علاوه بر این شما می توانید از طریق صرافی های مثل بیت‌استمپ (Bitstamp)، کوین‌بیس (Coinbase)، جمینی (Gemini) و کراکن (Kraken) نسبت به خرید و فروش این رمز ارز اقدام کنید.
خرید بیت کوین کش

آیا می دانید؟ طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال یکی از روش های سرمایه گذاری امن در ارزهای دیجیتال است؟

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین کش

نوسانات BCH از چندین عامل نشئت می گیرد، از جمله این موارد می توان به پارامترهای ذیل اشاره نمود:

مشکلات مقیاس پذیری با بیت کوین:

بیت کوین کش از یک هارد فورک بیت کوین ایجاد شد تا جایگزینی برای برخی از مشکلات معاملات که بیت کوین دارد، باشد، اگر بیتکوین همچنان با مشکلات مقیاس پذیری روبرو شود، این اتفاق می تواند تأثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین کش داشته باشد.

مقررات ارزهای دیجیتال:

مانند سایر رمز ارزهای دیجیتال، مقررات بیت کوین کش هم اکنون توسط دولت ها و بانک های مرکزی تنظیم نمی شود. سوالاتی در مورد چگونگی تغییر این وضعیت و مقررات در چند سال آینده و تأثیر آن بر ارزش این رمز ارز وجود دارد.

میزان عرضه: 

بیت کوین کش هم مثل BTC در کل 21 میلیون واحد وجود خواهد داشت. عرضه محدود بر ارزش BCH اثر گذار خواهد بود. مکانیزم عرضه و تقاضا در اینجا به خوبی کار می کند. 

میزان رقابت:

بیتکوین کش با بیت کوین و همچنین چندین ارز دیجیتال دیگر در رقابت مستقیم است. این ممکن است محبوبیت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

مطبوعات و اخبار:

مطبوعات می توانند به افکار عمومی جهت بدهند. خبرگزاری ها، مصاحبه ها و اخبار مختلفی که درباره یک رمز ارز منتشر می شود، می تواند روی قیمت آن تاثیر گذار باشد.

قیمت لحظه ای BCH 

Bitcoin Cash ، با سرمایه بازار تقریبا 11.29 میلیارد دلار ، رتبه 19 بازار را به خود اختصاص داده و 0.45 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. هر واحد بیت کوین کش در حال حاضر با قیمت 598.09 دلار با احتساب قیمت تتر 27.212 تومان معادل 16.220.906 تومان معامله می شود و حجم معاملات روزانه 1.14 میلیارد دلار دارد. بالاترین قیمت بیت کوین کش در 20 دسامبر 2017 3،923.07 دلار بود که در حال حاضر 84.75 درصد کمتر از آن زمان است. تعداد واحدهای بیت کوین کش در گردش 18.87 میلیون و تعداد کل واحدها به 21 میلیون واحد خواهد رسید. در حال حاضر فعال ترین صرافی بیت کوین کش CoinFLEX با سهم 20/19 درصد از حجم معاملات روزانه است.
قیمت بیت کوین کش

پیش بینی آینده بیت کوین کش

با داشتن رتبه در بین 10 رمز ارز برتر جهان، BCH به آینده خود بسیار امیدوار است. اکثر کارشناسان، آینده بیت کوین کش را مناسب و مثبت ارزیابی کرده اند. با حجم معاملات روزانه بالای 1 میلیارد دلار، نگاه بسیاری از سرمایه گذاران بر موفقیت این پروژه دوخته شده است. از دیگر عوامل مثبت در این زمینه را می توان به حمایت و تلاش استخرهای ماینینگ به پشتیبانی از این ارز دیجیتالی در نظر گرفت. 

طراحی سایت خرید و فروش Bitcoin cash

یکی از روش های نوین و امن برای سرمایه گذاری در رمز ارزها، طراحی سایت ارز دیجیتال است. این کار می تواند به صورت فروش بیت کوین کش و سایر ارزها به کاربران و یا خرید از آن ها انجام شود. علاوه بر این، روشی دیگر برای طراحی سایت صرافی وجود دارد. مشابه پلتفرم های جهانی معتبر از جمله بایننس و کوینکس، شما می توانید یک بستر معاملات آنلاین داشته باشید. در این صورت، از محل انجام معاملات کاربران، کارمزد دریافت می کنید. شرکت آرتاراکس، به پشتوانه چندین سال فعالیت تخصصی در زمینه ساخت صرافی دیجیتال آنلاین در این راه در کنار شماست. به منظور مشاهده نمونه کارهای ما، از منوی اصلی بالای صفحه اقدام نمایید. کارشناسان آرتاراکس، از طریق شماره تلفن های زیر آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند:
 

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002