نیجریه، خدمات پرداخت بدون تماس را ارائه کرد

نیجریه، خدمات پرداخت بدون تماس را ارائه کرد

یکشنبه 1 مرداد 1402
علیرغم برکناری فرماندار سابق نزدیک به دو ماه پیش، بانک مرکزی نیجریه (CBN) همچنان به پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) متعهد است و هیچ نشانه ای مبنی بر کنار گذاشتن آن نشان نمی دهد.

بر اساس آخرین گزارشات، بانک مرکزی اخیراً اپلیکیشن موبایل CBDC را با استفاده از فناوری Near Field Communication (NFC) ارتقا داده است. این ارتقا به دستگاه‌های تلفن همراه و پایانه‌های پرداخت امکان می‌دهد هنگام نزدیکی با یکدیگر تعامل داشته باشند و پرداخت‌های eNaira راحت و بدون تماس را تسهیل کنند.

علیرغم نسخه‌های قبلی که کدهای QR را در خود جای داده بودند، CBN بر اساس گزارش‌ها تاکید می‌کند که جدیدترین فناوری NFC نقش مهمی در افزایش نرخ پذیرش برای CBDC ایفا می‌کند.

جوزف آنگای، معاون بخش مدیریت ریسک CBN، اطلاع داد که تنظیم‌کننده بانکی متعهد به استفاده از فناوری نوآورانه برای افزایش تجربه کاربر است.

با استقبال از ایده استفاده از فناوری پیشرفته، CBDC به ویژگی‌ قابلیت برنامه‌ریزی مجهز خواهد شد. او توضیح داد که این ویژگی‌ می‌تواند پرداخت‌های CBDC را منحصراً به برنامه‌های تعیین‌شده دولتی محدود کند و خطر تقلب را کاهش دهد.
برنامه‌ریزی CBDC امکان تخصیص بودجه هدفمند به کشاورزان را فراهم می‌کند و اهداف خاصی مانند دستیابی به ابزار را ممکن می‌سازد. با اجرای این رویکرد، وجوهی که به کیف پول eNaira آن‌ها منتقل می‌شود، برای اهداف غیرمرتبط ممنوع می‌شوند و تضمین می‌کنند که استفاده مورد نظر کاملاً رعایت می‌شود.

نیجریه eNaira خود را در سال 2021 راه اندازی کرد تا بخشی از یک گروه انحصاری از کشورها با ارائه CBDC باشد. با این حال، نرخ پذیرش کمتر از حد انتظار بوده و بانک مرکزی را بر آن داشته تا چندین گزینه را برای افزایش استفاده بررسی کند. بانک مرکزی موارد استفاده را در بخش‌های حمل‌ونقل به کار گرفت و در عین حال قابلیت USSD را در این پیشنهاد گنجاند.

دولت ها و مردم در سراسر دنیا همواره در تلاش برای کسب درآمد بیشتر هستند. یکی از روش های عالی برای کسب درآمد، ساخت سایت مشابه بایننس و یا طراحی سایت مشابه نوبیتکس می باشد. شرکت طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس، متخصص در زمینه طراحی صرافی p2p ارز دیجیتال و طراحی صرافی otc ارز دیجیتال می تواند بهترین انتخاب برای شروع کسب و کارتان باشد. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های پایین سایت تماس بگیرید.
 


بازگشت به لیست اخبار
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید


داغ ترین اخبار ارزهای دیجیتال


working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002