فعالیت صندوق های قابل معامله بیت کوین (ETF) توسط سازمان بورس آمریکا تایید شد

فعالیت صندوق های قابل معامله بیت کوین (ETF) توسط سازمان بورس آمریکا تایید شد

سه شنبه 26 دی 1402
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده (SEC) بالاخره پس از 10 سال فعالیت صندوق های قابل معامله بیت کوین (ETF) را رسما تایید کرد. با تاسیس صندوق های قابل معامله (EFT) فعالان بازار سهام می‌توانند به‌راحتی نسبت ‌به خرید رمزارز بیت کوین مذکور اقدام کنند. به‌بیان دیگر اکنون می‌توان بدون نیاز به ساخت کیف پول بیت کوین، روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد.
این موضوع می تواند بسیاری از سرمایه گذارانی که در حاشیه قرار داشته اند و تا به امروز سرمایه گذاری روی بیت کوین نکرده اند را وارد بازار بیت کوین نماد و بدین صورت سرمایه های بزرگ جدیدی وارد مارکت بیت کوین خواهد شد. شرکت‌های صادرکننده‌ی ETF بیت کوین باید به‌منظور حمایت از وجوه خود، مقادیر مشابه بیت کوین را خریداری کنند. بدین صورت این شرکت ها می توانند سهام معادل بیت کوین واقعی در بورس ارائه نمایند. سهامی که با پشتوانه بیت کوین می باشد و سهامداران دیگر درگیر کیف پول بیت کوین و این مسائل نیستند. سرمایه گذاران فقط از شرکت های صادرکننده ETF سهام خریداری می کنند و این شرکت صادرکننده ETF است که می بایست بیت کوین معادل سهامی که در بورس عرضه می کند خریداری و نگهداری نماید.

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته بر اثر این خبر خوب رشد 15 درصدی را تجربه کرد که به نوبه خود رشد چشمگیری به حساب می آید. به‌هر حال ETF های بیت کوین ورود سرمایه‌گذاران سنتی به ارز دیجیتال را آسان می‌کنند و این نوید آینده ای روشن برای ارزهای دیجیتال است. به‌عنوان مثال صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های بیمه می‌توانند برای اولین‌بار روی قیمت بیت کوین تأثیر بگذارند و میزان تقاضا را برای خرید این رمزارز افزایش دهند.

درخواست هایی برای ایجاد شرکت های ETF اتریوم نیز به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده (SEC) ارائه شده است که این کمیسیون قصد دارد از ماه می (اردیبهشت و خرداد)، درمورد برنامه‌های تأیید ETF اتریوم برای شرکت‌های بزرگی مثل بلک راک، Ark و VanEck تصمیم‌گیری کند. شرکت بک راک (BlackRock) یک شرکت خدمات مالی آمریکایی چند ملیتی است، که در زمینه سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت ثروت و مدیریت دارایی فعالیت می‌کند و با دارایی تحت مدیریت حدود ۱۰ تریلیون دلار آمریکا، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان شناخته می‌شود.
بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند تأیید ETF بیت کوین که جامعه‌ی کریپتو سال‌ها انتظارش را می‌کشید به رویدادی خبرساز تبدیل می‌شود و سرمایه‌گذاران و ماینرها را به سود‌های بزرگ می‌رساند، زیرا انتشار خبرهای تأیید ETF فقط در سه ماه گذشته باعث رشد بیش‌ از ۶۰ درصدی ارزش این رمزارز شده است. فعالان بازار در سرتاسر جهان باور دارند قیمت بیت کوین به‌دلیل تأیید ETF این رمزارز سیر صعودی خواهد داشت اما شاید مدتی طول بکشد تا شاهد آغاز چنین روندی باشیم.

قطعاً مدتی طول می‌کشد تا افراد و سازمان‌های مختلف به خرید و فروش بیت کوین ازطریق بورس روی بیاورند و باید دید بازار کرپیتو در ادامه، چگونه به مسیرش ادامه خواهد داد.

برای شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، ساخت سایت p2p مشابه بایننس و یا طراحی سایت مشابه نوبیتکس از بهترین روش ها هستند. شرکت طراحی سایت صرافی آرتاراکس، متخصص در زمینه ی طراحی صرافی p2p ارز دیجیتال و طراحی صرافی otc ارز دیجیتال می تواند شما را برای شروع کسب و کارتان همراهی کند. جهت دریافت مشاوره کاملا رایگان و اطلاع از هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با شماره های پایین سایت تماس بگیرید.


بازگشت به لیست اخبار
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید


داغ ترین اخبار ارزهای دیجیتال


working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002