بانک‌های کره‌ای در مورد جایگزین استیبل کوین تحقیق می‌کنند

بانک‌های کره‌ای در مورد جایگزین استیبل کوین تحقیق می‌کنند

دوشنبه 2 مرداد 1402
چندین بانک خصوصی در کره جنوبی در حال مطالعه پتانسیل فناوری سپرده های توکن شده، جایگزینی برای استیبل کوین های خصوصی و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند.

بر اساس گزارش Maeli Business News کره، بانک هانا و ووری بانک، هر دو شرکت خصوصی با دفتر مرکزی در سئول، به توکن‌های به اصطلاح «گواهی سپرده» (certificate of deposit) علاقه نشان دادند. اساسا CD ها سپرده های بانکی توکن شده هستند که روی بلاک چین قرار می گیرند. آنها می توانند بدون ایجاد اختلال در سیستم بانکی موجود، اسکناس ها و سپرده های مرسوم را جایگزین کنند. و البته، CD ها نیاز به تأیید هویت با استانداردهای مشابه هر خدمات بانکی سنتی دارند.

بانک Hana قصد دارد در مورد توکن‌های CD تحقیق کند، در حالی که بخش تحقیقات Woori Bank قبلاً گزارشی در مورد آنها منتشر کرده است.

از دیدگاه بانکداران، به نظر می رسد CD ها معایب کمی دارند. همانطور که گزارش مشخص می کند، علاقه به آنها از نگرانی ناشی از شکست استیبل کوین ها در سال 2022 در بین تنظیم کنندگان مالی ناشی می شود. به گفته بانکداران ارشد ناشناس، به نقل از این گزارش:

توکن‌های CD از دیدگاه بانک‌ها پایدار تلقی می‌شوند زیرا تفاوت قابل‌توجهی با سیستم فعلی ندارند. یکی دیگر از ویژگی های مهم، سازگاری بالقوه CD ها با CBDC ها است. هر دو بانک ذکر شده در بالا در آزمایش اثبات مفهوم برای CBDC توسط بانک کره شرکت می کنند.

در ماه جولای، بانک کره آماده سازی مداوم خود را برای معرفی احتمالی CBDC، که شامل بررسی استفاده از قراردادهای هوشمند، پرداخت های آفلاین با ارتباطات میدانی نزدیک و پرداخت های فرامرزی بود، اعلام کرد.

برنامه آزمایشی با 14 بانک خصوصی در حال حاضر اجرا می شود. با این حال، هنوز برخی از مسائل فنی وجود دارد از جمله کند شدن این سیستم بعد از اینکه موفق شده است 2000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد، بالاتر از آن چیزی که اکثر سیستم های پرداخت داخلی می توانند تسهیل کنند. بانک کره اکنون به دنبال راه هایی برای بهبود ظرفیت های فنی پروژه خود است.

اگر قصد ساخت سایت مشابه بایننس و شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را دارید، شرکت طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس بهترین انتخاب برای شروع بیزینس شماست. آرتاراکس با بیش از ده سال سابقه در طراحی صرافی p2p ارز دیجیتال و طراحی صرافی otc ارز دیجیتال می تواند طراحی سایت مشابه بایننس ویا طراحی سایت مشابه نوبیتکس برای شما انجام داده و در مسیر کسب درآمد شمارا همراهی کند. برای دریافت مشاوره ی رایگان و اطلاع از هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با شماره های پایین سایت تماس بگیرید.


بازگشت به لیست اخبار
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید


داغ ترین اخبار ارزهای دیجیتال


working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002