بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال + روش استفاده

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال + روش استفاده

دوشنبه 25 بهمن 1400
| 5235
:امتیاز دهید

وام ارز دیجیتال چیست؟

بر اساس قدرت فناوری بلاک چین، کریپتو دیدگاه های جدیدی را در مورد خدمات مالی معرفی کرده است. جالب توجه است که ارزهای دیجیتال اخیراً با رشدهای چشمگیر در بسیاری از حوزه های مالی از جمله استخراج ارزش از دارایی‌های دیجیتالی، استقبال گسترده‌ای را به دست آورده است. یکی از قابل‌توجه‌ترین روش‌ها برای به دست آوردن ارزش اضافی از این دارایی ها، صنعت وام‌دهی ارز دیجیتال است. تا جایی که که جستجو برای یافتن بهترین پلتفرم وام دهی به اولویت اول بسیاری از دارندگان رمزارزها تبدیل شده است. مقاله زیر خلاصه‌ای از فهرست پلتفرم‌های Lending در ارزهای دیجیتال را با مروری کوتاه بر هر کدام ارائه می‌کند. قبل از ادامه مقاله، پیشنهاد می کنیم با سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال، سرمایه گذاری عالی و یک درآمد غیرفعال و خودکار را تجربه کنید.
طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال چیست؟

این پلتفرم ها، سامانه های آنلاین هتستند که به شما این امکان را می‌دهند که ارز دیجیتال خود را در ازای دریافت سود به دیگران بدهید. این ها برای دو منظور مختلف استفاده می شوند:

قرض گرفتن (To borrow)

افرادی که نیاز به پول دارند، از طریق این وبسایت ها در ازای پرداخت یک بهره مشخص، وجوه ارزی فوری می گیرند.

قرض دادن (To Lend)

وام دهندگان (که سرمایه گذاران نیز نامیده می شوند) و مقداری ارز اضافی در کیف پول ارز دیجیتال خود دارند و مایل هستند با آن درآمد غیرفعال ایجاد کنند.

روش کار

هنگام سرمایه‌گذاری از طریق یک بستر پرداخت / دریافت وام‌ ارز دیجیتال، یک سری مراحل کلیدی به شرح ذیل وجود دارند:
1-وام گیرنده جهت درخواست خود به پلت فرم مراجعه می کند و مدت زمان و مقدار ارز مورد نیاز را مشخص می کند.
2-سایت میزبان، شرایط پرداخت را ارزیابی می کند 
3-پس از تایید، وام گیرنده مقدار مشخصی از ارز خود را به عنوان وثیقه می گذارد (معمولاً سایت ها درخواست می کنند که 50٪ از کل مبلغ به عنوان وثیقه در دسترس باشد)

نکات مربوط به دریافت وام کریپتو

  • از دارایی‌ وام دهندگانی که در کیف پول‌های این سایت ها سپرده شده اند، برای پرداخت وجوه استفاده می‌شوند
  • سرمایه گذاران معمولاً به صورت هفتگی یا ماهانه بر اساس میزان دارایی خود سود دریافت می کنند
  • هنگامی که وام گیرنده، پول خود را بازپرداخت کرد، می تواند وثیقه خود را آزاد کند
بسیاری از مردم این تصور اشتباه را دارند که رمزارز مشابه سهام است و فقط به آن محدود می شود. اما در واقع، چیزهای بیشتری برای دانستن در مورد ارزهای دیجیتال و بلاک چین وجود دارد. راه های کسب درآمد در این بازار به خرید و فروش رمز ارزها محدود نمی شود.

روش های رایج کسب درآمد در بازار رمزارزها

یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، خرید و نگهداری آن‌ها تا زمان افزایش قیمت دارایی است. اما آیا این تنها راه کسب درآمد از بازار کریپتو است؟ خوب، پاسخ منفی است. اگر عمیق‌تر بنگرید، افراد زیادی را خواهید دید که در مورد وام‌دهی ارزهای دیجیتال و کسب سود صحبت می‌کنند. بله، شما می توانید نرخ سود بالایی را در مبلغ سرمایه گذاری شده خود به دست آورید!
وام دهی ارز دیجیتال چیست

روش انتخاب پلتفرم وام دهی مناسب

ما اکنون به عواملی که باید در هنگام انتخاب پلت فرم برای دادن یا گرفتن ارزهای دیجیتال در نظر بگیریم، می پردازیم. چندین فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب هر وبسایت در نظر بگیرید. برخی از عوامل کلیدی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
  1. نرخ های بهره: همه بسترها، نرخ سود را در زمان بازدید از سایت شان در معرض دید شما قرار داده اند.
  2. خطرات و ریسک ها: برای درک بهتر و کاهش ریسک از دست رفتن دارایی، سابقه سایت را مرور کنید.
  3. هزینه ها: هزینه های پلتفرم های مختلف را برای سکه های مختلف متفاوت است، آن ها را مقایسه کنید.
  4. محدودیت سپرده: بعضی سایت ها، حداقل مبلغی را جهت سپرده گذاری مشخص می کنند.
  5. مدت زمان: بررسی کنید که آیا مدت زمان ثابت است یا متغیر.
  6. میزان وثیقه: مقدار وثیقه مورد نیاز خود را برای دریافت مبلغ وام خاص در بین بسترهای مختلف مقایسه کنید.

نکته مهم در انتخاب پلت فرم 

مهمترین نکته این است که شما باید بستر مناسب برای یک سکه خاص را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر می بینید که بایننس بازده بهتری را برای وام دادن به بیت کوین ارائه می دهد، باید بایننس را برای بیت کوین در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که تمام وبسایت ها، بازده عالی برای تمام سکه ها ندارند. در اصل شما نیازی به قرض دادن سایر رمزارزها در یک پلتفرم که سود خوبی به اتریوم می دهد، نخواهید داشت. شما باید در مورد سایت های دیگر تحقیق کنید تا دریابید که کجا می توانید بازدهی بهتری برای ارز دیجیتال انتخابی خود داشته باشید. از سوی دیگر، وام گیرندگان باید وبسایت مختلف را مقایسه کنند تا ببینند کجا می‌توانند کریپتو با کمترین نرخ بهره برای دارایی‌های رمزنگاری خود دریافت کنند.

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

آیا می‌دانستید که بیت‌کوین‌های بلا استفاده شما در کیف پول تان می‌توانند درآمد غیرفعالی برای شما به ارمغان بیاورند؟ بیایید به برخی از بهترین وبسایت که می‌توانید بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال قرض بدهید نگاهی بیاندازیم.

بهترین برای تازه کار ها: Blockfi 

Blockfi راه حل یک مرحله ای برای خرید، فروش و کسب درآمد ارز دیجیتال است. شما می توانید تا 8.5٪ سود سالانه را در ارزهای دیجیتال مختلف با آن انتظار داشته باشید. پرداخت سود به شما به صورت ماهانه می باشد. هیچ هزینه پنهان یا حداقل موجودی در این بستر وجود ندارد که نگرانش باشید. شما می توانید تمام دارایی های رمزنگاری خود را در یک مکان ذخیره کنید و باعث کسب درآمد بیشتر برای خودتان شوید. اگر به پول نقد فوری نیاز دارید، می‌توانید با قرار دادن دارایی‌های ارز دیجیتال خود از Blockfi وجوه قرض کنید. شما می توانید با نرخ 4.5 درصد وام بگیرید. باز کردن یک حساب کاربری در Blockfi یک فرآیند بسیار ساده است، به طوری که شما فقط باید جزئیات را وارد کنید و پس از آن آماده دریافت وجوه هستید.
پلتفرم وام دهی blockfi

مهم ترین ویژگی Blockfi

بهترین چیز در مورد Blockfi این است که یک انتخاب ایده آل برای افراد با هر سطح تخصص است. اگر مبتدی هستید، می توانید اطلاعات کاملی در مورد ارزهای دیجیتال از طریق این سایت دریافت کنید. از طرف دیگر، اگر متخصص هستید، می توانید برای سوالات خود پشتیبانی دریافت کنید. سیستم امنیتی Blockfi برای محافظت از دارایی های دیجیتالی شما، درجه یک است.

بهترین از نظر تنوع: Celsius

وقتی صحبت از قرض دادن و گرفتن ارزهای دیجیتال به میان می آید، سلسیوس نام بزرگی است. با قرض دادن کریپتو در شبکه سلسیوس می توانید تا 17 درصد بازدهی کسب کنید. شما نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. چه درباره قرض گرفتن، وام دادن، یا حتی انتقال سکه ها. یکی دیگر از ویژگی های خارق العاده این است که می توانید Celsius را هم در قالب های وب و هم در قالب برنامه موبایلی کاوش کنید.
Celsius وام دهی

ویژگی های سایت Celsius

شما می توانید انتظار داشته باشید تا 17٪ APY (بازده درصدی سالانه) به صورت هفتگی به شما پرداخت شود. مهم نیست که چه ارزی را روی این بستر وام می دهید، به هر حال نرخ های عالی را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، اگر انتخاب کنید که در توکن CEL (انحصاری درگاه سلسیوس) کسب درآمد کنید، می توانید انتظار 25٪ پاداش بیشتری داشته باشید. وقتی از ‌سایت Celsius بازدید می‌کنید، می‌توانید ماشین حسابی پیدا کنید تا ببینید بر اساس رمز ارزی که انتخاب می‌کنید و مدت زمان درج شده توسط شما چقدر می‌توانید درآمد کسب کنید. اگر به بودجه اضطراری نیاز دارید، نیازی به فروش ارزهای خود ندارید زیرا می‌توانید آن را به عنوان وثیقه بگذارید و وجوهی را از Celsius با بهره‌های کمتر از 1% APR بگیرید.

پروتکل برتر دیفای AAVE

AAVE یک پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز بسیار معروف است. این یک پروتکل وام ارز دیجیتال aave از نوع غیرکاستدی است که در آن می توانید سود سپرده های دیجیتالی خود را به دست آورید و همچنین با قرار دادن دارایی های خود وجوهی را قرض بگیرید. AAVE یک پروتکل نقدینگی است که به خوبی توسعه یافته است و دارای ویژگی های فراوانی غیر از وام دادن و استقراض دارایی های رمزنگاری شده است. توجه داشته باشید که در کیف پول نوع غیر کاستدی (Non-Custodial) کنترل کلیدهای خصوصی شما، در دست خودتان است.
وام ارز دیجیتال با aave

ویژگی های AAVE

AAVE به کاربران اجازه می دهد دارایی ها را واریز یا وام بگیرند. نرخ های بهره نیز به وضوح ذکر شده است تا مقایسه نرخ سپرده و وام در پلتفرم های مختلف برای شما آسان شود. مفاهیم مختلفی در پروتکل AAVE مانند Bug Bounty و Flash Loans وجود دارد. نکته جالب این است که در صورت مشاهده هرگونه اشکال و گزارش آن به توسعه دهندگان، حتی می توانید تا 250000 دلار از جامعه توسعه دهندگان در توکن های USDC دریافت کنید. بنابراین، این قطعا ارزش کاوش را دارد!

بنیاد قدرتمند وام دهی Compound

Compound نام بزرگ دیگری در دنیای پروتکل های رمزنگاری برای وام دادن و استقراض است. تعداد زیادی ارز دیجیتال در پروتکل ذکر شده است و شما می توانید هر یک از آن ها را واریز یا قرض کنید. Compound همچنین دارای توکن COMP خود است که می تواند بازده بهتری برای شما به ارمغان داشته باشد.

ویژگی های کامپاند

امنیت پروتکل درجه یک است، بنابراین می توانید برای دارایی های خود به آن اعتماد کنید. یک بخش نمایش قیمت زنده در Compound وجود دارد تا به راحتی قیمت‌ها را بر اساس در دسترس بودن نقدینگی در پلتفرم پیگیری کنید. شما می توانید هر 24 ساعت یکبار دارایی ها را از حساب خود واریز یا برداشت کنید. به غیر از آن، کامپاند همچنین در حال ساخت محصولات، خدمات و ابزارهای زیادی برای اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. حتی می توانید رابط های مختلف را با پروتکل ترکیبی آن ادغام کنید.
وام دهی با بستر کامپاند

پلتفرم وام دهی MakerDAO

MakerDAO ارز دیجیتال خود را با نام Dai ارائه کرده است. این رمز ارز می تواند توسط هر کسی، در هر زمان و هر مکان استفاده شود. به محض باز کردن حساب در Maker، می‌توانید تا 25+ دارایی رمزنگاری را به عنوان وثیقه سپرده گذاری کنید. اکنون، پس از قرار دادن دارایی دیجیتال خود به عنوان وثیقه، دو گزینه دارید. می‌توانید دای را قرض بگیرید و آن را نگه دارید یا وثیقه اضافی بخرید تا اعتبار خود را بالاتر ببرید.

ویژگی های وبسایت میکرداو

جامعه Maker با موفقیت یک اکوسیستم کامل را با Dai ساخته است که از برنامه ها و خدمات مختلف تشکیل شده است. می‌توانید اپلیکیشن مناسب برای دریافت، استفاده، نگه‌داشتن و حتی پذیرش Dai در اکوسیستم پیدا کنید. به غیر از آن، بازی‌های زیادی روی پروتکل Maker وجود دارد که در میان آنها Sandbox توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در این رابطه می توانید به مقاله متاورس سندباکس چیست مراجعه کنید. به سادگی اتصال کیف پولتان به میکر، می توانید از خدمات سپرده گذاری یا دریافت وام سریع بهره مند شوید.
سایت وام دهی میکرداو

سایت YouHoldler

با استفاده از YouHodler، می‌توانید از بین 15 ارز برتر تا 90 درصد نسبت LVT، یک وام ارز دیجیتال دریافت کنید. شما می توانید از YouHodler برای ذخیره، مبادله و حتی پرداخت پول به هر کسی از طریق دارایی های رمزنگاری شده استفاده کنید. با قرار دادن رمز ارز خود به عنوان وثیقه، می توانید پول نقد فوری دریافت کنید. بهترین نکته این است که می توانید وام به بیت کوین (BTC)، Tether (USDT)، USD، EUR، CHF یا GBP دریافت کنید.
you hodler وام ارز دیجیتال

سایر ویژگی های یوهودلر

علاوه بر این، می توانید وام حتی 100 دلاری دریافت کنید. با قابلیت تبدیل جهانی در YouHodler می توانید دارایی های خود را به اشکال مختلف مبادله کنید. با سپرده گذاری ساده ارز خود در YouHodler، می توانید تا 12٪ سود در ارزهای دیجیتال و استیبل کوین های مختلف کسب کنید. یکی دیگر از ویژگی های جذاب، قابلیت Multi HODL است. این ابزار کارآمدی است که به شما کمک می‌کند ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود را چند برابر کنید.

پلتفرم CoinLoan

CoinLoan یکی دیگر از وبسایت های قابل اعتماد موجود در اندروید و iOS برای مدیریت تمام دارایی های دیجیتال شما است. هیچ هزینه ای برای واریز و برداشت وجود ندارد که نگران آن باشید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید با قرار دادن دارایی های خود در پلت فرم از سود روزانه لذت ببرید.
coinloan

ویژگی های CoinLoan

می‌توانید در ازای دارایی‌های دیجیتال خود، با قرار دادن آن‌ها به عنوان وثیقه، پول نقد قرض کنید. وب سایت رسمی، تمام دارایی های رمزنگاری پشتیبانی شده و نرخ آن ها را ذکر می کند. به غیر از آن، چه بخواهید ارز دیجیتال خود را بخرید، بفروشید یا مبادله کنید، می توانید با چند کلیک ساده این کار را انجام دهید. با CoinLoan، می توانید انتظار امنیت کامل تمام دارایی های خود را داشته باشید. زیرا احراز هویت بیومتریک در برنامه ها برای افزایش امنیت همه دارایی های دیجیتال شما ارائه شده است.

وبسایت MoneyToken

در MoneyToken، می‌توانید تمام دارایی‌های دیجیتال خود را مدیریت کنید و همچنین با چند کلیک وام‌های دارای پشتوانه ارز دیجیتال دریافت کنید. این فرآیند بسیار ساده است و تنها به چند کلیک نیاز دارد. با انتخاب شرایط وام و واریز وثیقه، فقط باید منتظر بمانید تا درخواست شما پذیرفته شود و وجوه خود را در حساب دریافت کنید.

ویژگی های مانی توکن

MoneyToken یک بستر غیرمتمرکز است که در آن کنترل کامل دارایی های خود را دارید که در خطر هستند. از اینجا وام فوری دریافت خواهید کرد. حتی اگر می‌خواهید دارایی‌های خود را در MoneyToken قرض دهید، می‌توانید با وام 100 دلاری یا هر ارز دیجیتالی با ارزش مشابه به سایت با آن شروع کنید.
moneytoken وام دهی

وبسایت وام دهی بایننس

بایننس پیشروترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است که در هر ثانیه بیش از 1400000 تراکنش انجام می دهد. بایننس به غیر از این اکوسیستم خود را هم ساخته است و یک سکه به نام "BNB" راه اندازی کرده است.

آیا وام‌دهی ارز دیجیتال ایمن است؟

بزرگترین خطر در هنگام وام دادن به ارزهای دیجیتال، احتمال کاهش ارزش دارایی‌ای است که وام می‌دهید. اگر شخص ریسک گریزی هستید، باید فقط به سود استیبل کوین ها فکر کنید. همچنین خطر نقض امنیتی وجود دارد. پلتفرم‌های وام‌دهی متمرکز از رمزگذاری پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که با استانداردهای بانک داری آنلاین قابل مقایسه است. با این حال، با پروتکل های DeFi، احتمال هک شدن قراردادهای هوشمند وجود دارد. همانطور که گفته شد، این قراردادهای هوشمند نسبتا ساده هستند، بنابراین به احتمال زیاد هیچ خطای کدگذاری وجود ندارد.
خطرات پلتفرم وام ارز دیجیتال

آیا امکان هک شدن وجود دارد؟

پلتفرم‌های دیفای DeFi مانند Aave و yearn.finance میلیاردها دلار در قراردادهای هوشمند خود قفل نموده اند. اگر یک هکر بتواند قرارداد هوشمند را هک کند، به تمام منابع موجود در آن دسترسی خواهد داشت. از آنجایی که هنوز هیچ کدی علی رغم این جایزه بزرگ هک نشده است، نشان می دهد که پروتکل های بزرگ DeFi خطر هک شدن ندارند.

آیا بلاک چین می تواند آینده وام ها باشد؟

بله، می تواند باشد. ارز دیجیتال می تواند آینده پول باشد و شبکه بلاک چین را به آینده وام دهی تبدیل کند. اگرچه این پروژه‌ها میلیاردها دلار در پروتکل‌های خود قفل کرده اند، اما تا تصاحب صنعت وام دهی چند تریلیون دلاری راه زیادی در پیش دارند.

روش های توسعه بازار

در حال حاضر بیشتر وام های ارز دیجیتال نیازمند  محور هستند. برای اینکه وام‌های کریپتو واقعاً به جریان اصلی تبدیل شوند، توسعه‌دهندگان باید یک سیستم اعتباری بهتر در بلاک چین ایجاد کنند. این به کاربران بیشتری امکان می‌دهد پول دریافت کنند و سودمندی آن از طریق بلاک چین را افزایش دهند.

چطور ریسک وام دهی را کاهش دهیم؟

تا زمانی که از یک سایت معتبر استفاده می‌کنید، دریافت وام‌های دیجیتالی و وام دادن با ارز دیجیتال خود، کاری امن است. با این حال، همیشه خطر مرتبط با نوسانات ارز دیجیتال وجود خواهد داشت. اگر شما یک سرمایه گذار ریسک گریز هستید، ممکن است بخواهید از استیبل کوین های وام دهنده مانند DAI، USDC و USDT استفاده کنید.

پلتفرم های وام دهی دیفای در یک نگاه

سیستم های وام دهی دیفای عموماً به عنوان غیرکاستدی، پویا و با نرخ های شناور شناخته می شوند. این موارد شامل لیست زیر می باشند:
  • Aave
  • Atomic Loans
  • Compound Finance
  • dYdX
  • Fulcrum
  • Maker
  • Nuo

مهم ترین پروژه های وام دهی متمرکز

پروتکل های متمرکز وام دهی، با نرخ های ثابت شناخته می شوند. در آن، دارایی ها باید برای مدت زمان مشخصی مسدود شوند. این لیست شامل موارد زیر می باشد:
  • BlockFi
  • Binance
  • Bitfinex
  • Coinbase
  • CoinList
  • Crypto.com
  • Poloniex

نتیجه گیری 

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال هستید، پس حتما باید گزینه وام دهی را در نظر بگیرید. شما می توانید با وام دادن به دارایی های رمزنگاری خود به پلت فرم های مختلف، سود بالایی کسب کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آن ها را به اشتراک بگذارید و نقدینگی را در وبسایت های مختلف به جای نگه داشتن در کیف پول خود فراهم کنید. این بهترین راه برای کسب درآمد غیرفعال است. قرض دادن ارز دیجیتال مانند مفهوم سنتی آن است. اما تنها تفاوت در اینجا این است که یک سرمایه گذار به جای ارز فیات، ارزهای دیجیتال را بر روی برخی از بسترها وام می دهد. 

سوالات متداول

1-چقدر می توانم از پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال درآمد داشته باشم؟

فاکتورهای زیادی وجود دارد که به میزان درآمد شما از وام دادن به ارزهای دیجیتال کمک می کند. برای استیبل کوین‌ها، می‌توانید انتظار داشته باشید که سالانه بین 6 تا 12 درصد سود داشته باشید. اما نرخ بهره برای سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم، می تواند بین 4 تا 10 درصد باشد.

2-چه نکاتی را در انتخاب بستر وام دهی مناسب رعایت کنیم؟

برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید باید نرخ تبادلات، سابقه پروژه، حضور و تاثیرگذاری اجتماعی و نوع کاستدی یا غیرکاستدی آن را بررسی کنید.

3- چرا نرخ بهره تغییر می کند؟

نرخ بهره شناور در پاسخ به نسبت استفاده از استخرهای سرمایه اساسی تغییر می کند. اگر مقدار زیادی سرمایه برای استقراض وجود داشته باشد، نرخ آن بسیار پایین خواهد بود. با استفاده بیشتر از این استخر، نرخ وام بالاتر می‌رود.

4- مردم از وام های ارز دیجیتال برای چه استفاده می کنند؟

استفاده از وام‌ها برای پرداخت بدهی ها، شرکت در مزایده‌های انحلال یا معامله با حاشیه سود با استفاده از صرافی‌هایی مانند dYdX معمول است.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

اگر این محتوا برای شما مفید بود، ممکن است از این مقالات هم خوشتان بیاید:
صفر تا صد متاورس 
بهترین کارت گرافیک ماینینگ 2022
آینده ارز بیبی دوج

سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

اگر به دنبال سرمایه گذاری پرسود در ارزهای دیجیتال هستید، ما به شما طراحی سایت ارز دیجیتال را پیشنهاد می کنیم. با مالکیت یک سایت صرافی آنلاین، می توانید از محل خرید و فروش رمزارزها به کاربران یا معاملات آن ها، کسب سود کنید. آرتاراکس به پشتوانه سال ها تجربه و اجرای موفق ده ها پروژه در این زمینه آماده همکاری با شماست. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.

مشاوره طراحی سایت صرافی آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
روشنک
1400/12/21 10:28

درود به شما خیلی مقاله جامع و مفیدی بود، کاش درباره امکان استفاده ایرانیان از این پلفترم ها و نکات مهمی که باید حواسمون رو بهش جمع کنیم هم مقاله ای منتشر کنید




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002