استیک کردن کاردانو در اتمیک ولت (آموزش تصویری)

استیک کردن کاردانو در اتمیک ولت (آموزش تصویری)

یکشنبه 3 بهمن 1400
| 5514
:امتیاز دهید

استیک کاردانو در اتمیک ولت

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، روز به روز متنوع تر می شوند. یکی از روش های کسب سود از بازار کریپتوکارنسی، قفل کردن دارایی دیجیتالی (سپرده گذاری) در یک کیف پول الکترونیکی مانند اتمیک ولت است. در حال حاضر، پروژه های مختلفی مانند سولانا، آدا کاردانو، توکن اتمیک، ترون و غیره قابلیت سوددهی سالیانه از 3 الی 23 درصد به دارندگان این رمزارزها را فراهم کرده اند. تنها کاری که باید برای کسب این سودها کنید، استیکینگ ارز دیجیتال خودتان در یکی از استخرهای موجود در این کیف پول های ارز دیجیتال است. در این مقاله، روش استیک کاردانو را در کیف پول Atomic Wallet به شما عزیزان آموزش می دهیم. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم، اگر به سرمایه گذاری سودمند در ارزهای دیجیتال علاقه دارید، برای سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید.
طراح سایت ارز دیجیتال

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

استیکینگ Staking روشی جالب و ساده برای دریافت سود از محل ذخیره رمزارزها است. بر خلاف ماینینگ ارز دیجیتال، این کار به دستگاه ماینر و ابزارهای خاص نیاز ندارد. همچنین سبب می شود که محیط زیست سالم تر باقی بماند. بنابراین سرمایه گذاری خاصی برای خرید تجهیزات نیاز نخواهید داشت. به زبان ساده، استیک کردن فرآیندی است که با قفل کردن یک ارز در حساب صرافی یا کیف پول دیجیتالی، می توانید سود مشخصی دریافت کنید.
استیکینگ چیست
این کار عموماً به دو روش زیر امکان پذیر است:

استیکینگ سرد: نگهداری رمز ارز مورد نظر در یک کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال که به این روش استیکینگ سرد نیز می گویند. 
استیکینگ گرم: قفل کردن ارز در این روش در یک کیف پول نرم افزاری انجام می شود. این روش دو حالت مختلف، شامل قابل انعطاف Flexible و قفل شده Locked دارد. قبل از ادامه، بهتر است که با الگوریتم اثبات سهام یا (Proof of Stake) آشنا شوید.

الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake)

الگوریتم اثبات سهام یا (PoS) یک مکانیزم اجماع فوق العاده است. برعکس الگوریتم اثبات کار یا (PoW) (مشابه شبکه ارز دیجیتال بیت کوین) که نسبت به قدرت پردازشی دستگاه به گره ها پاداش تعلق می گیرد. در (PoS) نودهای اعتبار سنج، مقدار مشخصی ارز دیجیتال را برای تائید تراکنش ها در شبکه به صورت سهام سپرده گذاری می نمایند. با تائید تراکنش و اضافه شدن بلاک جدید به شبکه بلاک چین، نودها نسبت به سهام خود پاداش دریافت خواهند کرد.

نکات مهم قبل از استیک کردن کاردانو 

استیک کردن به عنوان یک فرآیند بسیار ساده به نظر می رسد. به جای اینکه فقط سپرده ADA خود را در کیف پولتان نگه دارید، آن را به اشتراک بگذارید و سود کسب کنید. با واگذاری کاردانو خود به اعتبارسنج (ولیدیتور) انتخابی خود، اعتمادتان را به آن ها ابراز می کنید. این باعث می شود در بلاک چین کاردانو قدرتمندتر شوند. از آنجایی که اعتبار سنج ها برای تایید تراکنش های بلاک چین دستمزد دریافت می کنند، به کسانی که از آن ها حمایت کرده اند، جوایزی بازپرداخت می کنند. بنابراین پاداش خود را در استیک کردن از این طریق بدست می آورید.

این مقاله جذاب را از دست ندهید: اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ

قبل از درخواست استیک آدا، دقت کنید که:

1-هر بار که پاداش های ADA خود را درخواست می کنید، باید هزینه شبکه بپردازید. کارمزدها مستقیماً توسط بلاک چین کاردانو دریافت می شوند.
2-ارز کاردانو شما در زمان استیک کردن در اتمیک ولت، مسدود نمی شود. همچنان می توانید آن را ارسال یا مبادله کنید. 
3-حداقل تعداد ارز قابل استیک آدا، تعداد 4 واحد ADA است. 
4-اگر وجوه بیشتری را به آدرس کیف پول خود واریز کنید، به طور خودکار به استخر کاردانو اضافه می شوند. لطفاً توجه داشته باشید که در این مورد چرخه Staking مجدداً شروع می شود.
5-شما باید اولین بار، 2 واحد آدا کاردانو به عنوان هزینه ثبت آدرستان در یک استخر سهام کاردانو بپردازید. این توسط بلاک چین دریافت می شود و ربطی به اتمیک ولت ندارد.
6-پاداش ها هر 20 روز یک بار قابل دریافت هستند. 

استیک کردن کاردانو با نسخه دسکتاپ اتمیک ولت

برای این کار، به تب staking رفته و روی cardano کلیک کنید.
استیک کردن کاردانو در اتمیک ولت
حال روی انتخاب استخر Choose pool کلیک کنید.
انتخاب استخر استیکینگ کاردانو
از بین گزینه ها، یکی از استخرها را انتخاب و روی Stake کلیک کنید.
STAKING CARDANO
با دیدن صفحه زیر، می توانید مطمئن شوید که کاردانو شما با موفقیت به استخر استیکینگ مدنظرتان اضافه شده است. اکنون کافیست منتظر بمانید تا اولین پاداش از راه برسد.
سپرده گذاری کاردانو در اتمیک ولت

مکانیزم دریافت پاداش staking کاردانو

شما باید اولین پاداش های خود را در 3 دوره (حدود 15 تا 20 روز) پس از گذاشتن سکه های خود مشاهده کنید. پس از آن، هر 5 روز یک بار پاداش خود را دریافت خواهید کرد.

توجه: هر بار که جوایز خود را درخواست می کنید، باید هزینه ای به شبکه بپردازید.

در رابطه با بخش درخواست پاداش (claim rewards) به خاطر داشته باشید:

  • حداقل مقدار قابل درخواست 0.5 ADA است.
  • جوایز شما منقضی نمی‌شوند، بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید آنها را مطالبه کنید.
  • زیاد کار مطالبه پاداش را تکرار نکنید! از آنجایی که بلاک چین کاردانو هر بار که جوایز خود را درخواست می کنید از شما کارمزد دریافت می کند، همیشه بهتر است در فواصل طولانی تر این کار را تکرار کنید و هزینه کمتری بپردازید.
  • پاداش‌های شما در کل مبلغ استیک شده شما، اعم از مطالبه شده یا نشده، محاسبه می‌شود. بنابراین از مجموع موجودی کل ADA و مقدار پاداش خود سود دریافت خواهید کرد.
  • برای مطالبه جوایز خود دکمه Claim را انتخاب کنید. به محض اینکه پاداشی در دسترس باشد، دکمه روشن می شود.
استیک کردن در اتمیک ولت

روش خارج کردن کاردانو از استیکینگ

با Cardano، دیگر نیازی به لغو سپرده خود ندارید. زیرا شما همیشه آزاد هستید که سکه های خود را، چه استیک شده یا نه، جابجا کنید. با این وجود، اگر همچنان اصرار بر خروج از استخر را دارید، (مثلاً برای اهداف مالیاتی)، تنها راه برای دستیابی به این هدف، ایجاد یک کیف پول جدید و انتقال سکه‌های خود به آنجا است.

ریسک های استیک کردن ارز دیجیتال

استیک کاردانو یا ارز دیجیتال دیگر، کاری بدون ریسک نیست. در ادامه 7 مورد از مهم ترین خطراتی که استیکینگ می تواند به همراه داشته باشد، مورد بررسی قرار گرفته است.
ریسک استیک کاردانو

ریسک نوسانات بازار

مسلماً، بزرگترین خطری که سرمایه‌گذاران هنگام به اشتراک گذاشتن ارزهای دیجیتال با آن مواجه می‌شوند، حرکت نامطلوب قیمت بالقوه در دارایی است که در اختیار دارند. به عنوان مثال، اگر برای استیک کردن یک دارایی 15٪ APY به دست می آورید، اما ارزش آن در طول سال 50٪ کاهش می یابد، باز هم ضرر کرده اید. بنابراین، سرمایه‌گذاران کریپتو باید ارزهایی را که تصمیم به stake آن ها دارند با دقت انتخاب کنند و به آن ها توصیه می‌شود دارایی خود را صرفاً بر اساس ارقام APY انتخاب نکنند. هر چقدر پروژه بنیادی تری را انتخاب کنید، ریسک نوسانات بازار در بلندمدت را برای خود کاهش داده اید.

ریسک نقدشوندگی

عدم نقدشوندگی دارایی مورد نظر شما عامل خطر دیگری است که باید از آن آگاه باشید. اگر شما یک آلت کوین با حجم سرمایه کوچک را انتخاب کرده اید که به سختی نقدینگی در صرافی ها برای آن یافت می شود، ممکن است در فروش دارایی خود یا تبدیل بازده سهام خود به بیت کوین یا استیبل کوین به مشکل بربخورید. در عوض، استیک کردن ارزهای شناخته شده تر با حجم معاملات بالا در استخرها می تواند ریسک عدم نقدشوندگی را کاهش دهد.

دوره های قفل شدگی 

برخی از دارایی‌های قابل استیک شدن، دارای دوره‌های قفلی (lock peroids) هستند که در طی آن شما نمی‌توانید به دارایی‌های استیک شده خود دسترسی پیدا کنید. Tron و Cosmos نمونه هایی از این ارزها هستند. اگر قیمت دارایی شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد و شما نتوانید استیکینگ آن را لغو کنید، این بر بازده کلی شما تأثیر خواهد گذاشت. stake دارایی ها بدون دوره قفل شدن راهی برای کاهش ریسک قفل شدن است.

مدت زمان توریع جوایز

مشابه دوره‌های قفل، برخی از اعتبارسنج ها به صورت روزانه پاداش‌های استیکنگ را پرداخت نمی‌کنند. در نتیجه، سهامداران برای دریافت پاداش، مدت مشخصی را در انتظار بمانند. این ممکن است تا سه هفته یا بیشتر طول بکشد. این نباید بر APY شما تأثیر بگذارد، مخصوصاً اگر «HODL» کرده اید و قرار است کل سال را سهام دار بمانید. اما اگر نگاه کوتاه مدتی به پاداش خود دارید، ممکن است فرصت فروش آن در قیمت های بالا را به علت عدم فرارسیدن دوره بازپرداخت توسط اعتبارسنج، از دست بدهید. به صورت کلی، بهتر است رمزارزهایی را برای استیکینگ انتخاب کنید که دوره پرداخت پاداش آن ها به صورت روزانه باشد.
بازده استیک کاردانو

ریسک اعتبارسنجی

اجرای یک گره اعتبار سنجی برای به اشتراک گذاشتن یک ارز دیجیتال مستلزم به کارگیری دانش فنی است تا اطمینان حاصل شود که هیچ اختلالی در فرآیند سهامداری وجود ندارد. گره‌ها باید 100% آپتایم داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که بازده سهام را به حداکثر می‌رسانند. علاوه بر این، در صورتی که یک گره اعتبارسنجی (به اشتباه) بد رفتار کند، ممکن است جریمه هایی را متحمل شوید که بر بازده کلی سهام شما تأثیر می گذارد. در بدترین سناریو، اعتبارسنج ها حتی می‌توانند سهام خود را کاهش دهند، در این وضعیت، بخشی از توکن‌های استیک شده از بین می‌رود. برای کاهش خطرات ناشی از استیکینگ با استفاده از گره اعتبارسنج، می توانید از ارائه دهنده ای مانند Trust Wallet یا اتمیک ولت استفاده کنید تا ارز خود را با اطمینان، به اعتبارسنج ثالث واگذار کنید.

هزینه های اعتبار سنجی

علاوه بر خطر اجرای یک گره اعتبارسنج یا استفاده از یک سرویس شخص ثالث برای سهام، هزینه‌هایی نیز در استیکینگ ارز دیجیتال وجود دارد. اجرای گره ولیدیتور هزینه‌های سخت‌افزاری و مصرف برق را به همراه خواهد داشت. معمولاً ارائه دهندگان خدمات staking درصدی از پاداش‌ها را به عنوان هزینه پردازش مطالبه می کنند.. هزینه‌ها همیشه مواردی هستند که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال باید به آن توجه ویژه داشته باشند تا مطمئن شوند که در نهایت به بازده استیکینگ ضربه زیادی وارد نمی شود.

گم شدن یا سرقت

در نهایت، اگر توجه کافی به امنیت نداشته باشید، همیشه این پتانسیل وجود دارد که کلیدهای خصوصی کیف پول خود را گم کنید یا وجوه شما دزدیده شود. صرف نظر از اینکه دارایی‌های دیجیتال خود را به اشتراک می‌گذارید یا صرفاً هولد می‌کنید، اطمینان از اینکه از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه می‌کنید و کلیدهای خصوصی خود را ایمن ذخیره می‌کنید، ضروری است، 

سرمایه گذاری پرسود در ارزهای دیجیتال

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT و طراحی سایت صرافی بیت کوین به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. می توانید نمونه کارهای آرتاراکس را از منوی بالای صفحه مشاهده نمایید. ما برای شروع یک کسب و کار اینترنتی پرسود در کنار شما هستیم. بدین منظور کافیست برای استعلام قیمت طراحی سایت صرافی تا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید:

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
ندا
1400/11/10 16:25

مقاله مفیدی بود تا امروز نمی دونستم که از تو ارزای کیف پولم هم میتونم کسب درامد کنم. ممنون بابت این محتوای کمک کننده و عالی




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002