پیش بینی آینده بیت کوین | بررسی احتمال BTC میلیون دلاری

پیش بینی آینده بیت کوین | بررسی احتمال BTC میلیون دلاری

شنبه 2 بهمن 1400
| 3843
:امتیاز دهید

آیا بیت کوین گران است؟

پس از خلق بیت کوین در سال 2009، برای سال ها در قیمت های بسیار پایینی معامله می شود. اما در دو سال گذشته قیمت BTC با افزایش قابل توجهی روبرو شد و حتی به 65 هزار دلار رسید. اگرچه اکنون در اوایل بهمن 1400، بازار ارزهای دیجیتال با ریزش قیمت شدید روبرو شده است. اکنون هر BTC با قیمت حدود 35 هزار دلار در حال معامله است. اما در مقایسه با چند سال قبل که ارزش بیت کوین زیر هزار دلار بود، ممکن است فکر کنید که دیگر این رمزارز گران است و شما از سودهای کلان چند صد درصدی آن جا مانده اید. با این حال، با نگاهی به مکانیسم کاهش تورم بیت کوین و چندین عامل کلان اقتصادی دیگر، در واقع می توان به این نتیجه رسید که قیمت این دارایی ممکن است هنوز ارزان باشد. در این مقاله به بررسی کامل قیمت بیت کوین و عوامل موثر بر آن و آینده بیت کوین می پردازیم. با ما همراه باشید. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم، اگر قصد سرمایه گذاری سودمند در بازار رمزارزها را دارید، برای طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید.
طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

اندازه بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال

این مقاله از سایت cryptopotato برگرفته شده است. قبل از ادامه، خوب است اعداد و ارقامی را درباره اندازه بازار بیت کوین و کریپتو در برابر سایر بازارها باهم مرور کنیم. در زمان نوشتن این مقاله، ارزش کل بازار بیت کوین تقریباً 677 میلیارد دلار است (سایت کوین مارکت کپ). در حالی که ارزش بازار ارز دیجیتال 1 تریلیون و 630 میلیارد دلار است. این در حالی است که در سال 2017، ارزش بازار کریپتوکارنسی تنها در حدود 800 میلیارد دلار بود. در مقابل، ارزش کل بازار طلا 12 تریلیون دلار (17 برابر بیت کوین) است.
مقایسه ارزش بازار جهانی با بیت کوین
در حالی که ارزش 2000 میلیاردر اول جهان به تنهایی 8 تریلیون دلار است. همچنین ارزش بازار سهام نیز تقریباً 100 تریلیون دلار است. ممکن است برخی معتقد باشند که ارزش بازار بیت کوین، بیش از حد بزرگ است. اما با نگاهی به ارقام بالا می توانید درک بهتری از کوچکی بازار ارزهای دیجیتال، در برابر سایر بازارها داشته باشید.
شاید برای شما جالب باشد: ارز دیجیتال کیشو و آینده آن

چرخه ها و تاریخچه بازار بیت کوین

در حین بررسی تاریخچه نسبتاً کوتاه بیت کوین در بیش از یک دهه، می توان چندین پارامتر اصلی را تشخیص داد. به عنوان مثال، بیت کوین بی ثبات است. این رمز ارز در عرض چند ساعت و گاهی چند دقیقه می تواند نوسانات دو رقمی را تجربه کند. با وجود افت قیمت های متعدد، افزایش نرخ ها بسیار مشهودتر است و بیت کوین با بازگشت سرمایه (ROI) 8,900,000% به بهترین دارایی سرمایه گذاری در دهه گذشته تبدیل شده است.

چرخه حرکت قیمت بیت کوین

جدای از نوسانات شدید قیمت در کوتاه مدت، BTC تمایل دارد در چرخه های گسترده تر حرکت کند. به این معنی که هر چرخه طولانی تر از دوره قبلی است. تاکنون، سه مورد تکمیل شده است و آخرین سیکل مصادف با پایان دوره صعودی سال 2017 بود که بیت کوین به نزدیک به 20000 دلار رسید. پس از آن، یک بازار نزولی طولانی به وجود آمد. زیرا بزرگترین ارز دیجیتال یا همان BTC یک سال بعد به 3100 دلار سقوط کرد. با این حال، این کاهش عظیم، منجر به شروع چرخه چهارم و فعلی شده است که ظاهراً در اواخر سال 2022 به پایان می رسد. این نظریه نشان می دهد که وقتی در پایان این سیکل قیمتی هستیم، BTC می تواند تا 100000 دلار برسد. بنابراین، قیمت فعلی آنقدر گران به نظر نمی رسد.
چرخه بازار بیت کوین

دلایل اقتصادی برای افزایش قیمت بیت کوین

در ادامه، دلایلی را بیان می کنیم که نشان می دهند، بیت کوین جای رشد قیمتی بیشتر و دست یابی به رکوردهای جدید را دارد. این دلایل بر مبانی اقتصادی استوار شده اند. برخی از مهم ترین دلایل رشد بیت کوین در آینده عبارتند از:

سازوکارهای ضد تورمی بیت کوین

از آنجایی که عرضه و تقاضا عواملی هستند که احتمالاً بیشترین تأثیر را در قیمت گذاری یک دارایی دارند، ارزش آن را دارد که برخی از ویژگی های BTC را بیان کنیم. در طول آخرین بحران مالی، دولت های جهانی چاپ پول در مقیاس بزرگ را آغاز کردند. اما در عوض، ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین، تصمیم گرفت روند عرضه خود را دقیقاً برعکس قرار دهد.
یک مقاله مرتبط دیگر بخوانید: پیش بینی قیمت mana در سال 2022

محدود بودن تعداد بیت کوین ها

بیت کوین به جای عرضه نامحدود، دارای تعداد سکه های از پیش برنامه ریزی شده 21 میلیون واحدی است. علاوه بر این، نرخ ایجاد توکن های جدید نیز از پیش تعیین شده است و به یک مقام مرکزی (مانند یک دولت یا یک بانک مرکزی) متکی نیست. پس از رویدادی به نام هاوینگ بیت کوین که تقریباً هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد، شبکه تعداد سکه های جدید ایجاد شده را به نصف کاهش می دهد.
هاوینگ بیت کوین چه تاثیری روی قیمت btc دارد

کاهش عرضه بیت کوین در گذر زمان

با انجام این کار، عرضه بیت کوین به مرور زمان کاهش می یابد که در نهایت نرخ تورم را کاهش می دهد. در عین حال، همانطور که جهان در طول بحران COVID-19 شاهد بود، دولت ها می توانند مقادیر بیش از حد ارز فیات را چاپ کنند که نه تنها ارزش آن را در برابر سایر ارزها و طبقات دارایی کاهش می دهد، بلکه می تواند نرخ تورم را نیز افزایش دهد.

کاهش نرخ بهره در بحران های مالی

همزمان، بانک‌ها نرخ سود سپرده‌ها را صفر درصد می‌کنند و حتی در برخی کشورها در محدوده منفی قرار می‌گیرند. به گفته کارشناسان، این یکی دیگر از عوامل افزایشی برای بیت کوین است که نشان می دهد قیمت همچنان می تواند ارزان در نظر گرفته شود. رابرت کیوساکی، نویسنده پدر پولدار، پدر فقیر، اخیراً گفته است که زمانی می رسد که تنها افراد ثروتمند قادر به خرید بیت کوین خواهند بود، زمانی که متوجه شوند بیت کوین با ارزش تر از کاغذی است (ارزهای فیات) که تریلیون ها دلار آن بدون پشتوانه توسط فدرال رزرو چاپ می شود.
پول فیات می تواند دچار تورم شود

زمان مناسب برای خرید بیت کوین

بیت کوین افت و خیزهای زیادی را در قیمت خود تجربه کرده است. در اواسط ماه مارس 2019، در شدیدترین روزهای همه‌گیری COVID-19، قیمت بیت کوین تقریباً 50 درصد کاهش یافت و به زیر 4000 دلار رسید. چنین تحولات شدید قیمت می‌تواند سرمایه‌گذاران و صاحبان سهام را بترساند. از طرفی فرصت‌های جذابی برای خرید در کف قیمتی فراهم می کند. با این وجود، دانستن اینکه این واقعاً یک شیب منفی است و اینکه بتوانیم آن را به طور ایده‌آل زمان‌بندی کنیم تا بهترین نقطه ورود ممکن را پیدا کنیم، یک کار چالش برانگیز خواهد بود.
این مقاله مفید را از دست ندهید: ارز فگ و آینده سرمایه گذاری روی آن

روش میانگین هزینه دلاری DCA

در نتیجه، استفاده از استراتژی محبوب میانگین هزینه دلاری ممکن است بهترین راه حل باشد. DCA به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که با خریدهای پله ای خاص در یک بازه زمانی معین، ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند. به عنوان مثال، در این روش، شخص به طور منظم فارغ از اینکه قیمت BTC چقدر است، هر ماه 100 دلار از این ارز را خریداری می کند.
روش dca در خرید بیت کوین

چرا روش میانگین هزینه دلاری موفق است؟

زمان ثابت کرده است که DCA یک استراتژی موفق است. طبق تحقیقات اخیر، حتی اگر سرمایه‌گذار در اواخر سال 2017 از بالای رقم 20000 دلار، طبق این روش، روزی یک دلار ارز بیت کوین را خریداری می کرد، با وجود کاهش 40 درصدی قیمت BTC نسبت به اوج آن، معامله او امروز در بیش از 60 درصد سود قرار داشت.

HODL کردن و مدیریت ریسک

همانطور که در بالا ذکر شد، شما نمی توانید بازار را به درستی زمان بندی کنید. در واقع هیچکس قادر به انجام این کار نیست. استراتژی دیگری که باید در نظر داشت، روش HODL است. این مخصوص کسانی است که اعتقاد دارند قیمت بیت کوین در درازمدت افزایش خواهد یافت. از این رو، آن ها آن را نگه می دارند (هولد می کنند) و با وجود نوسانات بازار دست به فروش دارایی خود نمی زنند. در این باره باید مدنظر داشته باشید که با پولی که به آن احتیاج دارید وارد حوزه هولد ارز دیجیتال نشوید. چون معلوم نیست چه زمانی بازار به سمت هدف شما حرکت می کند.

ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

برای اینکه استرس کمتری متحمل شوید، فقط مبالغی را سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادن کامل آن را دارید. این احتمال را در نظر بگیرید که بیت کوین ممکن است به صفر برسد. (همانطور که ممکن است به یک میلیون دلار برسد). پس اگر نمی‌توانید از فکر سرمایه ای که برای خرید بیت کوین اختصاص داده اید، خواب آرامی داشته باید، بهتر است در اولین فرصت از بازار خارج شوید.

نتیجه گیری

در زمان عدم اطمینان اقتصادی، سرمایه‌گذاران شروع به جستجوی دارایی‌های احتمالی و گاهی غیرسنتی می‌کنند تا از پس‌انداز خود محافظت نموده و حتی آن را افزایش دهند. در حالی که بانک‌های مرکزی پول نقد زیادی را چاپ می‌کنند و ریسک افزایش سطح تورم را دارند، بیت‌کوین یک رویکرد کاهش تورم از پیش برنامه‌ریزی‌شده با حداکثر سقف ۲۱ میلیون و کاهش عرضه هر چهار سال یک‌بار ارائه می‌کند.
یک مقاله مفید دیگر بخوانید: آینده ارز baby doge 

چرا بیت کوین افزایش قیمت خواهد یافت؟

در واقع به نظر می رسد که ارزهای دیجیتال اولیه در یک سیکل قیمتی حرکت می کنند. همچنین، مکانیزم های ضدتورمی و محدودیت عرضه بیت کوین، آن را روی کاغذ به دارایی ارزشمندی مبدل نموده است. در تئوری، این باید تقاضا را در ماه ها و سال های بعد افزایش دهد. با اضافه کردن کاهش عرضه به دلیل نصف شدن تولید بیت کوین توسط ماینرها، این امر می تواند محرک افزایش قیمت در آینده باشد. بنابراین باعث می شود بیت کوین امروز معامله ای سودمند برای خرید و سرمایه گذاری به چشم بیاید. همانطور که تایلر وینکلووس، یکی از بنیانگذاران جمینی اخیراً گفته است: "این (ارز دیجیتال) هنوز در ابتدای راه است. مردم روزی برخواهند گشت و به گذشته (و قیمت ناچیز بیت کوین) با تعجب می نگرند و آن زمان خیلی دیر نیست"

سرمایه گذاری هوشمند در ارزهای دیجیتال

اگر علاوه بر خرید و فروش رمز ارزها، به دنبال روش هایی جذاب برای سرمایه گذاری هستید، این پیام مخصوص شماست. شما می توانید با سفارش طراحی سایت ارز دیجیتال به آرتاراکس، قدمی محکم رو به جلو بردارید. به پشتوانه ده سال سابقه درخشان در زمینه طراحی انواع سایت و اپلیکیشن و فعالیت تخصصی به عنوان قدیمی ترین شرکت طراحی سایت صرافی در خدمت شما هستیم. برای مشاهده نمونه کارهای ما از منوی بالا صفحه اقدام نموده و برای دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تماس با طراح سایت صرافی

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
علیرضا
1400/11/10 16:26

به نظر من که سناریو رشد اتفاق میفته با توجه به خواص ضدتورمی و محدودیت عرضه، بیت کوین پول آینده و طلای آیندس

آرمان
1400/11/7 11:38

مقاله جالبی بود تا به حال اینطوری به قیمت بیت کوین نگاه نکرده بودم. یه جا خوندم یه زمانی کسی 10 هزار تا بیت کوین رو داده یه پیتزا گرفته اما حالا...




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002