ترایورجنس : ارتباط بلاک چین با اینترنت اشیا و هوش مصنوعی

ترایورجنس : ارتباط بلاک چین با اینترنت اشیا و هوش مصنوعی

شنبه 18 دی 1400
| 3882
:امتیاز دهید

ترایورجنس به زبان ساده

آیا تا به حال کلمه ترایورجنس (Trivergence) به گوشتان خورده است؟ آیا مشتاقید تا درباره جدیدترین اتفاق بزرگ در دنیای فناوری بیشتر بدانید؟ در این مقاله در وبلاگ آرتاراکس با ما همراه باشید تا با دنیایی که از پیوند میان هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیا شکل می گیرد، آشنا شوید. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری سودمند در ارزهای دیجیتال را دارید، برای طراحی سایت ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید.
طراحی سایت ارز دیجیتال

عصر اول و دوم دیجیتال 

پیشرفت های فناوری و ارتباطی بشر در دهه های اخیر بی سابقه بوده است. اکنون عصر دیجیتال در دوره دوم خودش قرار دارد. دوره اول مربوط به ظهور رایانه های کوچک، دستگاه فکس، اختراع اینترنت و وب، رسانه های اجتماعی، کلان داده و فناوری ابری بود. عصر دوم نیز زمانی است که فناوری دیجیتالی در همه چیز نفوذ می کند. یادگیری ماشین، فناوری روباتیک، هواپیماهای بدون سرنشین، ارزهای دیجیتال، بلاک چین، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و زیست شناسی مصنوعی جزو پیشگامان فناوری این عصر هستند. 
شاید برای شما جالب باشد: وب 3 چیست و چه کاربردی دارد؟

ترایورجنس چیست؟

در این بین، سه حوزه کلیدی شامل هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیا قابلیت ویژه ای برای همگرایی دارند. این ترکیب به نوبه خود، از تک تک این فناوری ها بزرگ تر خواهد بود. بیایید اسم آن را ترایورجنس بگذاریم. اکثر افراد با مفاهیم هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیا آشنا هستند. اما برای توصیف Trivergence بهتر است، ابتدا با یک مقدمه مختصر درباره این سه مفهوم شروع کنیم تا موضوع برای شما روشن شود.

Trivergence به ترکیب و همگرایی بین IoT، بلاک چین و AI اطلاق می شود.

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا ارتباط رو به رشد اشیاء روزمره و دنیای فیزیکی را به اینترنت توصیف می کند. تکثیر حسگرهای بی‌سیم و دستگاه‌های هوشمند باعث ایجاد یک شبکه محاسباتی یکپارچه می‌شود که هر موجود زنده و جسم بی‌جان روی این سیاره را به اینترنت جهانی متصل می‌کند. کاربردهای IoT امروزه از کارهای پیش پا افتاده، مانند یخچال شما که شیر از آمازون سفارش می دهد، تا موارد معجزه آسا مانند نمایشگرهای گلوکز متصل به اینترنت که به بیماران دیابتی یادآوری می کند که انسولین خود را مصرف کنند، متفاوت است، در حالی که به پزشکان اجازه می دهد وضعیت آن ها را به صورت زنده (Real time) بررسی کنند.
اینترنت اشیا و ترایورجنس

تعریف هوش مصنوعی 

هوش مصنوعی، توانایی رایانه‌ها را برای انجام وظایفی که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارد، توصیف می‌کند. از جمله درک بصری مورد نیاز برای تشخیص الگوهای پیچیده و بکارگیری قدرت پردازش برای استنتاج کلان داده ها و ارائه توصیه‌هایی برای تصمیم‌گیری بهتر پیرامون مسائل. با سرعت تصاعدی پیشرفت فناوری، سیستم‌های هوش مصنوعی در حال حاضر فراتر از مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها با حجم بالا و پیچیدگی پایین حرکت می‌کنند. 
در همین رابطه بخوانید: لیست کامل شبکه ارز دیجیتال

هدف هوش مصنوعی AI چیست؟

هدف AI این است که رایانه ها فرآیندهای غیرمعمول و پیچیده‌ای را به طور فزاینده‌ای اجرا کنند که به طور سنتی به قابلیت‌های شناسایی الگوی منحصربه‌فرد مرتبط با شناخت انسان نیاز دارند. برای مثال، سیستم‌های پیچیده‌تر برای تشخیص گفتار، درک زبان و طبقه‌بندی تصایر، رایانه‌ها را قادر به انجام وظایفی مبتنی بر اطلاعات، مانند پشتیبانی اداری، کارگزاری اطلاعات، کدگذاری نرم‌افزاری و حتی امور قانونی می‌سازد.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک فناوری غیرمتمرکز و پشتوانه ظهور ارزهای دیجیتال است. البته ما آن را اینترنت با ارزش می نامیم. زیرا مردم می توانند از بلاک چین برای مقاصدی بیشتر از ثبت تراکنش های ارسال و دریافت رمزارزها استفاده کنند. دفتر کل توزیع شده می تواند هر چیزی که ارزش دارد (پول، اوراق بهادار، مالکیت معنوی، اسناد و قراردادها، موسیقی، آرا و داده های شخصی ما) را به شیوه ای امن، خصوصی و همتا به همتا ذخیره، مدیریت و مبادله کند. ما اعتماد را نه لزوماً از طریق واسطه هایی مانند بانک ها، بورس اوراق بهادار یا شرکت های کارت اعتباری، بلکه از طریق رمزنگاری، همکاری انبوه و برخی کدهای هوشمندانه به دست می آوریم. به طور خلاصه، نرم‌افزار بلاک چین سوابق تراکنش‌ها را در بلوک‌هایی از داده‌ها با حریم خصوصی قدرتمند و شفافیتی بی نظیر جمع‌آوری می‌کند.

ارتباط ترایورجنس با مفاهیم بنیادی فناوری

خب اکنون زمان آن رسیده که مفهوم ترایورجنس را شرح دهیم. هر یک از این فناوری های بنیادی به طور منحصر به فرد و جداگانه قدرتمند هستند. با این حال، هنگامی که با هم ترکیب شوند، انقلابی به پا می کنند. اینترنت اشیا عصر محاسبات فراگیر را ایجاد می کند که در آن میلیاردها نفر، تریلیون ها دستگاه و سازمان های غیرمتمرکز بی شماری (DAO) به اینترنت متصل هستند. با اضافه شدن بلاک چین، افراد، دستگاه‌ها و سازمان‌های متصل می‌توانند کارهای بسیار بیشتری در کنار برقراری ارتباط انجام دهند. آن ها می‌توانند:
  • تراکنش‌ها را انجام دهند
  • بازار ایجاد کنند و معامله ترتیب دهند
  • بدون نیاز به اعتماد، با هم تعامل کنند
خب حالا هوش مصنوعی را اضافه کنید. ما می‌توانیم مجموعه داده‌های عظیمی را که این اتصال ایجاد می‌کند، تجزیه و تحلیل و معنا کنیم. با توجه به مدل حکمرانی آینده نگر، می‌توانیم از این قدرت برای تصمیم‌گیری بهتر و انجام اقداماتی که سیاره زمین را حفظ می‌کند، استفاده کنیم. آن هم به کمک روشی ایمن، رمزگذاری‌شده و همتا به همتا.
این مطلب مفید را از دست ندهید: شبکه لایتنینگ بیت کوین چیست؟

Trivergence و جهان فیزیکی

به لطف اینترنت اشیا، دسترسی بی‌سابقه‌ای به جریان‌های داده جدید داریم که می‌تواند به رهبران کسب‌وکار در مدیریت دارایی‌های فیزیکی، از قطعات خودرو در زنجیره‌های تامین تا دارایی‌های زیرساختی مانند جاده‌ها، خطوط لوله، پل‌ها و ساختمان‌ها کمک کند. انبوهی از قابلیت‌های حسی جدید، فرصت‌های بی‌شماری را برای گزارش‌دهی بی‌درنگ ایجاد می‌کند. 

ترایورجنس در زندگی 

دانشمندان می‌توانند از شبکه‌های حسگر توزیع‌شده و داده‌هایی که این ابزارها تولید می‌کنند استفاده کنند تا توانایی ما در مدل‌سازی جهان و همه سیستم‌های آن را متحول کنند و به ما بینش جدیدی در مورد پدیده‌های اجتماعی و طبیعی و توانایی پیش‌بینی روندهایی مانند تغییرات آب و هوایی با دقت بیشتر بدهند. حلقه‌های بازخوردی به‌موقع و دقیق نیز تحولی در حمل‌ونقل، مدیریت زیرساخت‌ها و تجارت بین‌المللی ایجاد خواهد کرد. برای مثال، حسگرهای توزیع‌شده می‌توانند همه چیز را از تجهیزات بیمارستانی و محموله‌های بین‌المللی گرفته تا ترک پل‌ها و ساختمان‌ها را کنترل کنند، آفت‌کش‌ها و عوامل بیماری‌زا را در مواد غذایی استشمام کنند، یا حتی فردی را که از آن‌ها استفاده می‌کند «شناسایی» کنند.

چالش های کلان داده و راه حل ترایورجنس

محاسبات فراگیر در حال حاضر جهش های بزرگ را در حجم داده های موجود برای تصمیم گیرندگان بخش دولتی و خصوصی تقویت می کند. با این حال، حجم فراوان داده های جدید نیز سوالات جدیدی را ایجاد می کند. به عنوان مثال، این دستگاه ها و دارایی های توزیع شده چگونه با هم کار خواهند کرد؟ داده ها باید کجا باشند؟ و چگونه سازمان ها می توانند به طور ایمن به مجموعه داده های عظیم دسترسی پیدا کنند، تجزیه و تحلیل کنند و به اشتراک بگذارند؟ بسیاری همگرایی بلاک چین، هوش مصنوعی و IoT در قالب ترایورجنس را به عنوان ارائه راه حل های عملی برای این چالش ها می دانند.

یک مثال از شبکه ترایورجنس

خودروهای خودران نمونه ای از Trivergence هستند. ماشین یک چیز هوشمند است و می تواند یاد بگیرد و وقتی با بلاک چین ترکیب شود، نوع جدیدی از اقتصاد حمل و نقل را ممکن می کند. ماهیت بلاک چین ایجاد شبکه هایی را که نیازی به یک نقطه کنترل مرکزی ندارند، آسان و مقرون به صرفه می کند.

نقش بلاک چین در ترایورجنس

به عنوان مثال، Mobility Open Blockchain Initiative (MOBI) یک اتحاد غیرانتفاعی از سازمان‌های دولتی و خصوصی است که با استفاده از بلاک چین، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های مرتبط، حمل‌ونقل را کارآمدتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر، سبزتر و ایمن‌تر می‌کند. تمرکز کنسرسیوم با حمایت بسیاری از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو و تامین‌کنندگان زیرساخت و شرکت‌های فناوری بر یک چیز شکل گرفته است: استانداردهای ساده مبتنی بر بلاک چین، برای ساده‌سازی تراکنش‌ها با ترویج پروتکل‌های ایمن برای ارتباطات. به گفته MOBI، این استانداردها به هر دستگاه هوشمند (وسایل نقلیه، حسگرهای جاده، پل های عوارضی یا سایر زیرساخت های تحرک) اجازه می دهد هویت داشته باشند، ارتباط برقرار کنند و در معاملات اقتصادی به عنوان یک عامل مستقل شرکت کنند.
یک مقاله مفید دیگر بخوانید: ارز فگ چیست؟

کاربرد بلاک چین در صنعت خودرو

برخی از اولین سیستم‌های انتقال ارزش خودرو مبتنی بر بلاک چین برای مقابله با مسائل مربوط به هزینه‌های پارکینگ، صورت‌حساب عوارض جاده‌ای و سایر خدمات کنار جاده پدید آمدند. در سال 2019، MOBI پنج خودروساز بزرگ از جمله رنو، بی‌ام‌و، جنرال موتورز، هوندا و شرکت فورد موتور را گرد هم آورد تا آزمایش‌های میدانی سیستم شناسایی خودرو مبتنی بر بلاک چین را آغاز کنند که رانندگان را قادر می‌سازد تا عوارض بزرگراه و هزینه پارکینگ را به‌طور خودکار پرداخت کنند.

روش کار سیستم پیشنهادی بلاک چینی

سیستم پیشنهادی، شناسه‌های دیجیتالی (Id) را به هر خودرو اختصاص می‌دهد و جزئیاتی مانند اطلاعات مالکیت و تاریخچه خدمات را در یک بلاک چین ثبت می‌کند. داده‌هایی که طول عمر خودرو را پوشش می‌دهند به شناسایی خودروها در جاده کمک می‌کند و به مالکان آن ها امکان می‌دهند تا کالاها و خدمات را به‌طور خودکار بدون برچسب‌ها یا فرستنده‌های تخصصی مورد نیاز خریداری کنند.
بلاک چین و ترایورجنس
MOBI و شرکای آن در حال بهینه سازی سیستم مبتنی بر بلاک چین برای وسایل نقلیه الکتریکی متصل هستند. به این ترتیب، تراکنش های مربوط به عوارض، تعمیر و نگهداری خودرو و حتی قبض های پارکینگ را می توان ثبت کرد و پس از وصل شدن وسیله نقلیه به ایستگاه شارژ، همه آن ها به یک باره پرداخت کرد. در یک تحلیل اخیر، یورگن ریرز، استفان زوگال و پیر-اولیویه دسمورز از Accenture پیش‌بینی می‌کنند که تراکنش‌هایی از این دست به یک اکوسیستم جهانی چند تریلیون دلاری تبدیل می‌شوند که خدمات جدید پرداخت با بلاک چین فراهم می‌کند. 

نقش اینترنت اشیا در ترایورجنس

البته، وسایل نقلیه خودران و تراکنش های تلفن همراه تازه شروع کار هستند. با اینترنت اشیاء، زیرساخت‌های گنگ امروزی به طور فزاینده‌ای هوشمند می‌شوند و مدیران را قادر می‌سازد تا همه چیز را از جریان آب و گاز طبیعی گرفته تا زیرساخت‌های شهری، شبکه‌های حمل‌ونقل و زنجیره‌های تامین کشاورزی اندازه‌گیری کنند. به عنوان مثال، خرده فروشان مواد غذایی مانند والمارت از حسگرها و برچسب های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) متصل به مواد غذایی برای ردیابی گوشت یا سایر محصولات کشاورزی از مزرعه کشاورز تا قفسه سوپرمارکت استفاده می کنند. ثبت زمانی هر مرحله از سفر یک ماده غذایی در یک زنجیره بلوکی، تاریخچه کامل و مکان فعلی ماده غذایی را همراه با اطلاعات آن (به عنوان مثال، روش‌های پردازش غذا، گواهی‌ها، داده‌های آزمایش، دمای ذخیره‌سازی، جزئیات حمل و نقل، تاریخ انقضا و ... برخی از محصولات غذایی، کیفیت خاک و کودها) به راحتی در چند ثانیه در دسترس هستند.
آینده بیبی دوج را در این مقاله بخوانید

فواید فناوری ارتباطی Trivergence

با استفاده از این داده ها، خرده فروشان می توانند از کیفیت عرضه اطمینان حاصل کنند. بازرسان مواد غذایی می توانند اطلاعات بهتری در مورد خطرات بالقوه سلامت جمع آوری کنند و مصرف کنندگان می توانند تصمیمات خرید هوشمندانه تری بگیرند. لایه‌بندی در هوش مصنوعی، امکانات قوی‌تری برای افزایش ایمنی، بهره‌وری و نوآوری مواد غذایی ایجاد می‌کند. برای مثال، داده‌های جمع‌آوری‌شده از سیستم‌های ردیابی می‌توانند به مشارکت‌کنندگان زنجیره تأمین کمک کنند تا:
  • توزیع را ساده کنند
  • موجودی را بهتر مدیریت کنند
  • ضایعات مواد غذایی را کاهش دهند
  • بهره وری را افزایش دهند
به عبارت دیگر، همه از خرده فروشان گرفته تا تولیدکنندگان و کشاورزان می توانند از ترایورجنس به عنوان بستری برای تسریع نوآوری در سیستم غذایی جهانی استفاده کنند.

هوشمندسازی شهرها با ترایورجنس

تراورجنس شهرها را نیز هوشمندتر می کند. آسمان‌خراش‌های مملو از حسگرها و راه‌حل‌های اتوماسیون ساختمانی مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند نور و دمای داخل را با توجه به شرایط خارجی تنظیم کنند. حسگرهای اضافی می توانند جریان آب را با نزدیک شدن به محدوده های از پیش تعیین شده ساختمان، کاهش دهند. چراغ‌های راهنمایی هوشمند می‌توانند ازدحام جاده‌ها را با تنظیم سرعت نور در شرایط ترافیکی زمان واقعی کاهش دهند. پارکومترهای متصل و پایه‌های شارژ EV می‌توانند در دسترس بودن آن‌ها را برای رانندگان اطراف پخش کنند، در حالی که ظروف زباله هوشمند به شرکت‌های مدیریت زباله اطلاع می‌دهند که نیاز به تخلیه دارند.
شاید این مقاله برای شما مفید باشد: بهترین کارت گرافیک ماینینگ 2022
همانطور که Trivergence با دنیای فیزیکی تلاقی می کند، منتظر فرصت های اقتصادی بزرگ باشید. سیل داده های تولید شده توسط تراکنش ها، سوابق پزشکی و حقوقی، ویدئوها و فناوری های اجتماعی پتانسیل اقتصادی بسیار بالایی دارد. به ویژه پیشرفت در بلاک چین، افزایش قدرت محاسباتی و هوش مصنوعی به سازمان ها کمک می کند تا این دریایی از داده ها را به خدمات جدید، نوآوری های جدید و فرصت های جدید برای کارایی عملیاتی قابل توجه تبدیل کنند.

ترایورجنس و بهداشت و سلامت

اکنون بیایید نگاهی به ترایورجنس در بخش مراقبت های بهداشتی داشته باشیم. با وجود معجزات پزشکی مدرن، مدل اساسی مراقبت های بهداشتی برای چندین دهه بدون تغییر باقی مانده است. پزشکان اساساً بر اساس علائم و نشانه های ارائه شده توسط بیمار، شرایط بیمار را تشخیص می دهند و با توجه به تجربه، دانش و شهود پزشک، درمان را تجویز می کنند.

ترایورجنس در پزشکی

امروزه، پیشرفت‌های ژنومیک با ترایورجنس ترکیب می‌شوند تا تغییری را در روش "مراقبت‌های پزشکی یکسان" به یک مدل جدید از پزشکی شخصی‌سازی‌شده متناسب با ژنوم دقیق شما انجام دهند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی پزشکان و بیمارستان‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌ها را بهتر تجزیه و تحلیل کنند و مراقبت‌های بهداشتی خود را با سبک زندگی، محیط و ترکیب ژنتیکی هر بیمار سفارشی کنند. از تشخیص تومورهای سرطانی گرفته تا تصمیم گیری در مورد اینکه کدام دوره درمانی برای یک فرد بهتر عمل می کند، هوش مصنوعی می تواند سرعت و کارایی مراقبت را افزایش دهد.

مثال عملی کاربرد ترایورجنس در پزشکی

به عنوان مثال، IBM اخیراً ابررایانه Watson خود را در پزشکی به کار گرفته است که می تواند اشعه ایکس را تفسیر کند، بیوپسی ها را تجزیه و تحلیل کند و شرایط بیمار را تشخیص دهد. تشخیص های آن بر اساس تجربه شغلی یک پزشک نیست، بلکه بر اساس تجزیه و تحلیل آن از مخزن عظیمی از داده های پزشکی است. با بررسی سوابق و تصاویر بهداشتی، داده‌های جمعیت، داده‌های بیمه و کارآزمایی بالینی، فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند الگوها و بینش‌هایی را که انسان‌ها به تنهایی نمی‌توانند پیدا کنند، کشف کنند. به عنوان مثال، در TidalHealth در مریلند، پزشکان و پرستاران از Watson برای جستجوی سریع اطلاعات در مورد سازگاری دارو، عوارض جانبی و الزامات دوز ویژه استفاده می کنند.

در راه نظام انفورماتیک سلامت

در حالی که هوش مصنوعی از ابزارهای قدرتمند تحلیلی جدید پشتیبانی می کند، اینترنت اشیا و بلاک چین در حال ترکیب شدن برای ایجاد یک مدل جدید انقلابی برای "انفورماتیک سلامت" هستند. برای چندین دهه، تکثیر دستگاه‌های ساده نظارت بر سلامت، بیماران و پزشکان را برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها و همکاری به روش‌های جدید توانمند کرده است. مجموعه رو به رشدی از دستگاه‌های متصل (مانیتورهای دیجیتال قلب، ترازوهای مجهز به بلوتوث، مانیتورهای گلوکز، چسب‌های پوستی و ردیاب‌های مراقبت‌های زایمان) می‌توانند بینش‌هایی را در مورد شرایط عمومی سلامت مانند کاهش وزن و آلرژی‌ها و اختلالات بسیار خاص ارائه دهند. 
این مقاله جذاب را از دست ندهید: متاورس سندباکس و روش کسب درآمد

فایده بکارگیری نگاه همه جانبه ترایورجنس

چندین مطالعه آزمایشی با هدف کاهش هزینه مراقبت های مزمن تأیید می کند که چنین فناوری خود نظارتی خطاها را کاهش می دهد، ارتباط با پزشکان را بهبود می بخشد و به بیماران کمک می کند تا بیماری های خود را بهتر مدیریت کنند. پزشکان به‌طور فزاینده‌ای استفاده از برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب هوشمند و ابزارهای خود نظارتی را برای بیماران تشویق می‌کنند تا بتوانند زمان کمتری را برای چک‌آپ‌ها و پرسش‌های معمول و زمان بیشتری برای ارائه مراقبت به بیماران با نیازهای حاد صرف کنند. این پیشرفت ها، به نوبه خود، سفرهای بخش اورژانس، قرار ملاقات های غیر ضروری با مطب پزشک و ویزیت پرهزینه پرستار در منزل را کاهش می دهد.

انقلاب در پزشکی با ترایورجنس

وعده مراقبت‌های بهداشتی مجهز به اینترنت اشیا، تولید مقادیر وسیعی از داده‌های ناشناس است که بخشی از پایگاه دانش برای علم، سلامت و پزشکی می‌شود. با این حال، بلاک چین را اضافه کنید (با ظرفیت آن برای فعال کردن دسترسی ایمن و مجاز به داده ها) و می توان ظهور یک اینترنت مبتنی بر جامعه از داده های سلامت، جمع آوری محققان و جوامع بیمار، شبکه های اجتماعی و داده های اینترنت اشیاء را تصور کرد. یک محیط یکپارچه برای ارتقای سلامتی و تحقیقات پزشکی. بزرگسالان داده‌های خود را دارند و کنترل می‌کنند. اما متخصصان مراقبت‌های بهداشتی (و شاید اعضای خانواده) می‌توانند در صورت نیاز با سطوح مناسبی از حریم خصوصی و امنیت به آن دسترسی داشته باشند.
سلامت بلاک چین و ترایورجنس

ترایورجنس در تحقیقات پزشکی-دارویی

محققان پزشکی نیز مشتاق به کارگیری Trivergence در تحقیقات خود هستند. به عنوان مثال، مخازن داده‌های بالینی مبتنی بر بلاک چین می‌توانند به تلاش‌های تحقیقاتی پزشکی و دارویی در مقیاس بزرگ کمک کنند تا ابزارهای فناوری در مراحل اولیه را توسعه دهند، استانداردهای داده را تنظیم کنند، اطلاعات هدف بیماری را به اشتراک بگذارند، یا سایر اشکال همکاری را دنبال کنند که می‌تواند بهبود یابد. 

تلاش هایی برای یکچارچه سازی نظام سلامت با ترایورجنس

آلد ادواردز در نقش خود به عنوان مدیر عامل کنسرسیوم ژنومیکس ساختاری، یک همکاری تحقیقاتی جهانی زیست پزشکی که شامل دانشمندان در صدها دانشگاه در سراسر جهان و در 9 شرکت داروسازی جهانی است، فواید چنین همکاری هایی را از نزدیک مشاهده کرده است. ادواردز به مجموعه ای از مشکلات صنعت اشاره می کند که در آن همکاری بیشتر بین شرکت های بزرگ داروسازی، بیوتکنولوژی و محققان دانشگاه نتایج بهتری به همراه خواهد داشت:
  • تحقیقات ضد باکتریایی
  • توسعه رویکردهای هوشمندتر برای ارزیابی سم شناسی داروها
  • کاهش اتکای صنعت به آزمایش های حیوانی
  • مقابله با چالش های بزرگ پزشکی. مانند سرطان، دیابت و آلزایمر

ادواردز: این ها حوزه هایی هستند که رویکرد صرفاً مبتنی بر بازار در آن ها بهینه نیست و به اشتراک گذاری اطلاعات بسیار منطقی است.

حقوق دیجیتال پزشکی بهتر با بلاک چین

بلاک چین همچنین می‌تواند مدیریت بهتر حقوق دیجیتال را در تحقیقات پزشکی تسهیل کند. مانند اجرای قوانینی در مورد اینکه چه کسی مالک است و می‌تواند داده‌های DNA را ببیند. به عنوان مثال، IBM با سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) روی روشی مبتنی بر بلاک چین برای مدیریت انتقال فایل‌های بزرگ مربوط به آزمایش‌های بالینی کار می‌کند: داده‌ها مخلوط می‌شوند، منتقل می‌شوند و سپس دوباره سرهم می‌شوند و در طول فرآیند به دقت محافظت می‌شوند. بلاک چین سیستم رمزگذاری و مجوز را برای حفظ یکپارچگی فایل های مونتاژ شده ارائه می دهد.
برای شما که قصد سرمایه گذاری دارید: بهترین ارز دیجیتال برای خرید در سال 2022

استفاده از ترایورجنس در تولید واکسن کرونا

توسعه واکسن‌های کووید-۱۹ و درمان‌های آنتی‌بادی نشان می‌دهد که چگونه پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در کشف دارو، فرآیندهای چند ساله را به هفته‌ها و ماه‌ها فشرده می‌کنند. با این حال، توزیع این واکسن‌ها و درمان‌ها برای همه افراد روی کره زمین یک چالش بی‌سابقه بهداشت عمومی دیگر را به همراه دارد. در این تلاش جهانی، Trivergence یک نیروی اساسی است.

ردیابی توزیع واکسن های کرونا با اینترنت ترایورجنس

در مارس سال 2021، Moderna و IBM برنامه آزمایشی خود را برای ردیابی توزیع واکسن‌های COVID-19 اعلام کردند تا ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی بتوانند وضعیت دسته‌های خاص واکسن را هنگام سفر از سازنده به کلینیک ببینند. واکسن مدرنا باید در دمای منفی 20 درجه سانتیگراد انبار و ارسال شود، اما بیمارستان ها و کلینیک ها می توانند آن را تا یک ماه در یخچال معمولی (2 تا 8 درجه سانتیگراد) نگهداری کنند. نگهداری صحیح واکسن ها برای حفظ اثربخشی آن ها حیاتی است و می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد. با توجه به اینکه تردید در واکسن عاملی ناخوشایند و نامطلوب در طولانی شدن همه‌گیری است.

مزایای ردیابی واکسن ها 

آی‌بی‌ام و مدرنا در حال حل این مشکل با راه‌حلی مبتنی بر اینترنت اشیا و بلاک‌چین هستند که دولت‌ها و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند از آن برای به اشتراک‌گذاری سریع و ایمن داده‌های مربوط به دسته‌های واکسن فردی در هر مرحله از سفرشان در زنجیره تامین پیچیده COVID-19 استفاده کنند. حسگرهای تعبیه شده در ظروف حمل و نقل، به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ وضعیت مکان و شرایط ذخیره‌سازی دسته‌های واکسن را ارائه می‌کنند. ثبت به‌روزرسانی‌های وضعیت در یک بلاک چین، به نوبه خود، یک سابقه ضد دستکاری تغییرناپذیر ارائه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که منابع واکسن به درستی ذخیره و نگهداری می‌شوند و هرگونه نگرانی لجستیکی در مورد ایمن و مؤثر بودن واکسن‌ها را برطرف می‌کند.
trivergence and covid 19
سیستم ردیابی یکسان برای واکسن ها می تواند مزایای دیگری نیز به همراه داشته باشد. برای مثال، شرکت‌های داروسازی و دولت‌ها می‌توانند پیگیری کنند که آیا تامین‌کنندگان مقادیر مورد توافق واکسن را به موقع به مقصدشان تحویل می‌دهند یا خیر. توزیع کنندگان می توانند داده های حمل و نقل را برای شناسایی کارایی بالقوه در سیستم توزیع تجزیه و تحلیل کنند. کلینیک ها و بیمارستان ها می توانند شرایط عرضه را پیش بینی کرده و موجودی های خود را بهتر مدیریت کنند. با پایان یافتن همه‌گیری، درس‌های حاصل از تلاش‌های IBM و Moderna می‌تواند به ساده‌سازی توزیع واکسن در سراسر جهان کمک کند.

برای تغییرات ناشی از ترایورجنس آماده شوید

ترایورجنس شروع به تأثیرگذاری بر هر صنعتی کرده است. در خدمات مالی، کیف پول به یک اپلیکیشن هوشمند تبدیل شده است که می تواند داده ها را جمع آوری کرده و یاد بگیرد. در یک بلاک چین، کاربران می توانند بدون واسطه بانک ها مبادله کنند، پس انداز کنند، وام بگیرند، سرمایه گذاری کنند و از این پول دیجیتالی به صورت همتا به همتا محافظت کنند. در بخش تولید، پرینترهای سه بعدی قطعات هواپیما را در تاسیسات بوئینگ با شبکه بلاک چین تولید می کنند که تمامی فایل های ثبت شده، قراردادها و پرداخت های همتا به همتا را تسهیل می کند. شرکت‌های مخابراتی دیگر در حال مذاکره بر سر قراردادهای رومینگ پیچیده، پرهزینه و دائماً در حال تغییر نیستند، بلکه از قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاک چین میان ارائه‌دهندگان برای خودکارسازی وب پرداخت‌ها و تسویه حساب در سطح جهانی استفاده می‌کنند.
پیشنهاد ویژه آرتاراکس» طراحی سایت صرافی بیت کوین با امکانات فوق العاده

آینده دنیای دیجیتالی چگونه است؟

با گذشت زمان، Trivergence نسل بعدی اینترنت را راه‌اندازی می‌کند که در آن تقریباً هر شیء جاندار و بی‌جان روی زمین داده تولید می‌کند، یک دفتر کل توزیع شده این داده‌ها را ثبت و ایمن می‌کند و هوش مصنوعی داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند، با اشیاء ارتباط برقرار می‌کند، به صاحبان آنها هشدار می‌دهد و به طور مداوم تنظیم می‌کند. کارایی اقتصاد و پایداری اثرات آن بر محیط زیست را بهبود می بخشد. مدل‌های کسب‌وکار جدیدی که توسط این Trivergence فعال شده‌اند، شروع به ایجاد اختلال در بسیاری از صنایع کرده و بسترهایی برای نوآوری در اقتصاد برای دهه‌های آینده فراهم می‌کنند. این دوره دوم پیامدهای سنگینی برای هر کسب و کار، دولت و فرد و همچنین استراتژی فناوری، معماری و رهبری دارد. اگر بتوانیم بر جنبه تاریک غلبه کنیم - و این یک "اگر" بزرگ است - این Trivergence به ما کمک می کند تا هویت دیجیتال خود را بازیابی کنیم، به طور موثر با تغییرات آب و هوا مبارزه کنیم و به حل برخی از حل نشدنی ترین مشکلات جهان کمک کنیم.

بیبشتر بخوانید:

ارز دیجیتال لیبرا چیست؟
صرافی یونی سواپ چیست؟

سرمایه گذاری هوشمند در ارزهای دیجیتال

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. تیم ما به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال ، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت وبمانی و پرفکت مانی ، طراحی سایت صرافی p2p، بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. برای تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس جهت استعلام هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال کد زیر را اسکن نموده و یا شماره های تلفن را لمس کنید.

تماس آرتاراکس



 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
شقایق
1400/10/26 13:40

مقاله جالب و مفیدی بود و به تمام ابعاد ارتباط هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیا پرداخته بودید. دست مریزاد

نفیسه
1400/10/23 13:43

خیلی جالب بود ممنون از زحمات سایت خوب ارتاراکس

آرمان موسی پور
1400/10/21 16:23

چقدر جالب بود ارتباط این سه تا تکنولوژی باهمدیگه واقعا بلاک چین و اینترنت اشیا چه فرصتی هایی می تونن پیش روی ما بذارن. هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ هم که دیگه داره غوغا می کنه!!

سوفی
1400/10/19 16:37

خیلی جالب بود، جایی ندیده بودم درباره این موضوع صحبت کرده باشن، مرسی که اینقدر به روز هستید




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002