فیشینگ و اسکمینگ در ارز دیجیتال و روش های مقابله با آن

فیشینگ و اسکمینگ در ارز دیجیتال و روش های مقابله با آن

چهارشنبه 25 خرداد 1401
| 5067
:امتیاز دهید

رایج ترین حملات فیشینگ در ارزهای دیجیتال و نحوه مقابله با آن

تاریخچه کلاهبرداری در دارایی‌های مالی به مدت‌ها قبل از پیدایش فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال باز می‌گردد. همین موضوع برای کلاهبرداری های فیشینگ در حوزه ارزهای دیجیتال نیز صادق است. کلاهبرداری های فیشینگ در کریپتو اساساً حول فریب قربانیان ناآگاه برای دسترسی به پول یا اطلاعات محرمانه آن ها می چرخد. نرخ فزاینده حملات فیشینگ در حوزه ارزهای دیجیتال در سال های اخیر، هیاهوی زیادی در مورد امنیت کریپتو ایجاد کرده است. از آنجایی که محبوبیت ارزهای دیجیتال در حال افزایش است و کاربران بیشتری می خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند، خطرات کلاهبرداری های فیشینگ با حاشیه های غیر واقعی نیز افزایش یافته است. علاوه بر این، تهدیدهای فیشینگ در کریپتو می تواند بسیار مهم باشد. زیرا یکی از مزیت های ارزهای دیجیتال محافظت از حریم خصوصی کاربران است.

روش شناسایی و مقابله با فیشینگ در ارز دیجیتال

چگونه می توانید روش های کلاهبرداری فیشینگ در کریپتو را شناسایی کرده و با آنها مقابله کنید؟ مطالب زیر به شما کمک می کند تا برخی از رایج ترین کلاهبرداری های فیشینگ در فضای رمزنگاری را کشف و با آن مقابله کنید. علاوه بر این، شما می توانید در مورد پیشگیری برای هر نوع حمله اطلاعات کسب کنید. مهم تر از همه، شما همچنین می توانید بهترین روش ها برای محافظت از دارایی های رمزنگاری خود را شناسایی کنید. قبل از ادامه این مقاله از بلاگ آرتاراکس، پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک سرمایه گذاری سودمند در رمز ارزها، طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس را تجربه کنید.
طراحی سایت صرافی

چرا باید نگران کلاهبرداری ها در رمزنگاری باشید؟

ویژگی‌های بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال تضمین می‌کنند که امنیت و محافظت بهتری در برابر دسترسی‌های غیرمجاز دارند. با این حال، مهم است که بدانید چه روش هایی باعث فریب شما را می‌ شوند تا کلید خصوصی ارزهای دیجیتال خود را فاش کنید. در حال حاضر نیاز به جلوگیری از کلاهبرداری در رمزنگاری، چند وقت اخیر بسیار برجسته شده است، زیرا پذیرش ارزهای دیجیتال هم چنان در حال افزایش است. نکته مهم، اجتناب از کلاهبرداری در کریپتو می تواند به شما در محافظت از دارایی های ارز دیجیتال کمک کند. کلاهبرداری های فیشینگ می تواند سرمایه گذاران را از خریداری و نگه داشتن آن منصرف کند. درنتیجه، تأثیر حملات در حوزه کریپتو می‌تواند تأثیر گسترده‌ای بر افکار عمومی در زمینه کریپتو داشته باشد. تأثیر جرایم رمزنگاری در سال 2021 با از دست رفتن حدود 14 میلیارد دلار از دارایی‌های افراد، اثری زیادی بر فضای کریپتو گذاشت.
یک مقاله جذاب دیگر بخوانید: روش های کسب ارز دیجیتال رایگان

حملات رایج فیشینگ در حوزه ارزهای دیجیتال

مقدار ضرر ناشی از حملات فیشینگ در کریپتو برای افراد بسیار قابل توجه بوده است. طبق گزارش کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، افراد در مدت شش ماه از اکتبر 2020 تا مارس 2021 بیش از 80 میلیون دلار از دست دادند. کلاهبرداری های سرمایه گذاری در رمزنگاری و نیز کلاهبرداری های فیشینگ بسیار زیاد شده است و تنها راه مقابله با آنها شناسایی نوع روش ها است. در ادامه با برخی از رایج ترین حملات فیشینگ که در کریپتو وجود دارد آشنا می شوید:
فیشینگ ارز دیجیتال

اسپیر فیشینگ Spear Phishing :

بر اساس گزارش آژانس حفاظت از داده ها Barracuda Networks، تعداد حملات فیشینگ از نوع اسپیر فیشینگ در حال افزایش است. این نوع حملات فیشینگ شامل تمرکز هکرها بر روی افراد خاص یا سازمان، با پیام های برنامه ریزی شده است. به عنوان مثال، یک ایمیل جعلی ظاهراً از یک سازمان یا فرد محبوب ارسال می شود. هدف مهاجم در چنین کلاهبرداری های فیشینگ در کریپتو، فریب قربانیان برای افشای اطلاعات حساس است. در برخی موارد، مهاجمان همچنین می‌توانند قربانیان را فریب دهند تا روی پیوندهای یک وب‌سایت مملو از بدافزار کلیک کنند.
افراد می توانند برای ایجاد ایمنی در برابر حملات فیشینگ spear-phishing موارد زیر را انجام دهند:
  • فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای
  • از اتصال به شبکه های Wi-Fi محافظت نشده خودداری کنید
  • تأیید دقیق آدرس های ایمیل فرستنده و پیوندها
  • تایید اصالت فرستنده ها
  • از باز کردن ایمیل‌ها و لینک هایی که اطلاعات ورود به سیستم یا رمز عبور را می‌خواهند، خودداری کنید.

افزونه های جعلی در مرورگر : Fake Browser Extensions

دومین مورد برجسته در میان حملات رایج در ارزهای دیجیتال، فیشینگ از طرق افزونه های جعلی در مرورگرها است. کاربران حوزه کریپتو از انواع مختلف افزونه های مرورگر به همراه کیف پول های MetaMask یا سایر کیف پول های رمزنگاری شده استفاده می کنند. در حالی که افزونه های مرورگر کیف پول برای کاربران رمزارز کاربردی هستند، می توانند هدف آسانی نیز برای مهاجمان باشند. مجرمان سایبری از افزونه های کیف پول جعلی کریپتو برای فریب دادن کاربران استفاده می کنند. این افزونه‌های جعلی در مرورگر می‌توانند به هکرها برای گرفتن رمز ورود به سیستم کیف پول کاربر کمک کنند. یکی از نمونه های چنین حمله ای سال گذشته با بیش از 120 بار دانلود در فروشگاه وب کروم خبرساز شد. این افزونه مخرب کروم که Ledger Live نام دارد، از Google Ads برای تبلیغ افزونه جهت ایجاد مشروعیت بین کاربران استفاده می کرد.
یک مقاله مفید دیگر برای شما: بهترین کیف پول های متاورسی 2022
جالب اینجاست که می توانید با کمی دقت از نصب افزونه های جعلی در مرورگر جلوگیری کنید. هنگامی که به دنبال افزونه های رمزنگاری هستید، هرگز به فروشگاه ها در فضای وب اعتماد نکنید. برعکس، برای بررسی افزونه با پشتیبانی کیف پول اصلی در ارتباط داشته باشید و افزونه را به طور مستقیم از سایت آنها دریافت کنید.

ربودن DNS یا DNS Hijacking:

پیچیدگی کلاهبرداری های فیشینگ کریپتو با حاشیه های بسیار زیاد، در چند سال اخیر افزایش یافته است. ربودن نام دامنه که هدایت DNS نیز نامیده می شود، یکی از غیرقابل تشخیص ترین کلاهبرداری هایی است که ممکن است توجه را به جزئیات جلب کند. سرقت DNS یا حملات جعل DNS بسیار قدیمی هستند که در آن مهاجمان وب سایت های معتبر را ربوده و وب سایت معتبر را با یک رابط جعلی جایگزین می کنند. جدیدترین نمونه از کلاهبرداری ها در رمزنگاری با ربودن DNS دو DeFi محبوب، Cream Finance و PancakeSwap که از یک حمله جعل DNS آسیب دیدند. البته هیچ جزئیات روشنی در مورد ضرر آن ها منتشر نشد. 

چگونه می توانید از حملات جعل DNS در امان بمانید؟ 

با استفاده از VPN می توانید با حملات ربودن DNS در فضای کریپتو مقابله کنید. این روش می تواند به دور زدن تنظیمات روتر کمک کند و در نتیجه از انتقال اطلاعات از طریق یک کانال رمزگذاری شده اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، می توانید با دقت لازم در ورود URL در مرورگر خود از کلاهبرداری های رمزنگاری مانند این جلوگیری کنید.

ربات های فیشینگ Phishing Bots :

جالب ترین حمله در میان کلاهبرداری های رایج فیشینگ در حوزه ارزهای دیجیتال ربات های فیشینگ هستند. ذکر این نکته ضروری است که ربات های فیشینگ از سالیان قبل در ابعاد مختلفی اجرا شده اند. با این حال، استفاده از ربات‌های فیشینگ در رمزارزها عمدتاً برای به خطر انداختن ارزهای موجود در نزد کاربران است.

چگونه از حملات توسط ربات های فیشینگ جلوگیری کنید؟ 

جالب اینجاست که هوشمندی کلاهبرداری در استفاده از ربات‌های فیشینگ می تواند کار را برای شما سخت کند. یکی از این راه ها بررسی منشا پیام ها، برای مطمئن شدن دریافت از یک حساب رسمی است. بله، شما می توانید تلاش خود را برای بررسی اینکه آیا یک پیام از یک وب سایت قابل اعتماد می آید یا خیر، انجام دهید.
حملات فیشینگ

بهترین روش ها برای ایمنی در برابر کلاهبرداری فیشینگ

کسب اطلاعات درباره حملات رایج فیشینگ در حوزه ارزهای دیجیتال، در کنار بهترین شیوه های مقابله با آن ها می تواند قابلیت شما را در برابر چنین حملات و کلاهبرداری ها افزایش دهد. با این حال، برای در امان ماندن از کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال، باید نکات زیر را رعایت کنید: 
  • به دنبال اشتباهات تایپی و غلط املایی در پست ها یا پیام های دریافتی از رسانه های اجتماعی باشید. 
  • آگاهی خود از ترفندهای دستکاری روانی مانند باج گیری و اخاذی را افزایش دهید. 
  • از وعده های غیر واقعی مانند پاداش های پولی رایگان یا سودهای کلان اجتناب کنید. 
  • از افراد مشهور جعلی یا اینفلوئنسرهای رمزنگاری دوری کنید. 

سخن پایانی:

در این مقاله از بلاگ آرتاراکس سعی شد آگاهی درباره  عنوان مقاله  به شما دوستان داده شود. شما به عنوان کاربران کریپتو، باید بیش از هر زمان دیگری مراقب تراکنش های خود در ارزهای دیجیتال باشید. در عین حال، باید نسبت به هرگونه ایمیل، پیام متنی یا لینک مشکوک دریافتی هوشیار باشید. نگاهی دقیق‌تر به هر حمله فیشینگ در حوزه رمزنگاری می‌تواند به شما کمک کند قبل از اینکه واقعاً مشکلی ایجاد کند، تهدید را بشناسید. این موضوع بسیار مهم است که بدانید، ایمنی در برابر حملات رایج فیشینگ نه تنها از دارایی های شما محافظت می کند، بلکه اعتماد افراد به فضای کریپتو را بیشتر می کند.

طراحی سایت صرافی امن و مطمئن

اگر قصد فعالیت در بازار کریپتو را دارید، داشتن یک بستر امن و مطمئن قدم اول برای حفظ سرمایه شما و کاربران شماست. در این زمینه، آرتاراکس به پشتوانه سال ها تجربه تخصصی در زمینه طراحی سایت صرافی و داشتن ده ها نمونه کار معتبر، آماده همکاری با شماست. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی سایت ارز دیجیتال با ما در تماس باشید.

مشاوره طراحی سایت صرافی آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002