همه چیز درباره فایل کوین ارز FIL + پیش بینی قیمت

همه چیز درباره فایل کوین ارز FIL + پیش بینی قیمت

پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400
| 4443
:امتیاز دهید

صفر تا صد ارز دیجیتال فایل کوین 

با ظهور فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال، پروژه های زیادی با اهداف مختلف شروع به فعالیت کردند. فایل کوین پروژه ای بود که با هدف غیرمتمرکز کردن ذخیره سازی داده ها و اطلاعات ایجاد شد. Filecoin یکی از کارآمدترین شبکه های بلاک چین می باشد که آینده ای بسیار روشن و امیدوارکننده ای دارد. در این مقاله به معرفی کامل این شبکه و ارز دیجیتالی FIL و همچنین کاربردهای شبکه ارز دیجیتال فایل کوین می پردازیم. با آرتاراکس همراه باشید و در پایان به این محتوا امتیاز دهید! ضمناً خوب است بدانید که خرید و فروش ارز دیجیتال تنها روش سرمایه گذاری در این بازار نیست. بلکه شما می توانید با سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال به آرتاراکس، درآمد بالایی را از این مارکت تجربه کنید. برای استعلام هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال روی بنر زیر کلیک کنید.
ساخت صرافی ارز دیجیتال

تاریخچه فایل کوین

در سال 2014 خوان بنت (Juan Benet) دانشمند و متخصص علوم رایانه، در بنیاد پروتکل لبز (Protocol Labs) پروژه فایل کوین را آغاز کرد. این پروژه مبتنی بر بلاک چین است. هدف و کارکرد اصلی پروژه فایل کوین بهبود ذخیره سازی داده ها و اطلاعات با استفاده از غیر متمرکز کردن آن ها بود. از ابتدای شروع کار این پروژه تا مدت 3 سال، فایل کوین نسبت به دیگر پروژه ها در سکوت و به دور از هیاهو کار خود را پیش برد. سپس پروژه در فاز آزمایشی قرار گرفت. فاز آزمایشی این برنامه اسپیس ریس (Space Race) نام داشت. در فاز آزمایشی از ماینرهای این شبکه درخواست شد که برای آمادگی فاز اصلی، هارد سیستم های خود را در اختیار شبکه قرار دهند. حدود 1.5 میلیون توکن به ماینرهایی که در این فاز شرکت داشتند اختصاص داده شد.
فایل کوین چیست

توکن این شبکه، Filecoin نام دارد و با نماد اختصاصی (FIL) شناخته می شود.

کاربردهای فایل کوین 

در اصل شبکه فایل کوین یک محیط برای خرید و فروش حافظه برای ذخیره سازی داده و اطلاعات است، اما با سیستم های ذخیره سازی معمول و سنتی تفاوت های اساسی دارد. تفاوت اصلی فایل کوین با دیگر شبکه های بلاک چین، غیر متمرکز بودن (Decentralized) آن است. در سیستم های متمرکز، تعداد شرکت هایی که فضای ذخیره سازی را به کاربران خود می فروشند زیاد نیستند. اما در Filecoin کاربران شبکه در حقیقت همان فروشندگان فضای ذخیره سازی هستند.

علاقمند به راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید؟ خدمات طراحی صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس را امتحان کنید!

Filecoin چطور کار می کند؟

فرض کنید شما یک حافظه با حجم 1 ترابایت در اختیار دارید که بلااستفاده است. با استفاده از پروژه فایل کوین می توان این حافظه را در اختیار شبکه قرار داد. شبکه این فضا را به افراد متقاضی اختصاص می دهد، هزینه این فضا را به صورت FIL دریافت می کند و به فرد ارائه دهنده حافظه پرداخت می کند. در کل این شبکه بلاک چین را کاربرانی تشکیل می دهند که قصد خرید یا فروش حافظه ذخیره سازی را دارند. این فضا می تواند برای نگهداری فایل های مختلف، ذخیره سازی پایگاه داده یک سایت و... استفاده شود.

استخراج فایل کوین

IPFS چیست؟

Interplanetary File System یا (IPFS) به اصطلاح سیستم فایل های بین سیاره ای شناخته می شود. سیستم IPFS به صورت غیر متمرکز و همتا به همتا، به اشتراک گذاری فایل های مختلف می پردازد. هدف اصلی این سیستم تغییر در توزیع و دسترسی تمام اطلاعات و داده ها می باشد. می توان IPFS را رقیب اصلی سیستم HTTP در نظر گرفت. پروتکل HTTP یا (Hyper Text Transfer Protocol) ارتباط بین سرویس دهندگان (Server) و سرویس گیرندگان (Client) در وب می باشد. سیستم HTTP برای دانلود فایل، به اتصال یک کامپیوتر و دریافت کردن آن فایل از سرور نیاز است. اما در IPFS فایل ها می توانند به صورت چند بخشی و همزمان از چند سیستم کامپیوتر دریافت شود. انجام این کار باعث می شود که پهنای مورد استفاده برای تبادل اطلاعات، تا حد بسیار زیاد و چشم گیری کاهش پیدا کند و فایل ها بدون تکثیر (Duplicattion) به صورت بهینه توزیع گردند.

در همین رابطه بخوانید: هاوینگ اتریوم چیست و چه تاثیری روی قیمت آن دارد؟

عرضه اولیه FIL

توکن شبکه فایل کوین FIL نام دارد. در سال 2017 عرضه اولیه (ICO) این توکن انجام شد. جالب است بدانید که یکی از موفق ترین عرضه اولیه ها در بازار ارزهای دیجیتال متعلق به همین Token بود. در طی این ICO مبلغ 256 میلیون دلار در عرض یک ساعت برای پروژه جذب شد. در ICO خصوصی این ارز دیجیتال، سرمایه گذارانی که حداقل 200هزار دلار درآمد یا سرمایه ای 1 میلیون دلاری داشتند و فقط تحت قوانین آمریکا می توانستند در این عرضه اولیه شرکت کنند. افرادی معروفی مانند وینکل واس کپیتال (Winklevoss Capital)، ژون فاند (June Fund)، زی کی کپیتال (ZK Capital)، یونیک اسکوئر (Unique Square) در این عرضه اولیه شرکت کردند. اگر درباره توکن اطلاعاتی ندارید، مقاله توکن ارز دیجیتال را در وبلاگ آرتاراکس مطالعه نمایید.

در ابتدا قیمت هر واحد توکن فایل 0.75 دلار بود. بعد از اینکه فروش این توکن از مرز 40 میلیون رد شد، قیمت آن به صورت فزاینده ای افزایش پیدا کرد.

ساختار شبکه فایل کوین 

در شبکه فایل کوین کاربران به سه دسته تقسیم می شوند.

  • مشتریان ( Clients)
  • ماینرهای ذخیره سازی ( Storage Miners)
  • ماینر های بازیابی (Retrieval Miners)

کاربران دسته مشتری یا کلاینت ها، به دنبال فضایی در بلاک چین هستند که اطلاعات خود را در آن ذخیره کنند و هزینه آن را پرداخت نمایند. مشتریان می توانند از یک یا چند فضای ذخیره سازی مختلف استفاده کنند. اگر کاربر قصد ذخیره سازی اطلاعات محرمانه را دارد، ابتدا باید آن ها را رمزنگاری کند و سپس به ذخیره کردن اقدام نماید.

کاربران دسته ذخیره سازی، ماینر هایی هستند که فضای ذخیره سازی را در اختیار شبکه قرار می دهند و به ازای آن پاداشی را دریافت می کنند. ماینر ها می توانند در هر زمان فضایی ذخیره سازی را که در اختیار شبکه فایل کوین قرار داده اند را تغییر دهند. اما بعد از توافق مشتری و ماینر، Node ذخیره ساز موظف است به صورت ثابت ذخیره سازی اطلاعات را ارائه دهد.

برای ذخیره سازی داده ها و اطلاعات، مشتری باید هزینه را به صورت FIL به شبکه پرداخت کند. شبکه فایل کوین این دریافتی را به ماینر پرداخت می کند.

اجزای شبکه File کوین

در بلاک چین فایل کوین چند جز پایه و اساسی داریم. قطعات، سکتورها ، جدول تخصیص، سفارشات، دفتر سفارشات و وثیقه.

  • قطعات یا (Pieces):

بخشی از اطلاعاتی که مشتری در شبکه ذخیره می کند قطعه نام دارد. به طور مثال یک فایل می تواند به 10 قطعه تبدیل شود و هر کدام از این قطعات روی حافظه چند ماینر مختلف ذخیره شود.

  • سکتور ها یا (Sectors):

بخشی از فضای هارد دیسک که ماینر در اختیار شبکه قرار می دهد سکتور نام دارد. ماینر ها اطلاعات یا (قطعات) مشتریان را روی سکتور ذخیره می کنند و در ازای این ذخیره سازی از شبکه فایل کوین، توکن FIL دریافت می کنند. هر سکتور معادل 32GB می باشد.

  • جدول تخصیص یا ( Allocation Table):

اطلاعات قطعات و سکتور ها در جدول تخصیص ثبت می شوند. در واقع با استفاده از جدول تخصیص می توانیم بفهمیم که هر قطعه در چه سکتوری ذخیره شده است. جدول تخصیص با ایجاد هر بلاک در شبکه به روزرسانی می شود و ریشه مرکل یا ( Merkle Root) در آخرین بلاک ایجاد شده ذخیره می گردد.

  • سفارشات یا (Orderbook):

مجموعه ای از سفارش ها، دفتر سفارشات را تشکیل می دهند. شبکه دفاتر مجزایی را برای ماینر های بازیابی و ذخیره سازی در نظر گرفته است.

  • وثیقه یا (Pledge):

برای ایجاد تعهد از سمت ماینر های ذخیره کننده برای شبکه می باشد. ماینر ها قبل از پذیرش سفارشات، به میزان سکتور هایی که قرار است در اختیار شبکه Filecoin قرار دهند، باید تعداد مشخصی از توکن FIL را به شبکه ارائه دهند.

روش به دست آوردن Filecoin

تعداد  توکن های پروژه فایل کوین محدود است. در کل حدود 2 میلیارد از این ارز دیجیتال وجود خواهد داشت. حدود 200 میلیون توکن FIL با عرضه اولیه آن اختصاص پیدا کرده بود. 5 درصد تعداد کل FIL برای برنامه های طولانی مدت مانند گسترش و پیشرفت شبکه، آموزش، همکاری و... تعلق  دارد. همچنین 10 درصد این رقم در اختیار بنیاد پروتکل لبز (Protocol Labs) برای توسعه و تحقیقات، گسترش شبکه فایل کوین، بازاریابی، توسعه بازار فروش و... قرار گرفته است. بقیه توکن ها به ماینر های این شبکه تعلق دارد و در بین آنها توزیع می شود. اگر علاقمند به ماینینگ ارز دیجیتال هستید پیشنهاد آرتاراکس مطالعه مقاله استخراج ارز دیجیتال چیست به شما است. 

بلاکچین فایل کوین

الگوریتم اجماع شبکه فایل کوین

در واقع از ترکیب الگوریتم اثبات فضا یا (Proof Of Space) و الگوریتم اثبات ذخیره سازی یا (Proof Of Storage) نوع جدید از الگوریتم به نام اجماع اثبات تکثیر یا (Proof Of Replication) ایجاد شد. PoREP به کاربران اجازه تائید محاسباتی می دهد که آیا نودهای ذخیره سازی، داده ها و اطلاعات روی بخش فیزیکی درست ذخیره شده اند یا خیر. بر اساس این الگوریتم، ماینرها موظف می شوند که سکتورهای کاربران را مهر و موم (Seal) کنند. انجام این کار فرآیندی محاسباتی است. با ارائه آن می توان به داده های اصلی دسترسی پیدا کرد. وقتی فرآیند Seal به پایان رسید، داده ها با استفاده از اسنارک (snark) به صورت فشرده در می آیند. نتیجه فشرده سازی به عنوان تائید ذخیره سازی به شبکه بلاک چین ارسال می شود.

الگوریتم اجماع Spacetime

بخش دیگر سازو کار شبکه فایل کوین، الگوریتم اجماع فضا/زمان می باشد. هنگامی که PoREP به پایان رسید، ماینر ها باید به صورت دائمی و ثابت کنند که داده هایی که برای ذخیره سازی دریافت کرده اند را به صورت ذخیره دارند یا خیر. اثبات این کار با استفاده از الگوریتم Proof of Spacetime یا PoST انجام می گیرد.

استخراج فایل کوین

اگر برای شما هم سوال است که چگونه فایل کوین استخراج کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. تبدیل شدن به یک ماینر ارز دیجیتال فایل کوین قاعده و قانون مشخصی دارد. برای این کار به مجموعه ای از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری احتیاج خواهید داشت. این امکانات شامل موارد ذیل می باشند:

امکانات مورد نیاز برای استخراج فایل کوین

برای تبدیل شدن به یک ماینر یا نود به وسیله و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری نیاز داریم. نرم افزار کلاینت لوتوس (Lotus Client)، نرم افزار رسمی ارائه شده شرکت لبز برای پیوستن به شبکه Filecoin  است. تجهیزات سخت افزاری برای این کار عبارتند از پردازنده مرکزی یا (CPU)، پردازنده گرافیکی یا (GPU)، رم یا (RAM)، حافظه یا (Storage) و اینترنت. از آنجایی که این شبکه به صورت مستقیم با قدرت پردازشی و حافظه شما نسبت مستقیم دارد، هرچه این قطعات سخت افزاری قدرت بالاتری داشته باشند، شما به ماینر مناسب تری برای این شبکه تبدیل می شوید. استخراج فایل کوین با سیستمی که قدرت پردازشی cpu و ram قوی داشته باشد، امکان پذیر است.  

در همین رابطه بخوانید: معرفی بهترین کارت های گرافیک ماینینگ در سال 2021

قیمت فایل کوین FIL

طبق آخرین داده های سایت تریدینگ ویو، در اکتبر سال 2022 (مهر 1400) قیمت فایل کوین پس از یک افت 60 درصدی از مقدار بیشینه آن (محدوده 200 دلار) در مارس 2021، هم اکنون در 66 دلار در حال معامله است. 
قیمت فایل کوین در بایننس

کیف پول مناسب Filecoin

برای نگهداری ارز دیجیتال فایل کوین شما می توانید از کیف پول ارز دیجیتال MathWallet، وب سایت Wallet.Fifox و تراس ولت استفاده نمایید. 

در همین رابطه بخوانید: آموزش نصب و راه اندازی تراست ولت 

آینده فایل کوین

بر اساس پیش بینی و تحلیل کارشناسان تریدینگ بیستس، قیمت فایل کوین پس از یک دوره نزولی تا ماه نوامبر 2021، وارد یک فاز صعودی جدید خواهد شد. به طوریکه تا پایان سال 2024، به محدوده قیمتی 160 دلار خواهد رسید. از طرفی، والت اینوستر، در پیش بینی خود که کاملاً هم رویکرد مثبتی دارد، از احتمال ورود Fil به کانال قیمتی 188 دلار در سال 2022 و 281 دلار در پایان سال 2023 حکایت دارد. همچنین این مرجع، قیمت filecoin در سال 2024 را در محدودهای شگفت انگیز 470 دلار برآورد نموده است.
پیش بینی قیمت فایل کوین سال 2024

طراحی صرافی ارز دیجیتال حرفه ای

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی صرافی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی ، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، طراحی سایت پرفکت مانی ، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. شما عزیزان می توانید نمونه سایت های صرافی ارز دیجیتال را در از منوی اصلی وبسایت مشاهده نمایید. همچنین برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.
 

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002