چطور مقاله بهتری بنویسیم؟ [راهنمای مقاله نویسی]

چطور مقاله بهتری بنویسیم؟ [راهنمای مقاله نویسی]

پنجشنبه 23 بهمن 1399
| 3647
:امتیاز دهید


ما در قسمت اول این مقاله به برسی مقاله نویسی و نکات موبوط به آن پرداختیم. حال قصد داریم به ادامه نکات مقاله نویسی بپردازیم. در این مقاله می خوانید بهترین روش مقاله نویسی برای جذب مخاطبانتان چگونه است. قبل از ادامه مبحث، پیشنهاد می کنیم برای شروع یک کسب و کار پرسود و جدید، با استعلام قیمت طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال به آرتاراکس قدم محکمی بردارید. 
طراحی صرافی ارز دیجیتال
 

استفاده از زبان محاوره ای

آیا شما ترجیح می دهید با دوستان خود گپ بزنید، یا کسی با استفاده از زبان رسمی و سخنرانی سخنرانی کند؟ پاسخ این سوال کاملا مشخص است و به همین دلیل است که با لحنی کاملاً محاوره ای می نویسیم. این برای همه وب سایت ها کارساز نیست، اما اگر می توانید از زبان گفتگو استفاده کنید، ما آن را توصیه می کنیم. استفاده از کلمات آشنا، پرسیدن سوال، سخنان شناخته شده و استفاده از برخی شخصیت ها می تواند خواننده شما را درگیر خود کند. به وب سایت ها و وبلاگ های مورد علاقه خود فکر کنید، آنها از چه نوع لحنی استفاده می کنند؟ آیا آنها از زبان روزمره استفاده می کنند؟ در این صورت، این به این دلیل است که آنها هدف اصلی خود را برای مخاطبان خود ایجاد کرده و یک تجربه شخصی خواندن را ایجاد می کنند. و این دقیقاً همان کاری است که شما باید انجام دهید. گاهی اوقات، به معنای دور زدن تعدادی از قوانینی است که در دبیرستان آموخته اید. این ممکن است در ابتدا احساس عجیب و غریبی داشته باشد. ولی تأثیر بالای آن را در مقاله می توانید ببینید.

این تکنیک به نوشته شما کمک می کند تا انسانی تر به نظر برسد، که به نوبه خود به افراد کمک می کند تا با آنچه شما می گویید ارتباط برقرار کنند. بی چهره نباشید و به خوانندگان خود اجازه دهید احساس کنند شما را می شناسند. اگر مقاله دیگری که شما می نویسید را می خوانند، بدون دونستن نام شما بدانند شما نویسنده آن هستید.

مقاله را کوتاه نگه دارید

این یکی از قوانین اصلی نوشتن برای مخاطبان آنلاین است: شما باید نظر خود را در کمترین حد ممکن بیان کنید. جملات طولانی شاید در بعضی موارد قدرت نویسنده را به رخ بکشد، اما متأسفانه هنگام نوشتن برای وب سایت، نکته منفی بزرگی است. این فقط جملات نیست. کلمات ساده، جملات کوتاه و پاراگرافهای خلاصه، سه گانه طلایی موفقیت نوشتن مقاله در وب سایت است  هستند.
البته برای این منظور ابزاری وجود دارد که طولانی بودن جملات، پاراگراف ها و مقاله را به شما اطلاع می دهند. ولی به نظرم باید شما این قدرت را داشته باشید در قسمت های مختلف پاراگراف ها، جملات و مقاله ها را کوتاه و بلند کنید.

برای صفحه خوان ها بنویسید

صفحه خوان برنامه ای است که محتوای روی صفحه را می گیرد (مانند متن ، عکس و پیوند) و آن را در قالبی قرار می دهد که افراد دارای نقص بینایی می توانند به راحتی از آن استفاده کنند ، مانند گفتار یا بریل.  مهم است که بخاطر داشته باشید نوشتن شما فقط توسط خوانندگان مورد بررسی قرار نمی گیرد - در زیر برخی از کارهای آسان است که می توانید انجام دهید تا محتوای شما برای همه نوع خوانندگان قابل دسترسی باشد: سرفصل های خود را ساختار دهید: خوانندگان صفحه اغلب از عناوین برای پیمایش در صفحات استفاده می کنند، بنابراین مطمئن شوید که از وضوح صفحه و ساختار واضح برخوردار هستید. سیستم ساختاری H1 ، H2  و H3 است. به عنوان مثال در مقاله بین H1 و H6 پرش نکنید، زیرا این امر برای صفحه خوان گیج کننده است.
نکات مقاله نویسی

متن جایگزین خوب بنویسید

وقتی نمی توانید تصویری را مشاهده کنید، به متن توصیفی alt (توضیحات تصویر که وقتی روی آن قرار می گیرید نشان داده می شود) متکی هستید تا به شما نشان دهد که تصویر چه چیزی را نشان می دهد. متن Alt برای SEO نیز مهم است، بنابراین به هر حال باید این کار را انجام دهید، اما مطمئن شوید که این تصویر کامل را به کاربران ارائه می دهد.

مراقب پخش خودکار فیلم ها باشید:

اگر خواننده صفحه نمایش متن را به گفتار تبدیل می کند و سپس ویدئویی در صفحه شما شروع به پخش خودکار می کند، برای کاربر گیج کننده و مفید نخواهد بود. حداقل گزینه ای برای خاموش کردن پخش خودکار ارائه دهید.
چرا خودتان سعی نمی کنید با یک صفحه خوان به سایت خود بروید؟ با این کار بهترین ایده درمورد دسترسی محتوای شما برای افراد کم بینا به شما داده می شود و به شما نشان می دهد که در حال حاضر در کجای آنها قرار دارید!

یک مقاله جذاب و مفید در آرتاراکس بخوانید: متاورس چیست و چه کاربردی دارد؟

اصطلاحات خاص را کنار بگذارید

مواقعی وجود دارد که استفاده از اصطلاحات غیرقابل اجتناب اجتناب ناپذیر است، خصوصاً اگر در زمینه فناوری، پزشکی یا تجارت می نویسید. هنگامی که مجبورید اصطلاحات خاص را در نوشتن خود بگنجانید، مطمئن شوید که ابتدا همیشه آن را برای خواننده خود به روشنی توضیح دهید. اولین باری که از مخفف یا اختصار استفاده می کنید (به عنوان مثال SEO) نام مناسب را ذکر کرده و آن را توضیح دهید تا خواننده شما منظور شما را بداند.
هرگز در تصور این نباشید که خواننده میداند منظور شما چی است. همیشه به این فکر باشید خواننده هیچ اطلاعی از موضوعی که مقاله شما در دل خود دارد نمی داند. پس از صفر تا صد همه چیز را توضیح دهید.
 

قبل از انتشار مقاله را کامل بخوانید

مقاله خود را از طریق مطالعه کنید. سپس دوباره آن را بخوانید. سپس کمی استراحت کنید، مغز خود را خالی کنید. سپس دوباره آن را بخوانید. اگر اشتباهات یا غلط های املایی به نسخه نهایی راه یابند، می تواند اعتماد خواننده شما را به گفته های شما تأثیر جدی بگذارد. ما توصیه می کنیم در این مورد از کسی کمک بگیرید. زیرا وقتی شما بر روی یک موضوع زمان زیاد وقت می گذارید، چشمان شما اشتباهات کوچک را نمی بینند. همانطور که در موضوعاتی به غیر از مقاله نویسی، این موصوع به چشم می خورد. قبل از انتشار از کسی بخواهید مقاله شما را به دقت بخواند و اشتباهات شما بگوید.
متن_را_به_دقت_بخوانید

از فراداده خود مراقبت کنید

فراداده اطلاعات است که در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود. توجه دقیق به فراداده مهم است، زیرا این امر بر میزان رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد و همچنین بر تعداد افرادی که برای کلیک بر روی وب سایت شما تصمیم می گیرند، تأثیر می گذارد! وقتی در Google جستجو می کنید، یک عنوان متا و توضیحات متا ظاهر می شود. عنوان متا عنوان آبی است که برای بازدید از سایت روی آن کلیک می کنید. توضیحات متا پاراگراف کوچکی است که در زیر آن دیده می شود تا کمی از صفحه به شما بگوید.

عناوین متا را با دقت بنویسید

عنوان متای شما باید کوتاه باشد و به وضوح به کاربر بگویید چه انتظاری از صفحه ای که قرار است از آن بازدید کند را دارد. برای کمک به رتبه بندی بالاتر صفحه باید کلمات کلیدی خود را در عنوان متا قرار دهید.

توضیحات متا را کامل و مرتبط تکمیل کنید

برخلاف عناوین متا، توضیحات متا مستقیماً بر رتبه بندی شما در نتایج جستجو تأثیر نمی گذارند. توضیحات متا تأثیر زیادی در این دارند که آیا مردم می خواهند از صفحه شما بازدید کنند یا نه، بنابراین هنوز هم شایسته عشق و توجه زیادی است. توضیحات متا نباید خیلی طولانی باشد، اما شما می خواهید برای جلب بازدیدکنندگان سایت خود، میزان اطمینان و اطلاعات زیادی را در آنجا جمع کنید. واضح باشید که این صفحه در چه موردی است، به آنچه بازدید کننده پیدا می کند اشاره کنید و سعی کنید یک فراخوان را نیز به عنوان مثال "امروز وبلاگ خود را شروع کنید." را در توضیحات متا خود جا دهید.

سخن پایانی

اگر تمام موارد ذکر شده در 2 قسمت نکات مقاله نویسی را خواندید و قصد عمل کردن به این موارد دارید، به شما تبریک می گوییم زیرا شما برای نویسنده شدن و ایجاد محتوا آماده شده اید. البته لازم به ذکر است تمام نکاتی که گفته شده، فقط نکاتی هستند که من در ذهن خود دارم و برای مقاله های خود از آن ها استفاده می کنم. ممکن است شما در زمان نوشتن مقاله خود به نکات جدیدی برسید و از آن ها در مقالات خود استفاده کنید.

سرمایه گذاری پرسود را تجربه کنید

اگر شما هم علاقمند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شده اید، پیشنهاد ما به شما به جای استخراج ارز دیجیتال، راه آسان تری است. شما می توانید با سفارش طراحی سایت صرافی به آرتاراکس، کسب درآمد عالی را تجربه کنید. گروه فنی و مهندسی آرتاراکس با سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت صرافی آمادگی دارد تا انواع خدمات طراحی سایت ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با انواع خدمات آرتاراکس، می توانید از صفحه نمونه کارهای ما از منوی اصلی سایت، بازدید فرمایید. برای ارتباط با کارشناسان ما، کد زیر را اسکن نموده یا با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

تماس آرتاراکس

 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002