راهنمای مبتدیان برای کسب درآمد غیرفعال

راهنمای مبتدیان برای کسب درآمد غیرفعال

شنبه 11 بهمن 1399
| 1997
:امتیاز دهید

 

درآمد غیر فعال (Passive Income) یا درآمد منفعل چیست؟

درآمد پسیو یا غیر فعال، فرد فعالیت مستقیمی ندارد و از طریق سرمایه گذاری بدست می آید. تجارت یا سرمایه گذاری در پروژه ها یکی از راه های کسب درآمد در صنعت بلاک چین است. با این حال، این به طور معمول به تحقیقات دقیق و سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد اما هنوز منبع قابل اطمینانی از درآمد را تضمین نمی کند. حتی بهترین سرمایه گذاران نیز می توانند دوره های طولانی مدت ضرر را تجربه کنند و یکی از راه های زنده ماندن آنها داشتن منابع درآمد جایگزین است. روش های دیگری غیراز تجارت یا سرمایه گذاری وجود دارد که می تواند به شما در افزایش دارایی های ارز رمزنگاری شده تان کمک کند. درآمد فعال نوعی از فعالیت است که شخص از طریق وقت و تلاش خود سرمایه گذاری می کند در حالیکه برای راه اندازی سرمایه گذاری غیر فعال، به تلاش کمی نیاز دارد و در بعضی مواق اصلا به تلاشی نیاز ندارد. بدین ترتیب، شما می توانید چندین راه درآمد داشته باشید که در ترکیب با یکدیگر می توانند مبلغ قابل توجهی را جمع آوری کنند.

این مقاله برخی از راه هایی که می توانید با رمزنگاری درآمد منفعل کسب کنید، مرور خواهد کرد

راههایی که می توانید با رمزنگاری درآمد منفعل کسب کنید چیست؟

 

کسب_درآمد_با_استخراج_ارز_دیجیتال

استخراج کردن

استخراج به معنای استفاده از توان محاسباتی برای تأمین امنیت شبکه برای دریافت پاداش است.اگرچه نیازی به داشتن منابع ارز رمزنگاری شده نیست، این قدیمی ترین روش برای کسب درآمد منفعل در فضای ارز رمزنگاری شده است. در روزهای اولیه بیت کوین، استخراج روزمره بر روی واحد پردازش مرکزی(CPU) راه حل مناسبی بود. با افزایش میزان هش شبکه، بیشتر ماینرها به استفاده از واحدهای پردازش گرافیک(GPUs) روی آوردند. حتی با افزایش رقابت بیشتر، آن تقریبا به طور انحصاری به زمین بازی تبدیل شده است. یک مدار مجتمع با کاربرد خاص(Application-Specific Integrated Circuits (ASICs)) مدار مجتمعی است که به منظور انجام عملیات خاص طراحی می گردد.این مدار سرعت محاسبات را افزیش می دهد. صنعت ASIC بوسیله شرکت هایی که با منابع قابل توجهی برای استفاده در تحقیق و توسعه در دسترس دارند بسیار رقابتی است. با ورود این تراشه ها به بازار خرده فروشی آنها احتمالا منسوخ شده اند و می تواند مقدار قابل توجهی از زمان استخراج را برای سر به سر کردن بگیرد. به همین ترتیب، استخراج بیت کوین بیشتر به یک بیزینس شرکتی تبدیل شده است تا یک منبع پایدار درآمدزایی منفعل برای یک فرد معمولی. از سوی دیگر، استخراج میزان هش پایین سکه های اثبات کار(Proof of Work) هنوز هم می تواند برای برخی سرمایه گذاری ها سودآور باشد. در این شبکه ها استفاده از GPUs ها هنوز هم می تواند مفید باشد. استخراج سکه های کمتر شناخته شده دارای پاداش بالقوه بالاتری است اما با خطر بیشتری همراه است. سکه های استخراج شده ممکن است یک شبه بی ارزش شوند ، نقدینگی کمی داشته باشند و یا باگی را تجربه کنند. شایان ذکر است که راه اندازی و نگهداری تجهیزات استخراج،نیاز به سرمایه گذاری اولیه و برخی تخصص های فنی دارد.

سهام_در_جذب_درآمد

سهام(staking)

 سهام  یا استاکینگ در اصل یک جایگزین کم مصرف برای استخراج است. آن معمولا شامل نگهداری منابع مالی در کیف پول مناسب و انجام عملکردهای مختلف شبکه(مانند اعتبار سنجی معاملات) برای دریافت جایزه است. سهام (به معنای دارایی توکن) باعث حفظ امنیت شبکه از طریق مالکیت می شود. شبکه های سهامی از اثبات سهام بعنوان الگوریتم اجماعی شان استفاده می کنند. نسخه های دیگری مانند اثبات نمایندگی سهام یا اثبات اجاره سهام وجود دارد. معمولا، استاکینگ شامل راه اندازی یک کیف پول سهامی و نگهداری ساده سکه ها می شود. در بعضی موارد، این فرآیند شامل اضافه کردن یا حذف کردن منابع مالی در یک استخر سهامدار است. برخی از مبادلات این کار را برای شما انجام می دهند. کاری که شما باید انجام دهید این است که توکن های خود را در بورس نگه دارید و از کلیه الزامات فنی مراقبت کنید. استاکینگ می تواند یک روش عالی برای افزایش دارایی ارز رمزنگاری شده شما با حداقل تلاش باشد با این حال، برخی از پروژه های مهم از تاکتیک هایی استفاده می کنند که بصورت مصنوعی نرخ بازدهی پیش بینی شده استاکینگ را متورم می کند. بررسی مدل های اقتصاد توکن بسیار ضروری است زیرا آنها می توانند به طور موثر پیش بینی های پاداش سهام احتمالی را کاهش دهند. بایننس استاکینگ از طیف گسترده ای از سکه ها که بعنوان جایزه استاکینگ بدست خواهید آورد پششتیبانی می کند.به سادگی سکه ها را روی بایننس واریز کنید و برای شروع راهنما را دنبال کنید.

 وام(Lending) 

وام راهی کاملاً منفعل برای کسب سود در دارایی های رمزنگاری شده شما است.تعداد زیادی همتا به همتا (P2P) وجود دارد. سیستم عامل های وام که به شما امکان می دهد منابع مالی خود را برای مدتی قفل کنید تا بعدا سود پرداخت کنید. نرخ بهره یا می تواند ثابت باشد (بوسیله سیستم عامل تنظیم شده) و یا توسط شما بر اساس نرخ فعلی بازار تنظیم شده باشد. برخی از مبادلات با معاملات حاشیه ای این ویژگی را به طور طبیعی در سیستم عامل خود اجرا می کنند. این روش برای دارندگان بلند مدت که می خواهند دارایی شان را با تلاش کمی افزایش دهند ایده آل است. شایان ذکر است که قفل کردن منابع مالی در یک قرارداد هوشمند همیشه خطر اشکالات را به همراه دارد. وام بایننس گزینه های مختلفی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد از سهام خود بهره مند شوید

اجرای یک لایت نود

شبکه لایتینگ یک پروتکل لایه دوم است که در بالای یک بلاکچین اجرا می شود، مانند بیت کوین. این یک شبکه پرداخت خرد خارج از شبکه است. که بدان معناست ک می توان از آن برای معاملات سریع که بلافاصله به بلاکچین اصلی منتقل نمی شوند، استفاده کرد. معاملات معمول در شبکه بیت کوین یک طرفه است، به این معنی که اگر آلیس یک بیت کوین به باب بفرستد، باب نمی تواند از همان کانال پرداخت برای ارسال آن سکه به آلیس استفاده کند. با این حال، شبکه لایتنینگ از کانال های دو طرفه استفاده می کند که دو شرکت کننده را ملزم می کند که قبلاً در مورد شرایط معامله توافق کنند. لایتینگ نود ها با قفل کردن بیت کوین در کانال های پرداخت ، نقدینگی را فراهم می کنند و ظرفیت شبکه لایتینگ  را افزایش می دهند. سپس آنها هزینه های پرداختی را که از طریق کانال هایشان در حال انجام است، جمع می کنند. اجرای یک لایتینگ نود می تواند برای دارنده بیت کوین یک چالش باشد، و جوایز آن به شدت روی تصویب کلی شبکه لایتینگ بستگی  دارد.

برنامه های وابسته

برخی از مشاغل رمزنگاری به دلیل ورود کاربران بیشتر به سیستم عامل خود به شما پاداش می دهند. اینها شامل لینک های وابسته، ارجاع یا برخی از تخفیف های دیگر به کاربران جدید است که توسط شما به سیستم عامل معرفی می شوند. اگر رسانه های اجتماعی بزرگتری را دنبال کنید،برنامه های وابسته می توانند راهی عالی برای کسب درآمد جانبی باشند با این حال، برای جلوگیری از انتشار خبر در پروژه های با کیفیت پایین، همیشه ارزش دارد که قبل از این در مورد خدمات تحقیق کنید. اگر علاقمند به کسب درآمد منفعلانه با بایننس هستید، به برنامه های جانبی بایننس وصل شوید و زمانیکه دنیا را به بایننس معرفی می کنید پاداش خواهید گرفت.
  
نقش_برنامه_های_وابسته_در_کسب_درآمد

مسترنودها

به زبان ساده، مستر نود (masternode) مشابه سرور است اما سروری است که در یک شبکه غیرمتمرکز اجرا می شود و دارای عملکردی است که سایر نودهای های شبکه از آن استفاده نمی کنند. پروژه های توکن  فقط به بازیگرانی که انگیزه بالایی در حفظ ثبات شبکه دارند امتیازات ویژه ای می دهند. مسترنودها معمولاً برای راه اندازی نیاز به یک سرمایه گذاری قابل توجه از قبل و مقدار قابل توجهی تخصص فنی دارد. برای برخی مسترنودها، هر چند نیاز به نگه داشتن توکن می تواند آنقدر زیاد باشد که به طور موثر سهام را بی نقص کند. همچنین پروژه های دارای مسترنودها تمایل به تورم نرخ بازگشت پیش بینی شده را دارند، بنابراین قبل از سرمایه گذاری انجام تحقیق خود شما (DYOR) ضروری است.

فورک ها (Forks) و ایرداپ ها (Airdrops)

استفاده از هارد فورک یک روش نسبتا ساده برای سرمایه گذاران هست. آن صرفا به نگهداری سکه های فورک ها در تاریخ هارد فورک نیاز دارد.(معمولا بوسیله ارتفاع بلاک مشخص می شود).اگر بعد از فورک دو یا چند رقابت زنجیره ای وجود داشته باشد، دارنده بر روی هر یک از آنها یک تعادل توکن خواهد داشت.

ایردراپ ها(Airdrops) مشابه فورک ها هستند از این لحاظ که فقط به مالکیت یک آدرس کیف پول در زمان ایردراپ نیاز دارند. برخی صرافی ها برای کاربرانشان ایردراپ انجام می دهند. توجه داشته باشد که دریافت یک ایردراپ هرگز نیاز به اشتراک گذاری کلید خصوصی ندارد-شرایطی که نشانه های کلاهبرداری است.

سیستم عامل های تولید محتوای مبتنی بر بلاکچین

ظهور فناوری های دفتر توزیع شده انواع جدیدی از سیستم عامل های محتوا را فعال کرده است. این موارد به سازندگان محتوا امکان می دهد تا از چند طریق منحصر به فرد و بدون درج تبلیغات ناخوانده، از محتوای خود کسب درآمد کنند. در چنین سیستمی، سازندگان محتوا مالکیت خلاقیت های خود را حفظ می کنند و معمولاً درآمد قابل توجهی  کسب می کنند. در ابتدا این کار می تواند به کار زیادی نیاز داشته باشد اما می تواند یک منبع درآمد پایدار باشد.

خطرات کسب درآمد منفعل با رمز نگاری چیست؟

خرید دارایی با کیفیت پایین تر

تورم مصنوعی یا نرخ بازگشت گمراه کننده میتواند سرمایه گذاران را به خرید دارایی که ارزش کمی دارند فریب دهد. برخی از شبکه های سهام یک سیستم چند توکنی را در نظر می گیرند که در آن پاداش ها در توکن دوم پرداخت می شود، که باعث ایجاد فشار فروش ثابت برای پاداش توکن می شود.

خطای کاربر

از آنجایی که صنعت بلاکچین هنوز در ابتدای راه است، تنظیم و نگهداری این منابع نیاز به تخصص فنی و ذهنیت تحقیقی دارد. بهتر است دارندگان صبر کنند تا این سرویس ها کاربر پسندتر شوند یا فقط از خدماتی استفاده شود که به حداقل صلاحیت فنی نیاز دارد.

دوره های قفل

برخی از روش های وام ها یا استاکینگ نیاز دارند شما منابع مالی تان را برای مدت زمان کمی قفل کنید.این امر باعث می شود که دارایی شما در آن زمان به طور ناخالصی نقدینه شود و شما را در برابر هر رویدادی که ممکن است روی قیمت دارایی شما تاثیر منفی بگذارد، آسیب پذیر کند.

خطر باگ ها

قفل کردن توکن خود در یک کیف پول استاکینگ یا یک قرارداد هوشمند همیشه خطر باگ را به همراه دارد.معمولا، چندین انتخاب با درجه های مختلف کیفیت موجود است. تحقیق این گزینه ها قبل از متعهد شدن به یک گزینه ضروری است. نرم افزار منبع باز ممکن است نقطه شروع خوبی باشد، زیرا این گزینه ها وابستگی کمی به کاربران دارند.

خطر_باگ_ها_در_کسب_درآمد

نتیجه گیری: 

راه های ایجاد درآمد منفعل در صنعت بلاکچین در حال رشد و محبوبیت است. بیزینس بلاکچین و برخی از این روش ها را نیز در پیش گرفته و خدماتی را ارائه می دهد که معمولا به عنوان استخراج عمومی شناخته می شود. از آنجا که محصولات از اطمینان و امنیت بیشتری برخوردار می شوند، به زودی ممکن است به یک گزینه معتبر برای یک منبع درآمد ثابت تبدیل شوند. 
نکته: اگر به دنبال کسب درآمد عالی از ارزهای دیجیتال هستید، برای استعلام هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002