کسب درآمد از فروش ارز دیجیتال
کسب درآمد از فروش ارز دیجیتال

عوامل کلیدی که می‌توانند در موفقیت یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی موثر باشند

عوامل کلیدی که می‌توانند در موفقیت یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی موثر باشند

شنبه 20 مرداد 1403
| 1593
:امتیاز دهید

راه اندازی و مدیریت یک صرافی ارز دیجیتال در ایران با توجه به شرایط خاص اقتصادی و قانونی، نیازمند در نظر گرفتن عوامل متعددی است. در این مقاله، به بررسی برخی از مهم‌ترین عوامل کلیدی که می‌توانند در موفقیت یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی موثر باشند، می‌پردازیم.

1. امنیت بالا:
یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت یک صرافی، تامین امنیت بالای پلتفرم و اطلاعات کاربران است. حملات سایبری و هک شدن از جمله تهدیدات جدی برای صرافی‌ها هستند. بنابراین، استفاده از سیستم‌های امنیتی قوی، رمزنگاری داده‌ها و انجام ممیزی‌های امنیتی منظم، از جمله اقدامات ضروری برای جلب اعتماد کاربران است.
باید توجه داشته باشید که امنیت یک سایت دو بخش دارد:

امنیت سرور سایت صرافی ارز دیجیتال

داشتن زیرساخت چند سروره:
در امنیت سرور سایت صرافی خیلی مهم است که کل سایت خود را روی یک سرور قرار ندهید. داشتن یک زیرساخت چند سروره و قراردادن هر بخش از سایت روی یک سرور مجزا اولین سنگر امنیتی شماست. این کار به بهبود عملکرد سایت شما نیز کمک می کند. بعنوان مثال داشتن سرور مجزا برای دیتابیس، اسکریپت (کدها)، لاگ ها، بکاپ ها و ... . باید توجه داشته باشید که این کار روی هزینه های شما نیز تاثیر دارد، به جای خرید یک سرور بسیار بزرگ از چندین سرور کوچکتر استفاده می کنید
امنیت سیستم عامل
انتخاب سیستم عامل امن بسیار مهم است. پیشنهاد ما لینوکس است که هم بسیار امن است و هم بسیار سریع
داشتن فایروال
داشتن فایروال لایه 7 و یک سرور لود بالانس بسیار در امنیت اطلاعات ارسالی به سرور موثر است
داشتن سرویس CDN با امنیت قوی
در صورتی که سرویس CDN داشته باشید، سرور CDN اولین جایی است که اطلاعات ارسال شده از مرورگر کاربران سایت شما به آن می رسد. در صورتی که از CDN های با امنیت بالا استفاده نمایید، بالای 90 درصد حملات هکرها در سرور CDN شناسایی و دفع می شود و اطلاعات نا امن به سرور شما نخواهد رسید. یکی از بهترین سرویس های CDN با امنیت بالای رایگان را می توانید از سایت کلادفلر دریافت نمایید. این سرویس کاملا رایگان است و امنیت بالایی دارد. بطوری که می توان آن را بهترین سرویس CDN از نظر امنیتی در دنیا نام برد.
مانیتورینگ سرور
داشتن تیم امنیتی سرور که بصورت 24 ساعته سرور را زیر نظر داشته باشند بسیار می تواند کمک کند. بعنوان مثال  گاهی دیده می شود که رقبای شما، سایت شما را زیر حملات DDOS قرار می دهند. این نوع حملات ضرری برای شما ندارد ولی اینقدر درخواست برای سرور شما ارسال می کنند که سی پی یو سرور شما قفل می کند و سایت شما از دسترسی خارج می شود.
در این زمان اگر تیم امنیتی سرور داشته باشید به راحتی می توانند جلوی درخواست های تکراری را بگیرند و حمله را خنثی نمایند
 

امنیت اسکریپت (نرم افزار) سایت ارز دیجیتال

امنیت نرم افزار بخش های متعددی دارد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت صفحات ورود، عضویت، فراموشی کلمه عبور که می بایست در برابر حملاتی مانند Dictionary Attack ، Brute Force و ... امن باشد.
  • امنیت لاگین کاربران که باید در برابر حمله Session Hijacking و Cookie Hijacking امن باشد.
  • داشتن 2FA : مهم است که لاگین ها و عملیات های حساسی مانند برداشت پول یا ارز از حساب کاربری از طریق دریافت کد تایید پیامکی (OTP) و یا رمز یکبار مصرف google authenticator امن شود
  • امنیت اطلاعات حساس مانند رمز عبور حساب های ارزی ادمین صرافی که باید در برابر Sniffing و انواع روش های دسترسی به آنها امن باشد.
  • امنیت  فایل ها: اطلاعاتی مانند فایل مدارک شناسایی مشتریان باید بصورتی ذخیره سازی و نگهداری شوند که در برابر حملات Direct Download و انواع روش های آلوده سازی سرور از طریق آپلود فایل مخرب امن باشد.
  • امنیت محاسبات: محاسبات بخش مهمی از صرافی ارز دیجیتال است، یک صرافی ارز دیجیتال محاسبات پیچیده زیادی می بایست انجام دهد که بسیار مهم است که این محاسبات دقیق و قابل ردیابی باشند. جهت ردیابی عملیات های محاسباتی صرافی، وجود یک سیستم لاگ بسیار حاثر اهمیت است. بنابراین مهم است که صرافی ارز دیجیتال شما یک سرور لاگ داشته باشد که بتوان به راحتی به لاگ محاسبات مختلف آن دسترسی داشت تا اگر اشتباهی حس شد بتوان به راحتی آن را ردگیری کرد
  • امنیت عملکردهای حساس: بسیار مهم است که بخش های حساس مالی مانند تغییر در موجودی حساب کاربری مشتریان توسط روش های نوین امنیتی مانند google authenticator امن شوند تا فقط ادمین دسترسی انجام این گونه عملیات ها را داشته باشد
  • امنیت دسترسی پرسنل: باید مکانیزمی برای اعطای دسترسی محدود به هر یک از پرسنل صرافی وجود داشته باشد تا ادمین بتواند دسترسی پرسنل به عملیات های حساس دسترسی را به آنها ندهد و کماکان پرسنل بتواند کارهای روزمره خود را انجام دهند (دسترسی های لازم به موارد ضروری جهت جوابگویی به مشتریان و .... داشته باشند ولی دسترسی های حساس مالی نداشته باشند).
  • امنیت تکنولوژی و زبان برنامه نویسی: بسیار مهم است که زبان برنامه نویسی امنی انتخاب شود. پیشنهاد ما زبان برنامه نویسی مایکروسافت (سی شارپ) است.
  • امنیت داده: نرم افزار باید از تکنولوژی استفاده کند که در مقابل حملات XSS امن باشد. بدیهی است که تجربه تیم فنی در برنامه نویسی در انتخاب تکنولوژی مناسب بسیار موثر است.
  • امنیت عملیات های پولی: نرم افزار باید بصورت کدنویسی شده باشد که به هیچ عنوان نتوان بخش های پولی مثل صفحات پرداخت اینترنتی را دور زد و بدون پرداخت پول حساب خود را شارژ نمود.
  • امنیت در مقابل درخواست تکراری: نرم افزار باید دارای مکانیزم rate limit باشد تا در صورتی که یک کاربر ناخواسته یا عمدا دکمه ای را پشت سر هم کلیک کرد، فقط یکبار کلیک دکمه را در نظر بگیرد و عملیات متناظر را یکبار فقط انجام دهد


حتما از یک تیم برنامه نویسی با تجربه اسکریپت صرافی خود را تهیه نمایید، همچنین توجه داشته باشید که موارد ذکر شده در بالا بخشی از مواردی است که طی 15 سال برنامه نویسی بدست آورده ایم. موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که همگی تجربی هستند.
 

بکاپ گیری مداوم از اطلاعات صرافی ارز دیجیتال

در سایت های مالی اطلاعات بخش مهمی از سایت هستند. بدیهی است که در سایت صرافی ارز دیجیتال هم اطلاعات سایت شما سرمایه شماست، پس خیلی مهم است که سرویسی برای بکاپ گیری اتوماتیک در فواصل زمانی مختلف داشته باشید.
 

بکاپ گیری مداوم از اطلاعات صرافی ارز دیجیتال

حتما لازم است یک سرور مجزا برای نگهداری فایل های بکاپ داشته باشید. همچنین داشتن سرویس بکاپ گیری آفلاین نیز شدیدا توصیه می نماییم.

2. سرعت
عوامل زیادی بر سرعت یک سایت تاثیر می گذارند. از جمله این عوامل می توان به داشتن CDN پر سرعت، داشتن سرور Load Balancer، داشتن سرور با سیستم عامل لینوکس، داشتن زیرساخت چند سروره نام برد.

3. اتصال زنده (بر خط)
در صرافی ارز دیجیتال قیمت ها به سرعت در حال تغییر است. در سایت صرافی ارز دیجیتال کاربران انتظار دارند تغییرات قیمت را بصورت زنده ببینند. بدیهی است که وجود نمودارهای قیمتی (Candle Chart) در صرافی در جذب کاربران حرفه ای تر بسیار موثر است.
 

4. تجربه کاربری آسان و جذاب:
طراحی یک رابط کاربری ساده و جذاب، به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی با پلتفرم تعامل داشته باشند. همچنین، ارائه آموزش‌های لازم به کاربران، می‌تواند به افزایش رضایت آن‌ها کمک کند.
 

5. تنوع ارزهای دیجیتال:
ارائه تنوع بالایی از ارزهای دیجیتال، به کاربران امکان انتخاب بیشتری می‌دهد و می‌تواند به جذب کاربران جدید کمک کند.
 

6. کارمزدهای رقابتی:
تعیین کارمزدهای رقابتی، یکی از عوامل مهم در جذب کاربران و حفظ آن‌ها است.
 

7. پشتیبانی مشتریان قوی:
ارائه پشتیبانی مشتریان قوی و پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربران، به ایجاد اعتماد و وفاداری در بین کاربران کمک می‌کند. بدیهی است که داشتن روش های متنوع ارتباط با مشتریان مثل چت آنلاین، سیستم تیکت و غیره بسیار مهم است.
 

8. انطباق با قوانین و مقررات:
رعایت قوانین و مقررات موجود در حوزه ارزهای دیجیتال، از جمله اخذ مجوزهای لازم (مجوز انجمن بلاک چین و...)، به ایجاد یک محیط امن و پایدار برای فعالیت صرافی کمک می‌کند.
 

9. نوآوری و ارائه خدمات منحصر به فرد:
ارائه خدمات نوآورانه و متمایز از رقبا، می‌تواند به جذب کاربران جدید و حفظ آن‌ها کمک کند. به عنوان مثال، ارائه روش های نوین پرداخت مثل کارت به کارت یا واریز شناسه دار، ارائه ابزارهای تحلیل تکنیکال، ارائه بازارهای متنوع مثل OTC و P2P ، ارائه امکاناتی برای انجام معاملات زمان بندی شده، ارائه بازارهای P2P برای مبتدیان بصورت سفارش گذاری و یا ایجاد بازارهای خاص، می‌تواند از جمله این خدمات باشد.
اگر صرافی شما دارای امکاناتی مانند باشگاه مشتریان باشد، دست شما برای ترغیب کاربران به فعالیت بیشتر و خرید بیشتر از باز خواهد بود. همچنین امکاناتی مانند Staking می توان از خود کاربران سرمایه در گردش تامین کرد.

 

10. بازاریابی موثر:
استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال، مانند بازاریابی محتوا، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین، برای معرفی صرافی به کاربران و جذب آن‌ها ضروری است. همچنین، ایجاد روابط عمومی قوی و مشارکت در رویدادهای مرتبط با ارزهای دیجیتال، می‌تواند به افزایش آگاهی از برند صرافی شما کمک کند. همانطور که در بالا بیان شد، از طریق امکانات سایت صرافی هم می توان کاربران را ترغیب به ثبت نام، احراز هویت و خرید بیشتر ارز کرد. بدیهی است که وجود قرعه کشی های فصلی و جشنواره های مختلف که بخشی از امکانات باشگاه مشتریان سایت صرافی است بسیار موثر است.
 

عوامل دیگری که می‌توانند در موفقیت یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی موثر باشند، عبارتند از:

  • داشتن تجربه راه اندازی کسب و کار آنلاین بالاخر کسب و کار ارز دیجیتال: در حوزه وب دانش و تجربه حرف اول را می زند. تجربه داشتن وب سایت، مدیریت وب سایت، آشنایی با مباحث سئو، آشنایی با ابزارهای طراحی گرافیکی و یا داشتن تجربه دیجیتال مارکتینگ مطمئنا در این راه بسیار به شما کمک خواهد کرد. حال آنکه تجربه را می توانید خود با صرف وقت و هزینه بدست آورید و یا از کسانی که در این زمینه سالهاست در حال کار هستند این دانش ارزشمند را بگیرید.
  • تیم قوی و متخصص: داشتن یک تیم قوی و متخصص در زمینه فناوری، مالی و حقوقی، یکی از عوامل مهم موفقیت است. بسیار مهم است که تیم شم
  • ارتباط قوی با جامعه ارزهای دیجیتال: برقراری ارتباط با جامعه ارزهای دیجیتال و مشارکت در رویدادهای مرتبط، می‌تواند به افزایش آگاهی از برند صرافی کمک کند.
  • انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات بازار: بازار ارزهای دیجیتال بسیار پویا است و صرافی‌ها باید بتوانند خود را با تغییرات بازار وفق دهند.
 

درآمد سایت ارز دیجیتال چقدر است ؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که درآمد سایت ارز دیجیتال چقدر است ؟ و برای راه اندازی اش به چقدر سرمایه نیاز دارم ؟
اجازه دهید یک مثال ساده بزنم:
فرض کنید شما 400 کاربر دارید که روزانه هر کاربر فقط 25 دلار خرید ارز داشته باشد. با توجه به وضعیت الان بازار، بطور میانگین روی هر تتر شما حدود 1 درصد سود خواهید کرد که اگر قیمت دلار 60.000 تومان در نظر بگیریم. هر دلار تتر 6000 تومان برای شما سود خواهد داشت.
در اینصورت شما روزانه 6 میلیون تومان سود خواهید کرد که در ماه به سود خالص 180 میلیون تومان دست خواهید یافت.

 

راه اندازی سایت صرافی ارز دیجیتال چه هزینه هایی دارد ؟

برای راه اندازی سایت ارز دیجیتال موارد زیر را باید تهیه نمایید:
1- اسکریپت سایت صرافی ارز دیجیتال
بسته به نیاز امکانات آن و اینکه چقدر از امکاناتش اتوماتیک باشد قیمت های متفاوتی دارد (جهت کسب اطلاعات قیمت اسکریپت ارز دیجیتال ارتاراکس با مشاور ما از طریق شماره تماس پایین سایت تماس بگیرید)
2- سرور و پشتیبانی سرور
در حال حاضر یک زیرساخت 5 سروره در حدود ماهیانه 5 تا 7 میلیون تومان هزینه دارد. بدیهی است که خرید و کانفیگ همچین زیرساختی چندین برابر این قیمت هزینه دارد ولی مشتریان آرتاراکس این مزیت را دارند که با این قیمت پایین زیرساخت امن و قوی داشته باشند. ما به مشتریانمان یک تیم امنیتی قوی معرفی می نماییم که با هزینه بسیار پایین زیرساخت قوی و امن 5 سروره راه اندازی می کنند.
3- پنل پیامکی
4- سرویس استعلام اطلاعات هویتی (بانک مرکزی و ثبت احوال) 400 تومان به ازای هر درخواست
5- سرویس چت آنلاین حدودا سالیانه 100 تا 200 هزار تومان است
6- سرویس قیمت لحظه ای دلار سالیانه 15 دلار است

* اگر در این زمینه سوالی دارید کافی است با مشاور ما از طریق تلفن های پایین سایت تماس بگیرید.


نتیجه گیری:

در نهایت، موفقیت یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی، نیازمند دانش و تجربه است. بدیهی است که داشتن یک تیم قوی چه از نظر دانش فنی و چه از نظر تجربه راه اندازی سایت ارز دیجیتال در کنارتان شما را سال ها جلو می اندازد و کمک می کند به سرعت به موفقیت برسید. ما در آرتاراکس بیش از 12 سال است که به مشتریانمان کمک می کنیم سایت صرافی ارز دیجیتال راه اندازی نمایند و در این زمینه موفق شوند.
تیم آرتاراکس تا رسیدن با موفقیت در کنار شماست و تلاش می کنیم با انتقال تجربیات سایر مشتریانمان به شما کمک کنیم تا به جای آزمون و خطا کردن روش های مختلف ، مستقیما روی بهترین روش های مارکتینگ و افزایش درآمد کار کنید و سریعتر به درآمد چند صد میلیون تومان در ماه برسید.

با اسکریپت ارز دیجیتال آرتاراکس می توانید شروع به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال نمایید.
در صورتی که دوست دارید کسب و کاری موفق در زمینه فروش ارز دیجیتال راه اندازی نمایید، کافی است با مشاور ما از طریق شماره تلفن های پایین سایت تماس حاصل فرمایید. مشتاقانه منتظر راهنمایی و جوابگویی به سوالات شما هستیم.




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
منصوری
1403/6/12 14:37

خیلی جامع و ساده توضیح دادین . عالی بود

مدیر در پاسخ به "علی کرمیانی پور"
1403/5/20 14:42

خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بوده. برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال لازم است ابتدا کمی با ارزهای دیجیتال کار کنید. لطفا با مشاور ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم رو بهتون اطلاع بدن

علی کرمیانی پور
1403/5/20 14:40

هیچ جا اینقدر خوب و کامل توضیح نداده بودن. تشکر من خیلی در مورد ارز دیجیتال اطلاعات ندارم، شنیدم سودش خوبه می خوام سایت ارز دیجیتال بزنم




working hours
9:00 الی 18:00

phone
0912 064 96 24
021 7105 83 83
phone
021 7105 83 81