سفارشات stop-limit و stop-loss ارز دیجیتال

سفارشات stop-limit و stop-loss ارز دیجیتال

چهارشنبه 3 اسفند 1401
| 3278
:امتیاز دهید

سفارشات stop-limit و stop-loss سفارشاتی هستند که به معامله گران کمک می کنند تا کنترل بیشتری روی معاملات خود داشته باشند و کمتر متحمل ضرر های احتمالی شوند.اما این سفارشات چه شباهت ها و تفاوت هایی دارند؟

سفارشات stop-limit و stop-loss

زمانی که قیمت ارزبه قیمت مورد نظر در سفارشات stop-loss برسد، یک سفارش بازار انجام می شود و زمانی که قیمت ارز به قیمت مورد نظر در سفارشات stop-limit برسد یک سفارش لیمیت آغاز می شود. هر دو نوع سفارش برای کاهش ریسک در برابر ضرر احتمالی در موقعیت‌های موجود و یا کسب سود در معاملات نوسانی استفاده می‌شوند.اما زمانی که قیمت ارز به قیمت  مورد نظربرسد، stop-loss تضمین می کند که یک سفارش برای شما ایجاد گردد و کامل fill  شود، اما قیمتی را که در آن اجرا می شود تضمین نمی کند. از طرف دیگر، یک سفارش stop-limit تضمین می‌کند که یک تراکنش با چه قیمتی انجام می‌شود، اما ممکن است سفارش شما اصلا fill نشود و یا کامل fill نشود.
این نوع سفارش ها در سهام، به ویژه در معاملات اهرمی یا بازارهای فارکس بسیار رایج هستند. در بازارهای پرنوسان که ممکن است نوسانات بزرگ قیمت به سرعت رخ دهد، سفارشات stop-loss و سفارشات stop-limit هر دو عدم اطمینان را پوشش می دهند. هر دو این سفارشات برای سرمایه گذاران متوسط ریسک گریزکه به دنبال تضمین بخشی از معامله هستند، مفیدند.

استراتژی stop-loss

سفارشات stop-loss معمولاً در استراتژی توقف ضرر استفاده می شود که در آن معامله گر وارد یک موقعیت می شود اما دستور خروج از موقعیت را در یک آستانه ضرر مشخص می دهد.
برای مثال، اگر معامله‌گری ارزی را با قیمت 30 دلار بخرد اما بخواهد ضررهای احتمالی را با خروج از قیمت 25 دلار محدود کند، برای فروش با قیمت 25 دلار، یک سفارش stop-loss را ایجاد می‌کند. اگر قیمت ارز به 25 دلار سقوط کند، سفارش stop-loss فعال می شود، در این مرحله، یک سفارش فروش برای معامله گر ایجاد و اجرا می شود. سفارشات stop-loss در نهایت با قیمت بازار انجام می شوند نه قیمت مشخص شده توسط شما، این بدان معناست که بسته به قیمت بازار، سفارش ممکن است کمتر یا بالاتر از 25 دلار انجام شود. اگر معامله گر بخواهد کنترل بیشتری بر قیمتی که معامله در آن انجام می‌شود داشته باشد، می‌تواند سفارش stop-loss خود را به یک سفارش stop-limit تغییر دهد. سفارشات stop-loss را به نام سفارشات stop-market نیز می توان نام گذاری کرد.

سفارشات  Stop-Limit  

یک سفارش stop-limit از نظر فنی دو نوع سفارش ترکیبی است. اول، یک سفارش stop-loss وجود دارد که با رسیدن به قیمت هدف، سفارش را آغاز می کند. دوم، یک سفارش limit وجود دارد که تنها در صورتی سفارش را پر می کند که قیمت ارز به آن هدف برسد. هر دو سفارش به طور همزمان منعقد می شوند، اگرچه تا زمانی که شرط سفارش stop-loss برقرار نشود، سفارش stop-limit فعال نمی شود.
به عنوان مثال، اگر معامله‌گر در سناریوی قبلی یک سفارش stop-limit با قیمت stop 25 دلار با قیمت لیمیت 24.50 دلار را وارد کند، سفارش زمانی آغاز می‌شود که قیمت به 25 دلار کاهش می‌یابد اما فقط با قیمت 24.50 دلار یا بهتر fill می‌شود. این نوع سفارش، بسته به قیمت لیمیتی که وارد شده است، ممکن است در نهایت فعال شود اما به صورت کامل fill نشود. در مثال بالا، قیمت ارز می‌تواند به 25 دلار برسد و شرط stop-loss برقرار شده و سفارش را آغاز کند. با این حال، اگر قیمت ارز  تنها به 24.75 دلار کاهش یابد، بخش limit سفارش پر نخواهد شد زیرا قیمت limit که 24.50 دلار است، برآورده نشده است.

مزایا و معایب

هر دو نوع سفارش مزایا و معایبی دارند. به طور کلی، هر دو از ضررهای احتمالی که در نتیجه ی حرکت نامطلوب قیمت ارز به وجود می آید محافظت می کنند. با این حال، ویژگی های کلیدی در مورد نحوه اجرا شدن یا نشدن، هزینه ها و استاندارد های این سفارشات وجود دارد.

مزایا stop-loss :

•    در برابر کاهش قیمت بیش از حد ارزها، محافظت می کند
•    تضمین می کند که یک معامله انجام شود(سفارش کاملا fill شود)
•    پوشش در برابر نوسانات کوتاه مدت

مزایا stop-limit :

•    در برابر نوسانات شدید قیمت ارزها، محافظت می کند
•    حداقل قیمتی را که معامله در آن انجام می شود را تضمین می کند
•    انعطاف پذیری را برای سرمایه گذاران فراهم می کند، زیرا درصورت از دست دادن قیمت لیمیت می توان در مورد موقعیت تجدید نظر کرد
•    سفارش شما در نقش marker می باشد که کارمزد پایین تری پرداخت خواهید کرد

معایب  stop-loss :

•    در زمان شروع قیمت بازار(market price) اجرا می شود
•    سرمایه‌گذاران را در معرض خطر سایر سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا سطوح توقف خود را کاهش دهند
•    روی قیمت تمام شده سفارشتان کنترلی ندارید
•    سفارش شما در نقش Taker می باشد و کارمزد بالاتری باید پرداخت کنید

معایب  stop-limit :

•    هیچ تضمینی برای fill  شدن کامل سفارش وجود ندارد
•    سرمایه‌گذاران را در معرض خطر سایر سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا سطوح توقف خود را کاهش دهند
•    اگر خدمات به صورت رایگان توسط کارگزار ارائه نشود، به کارمزد بالقوه بالایی نیاز دارد

در نهایت می توان گفت سفارشات stop-limit و stop-loss برای کاهش ضررهای احتمالی نوسانات بازار برای شما قابل استفاده هستند. سفارشات stop-limit و stop-loss می توانند انواع مختلفی از محافظت را برای سرمایه گذاران بلند مدت و کوتاه مدت ارائه دهند. سفارشات stop-loss fill شدن کامل سفارش را تضمین می کنند، در حالی که سفارشات stop-limit قیمت را تضمین می کنند.      


برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سفارش گذاری ارزهای دیجیتال، پیشنهاد می کنیم مقاله ی " انواع سفارش گذاری در بازار ارزهای دیجیتال "  را مطالعه نمایید.


 
   
   
   
   



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002