مزایا و معایب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

چهارشنبه 26 شهریور 1399
| 2552
:امتیاز دهید

راهنمای سرمایه گذاری ارز دیجیتال

شاید به نظر شما سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کاری پیچیده و پر ریسکی به نظر برسد. خوب است بدانید که بسیاری از افرادی که از همان ابتدای پیدایش ارزهای دیجیتالی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بودند، موفق شده‌اند که سهام ناچیز خود را به ثروت‌های کلان تبدیل کنند. آن‌ها توانسته بودند این بینش را از همان ابتدا داشته باشند و از همه مهم‌تر قادر بودند تا پولی را که به سختی به دست آورده اند، بر روی چیزی که به آن باور داشتند سرمایه گذاری کنند. از آن زمان به بعد، مارکت کریپتوکارنسی به طور گسترده‌ای به عنوان بستری برای سرمایه‌گذاری پذیرفته شده‌ است. ما در این مقاله نگاهی به مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای کسانی که علاقمند به این زمینه هستند می پردازیم. امروزه با توجه به رشد سریع استفاده ارزهای دیجیتال در میان مردم، یکی از ابزارهای مفیدی که با آن می توانید در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشنه باشید طراحی سایت صرافی است. برای اینکه با جزئیات طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.
سرمایه گذاری ارز دیجیتال

چرا در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

یکی از مهم ترین مزیت های سرمایه‌گذاری در رمز ارز ها، پتانسیل بالای این بازار است. قیمت بیت کوین در سال 2013 حدود 2 هزار دلار بوده ولی در حال حاظر قیمت بیتکوین حدود 47 هزار دلار آمریکا است. این سطح پیشرفت، حیرت انگیز است. ارز دیجیتال بیت کوین امپراطوری خود را در سال 2013 آغاز کرد و در سال 2016 به اوج خود رسید . برای مثال اگر شما در سال 2013 فقط 5000 دلار در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده بودید، ارزش آن در سال 2018 به 2,500,000 دلار می رسید. برخی از تحلیلگران بر این باورند که این فقط یک شروع است و ارزش این ارزها باز هم افزایش خواهد یافت و ممکن است در 4، 5 سال آینده، ارزش بیتکوین به 100 هزار دلار برسد و بیت کوین فقط یکی از این ارز ها در بازار جذاب کریپتوکارنسی است. تعداد بسیار زیادی ارز رمزنگاری شده دیگر مانند Ethereum ، Dash ، Ripple و غیره وجود دارد که پیشرفت چشم گیری داشته اند. شما فقط باید فرصت های موجود را پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید.
در همین رابطه این مقاله را از دست ندهید: معرفی 8 ارز دیجیتال مناسب سرمایه گذاری در سال 2021

نکات مهم برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال

بدین منظور ابتدا باید فاکتورهایی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب و مناسب ترین زمان ورود و خروج را پیدا کنید. برخی از این فاکتورها که باید لحاظ کنید در ادامه آورده شده است:

سهولت خرید و فروش ارز دیجیتال

هنگام بررسی هر مدل سرمایه گذاری، یکی از مهم ترین عواملی که باید به آن توجه کنید روان بودن است. روان بودن، میزان سهولت خرید و فروش سهم با کمترین ضرر را اندازه می گیرد. برای مثال، اگر شما در سهام Walmart (یک فروشگاه زنجیره ای معروف در آمریکا) سرمایه گذاری کنید، ولی هفته بعد، روز بعد یا حتی چند دقیقه بعد پشیمان شوید و بخواهید سهمتان را بفروشید، با کمترین ضرر می توانید این کار را انجام دهید. چرا که سهمی مثل Walmart بسیار روان است. اکثر ارز های دیجیتال معروف، فروشگاه هایی برای خرید و فروش دارند. از جمله Bitstamp، Binfinex، Kraken، Coinbase، BitcoinFuture و غیره از این دسته صرافی آنلاین هستند. پس اگر شما در ارز دیجیتال معروف تری سرمایه گذاری کنید، خرید فروش آن روان تر خواهد بود. در نتیجه می توانید با کمترین ضرر، هر موقع که اراده کنید، خرید و فروش کنید. یادتان باشد که روان بودن همیشه صدق می کند، حالا چه خرید فروش سهام، bonds، stamps، ارز دیجیتال یا هر چیز دیگری که باشد.
در همین رابطه یک آموزش عالی ببینید: آموزش طراحی صرافی آنلاین با وردپرس + ویدئو آموزشی

شفافیت سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بیت کوین با استفاده از فناوری بلاکچین کار می کند که تمام معاملات انجام شده با بیت کوین را در خود ثبت می کند. به همین دلیل همه چیز کاملاً شفاف است. دفتر کل این شبکه ارز دیجیتال را می توان در هر زمان مشاهده کرد و معاملات برای نظارت عمومی باز است. بسیاری از سرمایه گذاران این سطح از شفافیت را بسیار خوب می دانند. با این وجود، همه رمز ارزها با این نوع سیستم دفتر عمومی کار نمی کنند. شما به عنوان یک سرمایه گذار باید تصمیم بگیرید که این ویژگی چقدر برای شما مهم است و چقدر با ارز مورد علاقه خود راحت هستید. 
نوسان قیمت بیت کوین

خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

هنگام سرمایه گذاری در ICO های جدید (عرضه اولیه ارز دیجیتال که روشی برای جذب سرمایه گذاران است، که در آن ها توکن های یک پروژه، قبل از آن که پروژه راه اندازی شود (استارت آپ) آن را خریداری می کنند و در آن سرمایه گذاری می کنند.)  باید مطمئن شوید که افرادی که  این توکن ها را  از  آنها خریداری می کنید قابل اطمینان هستند و همچنین توکن ارئه شده را بررسی کنید به این دلیل همه ICO ها مثل هم نیستند. گاهی موارد این ICO ها به بستری برای کلاه برداری تبدیل می شوند. برخی از این استارت آپ ها  تیم ها بسیار شایسته و سخت کوشی دارند با بینش و هدف مشخصی مدیریت می شوند. ولی حتی شرکت های بسیار بزرگ نیز می توانند اشتباهاتی مرتکب می شوند که منجر به کاهش یا حتی سقوط ارزش altcoin شود. اگرچه هرگز نمی توانید از عاقبت خود در سرمایه گذاری در ICO اطمینان کامل داشته باشید. ولی هرچه یک پروژه تیم پشتیبانی قوی تری داشته باشد، شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. 

نگرانی درباره آینده رمز ارزها

طی چند سال گذشته ارزهای رمزپایه نوسانات زیادی را تجربه کرده اند. این نوسانات یک شمشیر دو لبه برای سرمایه گذاران است. آن ها نوسانات صعودی را دوست دارند. اما وقتی قیمت ها مثل کاهشی می شود، این نوسانات شدید به یک اتفاق ناخواسته تبدیل می شود. رمز ارزها نسبت به خیلی از دارایی ها مثل طلا، سهام و کالاهای بی ثبات تر و ناپایدارتر هستند. یکی از دلایل اصلی این امر بلاتکلیفی است که بیشتر ارزها را احاطه کرده است. سوالاتی مثل آیا قیمت بیت کوین و اترویم و سایر ارزها حبابی است که در انتظار ترکیدن است؟ یا آیا در 6 ماه ، یک سال یا 5 سال آینده وجود خواهند داشت؟ در واقع هیچ کس به طور قطعی جواب این سوال ها را  نمی داند و این بلاتکلیفی، بیشتر باعث تغییر و تحولات بسیاری در ارزش و قیمت این ارزها می شود. سرمایه گذاران بیشتر از چیزهایی که نمی دانند می ترسند. 
حباب بیت کوین

مسائل امنیتی بازار

امنیت یکی از مهم ترین پارامترها برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال است. ما در حال قدم برداشتن در عرصه ای جدید هستیم که ارز دیجیتالی پول های قدیمی را به چالش دعوت می کند. ولی در این عرصه خطرهایی مثل هکرهای ماهر نیز وجود دارند. حتی برترین صرافی های ارز دیجیتال هم حاضر به خدمات رسانی به کاربری که حساب اش هک شده نیستند. در نظر داشته باشید که ارزهای دیجیتالی، مانند بیتکوین، به طور فیزیکی انتقال داده نمی شوند. بلکه به فرم یک کد در کیف پول ارز دیجیتال شما قرار دارند. پس حفظ امنیت کد خصوصی wallet شما، بسیار مهم است. یکی از روش های جلوگیری از خطر احتمالی والت Cold Storage است. به این معنا که والت را Offline نگه داری کنید. حتی این روش هم امنیت شما را تضمین نمی کند، ولی روش بسیار خوبی است.
در همین رابطه این آموزش کاربردی را ببینید: آموزش نحوه اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ (تصویری)
هک بیت کوین

آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال قانونی است؟

در حال حاضر به خاطر نوپا بودن بازار رمز ارزها، اکثر کشورها برای آن سازوکار و قانونی تدوین نکرده اند. به طور کلی می توان گفت که فعالیت صرافی های ارز دیجیتال و خرید و فروش رمز ارزها در ایران نه قانونی است و نه غیر قانونی! برخی کشورها نظیر چین مقررات سختی در خصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایجاد نموده اند. اما در خصوص استخراج ارز دیجیتال دارای مکانیزم مشخص تری هستند و بعضی از ماینرهای بزرگ در این کشور حضور دارند. نبود قانون مدون یک ریسک سیستماتیک برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ایجاد می کند. اگر به هر دلیل یک صرافی آنلاین یا یک شخص طرف معامله، کلاه برداری نماید، امکان مراجعه و پیگیری قضایی وجود ندارد و یا روال آن پیچده خواهد بود.

خلاصه مقاله سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم ، سرمایه گذاری  در بازار رمزارزها چندین مزیت و معایب دارد و حتی پس از در نظر گرفتن ریسک کاهش قیمت، مزیت اصلی این است که پتانسیل بسیار بالایی دارند.  این ارز ها همان Gold Rush (هجوم مردم آمریکا به ناحیه ای که طلا در آن کشف شده بود) دیجیتالی هستند که  این قابلیت را دارند ثروت شمارا در یک چشم بهم زدن از بین ببرند، ولی برای کسانی که علاقه مند هستند و وقت می گذارند، تحقیق می کنند و جسارت کافی برای سرمایه گذاری را دارند باید همین الآن اقدام کنند.

طراحی سایت ارز دیجیتال با آرتاراکس

همان طور که می دانید امروزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به یک بازار پرسود و مطمئن در بین بسیاری از مردم تبدیل شده است و به خوبی توانسته شرکت ها و کسب و کارهای بزرگی همچون آمازون رو به سمت خود جذب کند. طراحی وبسایت صرافی یک راه سریع و آسان برای توسعه و گسترش کسب و کار شما در بازار ارزهای دیجیتال است. اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن در زمینه این هستید، گروه فنی و مهندسی آرتاراکس با سال ها تجربه در زمینه اجرای پروژه ارزهای دیجیتال آمادگی دارد تا انواع خدمات طراحی سایت صرافی آنلاین، طراحی سایت ارزی و طراحی سایت صرافی بیت کوین را در اختیار شما قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با انواع خدمات آرتاراکس از صفحه نمونه کار ساخت صرافی آنلاین بازدید نمایید. همچنین می توانید برای مشاوره و اجرای پروژه های طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس حاصل فرمایید.  برای تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس کد زیر را اسکن نموده و یا شماره های تلفن را لمس کنید.

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002