چگونه ریسک معاملات ارزهای دیجیتال را مدیریت کنیم؟

چگونه ریسک معاملات ارزهای دیجیتال را مدیریت کنیم؟

چهارشنبه 30 فروردین 1402
| 3297
:امتیاز دهید

برای موفقیت در دنیای ارزهای دیجیتال که همواره پر از چالش هست لازمه بدانیم چه وقت هایی باید ریسک کنیم و این ریسکها را چطور می توانیم مدیریت کنیم تا موفق تر باشیم. در بازار ارزهای دیجیتال شما می توانید با ترفند های مدیریت ریسک ضرر رو به حداقل برسانید.  مدیریت ریسک به شما کمک می کند تا از فرصت های پیش رو نهایت استفاده را انجام دهید.

مدیریت ریسک چیست؟

در دنیای مالی، مدیریت ریسک فرآیند شناسایی، تجزیه و تحلیل بازار و کاهش عدم قطعیت در تصمیمات سرمایه گذاری است. اساساً مدیریت ریسک زمانی اتفاق می‌افتد که یک سرمایه‌گذار احتمال زیان‌های یک سرمایه‌گذاری را تجزیه و تحلیل کرده و تلاش می‌کند تا با توجه به اهداف سرمایه‌گذاری اقدام مناسب را انجام دهد.
ریسک از سود جدایی ناپذیر است. یعنی به هر میزان که امکان سود وجود دارد امکان ضرر هم وجود دارد. یک سرمایه گذار با بررسی درصد ریسک می تواند تصمیمات بهتری بگیرد.


طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال

همانطور که می دانید درصد ریسک در بازار های مختلف متفاوت است و معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال ریسک بیشتری را متحمل می شوند. ریسک در معاملات عادی است و هر معامله گری برای کسب سود باید ریسک کند. اما با کمک شیوه های مدیریت ریسک می توانید از ضرر جلوگیری کنید و یا آن را به حداقل برسانید.
در ادامه 5 روش مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال را به شما توضیح می دهیم که می توانید در معاملات خود اعمال کنید:

داشتن برنامه معاملاتی

برنامه معاملاتی مناسب برنامه ای است که زمان باز کردن معاملات، بسته شدن معاملات، میزان ریسکی که باید در هر معامله بپذیرید، نسبت ریسک به سود شما و موارد دیگر را پوشش دهد.
اشتباهی که اکثر معامله گران مبتدی انجام می دهند تصمیمات احساسی است. نتیجه تصمیمات احساسی اگر مثبت هم باشد چیزی جز شانس نیست. شما نیاز به یک برنامه ریزی مناسب برای مدیریت ریسک و به دست آوردن نتایج ثابت دارید، برنامه ای که تجارت را برای شما ساده کند و به شما کمک کند پول خود را مدیریت کنید.
مزایای داشتن یک استراتژی معاملاتی بسیار زیاد است، از کاهش استرس در طول روز معاملاتی گرفته تا از دست دادن معاملات کمتر و آگاهی بیشتر از عادات معاملاتی، که به شما کمک می کند توسعه بسیار هدفمندی داشته باشید و معاملات را جدی بگیرید.
زمانی که یک استراتژی دارید در مرحله بعد باید همیشه به آن پایبند بمانید حتی اگر در یک معامله بازنده بودید. شکست در معاملات چیزی کاملا طبیعی است و همه آن را تجربه می کنند اما چیزی که در معامله گران حرفه ای و مبتدی متفاوت است، پایبندی به برنامه بعد از تجربه ی شکست است.
اغلب افرادی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال می شوند بعد از اینکه معامله آن طور که می خواهند پیش نمی رود، آن را رها می کنند و با این کار معاملات خارج از مسیر بیشتری انجام می دهند و در نهایت ضررهای بیشتری متحمل می شوند.

پولی را سرمایه گذاری کنید که می توانید آن را از دست بدهید!

بازار کریپتو بی ثبات است و شما باید فقط پولی را در آن سرمایه گذاری کنید که اگر از دست رفت دچار فشار و استرس عاطفی نشوید. این قانونی است که اکثر معامله گران آن را نادیده می گیرند و فکر می کنند هیچ اتفاقی برای سرمایه آن ها نمی افتد و همه چیز را به خوبی تحت کنترل دارند.
در نظر داشته باشید که ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید پس بهتر است تنها مقدار کمی از درآمد قابل تصرف خود را معامله کنید. از دست دادن پول دردناک است و زمانی که پول برای هدف دیگری در نظر گرفته شده باشد دردناک تر است. پس این قانون طلایی را هرگز فراموش نکنید: پولی را سرمایه گذاری کنید که می توانید آن را از دست بدهید!
 

مدیریت پول (سرمایه)

هرگز بیش از 1 تا 2 درصد تا نهایتا 5 درصد از سرمایه برای هر معامله ریسک نکنید. مدیریت پول یک استراتژی برای محدود کردن سرمایه قرار داده شده در هر معامله به 5 درصد یا کمتر، از کل سرمایه است.
ارزش دلاری آن 5% ممکن است افزایش یا کاهش بیابد، اما محدودیت 5% تضمین می کند که کل حساب خود را بیش از حد در یک موقعیت قرار نداده اید.
به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن و نوسانات ارزهای دیجیتال، ممکن است هنگام سرمایه گذاری کل سرمایه سرمایه گذاری خود را در چند دقیقه از دست بدهید. به این ترتیب، سرمایه گذاران باید محدودیت سخت گیرانه تری را رعایت کنند. قاعده کلی در مورد تجارت دارایی های بی ثبات این است که فقط 1 تا 2 درصد از سرمایه خود را در یک معامله خاص به خطر بیندازید.
برای مثال شما در نظر بگیرید در کیف پول سایت صرافی ارز دیجیتال خود 10،000 دلار موجودی دارید. در این صورت شما برای هر معامله تنها می توانید 100 تا 500 دلار سرمایه گذاری کنید. در این شرایط اگر اشتباه کرده باشید و معامله به دلخواه شما پیش نرود تنها 1 تا 5 درصد از کل سرمایه خود را از دست داده اید.

بیش از حد معامله نکنید

بیش از حد معامله کردن به معنی داشتن تعداد زیادی معامله انجام نشده است. هر سرمایه گذار یا هر کسی که به دنبال معامله است باید مطمئن باشد که بیش از حد معامله نمی کند و سرمایه خود را بیش از اندازه در معرض ریسک قرار نمی دهد. برای جلوگیری از معامله بیش از حد، باید به یک برنامه معاملاتی پایبند بود و در پایبندی به استراتژی از پیش برنامه ریزی شده، نظم و انضباط را رعایت کرد.
معامله گران جدید اکثر اوقات بیش از حد معامله می کنند و این به دلیل عدم کنترل احساسی مانند طمع، ترس و هیجان است.
شاید یک معامله گر از باز کردن موقعیت های معاملاتی سود زیادی ببرد اما به همان اندازه امکان ضرر هم وجود دارد. یک رویکرد محتاطانه برای محدود کردن ضررهای تمام موقعیت‌های شما این است که سقفی برای میزان سرمایه‌ای که در هر زمان در معرض خطر قرار می‌دهید، مشخص کنید.
برای مثال اگر شما 15 معامله ی انجام نشده داشته باشید و در هر معامله 2 درصد از سرمایه خود را درگیر کرده باشید، از آنجایی که بازار کریپتو بی ثبات است اگر تمام موقعیت ها بر علیه شما باشد، امکان دارد تمام 30درصد از سرمایه خود را از دست بدهید.
علاوه بر ریسک به ازای هر معامله یعنی درصدی از سرمایه که در هر معامله قرار داده اید شما باید میزان کل سرمایه در خطر خود را نیز مدیریت کنید. به عنوان یک قاعده کلی، کل سرمایه در معرض خطر شما باید کمتر از 10٪ از تمام سرمایه شما باشد. یعنی اگر در هر معامله 1درصد از سرمایه خود را درگیر کرده اید، حداکثر تعداد کل معاملات باز شما باید 10 عدد باشد.

از دستورات توقف ضرر (Stop Loss) استفاده کنید

مفهوم اساسی مدیریت ریسک، کاهش ریسک زیان های بزرگ است و یکی از روش های رایج برای به حداقل رساندن زیان، استفاده از دستورات توقف ضرر است.
توقف ضرر دستوری است که به سرمایه گذار اجازه می دهد تا ضرر احتمالی یک سرمایه گذاری را با تعیین حد قیمتی که دارایی روی آن حرکت می کند، محدود کند.

فرض کنید شما 10 اتریوم را به قیمت هر کدام 350 دلار خریداری کرده اید. برای به حداقل رساندن ضرر احتمالی، می‌توانید یک سفارش توقف ضرر با 20 درصد کمتر از قیمت خرید یا 280 دلار انجام دهید. اگر قیمت اتریوم به زیر 280 دلار کاهش یابد، سفارش توقف ضرر شما فعال می شود. سپس صرافی قراردادها را با قیمت فعلی بازار می فروشد، که ممکن است دقیقاً با قیمت آغازگر 280 دلار یکی باشد و یا به میزان قابل توجهی کمتر باشد، بسته به شرایط حاکم بر بازار این معامله انجام می شود.
 
برای مطالعه بیشتر درباره استراتژی توقف ضرر به آموزش انواع سفارش گذاری در بازار ارز دیجیتال مراجعه نمایید.

سرمایه‌گذاران از دستورات توقف ضرر به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت ریسک خود برای خروج از موقعیت‌های خطرناک استفاده می کنند. سفارش‌های توقف ضرر سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا تصمیمات از پیش تعیین‌شده‌ای برای فروش بگیرند، و اجازه ندهند احساساتشان بر تصمیمات سرمایه‌گذاری‌شان تأثیر بگذارد.

یکی از محصولات شرکت طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس، طراحی سایت P2P است که در آن معامله گران امکان ثبت معامله با استفاده از دستورات توقف ضرر را دارند.
معاملات در بازار ارزهای دیجیتال می تواند بسیار سود آور باشد اگر درک روشنی از نحوه عملکرد و چگونگی به حداقل رساندن ریسک‌های معاملات را داشته باشید. علاوه بر آن باید بتوانید از فرصت های پیش رو نهایت استفاده را ببرید. یکی از روش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال که از کمترین درصد ریسک برخوردار است، فروش ارز دیجیتال از طریق راه اندازی صرافی آنلاین ارز دیجیتال است. شما با استفاده از خدمات . طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال OTC و  طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال P2P مشابه بایننس می توانید به سرعت سایت صرافی ارز دیجیتال خود را راه ندازی نمایید و از طریق فروش ارز دیجیتال کسب درآمد نمایید. الان بهترین فرصت برای چند برابر کردن سرمایه تان است.
برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های  پایین سایت تماس بگیرید.







 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
حسینی
1402/2/4 13:56

مقاله مفیدی بود. تشکر




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002