بهترین پلتفرم های متاورس در سال ۲۰۲۲

بهترین پلتفرم های متاورس در سال ۲۰۲۲

دوشنبه 6 تیر 1401
| 4660
:امتیاز دهید

معرفی بهترین های های متاورس در سال ۲۰۲۲

متاورس آخرین نمونه از شگفتی های نوآوری در بخش فناوری است. این یک دنیای مجازی است که همه چیزهای دیجیتالی را در یک جهان مشترک در بر می گیرد. دنیای مجازی که در آن کاربران به راحتی می‌توانند بسیاری از فعالیت‌های دنیای واقعی را به شکل واقعی اما بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام بدهند. حتماً ردپایی از آن را در چندین رمان و فیلم علمی تخیلی مشاهده کرده اید. به عنوان مثال، Ready Player One و Tron به ما دیدی کلی از جهان های مجازی را نشان دادند، جایی که افراد از دنیای واقعی می توانند در تجربیات مجازی مختلف شرکت کنند. اگرچه اکنون در ادامه معرفی فهرست پلتفرم ها تاکید زیادی بر موارد استفاده از بازی می شود، متاورس در آینده گسترش خواهد یافت و وسعت بیشتری می یابد. از سوی دیگر، این پلتفرم های موجود می‌توانند نشان دهند که متاورس چگونه آینده خدمات و راه‌حل‌های دیجیتال را متحول کند. مطالب زیر به شما کمک می کند تا درباره برخی از محبوب ترین پلتفرم های این حوزه در سال 2022 اطلاعاتی کسب کنید. قبل از ادامه این مقاله از بلاگ آرتاراکس، پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک سرمایه گذاری سودمند در بازار رمز ارزها، طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس را تجربه کنید.
طراحی سایت صرافی

پلتفرم های متاورس چیست؟

تعاریف زیادی از دیدگاه های مختلفی بیان شده است. رایج ترین توضیح برای متاورس این است که یک جهان باز و مشترک است که به افراد اجازه می دهد به عنوان آواتارهای دیجیتالی شرکت کنند. با این حال، قبل از جستجوی این پلتفرم ها، باید به دنبال پاسخ یک سوال مهم دیگر باشید. پلتفرم های متاورس چیست؟ آنها اساساً پلتفرم‌های مجازی هستند که با استفاده از واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و بسیاری از فناوری‌های دیگر به توسعه‌دهندگان در ایجاد تجربیات مجازی جدید کمک می‌کنند. شما می توانید پلتفرم های متاورس را به عنوان پل هایی بین دنیای فیزیکی و مجازی در نظر بگیرید.

محبوب ترین پلتفرم های متاورس 

جستجو برای پلتفرم‌های متاورس در سال 2022 به دلیل توجهی می باشد که روز به روز در حال افزایش است. شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس‌بوک، مایکروسافت و ان‌ویدیا در حال کار بر روی راه‌حل‌های متاورس خودشان هستند. در ادامه به معرفی این پلتفرم های محبوب می پردازیم:

1-دیسنترالند Decentraland

یکی از پیشگامان فناوری متاورس، Decentraland، شایسته توجه در میان پلتفرم های برتر متاورس که با پتانسیل استثنایی است. زمانی که حرفی از اعطای مالکیت کامل دارایی‌های مجازی به کاربران مطرح می شود، قطعا نام پلتفرم دیسنترالند به ذهن می‌رسد. این یک پلتفرم محبوب برای ایجاد، تجارت، کسب درآمد و کاوش در دنیای مجازی است.  جالب اینجاست که کاربران می‌توانند بر تجربیاتی که در پلتفرم ایجاد کرده‌اند مالکیت کامل داشته باشند. وب سایت Decentraland دارای قابلیت های مختلفی برای سازندگان است. شما می توانید از ابزارهای پیچیده و محبوب برای تقویت تجربیات مجازی در متاورس استفاده کنید.
پلتفرم متاورسی
دیسنترالند به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های متاورس، فرصت های منحصر به فردی را برای یادگیری و همچنین لذت بردن از تجربیات مجازی ارائه می دهد. کاربران می توانند قطعات مجازی زمین را در کنار دارایی هایی مانند نام ها و آواتارها با Decentraland Marketplace خریداری و نیز به فروش برسانند. Decentraland همچنین میزبان رویدادهای جهانی است. برخی از رویدادهای برتر Decentraland عبارتند از: تور بوفالو متاورس، متاورس اوپن استرالیا و دراپ.

2- ایلوویوم Illuvium

ایلوویوم در اصل یک بازی ماجراجویی RPG غیرمتمرکز با امکانات کلکسیونی است. ایلوویوم که بر روی بلاک چین اتریوم در کنار شبکه Immutable X L2 توسعه یافته است، به یکی از پلتفرم های متاورس محبوب تبدیل شده است. این یکی از بهترین پلتفرم‌های متاورس است که بازیکنان شرکتی را جدا از گیمرها جذب کرده است. برخی از شرکت‌های برجسته‌ای که به Illuvium علاقه نشان داده‌اند عبارتند از Immutable X، Influx، Bitcoin.com، Blockchain Game Alliance و Lotus Capital. ایلوویوم همچنین از ویژگی های Immutable X برای حفظ امنیت دارایی ها استفاده می کند.

3- سند باکس  Sandbox

Sandbox بدون شک یکی از موارد اضافه شده اجباری در بین این لیست پلتفرم های برتر، به دلیل محبوبیت است. این یک متاورس غیرمتمرکز بازی NFT بر اساس بلاک چین اتریوم است. بازیکنان می توانند از Sandbox برای ایجاد، فروش، خرید و کسب درآمد از NFT های واقعیت مجازی استفاده کنند. به عنوان یک پلتفرم جامعه محور، به بازیکنان و سازندگان اجازه می دهد تا از دارایی های دیجیتال و سایر تجربیات بازی خود در شبکه بلاک چین کسب درآمد کنند. Sandbox یک پلتفرم متاورس محبوب است که آزادی کامل را برای نشان دادن استعداد شما در نوآوری ارائه می دهد. سند باکس از بازی‌های برتر است که ساختار و گیم پلی آن شباهت بسیار زیادی به بازی‌های معروفیاز جمله ماین‌کرافت Minecraft و فکتوریو Factorio دارد.

4. اکسی اینفینیتی  Axie Infinity

یکی دیگر از پلتفرم های محبوب متاورس در بازار در حال حاضر به Axie Infinity می باشد. در واقع، Axie Infinity نمایی بهتر از آنچه می‌توانید از آینده متاورس انتظار داشته باشید، نشان می‌دهد. این پلتفرم بازی متاورس دارای روبات های پرنده، موجودات جادویی، جهش یافته ها و جانوران پرنده است. متاورس Axie Infinity شامل بسیاری از موجودات هیجان انگیز است که به آنها Axies می گویند. بازیکنان می توانند موجودات را پرورش دهند و از آن ها برای کارهای مختلف در بازی استفاده کنند. به عنوان مثال، بازیکنان می توانند با استفاده از موجوداتی که به نام Axies نیز شناخته می شوند، جهان خود را بسازند، گسترش دهند یا از آن دفاع کنند. 

5. کریپتووکسل ها  Cryptovoxels

نام Cryptovoxels در لیست پلتفرم‌های متاورس نشان‌دهنده چگونگی تکامل متاورس است. که یک پلتفرم محبوب مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و از تجربیات VR و همچنین قابلیت استفاده در رایانه های شخصی پشتیبانی می کند. Cryptovoxels همچنین به جهت سازماندهی رویدادها به طور منظم برای کاربران، شهرت منحصر به فردی پیدا کرده است. کاربران می توانند از پلتفرم ایجاد املاک متاورس استفاده کنند و املاک مجازی خود را در معرض فروش بگذارند. کاربران می توانند قطعات زمین خالی را به فروش برسانند و یا ساختمان های پیش ساخته، خیابان ها و بندرها را ایجاد کنند.

6- بلاکتوپیا Bloktopia

پلتفرم متاورس بلاکتوپیا یک آسمان‌خراش واقعیت مجازی می باشد که نمادی از ۲۱ میلیون بیت کوین که در ۲۱ طبقه ساخته شده است. Bloktopia بر روی شبکه پالیگان ایجاد شده است. این پلتفرم دارای بلوک های املاک مجازی است که برای دارندگان بلاک توکن قابل دسترسی است. سطوح مختلف در آن به عنوان نقاط دسترسی به یک مرکز اطلاعات مرکزی، مبتنی بر رمزنگاری عمل می کنند. باید توجه داشته باشید که اصول اولیه Bloktopia بر یادگیری، کسب درآمد، بازی و خلقت ایجاد شده است. در نتیجه طیف وسیعی از فرصت ها، برای درآمدزایی و تجربیات جدید مجازی را ارائه می دهد.

7- متاهیرو Metahero

متاهیرو انقلابی در حوزه گیمینگ و NFT است که با نماد HERO در صرافی های مربوط به ارز دیجیتال شناخته می شود. Metahero که توسط Wolf Digital World ساخته شده است، به عنوان دروازه ای برای ورود به دنیای متاورس عمل می کند. این پلتفرم متاورس دارای فناوری اسکن و مدل سازی سه بعدی برای تسهیل در فضای مجازی با ابزارها و آواتارها است. تکنولوژی Metahero می تواند به ایجاد آواتارهای سه بعدی واقع گرایانه در کنار آیتم های مجازی کمک کند.

8- استار اطلس Star Atlas

پلتفرم استار اطلس یک بازی آنلاین چند نفره  می باشد که مبتنی بر بلاک چین و دارای طراحی فضایی است.  یکی از مشخصات آن دارا بودن ارز دیجیتال بومی به نام ATLAS است. محبوبیت Star Atlas به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های متاورس در چند وقت اخیر مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان یک متاورس چند نفره طراحی شده است و می تواند آینده فناوری را به روی همه باز کند. این پلتفرم به خرید، فروش و ایجاد NFT کمک می کند. مهمتر از همه، این پلتفرم بر اساس بلاک چین سولانا ساخته شده و از آن برای سرعت  بهتر تراکنش ها استفاده می کند. 
متاورس استار اطلس بازی

9- روبلوکس Roblox

لیست پلتفرم های متاورس که اکنون باید امتحان کنید بدون Roblox ناقص است. این یک پلتفرم بازی آنلاین است که به بازیکنان اجازه می دهد بازی های خود را بسازند. روبلوکس با تجربیات مجازی متنوع برای همه کاربران، به ویژه تجربیات VR است. اخیرا، Roblox وارد همکاری با NFL برای راه اندازی یک بازی متاورس قبل از Super Bowl در سال 2022 شده است. البته با میلیون ها کاربر در سراسر جهان، Roblox شانس بیشتری برای پیشرفت در متاورس دارد. جدای از تجربیات مختلف واقعیت مجازی، گردآوری تمام تجربیات زیر یک سقف واحد، متمایزترین نقطه برجسته Roblox است.
یک مقاله مفید دیگر بخوانید: روش های ساخت NFT رایگان 

10- فضای سومنیوم Somnium Space

آخرین مورد در میان برترین پلتفرم‌های متاورس که باید در سال 2022 امتحان کنید، Somnium Space است. این پلتفرم بر روی چندین دستگاه کار می کند و کاربران می توانند از طریق رایانه شخصی، وب، VR و همچنین رابط های تلفن همراه به متاورس Somnium Space دسترسی داشته باشند. پایه اولیه سومنیوم اسپیس شامل پروتکل های بلاک چین اتریوم و سولانا و همچنین بازار دارایی اختصاصی آن است.

سخن پایانی

در این مقاله از بلاگ آرتاراکس سعی شد بهترین پلتفرم های متاورس در سال ۲۰۲۲ را به شما عزیزان معرفی کنیم. همین طور مطالب بالا طیف متنوعی از پتانسیل‌ها در این حوزه را نشان داد. البته این بررسی اجمالی نشان می دهد که متاورس برای چیزی فراتر از یک بازی ایجاد شده است. املاک و مستغلات مجازی و کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتال تنها آغاز راه است، در نتیجه می‌توانید انتظار پیشرفت ‌های چشمگیر را در آینده متاورس داشته باشید.

طراحی سایت صرافی

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری پرسود در ارزهای دیجیتال هستید، هم اکنون با کارشناسان آرتاراکس تماس گرفته و سفارش طراحی سایت صرافی خود را تکمیل کنید. تلفن های مشاوره رایگان:

09127307074

 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
کریمیان
1401/12/16 18:39

سلام. من بخوام سایت صرافی ارز دیجیتال برای طراحی کنین چقدر میشه قیمتش ؟




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002