رپد بیت کوین چیست؟ آشنایی کامل با WBTC

رپد بیت کوین چیست؟ آشنایی کامل با WBTC

سه شنبه 7 اردیبهشت 1400
| 4821
:امتیاز دهید

رپد بیت کوین چیست؟

رپد بیت کوین یا Wrapped Bitcoin یک فناوری جدید و نوآورانه است که شبکه های بلاک چین بیت کوین و اتریوم را به یکدیگر متصل می کند. یکی از مهم ترین موارد استفاده از WBTC در امور مالی غیر متمرکز دیفای می باشد. در ادامه این مقاله آرتاراکس به معرفی کامل این ارز دیجیتال و کاربردهای آن می پردازیم. با ما همراه باشید و حتما در پایان نظر خود را درباره این مقاله بیان نموده و به آن امتیاز دهید. اگر هم به خدمات طراحی سایت ارز دیجیتال احتیاج داشتید، برای استعلام قیمت طراحی صرافی ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
ساخت صرافی ارز دیجیتال

توکن بیت کوین رپد چطور کار می کند؟

فرض کنید که به خوبی با ارز دیجیتال بیت کوین آشنا هستید و قصد استفاده از برنامه های Defi و DApp را دارید، اما با یک مشکل رو به رو هستید، هیچ پل ارتباطی بین بیت کوین و اتریوم وجود ندارد. بیت کوین Wrapped راه حل رفع این مشکل می باشد. برای حل مشکلات مربوط به Defi می توانیم از این توکن استفاده کنیم.

از کارمزد خرید و فروش ارز دیجیتال کسب درآمد کنید! با سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال 

رپد بیت کوین پل ارتباطی با اتریوم

بین دو شبکه بلاک چین بیت کوین و اتریوم راه های ارتباط زیادی وجود ندارد. رپ بیت کوین یک توکن ERC-20 می باشد که با ارز دیجیتال بیت کوین نسبت 1 به 1 دارد. در یک مقطع زمانی برخی تصمیم داشتند این استیبل کوین (Stablecoin) را معادل 1 بیت کوین معرفی کنند. اما این کار نتیجه ای نداشت. هنگامی که بیت کوین را به توکن Wrapped Bitcoin تبدیل می کنیم، این ارز دیجیتال به روی بیتگو تراست (BitGo Trust) ذخیره می گردد. میزان گردش این توکن به صورت عمومی منتشر می شود.

WBTC چیست

تاریخچه رپد بیت کوین

در ابتدای سال 2019 کایبر نتورک (Kyber Network)، بیتگو (Bitgo) و رن(Ren) با همکاری یکدیگر، روشی را برای ارتباط بین دو شبکه بیت کوین و اتریوم ایجاد کردند. البته تعدادی از موسسات نقش مهم و کلیدی را در WBTC دارند.

  • موسسه (Custodin) مسئولیت کنترل و انتقال بیت کوین WBTC می باشد. این موسسه نقش مهم و به سزایی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد.
  • موسسه MarChant نقش توزیع کننده ارز دیجیتال WBTC از طریق توکن سوزی به عهده دارد.
  • کاربران مهم ترین و اساسی ترین نقش را در این سیستم دارند. کاربران می توانند برای انجام معاملات و انتقالات از توکن WBTC استفاده کنند.

بیت کوین به صورت کامل از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. دو ارز (Bitcoin) و رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin) را به راحتی می توان به یکدیگر تبدیل نمود و این ویژگی این ارز را به گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری تبدیل می کند. Wrapped Bitcoin را با علامت اختصاری (WBTC) نشان می دهند و قیمت آن حدودا معادل یک واحد بیت کوین می باشد.

یک آموزش فوق العاده کاربردی مهمان آرتاراکس باشید: آموزش کیف پول تراست ولت به صورت ویدئویی

عملکرد توکن WBTC

همان گونه که توضیح دادیم هدف ایجاد از این ارز دیجیتال، برای کمک به ارتباط بین دو شبکه اتریوم و بیت کوین بود. کاربری که ارز دیجیتال BTC را دارد نمی تواند به صورت مستقیم به برنامه های دیفای دسترسی داشته باشد. با دسترسی به برنامه های Defi می توانید از امکانات این سیستم مانند وام دهی، مبادله و... استفاده کنید. بعد از ایجاد رپد بیت کوین ، موسساتی مانند کامپوند (Compound)، میکر دائو (MakerDAo)، دارما (Dharma); برای کاربرانی که وام دریافت می کنند، اجازه استفاده از این ارز دیجیتال را صادر کردند. با استفاده از این ارز، می توان یک قرارداد هوشمند ایجاد کرد. معمولا هزینه این فعالیت ها و پرداخت وام ها با استفاده از ارز (DAI) انجام می شود.

چرا به جای رپد بیت کوین، از تریوم استفاده نمی کنیم؟

استفاده از اتریوم به عنوان وثیقه در سیستم (Defi) محدودیتی ندارد و شما می توانید به راحتی از این ارز استفاده کنید. اما با بررسی حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال با دلار، متوجه می شویم حجم معاملات بیت کوین بسیار بالاتر از Ethereum است. همچنین هرچه وثیقه هایی که می توانیم در بستر سیستم (Defi) استفاده کنیم بیشتر شود، کار را برای ما آسان تر خواهد کرد. خصوصاً با توجه به اینکه دنیای ارزهای دیجیتال و استفاده از آن رو به روز گسترده تر می شود، در آینده ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که ارزش کل ارزهای دیجیتال ذخیره شده این سیستم بسیار بالا خواهد رفت.

رپد بیت کوین

روش تبدیل بیت کوین به رپد بیت کوین

برای این کار ابتدا کاربر باید بیت کوین های خود را به حساب Merchant منتقل کند. بعد از دریافت بیت کوین، مرچنت به سیستم های Custodian و بیتگو اعلام می کند که بیت کوین دریافتی را به رپد بیت کوین تبدیل کنند. بعد از تائید، (Custodian) بیتکوین های دریافتی را به WBTC تبدیل می کند. سپس می توان با استفاده از این توکن به راحتی به شبکه بلاک چین اتریوم دسترسی پیدا کرد.

مزایای استفاده از WBTC

منحصر به فرد ترین ویژگی رپد کوین این است که امکان استفاده و اجرای برنامه های مالی غیر متمرکز حوزه دیفای را با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین برای ما فراهم می کند. بلاک چین اتریوم مهم ترین بستر برنامه های (DApps) و (Defi) می باشد. برای استفاده از بیت کوین و ارتباط با این شبکه، باید BTC خود را تبدیل کنید. انجام این کار هزینه کارمزد را برای شما در بر خواهد داشت. همچنین این کار زمان بر می باشد. با استفاده از WBTC می توانید به راحتی از بلاک چین اتریوم و کاربردهای آن استفاده کنید. البته باید این نکته را در نظر داشت که امنیت و اعتماد در Wrapped Bitcoin کمتر از بیت کوین است. زیرا این ارز نیازمند کمک از موسسات و کاربران می باشد. در Bitcoin از کدهای خاص خود که هیچ فردی قابلیت تغییر یا دسترسی به آنها را ندارد استفاده می شود.

علاقمند به فعالیت در حوزه رمزارزها هستید؟ با طراحی سایت بیت کوین کسب درآمد سرشار را تجربه کنید!

معایب استفاده از رپد بیتکوین

از ایرادتی که نسبت به این رپد بیتکوین مطرح می شود این است که امنیت لازم و کافی را ندارد. پشتوانه مالی این ارز در BitGo می باشد. این موسسه از (Custodian WBTC) سرپرستی می کند. BitGo در مرز ورشکستی قرار دارد و این خود تهدید یک حساب می شود. هم چنین از آنجایی که کنترل و مدیریت این ارز به عهده سازمان های خاص می باشد، کمی نگران کننده به نظر می رسد. البته از نظر برخی کاربران، انتخابی امن و مطمئن است، زیرا این ارز دیجیتال به بیت کوین وابسته است و به راحتی می توان آن را به BTC تبدیل کرد.

قیمت رپد بیت کوین WBTC

در حال حاضر WBTC جزو 20 رمز ارز دیجیتالی برتر از نظر قیمت و ارزش می باشد. از ابتدای سال 2021 این ارز روندی صعودی جدیدی را در پیش گرفت. قیمت حدودی WBTC، تقریبا برابر یک واحد بیت کوین می باشد.

در همین رابطه این مقاله جذاب را از دست ندهید: ارز فگ چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

از کجا رپد بیت کوین بخریم؟

خرید و فروش و انجام معاملات ارزها، در صرافی ارز دیجیتال انجام می گیرد. صرافی هایی که از WBTC پشتیبانی می کنند عبارتند از:

  • یونی سوآپ (Uniswap)،
  • کرو فایننس (Curve Finance)،
  • بایننس (Binance)،
  • اوکس (OkEx)
  • و بسیاری دیگر از صرافی های معتبر دنیا.

کیف پول مناسب WBTC

تمام کیف پول هایی که از بیت کوین پشتیبانی می کنند، قابلیت ذخیره سازی این ارز دیجیتال را دارند. اما مطمئن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره سازی این ارز، کیف پول سخت افزاری دیجیتالی لجر (Ledger Nano S) می باشد.


طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

اگر شما هم علاقمند به فعالیت در مارکت کریپتوکارنسی هستید، تیم تخصصی آرتاراکس برای راه اندازی کسب و کار در کنار شماست. ما به پشتوانه سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت انواع وبسایت های حرفه ای، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستیم. خدمات ما شامل طراحی سایت ارز دیجیتال ، ساخت اپلیکیشن ارز دیجیتال، طراحی سایت p2p و ارائه طیف وسیعی از خدمات نرم افزاری است. برای اطلاع از خدمات ما و دریافت استعلام قیمت طراحی سایت صرافی، با کارشناسان ما تماس بگیرید:
طراحی صرافی کرج

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002