علت بی ثباتی ارزهای دیجیتال چیست؟

علت بی ثباتی ارزهای دیجیتال چیست؟

پنجشنبه 2 بهمن 1399
| 2212
:امتیاز دهید

بی ثباتی ارزهای دیجیتال موضوعی است که خیلی حائز اهمیت است. همه ما می دانیم که بازار ارزهای دیجیتال چقدر بی ثبات است و در طول زمان نوسانات زیادی دارد. سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال در یک روز ثروتمند و در روز دیگر ورشکسته می شوند.

در این مقاله به برسی موضوعاتی می پردازیم که می تواند تاثیر مستقیم روی ارزش ارزهای دیجیتال بگذارد.



 

عرضه و تقاضا

همیشه تقاضا یکی از موارد مهم تعیین ارزش ارز دیجیتال است. افکار عمومی، که تحت تأثیر عوامل خاصی قرار دارد باعث می شود تقاضا به شدت متغیر باشد. ارزهای دیجیتال معمولا با تعداد واحد مشخصی از واحد ها محدود می شوند، محدودیت در هر چیزی باعث ارزشمندی می شود و اگر محدودیت، مقدار ارزدیجیتال در بازار را کم کند شاهد نوسانات زیادی می شویم.

این نوسانات محدود به یک بازده زمانی نیست، در بعضی روزهای خاص بیت کوین ممکن است تا بیش از 4000 دلار تغییر کند.



 

رسانه ها

رسانه ها قیمت ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار می دهد. اخبار مثبت می توانند قیمت ارزهای دیجیتال را افزایش دهند در حالی که اخبار منفی می توانند تأثیر معکوس داشته باشند. به عنوان مثال در سپتامبر 2017، چین تحریمی بر معاملات ارزهای دیجیتال انجام داد که در نتیجه آن در یک بازده زمانی کوتاه بیت کوین از 5000 دلار به 3000 دلار کاهش یافت.

نمونه دیگر را می توان تأثر مبادلات کره جنوبی با چین گفت که منجر به سقوط آلت کوین و بیت کوین شد. در آن زمان، قیمت نئو وقتی خبرهای مثبتی از چین آمد، افزاش یافت.

همیشه مطمئن شوید که آخرین اطلاعات و اخبار را در رسانه ها دنبال می کنید، البته با این دید که این اخبار چه تأثیری بر قیمت ارزهای دیجیتال می گذارد.



 

پیشرفت در فناوری

از آنجایی که تقاضا برای ارزهای دیجیتال همچنان در حال رشد است، پیشرفت در فناوری بسیار مهم است چرا که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال همواره به دنبال ناشناس بودن، امنیت و معاملات ارزان و سریع هستند. این ها جزو تنها دلایلی هستند که ارزهای دیجیتال در حال جذب کاربر هستند.

با پیشرفت تکنولوژی، زندگی هم برای مصرف کنندگان و هم برای مشاغل آسان تر می شود. البته تصور این که در آینده شاهد چه فناوری هایی خواهیم بود غیر ممکن است، این فقط دلیل دیگری است که ارزهای دیجیتال را بی ثبات می کند.



 

تنظیم مقررات جدید

یکی دیگر از عواملی که می تواند تا حد زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، مقررات است. همزمان با تلاش دولت ها و بانک ها برای تسلط بر بازار ارزهای دیجیتال شده، نیاز به وضع قوانین همچنان در حال افزایش است. این بدان معنی است که هرچه مقررات سختگیرانه تر باشند، احتمال افت قیمت ارزهای دیجیتال بیشتر است.

قوانین_بر_ضد_بیت_کوین

 

اقتصاد

ما کمی در مورد اقتصاد و عرضه و تقاضا صحبت کرده ایم، اما عوامل بیشتری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. وقتی بی ثباتی در دنیای مالی ارز فیات رخ می دهد، مردم شروع به بررسی ارزهای جایگزین می کنند. با این وجود ارزهای دیجیتال یک گزینه جدید و آسیب پذیر است.


 

سیاست

بازار ارزهای دیجیتال شده می تواند به طور جدی در شرایط سیاسی خاصی بی ثبات شود. به عنوان مثال، هنگامی که کره جنوبی تصمیم گرفت مبادلات ارزی خود را تعطیل کند، سقوط در بازار حاصل شد. مقررات سیاسی می تواند تأثیر نامطلوبی بر بازار ارزهای دیجیتال بگذارد، که می تواند منجر به سرازیر شدن بودجه جهانی شود.

مثال دیگر این بود که چین استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد. استخراج در چین سهم عظیمی از کل استخرها را به خود اختصاص داده است. این بدان معناست که مقدار زیادی سرمایه در یک منطقه متمرکز وجود دارد که بر تعادل بازار تأثیر دارد. وقتی این اتفاق می افتد، کاربران شاهد تاخیرهای طولانی مدت خواهند بود.


تاثیر_سیاست_بر_قیمت_ارزهای_دیجیتال

 

نتیجه گیری

همانطور که خواندید، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در بازار ارزهای دیجیتال نوسان ایجاد کند. کاربران ارزهای دیجیتالی خاص خود را دارند اما قدرت در اختیار کسانی است که تعداد قابل توجهی سهام را در اختیار دارند. برای درک بهتر بازار، بسیاری از عوامل باید مورد توجه قرار گیرند، به ویژه تأثیر تنظیم مقررات جدید بر آن ها.

از آنجایی که ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات هستند، پیش بینی تمام نوساناتی که در بازار رخ می دهد تقریبا غیر ممکن است. ولی نباید فقط به جنبه منفی این قضیه نگاه کرد وقتی احتمال ریزش بسیار بالا وجود دارد در کنار آن احتمال رشد ناگهانی نیز وجود دارد. اگر قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید پیشنهاد می شود با مطالعه کامل پیرامون آن و ارزیابی تمام عوامل تأثیر گذار بر قیمت ارزهای دیجیتال وارد این عرصه شوید.




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002