راه های ساخت اعتماد بازدید کننده وب سایت

راه های ساخت اعتماد بازدید کننده وب سایت

دوشنبه 11 اسفند 1399
| 2991
:امتیاز دهید


در هر زمینه ای برخورد اول خیلی مهم است، اگر طراحی وب سایت شما به گونه ای باشد که بازدید کننده وب سایت حس خوبی به وب سایت شما نداشته باشد و شما نتوانید اعتماد آن ها را جلب کنید بازگشت بازدید کننده عملا غیر ممکن است. طراحی سایت شما باید یه گونه ای باشد که در بدو ورود پیشنهادی وسوسه انگیز از طرف شما به بازدید کننده داده شود تا ترغیب شود که بیش از چند ثانیه به شما و وب سایتتان وقت دهد. مثلا اگر از دید بازدید کننده به طراحی سایت ارز دیجیتال بپردازید، باید بر روی جلب اعتماد، تبدیل بازدید کننده به مشتری و ایجاد رابطه پایدار متمرکز شوید.

طراح بهترین صرافی ارز دیجیتال

خودت را جای آن ها بگذار

هنگام تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری فعال، سایت شما باید دیدگاه مخاطب را در نظر بگیرد و بر نیازهای او تمرکز کند. آنها از کجا می دانند که می توانند به شما اعتماد کنند؟ برای جلب اعتماد مسیر طولانی ای پیش رو دارید، به طوری که یک بازدید کننده برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی یا حتی جزئیات بانکی به اندازه کافی راحت باشد؟
به عنوان مثال بازدید کنندگان از سایتی مانند دیجیکالا به سرعت خرید خود را انجام می دهند ولی وقتی شما یک سایت صرافی ارز دیجیتال دارید که به تازگی شروع به کار کرده اید، نیاز دارید تا اول اعتماد مشتری را جلب کنید تا سایت شما را برای در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی و پول خود انتخاب کند.
شما باید بدبینی اولیه بازدیدکننده را پیشبینی کنید، خودتان را جای یک نفر بگذارید که وارد سایت نه چندان معروف شما می شود نیاز دارید چه چیزی را ببینید، چه چیزی می تواند اعتماد شما را جلب کند؟ آیا اگر شما جای آن ها بودید به سایت اعتماد می کردید؟
نوشتن و طراحی سایت شما مانند یک دفتر فروش است. وقتی شما وارد یک دفتر فروش شوید و فروشنده از جدی بودن هدف شما آگاه شود، سعی می کند با شما به ارتباط دوستانه بپردازد خود را دوست شما و کسی که به فکر شما است جلوه دهد و در آخر محصول خود را به شما بفروشد. طراحی و محتوای وب سایت شما نیز باید به این گونه باشد، اول باید بتواند رابطه ای با بازدید کننده برقرار کند و بعد از آن به فکر فروش چیزی به مشتری باشید.
درک احساسات مشتری، پیش بینی عوامل نا مناسب، برقراری ارتباط آرام و پیوسته، همگی برای طراحی سایتی است که مشتری بتواند به آن اعتماد کند.

 

بالا رفتن از هرم اعتماد

دقیقاً مانند سلسله مراتب معروف نیازهای مازلو، گروه نیلزن نورمن هرم اعتماد به نفس را ارائه داده است و این یک مفهوم بسیار ارزشمند در طراحی سایت است.
به طور کلی، نیازهای اساسی اعتماد بازدیدکننده باید برآورده شود تا بتواند به تعاملات قابل ملاحظه تری ادامه دهد.
مانند یک رابطه شخصی، با ایجاد راحتی و اعتماد، پیشرفت تدریجی است. بدبینی اولیه برطرف می شود، بازدید کننده سایت احساس آرامش بیشتری می کند و می توان بدون ترساندن آنها خواسته های بیشتری را مطرح کرد. درخواست اطلاعات قبل از جلب اعتماد می تواند خیلی ترسناک و نقض اعتماد قلمداد شود.
به عوان مثال، سایتی بالافاصله بعد از ورود بازدید کننده درخواست اطلاعات شخصی می کند، این یک نوع فشار سخت به بازدید کننده است که در 99% موارد از طرف کاربران رد می شود. اگر بازدید کننده برای دسترسی به اطلاعات سایت مجور به وارد کردن اطلاعات خود شود حتما سایت شما را ترک می کند. درخواست هرگونه اطلاعات در برخورد اول کاری اشتباه است و به هیچ وجه توصیه نمی شود.


 

چگونه طراحی سایت اعتماد می سازد


ساخت_اعتماد_با_طراحی_سایت


با خواندن مطالب بالا شما آماده ساخت اعتماد بازدید کننده هستید. روش هایی در طراحی سایت وجود دارد که به ایجاد اعتماد در وب سایت شما کمک می کند.

کیفیت طراحی

سایت شما باید قانونی و حرفه ای به نظر برسد. برای صفحه فرود (landing page) نیاز به دقت و کیفیت است و باید رنگ و تصاویر مشخص باشد. در واقع ثابت شده است، سایت هایی که طراحی قوی تری دارن مشتریان بیشتری جذب می کنند.
سایتی که به خوبی سازمان یافته باشد و گردش در آن آسان باشد، اعتماد و اطمینان را در کاربر ایجاد می کند، در حالی که سایتی که گردش آن دشوار است ممکن است منجر به ناامیدی شود. پالت موجود در یک سایت می تواند بر ارزش درک از یک برند تأثیر بگذارد، و باعث ایجاد احساس شرکتی یا تجملی شود و رنگ ها باید با نوع خدمات مطابقت داشته باشند.

افشای مقدماتی

هیچ بازدید کننده ای دوست ندارد سایتی شرایط محصول یا قیمت را از آن ها پنهان کند. رویکرد نمایش دادن همه اطلاعات چه خوب و چه بد در رابطه با شما و محصولاتتان و یا تجربه مشتری های شما باعث می شود احساس خوبی به بازدید کننده منتقل شود.
اطلاعات تماس، هزینه ها که به صورت برجسته نمایش داده شود می تواند به احساس شفافیت اضافه کند. اگر خدمات شما به شدت به اطلاعات دقیق مشتری وابسته است، ارزش آن را دارد که ویژگی خاصی را فدا کرده و در ابتدا طیف وسیعی از هزینه ها را نمایش دهید.

محتوای جامع

روی هر مرحله از فرآیند شرکت خود تمرکز کنید و سایت خود را به روز کنید. اگر خدمتی ارائه می دهید، نحوه انجام آن را نشان دهید، نه فقط محصول نهایی.
این امر به ویژه درصورتی که سایت شما نیاز به اعتماد زیادی از طرف مشتریان داشته باشد (مانند اطلاعات مالی)، درست است، زیرا کاربران می خواهند بدانند با چه کسانی تجارت می کنند. سایت و عکس های شما باید نمایانگر طیف گسترده ای از محصولات و خدمات ارائه شده باشد، به این ترتیب کاربرانی که به دنبال ویژگی ها یا خدمات اساسی هستند احساس مرتبط بودن می کنند.

حضور فعال در دنیای آنلاین

بازدیدکنندگان می خواهند ببینند چه کسی با  شما همکاری می کند. اگر سایت شما در شبکه های اجتماعی و سایت های خارجی در حال بازبینی است، نشان می دهد که شما به مشتریان توصیه می شوید و پاسخگو هستید. استفاده از عناصر نمایه های اجتماعی و درج آنها در صفحه خود نیز نشان می دهد که شما از افکار و نظرات مشتریان خود نمی ترسید.

عناصر طراحی

حقیقت سخت این است که اگر فاکتورهای ارزشمند اعتماد را در سایت خود از دست بدهید، مشتریان خود را از دست می دهید. سایت صرافی ارز دیجیتال را در نظر بگیرید، وقتی می خواهید اطلاعات کارت مشتریان را بگیرید به آن ها بگویید که این اطلاعات قرار است رمزگذاری شوند و کسی به آن ها دسترسی نخواهد داشت. در هنگام گرفتن اطلاعات از عناصری مانند قفل استفاده کنید تا مشتری از حفظ اطلاعات خود مطمئن شود.

 گواهینامه ها و نظرات مشتری    

همیشه نشان دادن تقدیرها، جوایز یا نظرات مثبت در وب سایت خود خوب است. شواهدی مبنی بر احترام به سایت شما باعث می شود کاربران هنگام ارائه اطلاعات شخصی خود امنیت بیشتری داشته باشند. شما می توانید نشان های مشتریان معروف را که از خدمات شما استفاده می کنند، قرار دهید. می توانید به جوایز یا مقالاتی که محصول شما در لیست "بهترین" ارائه می شود پیوند دهید یا می توانید به سادگی چند نظر مثبت را در یک بنر برجسته کنید.

ضمانت

اگر به درستی انجام شود، ضمانت می تواند تا حد زیادی به اعتماد مشتری کمک کند. استفاده آزمایشی رایگان یا اطمینان از رضایت، روش خوبی برای آگاهی دادن به بیننده است که شما به محصول خود ایمان دارید.

 

سایت خود را با HTTPS رمزگذاری کنید


https_رمزگذاری_جذب_اعتماد


Hyper Text Transfer Protocol Secure (HTTPS) نسخه امن HTTP است، این پروتکل برنامه ای است که داده ها از طریق آن بین مرورگر شما و وب سایتی که به آن متصل هستید ارسال می شود. این پایه ارتباط داده ها در اینترنت است! رمزگذاری اتصال وب سایت شما با HTTPS پیش شرط جدید اعتماد سازی بیننده است.
حدود 85٪ از خریداران از سایت های رمزگذاری نشده جلوگیری می کنند و برخی از مرورگرها مانند Google Chrome هنگام پر کردن فرم ها از طریق HTTP به جای HTTPS، پیام "ایمن" خاصی را نشان می دهند. 

 

قبل از درخواست اول چیزی به کاربر خود بدهید

برای دیدن سایت خود از دید مشتری خود وقت بگذارید. قبل از اینکه هر چیز مهمی را بخواهید، چیزی را پیشنهاد دهید. قبل از حرکت به جلو به دستیابی به سطوح اساسی هرم اعتماد بپردازید و مشتریان را از خروج منصرف می کند.
در حالی که عناصر طراحی وجود دارد که به قابلیت اعتماد کمک می کند و می توانید در طراحی خود برجسته کنید، روشهای خوب طراحی می توانند اعتماد را ایجاد کنند و یک رابطه پایدار با مشتریان خود را شروع کنند.





 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002