تتر (Tether) چیست؟

تتر (Tether) چیست؟

شنبه 25 بهمن 1399
| 4870
:امتیاز دهید


تتر محبوب ترین سکه با ثبات (stablecoin) است. به همین ترتیب، اهداف مختلفی در بازار ایجاد می کند و آن را به یک ارز دیجیتال شده اصلی در بسیاری از استراتژی های سرمایه گذاران تبدیل می کند.
 

تاریخچه تتر

تاریخچه Tether با پروژه Realcoin آغاز می شود. Realcoin در ژوئیه 2014 از طریق کاغذ سفید خود وارد بازار شد. این کاغذ سفید سر و صدا زیادی در میان جامعه ایجاد کرد. ناشران جدا از جنبه های فنی انقلابی، از معتبرترین نامها در بازار هستند. به طور مشخص، Tethers whitepaper لیست بنیانگذاران Brock Pierce ،Reeve Collins و Craig Sellars را لیست می کند.
در نوامبر 2014، استارت آپ مستقر در سانتا مونیکا تصمیم گرفت که زمان طلوع یک عنوان جدید یعنی Tether است. قابل ذکر است، Tether با رویکرد سه جانبه وارد بازار شد. این پلتفرم به عنوان بخشی از استراتژی ورود خود، سه پول پایدار معرفی کرده است. سکه دوم ارزش خود را به یورو متصل کرد و آخرین سکه بر روی ین ژاپن متمرکز شد، این سکه به YenTether معروف است.
 

اتصال Bitfinex

Bitfinex اولین صرافی ارز دیجیتال بود که Tether را در ژانویه 2015 وارد سیستم عامل خود کرد. این صرافی فعالیت کاربری زیادی را در رابطه با این ارز دیجیتال مشاهده کرد. در نتیجه، Bitfinex از نظر تجارت Tether به صرافی اصلی این ارز دیجیتال تبدیل شد.
 

Tether چگونه کار می کند؟

شاید ساده به نظر برسد که یک ارز دیجیتال به قیمت یک دارایی در دنیای واقعی متصل شود. اما این وظیفه به دلایل زیادی دشوار است. برای تحقق این وظیفه، شرکت Tether Limited مستقر در هنگ کنگ در ابتدا ادعا کرد که به ازای هر ASDT صادر شده، این شرکت مقدار معادل دلار ذخیره شده را در اختیار دارد.
همزمان با رسیدن مقدار USDT  به میلیاردها دلار، اعادی این شرکت مبنی بر پشتوانه مالی مورد برسی جدی قرار گرفت. در مارس 2019، این شرکت پشتوانه USDT را تغییر داد که این تغییر شامل وام دادن به شرکت های وابسته شود.
USDT از آن جهت منحصر به فرد است که بر روی پروتکل بلاک چین Omni عمل می کند. Omni یک پلتفرم همه کاره است که معروف ترین آن به خاطر قابلیت های لنگر انداختن بیت کوین است. در حال حاضر، Omni این سرویس را به چندین شرکت ارائه می دهد.
هر معامله Omni دارای یک استراتژی ضبط دوگانه است که ورودی را روی هر دو سیستم OMNI قرار می دهد و آن را در یک معامله Bitcoin با هش تراکنش مشابه ثبت می کند.
 

چرا Tether مهم است ؟

Tether یکی از رایج ترین ارزهای دیجیتال در بازار است. انعطاف پذیری بالا این ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری فراهم مناسب می کند زیرا به عنوان جایگزین دلار در بسیاری از صرافی های محبوب عمل می کند. 
از آنجا که Tether یکی دیگر از دارایی های بلاک چین است، تبدیل از بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر به Tether به آسانی مبادله بیت کوین با Ethereum است. این تبدیل راهی بدون مانع را برای سرمایه گذاران فراهم کرد تا از نوسانات جلوگیری کنند و در بازار ارزهای دیجیتال باقی بمانند.
همانند اکثر ارزهای دیجتیال، Tether توانایی انقلابی در سیستم های معاملات بین المللی را دارد. USDT بدون نیاز به تبدیل وجوه یا پرداخت هزینه انتقال اضافی در سراسر جهان قابل ارسال است. نکته این است که ارسال Tether به آسانی بیت کوین در سطح جهانی است.
مهمتر اینکه، Tether انتقال پول نقد واقعی به پول نقد دیجیتال را تسهیل می کند. این یک وظیفه اساسی در برخی مناطق جهان است. به یاد داشته باشید در برخی از مکان ها تبدیل رمزنگاری به ارز فیات کار دشواری است. در بعضی از کشورها این عمل غیرقانونی است. برای همه این مناطق، Tether یک گزینه هوشمند است.
Tether مبادلات با افزایش نقدینگی را فراهم می کند. این ارز دیجیتال به صرافی ها اجازه می دهد تا از معامله مستقیم با ارز فیات چشم پوشی کنند. به این ترتیب، صرافی ها می توانند میزان مقررات KYC و AML را که سیستم عامل آنها باید رعایت کند، کاهش دهند.
 

سخن پایانی

پس از سال ها موفقیت در بازار، هیچ کس نمی تواند از نقش مهمی که Tether بر عهده دارد چشم پوشی کند. Tether پایدارترین ارز دیجیتال است. به خاطر آن، Tether شایسته تقدیر و تشکر است.


 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002