کسب درآمد از فروش ارز دیجیتال
کسب درآمد از فروش ارز دیجیتال

مقایسه صرافی ارزدیجیتال OTC با صرافی ارز دیجیتال P2P

مقایسه صرافی ارزدیجیتال OTC با صرافی ارز دیجیتال P2P

چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
| 721
:امتیاز دهید


اگر به دنبال سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال هستید، روش های مختلفی برای سرمایه گذاری پیش رو دارید. از جمله روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال راه اندازی وب سایت صرافی ارز دیجیتال است. برای شروع باید تصمیم بگیرید که چه نوع صرافی ارز دیجیتالی می خواهید راه اندازی نمایید. دو نوع صرافی ارز دیجیتال وجود دارد؛ صرافی ارز دیجیتال OTC و صرافی ارز دیجیتال P2P که هر کدام مزایای مختص خود دارد. در ادامه به مقایسه انواع مختلف صرافی ارز دیجیتال می پردازیم.

صرافی ارز دیجیتال OTC

در این نوع صرافی کاربران سایت صرافی مستقیما با مالک صرافی معامله می نمایند. یعنی ارز به سایت می فروشند و ارز در سایت می خرند. بنابراین لازم است مالک صرافی ارز تامین نماید و در حساب ارز دیجیتال خود شارژ نماید. مالک صرافی با یه قیمت مشخص ارز بصورت عمده تهیه می کند و با قیمتی بالاتر در سایت خود به فروش می رساند و بدین صورت سود می کند. برخی صرافی های ارز دیجیتال مانند صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس از تعداد زیادی رمز ارز (150 رمز ارز) پشتیبانی می کنند، با زیاد شدن تعداد ارزهای صرافی تامین این همه ارز برای مالک صرافی سخت می شود و نیازمند چند میلیارد تومان سرمایه است. از طرف دیگر رمز ارزها مرتبا نوسان قیمت دارند و ممکن است بازار رمز ارز دچار افت قیمت شود و رمز ارزی که مالک صرافی تامین کرده ارزش خود را از دست بدهد که در این صورت مالک صرافی ضرر خواهد کرد.
اما جای نگرانی نیست راه حلی برای این مسئله وجود دارد، راه حل این است که در صرافی های ارز دیجیتال امکان ترید رمز ارز فراهم آمده است. با وجود این ماژول مالک صرافی فقط ارز تتر تامین و در حساب رمز ارز خود شارژ می کند و صرافی برای تمامی ارزها معادل همان مقدار تتر موجودی برای همه ارزها در نظر می گیرد. زمانی که یک کاربر اقدام به خرید یک رمز ارز مثلا بیت کوین می نماید، صرافی به مقداری که کاربر بیت کوین خریداری کرده، بصورت خودکار تتر مالک صرافی را به بیت کوین تبدیل می کند و به کاربر تحویل می دهد. برعکس این قضیه هم صادق است و وقتی که یک کاربر مقداری ارز دیجیتال مثلا بیت کوین در صرافی می فروشد، صرافی بصورت خودکار مقدار بیت کوین دریافتی از کاربر را به تتر تبدیل می کند و تتر در حساب رمز ارز مالک صرافی شارژ می شود.

جذب سرمایه برای صرافی ارز دیجیتال

لازم به ذکر است صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس به جز رمز ارزها سایر ارزهای فیات (ارزهایی که قیمتشان همیشه 1 دلار است) مانند پرفکت مانی و یوتوپیا یو اس دی (UUSD) را نیز پشتیبانی می کند.
همانطور که بیان شد در صرافی های ارز دیجیتال OTC مالک صرافی باید ارزهای پایه ای مثل تتر، پرفکت مانی و یوتوپیا یو اس دی را تامین نماید که برای این کار نیاز به سرمایه در گردش دارد. بدیهی است هر چقدر مشتریان صرافی بیشتر باشند، مالک صرافی باید سرمایه در گردش بیشتری برای تامین ارز برای فروش به مشتریان صرافیش داشته باشد.
در طی 10 سالی که طراحی سایت ارز دیجیتال انجام می دهیم گاهی اوقات دیده ایم مالک صرافی برای افزایش سرمایه در گردش به مشکل خورده است. برای رفع این مسئله ماژول Staking را ساخته ایم.

ماژول Staking صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس چیست ؟

یکی از راه روش های بسیار موفق در زمینه جذب سرمایه در گردش، جذب سرمایه از خود کاربران صرافی است. ایده ای که شاید خیلی کم به آن پرداخته شده باشد. وقتی مالک صرافی نیاز به جذب سرمایه در گردش دارد، چه منبعی بهتر از کاربران صرافیش ؟ از طریق ماژول Staking مالک صرافی می تواند سرمایه مورد نیاز خود را از کاربرانش جذب نماید و در پایان دوره (مثلا 6 ماه یا یکسال بعد) سرمایه هر کاربر را به همراه درصدی سود (مثلا سود ماهانه 2 درصد) به کاربرانش باز گرداند. بدین صورت کاربران صرافی می توانند در صرافی سرمایه گذاری نمایند و از این طریق کسب سود نمایند. باید توجه داشت که مالک صرافی می تواند سرمایه مورد نیازش را در قالب هر ارزی که دوست دارد از کاربران صرافیش دریافت نماید. بعنوان مثال بصورت تتر یا بصورت پرفکت مانی و یا ترون.
 اجازه دهید با یک مثال این مسئله را شفاف تر نمایم، مالک صرافی به مقدار زیادی سرمایه نیاز دارد. مالک صرافی مشتریان زیادی برای ارز تتر در صرافیش دارد و هر روز صبح 30 هزار دلار ارز تتر در صرافیش ارز تامین می کند و تا عصر همان روز در صرافی به فروش می رسد. مشکل اینجاست که مالک صرافی مشتری تتر دارد ولی سرمایه در گردشش جوابگوی تقاضای مشتریانش نیست. فرض کنیم مالک صرافی  اینجاست که مالک صرافی 15 درصد روی فروش تتر سود می کند. مالک صرافی برای جذب سرمایه از طریق ماژول Staking یک فرصت سرمایه گذاری جدید 20 هزار دلاری بر اساس ارز تتر با مدت یکساله و سود ماهانه 3 درصد تعریف می کند و به کاربرانش این امکان را می دهد که در صرافی سرمایه گذاری نمایند. بدین صورت مدیر ماهانه 15 درصد سود می کند و 3 درصد را به کاربرانش می دهد. کاربران یکسال تتر خود را در اختیار صرافی قرار می دهند و مدیر صرافی با سرمایه کاربرانش کار می کند و 3 درصد از 15 درصد سودش را بصورت ماهانه به کاربرانش می دهد. کاربرانی که در صرافی سرمایه گذاری کرده اند پس از یکسال می توانند اصل سرمایه شان را به اضافه 36 درصد سود  (12 ماه و هر ماه 3 درصد سود) دریافت نمایند. نکته مهم این است که کل محاسبات و آزاد سازی سرمایه بصورت اتوماتیک انجام می شود و پس از اتمام یکسال بصورت خودکار سود هر کاربر محاسبه شده و اصل سرمایه به اضافه سود در کیف پول تتری صرافی کاربر شارژ می شود.
در ماژول Staking امکان انصراف نیز در نظر گرفته شده است که در صورتی که کاربری قصد انصراف از سرمایه گذاریش را داشت بتواند درخواست انصراف خود را ثبت نماید و مدیر بسته به سیاست ها قوانینی که برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است، سرمایه کاربر را با سود یا بدون سود به وی بازگرداند.

طراحی صرافی ارزدیجیتال P2P مشبه نوبیتکس و بایننس توسط آرتاراکس

صرافی ارز دیجیتال P2P

در این نوع صرافی کاربران با یکدیگر معامله می کنند، بدین صورت که کاربران درخواست خرید و فروش ارز دیجیتال خود را با قیمت مورد نظرشان ثبت می کنند و سایت صرافی بصورت خودکار سفارشات خرید و فروش را به یکدیگر جوش می دهد و معامله انجام می شود. از آنجایی که کاربران ارزهایشان را با یکدیگر معامله می کنند، در این نوع صرافی نیاز نیست که مالک صرافی ارز تامین نماید. هر زمان بین کاربران معامله ای انجام شود صرافی از طرفین معامله درصدی کامزد می گیرد و سود مالک صرافی از این کارمزدها می باشد. البته باید توجه داشت که صرافی های ارز دیجیتال P2P نیاز به تعداد زیادی کاربر دارند ، هم کاربرانی که خریدار ارز دیجیتال هستند و هم کاربرانی که فروشنده ارز دیجیتال باشند. صرافی های ارز دیجیتال P2P معمولا چندین بازار (زوج ارز) وجود دارد که کاربران می توانند در آنها به خرید و فروش بپردازند. طبیعی است که هر چه تعداد بازارهای صرافی بیشتر باشد، سایت صرافی نیاز به تعداد بیشتری کاربر دارد. بنابراین مشاهده می کنید که هر نوع از صرافی های ارز دیجیتال مزایا و خصوصیات خود را دارند و نمی توان گفت کدام یک بهتر از دیگری است.
مسئله ای که در صرافی های ارز دیجیتال P2P وجود دارد، این است که در صورتی که به تعداد کافی کاربر در صرافی وجود نداشته باشد، توازن میان سفارشات خرید رمز ارز و سفارشات فروش رمز ارز در بازارهای مختلف صرافی به هم می ریزد و شاهد کم شدن و یا توقف معاملات خواهیم بود. در این حالت اگر نگاهی به سفارشات بازارهای صرافی بیندازیم خواهیم دید که در برخی بازارهای سفارشات خریدی ثبت شده که سفارش فروش متناظری برایشان وجود ندارد و بالعکس. بنابراین معامله ای صورت نمی پذیرد.
همانطور که بیان شد داشتن تعداد بالای کاربر برای صرافی های ارز دیجیتال P2P مسئله ای حیاتی است که لازمه آن سرمایه گذاری روی تبلیغات و برندینگ سایت صرافی است. البته آرتاراکس برای این مسئله نیز راه کارهایی دارد که باعث می شود حتی اگر صرافی تعداد خیلی کمی مشتری هم داشته باشد باز هم معاملات با سرعت بالا انجام شوند و هیچ سفارش بازی باقی نماند. سرعت بالای انجام معاملات و عدم نیاز به تعداد کاربر زیاد یکی از مزایای مهم صرافی ارز دیجیتال P2P آرتاراکس است.


جمع بندی
در این مقاله به بررسی انواع صرافی ارز دیجیتال پرداختیم و مزایای و خصوصیات هر کدام را ذکر کردیم. در طی 10 سالی که طراحی صرافی ارز دیجیتال انجام می دهیم بارها و بارها مشتریانمان به مسائل و مشکلاتی برخورد کرده اند که با همفکری و همکاری مسائل را حل کرده ایم و برای هر مسئله امکاناتی فنی ساخته ایم تا مسئله حل شود. محصول صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس دارای هر دو نوع صرافی OTC و P2P است بطوری که همزمان می توانید هر دو نوع صرافی را در کنار هم بصورت متمرکز داشته باشید. محصول صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس امکانات بسیار دیگری مانند باشگاه مشتریان، گزارشات مالیاتی، روبات تلگرام و ... هم دارد. برای آشنایی بیشتر با محصول صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس روی متن زیر کلیک نمایید.
آشنایی با امکانات محصول صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس


آرتاراکس با بیش از 13 سال تجربه در اجرای ایده های مشتریان خود در حوزه های مختلفی همچون مالی، فروش، ارز دیجیتال، سفر، آموزش و ... آماده کمک به شما برای راه اندازی کسب و کار آنلاین شماست.
کافی است با مشاور ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نماید

[تماس با مشاور (کلیک کنید)]



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
مدیر : در پاسخ "زارعی"
1403/3/5 17:38

جناب زارع عزیز، لطفا با مشاور ما از طریق شماره تماس پایین صفحه تماس حاصل فرمایید.

زارعی
1403/3/5 17:35

سرعت معاملات نرم افزارتون خیلی بالاست. چطوری می تونم صرافی سفارش بدم ؟




working hours
9:00 الی 18:00
phone

0912 064 96 24
phone