قرار است برای اولین بار وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید؟

قرار است برای اولین بار وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید؟

سه شنبه 19 مرداد 1400
| 2885
:امتیاز دهید

چند روزی است که بازار ارزهای دیجیتال روندی صعودی به خود گرفته است و هر روز شاهد افزایش قیمت ارزهای دیجیتال هستیم. این موضوع سر و صدای زیادی به پا کرده است و توجه افراد زیادی را به سرمایه گذاری در این حوزه جلب کرده است. اگر شما جزو افرادی هستید که قرار است برای اولین بار وارد این بازار شوید با این مقاله آرتاراکس همراه باشید. قبل از ادامه،  اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با آرتاراکس تماس بگیرید.

طراح سایت فروش ارز دیجیتال

برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال چه مواردی را در نظر بگیریم؟

دنیا روز به روز به سوی دیجیتالی شدن پیش می رود. به همین دلیل بسیاری از فعالیت ها مانند سرمایه گذاری نیز در زمینه های دیجیتالی انجام می شود، از جمله طراحی سایت ارز دیجیتال، سایت فروش NFT، طراحی سایت صرافی و...

همچنین خرید و فروش ارز دیجیتال، ترید در بازار ارزهای دیجیتال، استخراج ارز دیجیتال و... نیز از جمله مواردی است که می توانید با استفاده از آن ها به کسب سود بپردازید. بهتر است قبل ورود به بازار ارزهای دیجیتال موارد مهمی را در نظر داشته باشید. در ادامه مهم ترین مواردی که نیاز است قبل از سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در مورد آن ها اطلاعات داشته باشید معرفی می کنیم.

 

مقدار سرمایه گذاری مناسب با توانایی مالی:

در هر زمینه ای سرمایه گذاری عملی با ریسک بالاست. بنابراین نیاز است به میزانی سرمایه گذاری انجام دهید که در صورت از دست دادن آن پول ضرر مالی زیادی به شما وارد نشود. این موضوع در ارزهای دیجیتال نیز صدق می کند. قیمت ارزهای دیجیتال هیچ گاه روند ثابت نداشته است، گاهی روند رشد صعودی داشته اند، گاهی نیز قیمت ها کاهش چشم گیر داشته اند. به طور مثال هم اکنون بازار روندی صعودی دارد، اما در ابتدای سال 1400 قیمت ارزهای دیجیتال بسیار افت پیدا کرده بود.

بنابراین به میزانی خرید ارز دیجیتال را انجام دهید که  در صورت کاهش قیمت ها، ضرر وارد شده به اندازه ای باشد که تمام زندگی شما را درگیر نکند.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

 

تحقیقات زیادی انجام دهید:

بازار ارزهای دیجیتال چند سالی است که وارد دنیا شده است و هنوز برای بسیاری از افراد جدید است و اطلاعات کافی در مورد آن ندارند. بنابراین اگر قرار است برای اولین بار وارد این عرصه شوید بهتر است با اصطلاحات و نوع فعالیت این بازار آشنا شوید. برای تحقیقات از منابع ایرانی و خارجی استفاده کنید. اگر قرار است ارز دیجیتال خاصی را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید بهتر است آن را به صورت کامل بشناسید. از افراد فعال در این زمینه کمک بگیرید و گول تبلیغات را نخورید.

تحقیقات ارز دیجیتال

 

ترس را از خود دور نمایید:

مطمئنا در هر زمینه سرمایه گذاری کاری ریسکی است. این فکر را از خود دور نمایید که نکند سرمایه ام از دست برود؟

در بازار ارزهای دیجیتال اصطلاحی به نام ترس از دست دادن یا (FOMO) داریم که به همین موضوع اشاره می کند. این ترس بسیار می تواند مخرب باشد و ضرر روحی و مالی به شما وارد نماید. اگر با استفاده از تحقیقات و شناخت کافی وارد این بازار شوید می توانید این ترس را از خود دور نمایید. در بازار ارزهای دیجیتال یکی از راه های کسب درآمد، نگه داشتن یا (HODL) است. با نگهداری ارز دیجیتال می توانید کمی ترس فومو را از خود دور نمایید و منتظر باشید سرمایه گذاری شما در مدت زمان طولانی به سود دهی برسد.

fomo

 

مواظب پروژه های خوب با تبلیغات رویایی را باشید:

تبلیغات عجیب و رویایی می تواند در هر زمینه خطرناک باشد. پروژه هایی که قصد دارند با وعده های بسیار عالی و خوب شما را به سرمایه گذاری در آن پروژه تشویق کنند و به کلاه برداری بپردازند. بنابراین قبل از سرمایه گذاری روی پروژه های ارز دیجیتال و شرکت در عرضه اولیه (ICO) توکن ها، از اعتبار آن اطمینان پیدا کنید. همچنین خرید ارز دیجیتال را از صرافی های معتبر دنیا انجام دهید.

تبلیغات ارز دیجیتال

 

قیمت ارز دیجیتال تنها ملاک انتخاب شما نباشد:

قیمت ارز دیجیتال قرار نیست همه چیز را به شما نشان دهد، اما نباید توجه به این موضوع را نیز فراموش کنید. بسیاری از ارزهای دیجیتال با عمر کوتاه توانسته اند افزایش قیمت نجومی را تجربه نمایند، اما توجه داشته باشید که یک ارز چه مدت زمان جایگاه و ارزش خود را حفظ می نماید. همچنین تعداد واحد های کل ارزهای دیجیتال را نیز در نظر بگیرید.

قیمت ارز دیجیتال

 

از کلید های خصوصی خود به خوبی مراقبت نمایید:

بعد از خرید ارز دیجیتال از صرافی، نیاز به مکانی برای نگهداری آن دارید. کیف پول دیجیتالی برای همین کار به وجود آمده است. برای نگهداری ارزهای دیجیتال می توانید از کیف پول های شخصی یا کیف پول های خود صرافی استفاده نمایید. در هر صورت تنها راه دسترسی به سرمایه خود نیاز به کلید های خصوصی حساب کاربری خود دارید. بنابراین از کلید خصوصی خود به خوبی نگهداری نمایید و از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. زیرا اگر این کلید ها را به هر دلیلی از دست دهید سرمایه شما نیز از دست خواهد رفت. همانگونه که می دانید ارز دیجیتال در بسیاری از کشور ها قانون مشخصی ندارد. همچنین سیستم عملکرد غیر متمرکز آن ها امکان پیگیری یا تغییرات را غیر ممکن کرده است. همچنین به این مورد توجه نمایید اگر کیف پول صرافی استفاده نمایید، صرافی می تواند به دلایل مختلف حساب شما را مسدود نماید، به طور مثال به دلیل وجود تحریم های بین المللی یک کشور. آن گاه شما دیگر به حساب خود دسترسی نخواهید داشت و پول شما بلوکه خواهد شد.

کلید خصوصی

 

نیاز نیست یک واحد کامل ارز دیجیتال را خریداری نمایید:

لازم نیست حتما یک واحد کامل از یک ارز دیجیتال را خریداری نمایید، بسیاری از ارزهای دیجیتال این قابلیت را دارند که قسمتی از آن ها را تهیه کنید. این مورد کمک می کند که ارزهای دیجیتال بسیار با ارزش مانند بیت کوین (BTC) را نیز با توجه به سرمایه خود خریداری نمایید.

ارز دیجیتال

 

کنترل احساسات در مقابل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال:

همانگونه که توضیح داده شد، نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. خیلی وقت ها شاهد این بوده ایم که یک ارز دیجیتال به صورت نجومی افزایش قیمت داشته باشد، یا این اتفاق به عکس بیفتد و قیمت یک ارز به دلایل مختلف کاهش زیادی داشته باشد. سعی کنید در مقابل اخبار نوسانات احساسات خود را کنترل نمایید و عجولانه تصمیمی نگیرید تا متحمل ضرر و زیان نشوید. فراموش نکنید هیچ گاه قرار نیست بازار ارزهای دیجیتال ثابت بماند.

نکات سرمایه گذاری ارز دیجیتال

 

طراحی سایت صرافی

اگر شما هم علاقمند به فعالیت در بازار کریپتوکارنسی هستید، خوب است بدانید که آرتاراکس به عنوان قدیمی ترین شرکت فعال در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال در ایران شناخته می شود. با داشتن نمونه کارهای مختلف و تیم فنی و مهندسی حرفه ای، مفتخر به کسب رضایت حداکثری مشتریان گرامی خود هستیم. برای استعلام قیمت صراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید:
 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002