چگونه یک سایت صرافی ارز دیجیتال مانند بایننس بسازیم؟

چگونه یک سایت صرافی ارز دیجیتال مانند بایننس بسازیم؟

دوشنبه 7 تیر 1400
| 3192
:امتیاز دهید


طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال هدف اصلی اکثر کارآفرینان و استارتاپ های این حوزه است. در ایجاد سایت ارز دیجیتال نیاز به تخصص خاصی وجود دارد و بعد از آن آنچه شما نیاز دارید یک برنامه جامع است. با داشتن یک برنامه درست و دقیق با یک استراتژی قوی، شما نیز می توانید با تلاش به یک صرافی ارز دیجیتال تبدیل شوید. همه ما می دانیم که Binance یک پلتفرم محبوب صرافی ارز دیجیتال است. از این لحاظ، روش های مختلفی برای طراحی سایت صرافی مانند Binance وجود دارد. از ابتدا، یا از یک اسکریپت کلون. برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.
ساخت سایت بیت کوین

Binance چیست؟

Binance اولین و محبوب ترین صرافی طراحی شده ارز دیجیتال است که معاملات ارزهای دیجیتال را تسهیل می کند و با کارآیی و سرعت بیشتری مبادلات را انجام می دهد. بعداً بسیاری از سیستم عامل های مبادله به رقابت با این صرافی پرداختند اما Binance جایگاه غیرقابل جایگزینی در زمینه رمزنگاری دارد. جای تعجب نیست که آنها سکه خودشان را آورده اند که تقریباً در همه صرافی های محبوب لیست شده است. آنها به تاجران، سرمایه گذاران و سایر کاربران کمک می کنند ارزهای دیجیتال را با فیات یا بالعکس مبادله کنند. با رسیدن به نقطه نظر تجاری، آنها انواع مختلف سفارشات، انواع تجارت را دنبال می کنند تا معامله گران را در هیاهوی تبلیغاتی نگه دارند. با این ویژگی ها جای تعجبی ندارد که شرکت های نوپا یا کارآفرینان مایلند تا به طراحی صرافی ارز دیجیتالی مانند Binance علاقه داشته باشند. من اطمینان دارم که شما هم اینطور فکر می کنید. اکنون در مورد چگونگی طراحی سایت صرافی مانند Binance از ابتدا به شما توضیحاتی می دهیم.

لوگو بایننس
 

Binance چگونه کار می کند؟

قبل از تصمیم گیری در مورد چگونگی طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال خود، باید به چگونگی ساخت معروف ترین پلتفرم ارز دیجیتال توجه کرد.
اولاً، ذکر این نکته مهم است که بلاک چین، اساساً یک پایگاه داده در سراسر جهان در دسترس عموم است.
نه تنها به هر کسی در دنیا اجازه می دهد اطلاعات را به آن اضافه کند، بلکه با انتشار آن در سراسر شبکه این اطلاعات را تغییر ناپذیر می کند. داده ها در مکان خاصی یا در سرور ذخیره نمی شوند، بلکه در تمام نقاط دیگر توزیع می شوند و باعث می شوند تا غیرقابل تغییر و امنیت بیشتری نسبت به فناوری های موجود در قبل از بلاکچین داشته باشد. علاوه بر این، این یک نرم افزار منبع باز است بنابراین شما حتی می توانید بلاکچین خود را ایجاد کنید.
به دنبال اختراع بیت کوین در کنار بلاکچین در سال 2008، ارزهای دیجیتال دیگری در سراسر جهان شروع به توسعه کردند. در حال حاضر، حدود 10000 ارز دیجیتال در سراسر شبکه وجود دارد، هر چند همه آنها فوق العاده محبوب نیستند.
بسیاری از افراد در مورد چگونگی راه اندازی مشاغل بیت کوین یا موارد مشابه آن فکر کردند (از آنجا که در برخی کشورها بیت کوین غیرقانونی است) برای مقابله با این تعداد عظیم ارز دیجیتال، صرافی های ارز دیجیتالی ظاهر می شوند.
در حالی که ده ها صرافی ارز دیجیتال در حال حاضر در بازار موجود است، آنها با تعداد ارزهایی که اجازه تجارت می دهند، کمیسیون ها، محدودیت ها و غیره متفاوت هستند.
 

چگونه سایت صرافی ارز دیجیتال خود را مانند Binance طراحی کنید؟

مراحل خاصی وجود دارد که باید هنگام طراحی سایت مبادله ارز دیجیتال مانند Binance دنبال کنید. قبل از شروع به کار، بهتر است برای ایجاد بستر نرم افزاری صرافی ارز دیجیتال از ابتدا به نرم افزار بروید. زیرا، یا برچسب یا متن های کلون بازتاب منحصر به فرد Binance نیستند. پنج حوزه با اولویت وجود دارد که باید هنگام طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال بر روی آنها تمرکز کنید. آنها شامل طراحی، توسعه، API، بلاکچین و آزمایش می شوند. بگذارید یک به یک به آن بپردازیم.

1. طراحی:


طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال


این طراحی و رابط کاربری است که مشتری را به سمت وب سایت جذب می کند. عملکرد برنامه از جنبه فنی فقط در درجه دوم است. زیرا این طراحی است که باعث می شود کاربر به وب سایت و قابلیت استفاده از آن وابسته شود. از این نظر، طراحی باید بهترین پاسخگویی به نیازهای فعلی سایت باشد. طرح های کاربردی بدون در نظر گرفتن UX (user experience) ممکن است کارساز باشد اما همیشه به نتیجه نمی رسد. بنابراین، شما باید بر روی دو جنبه اصلی طراحی تمرکز کنید - Wireframes و نمونه های اولیه. Wireframe آینده طراحی وب است که در آن طرح های خیره کننده ایجاد شده است. نمونه اولیه نوعی پروتکل تجسم است که از مشکلات مربوط به UI و UX جلوگیری می کند. به طور خلاصه، اطمینان حاصل کنید که برای افزایش تعامل کاربر، یک طراحی مسحورکننده برای وب سایت صرافی ارز دیجیتال خود ایجاد کرده اید.

2. توسعه (Development):

برای اینکه طراحی کار کند، توسعه باید کاملاً انجام شود. اگر در فرآیند توسعه متخصص هستید، باید توسعه برنامه نویسیFront-end   و Back-end را کاملاً مطابق با طراحی وب سایت خود انجام دهید. یک پیشرفت نامناسب نتایج مورد نیاز شما را به دست نمی آورد. شما باید به زبان ها و ابزارهایی مانند HTML ، CSS ، Javascript ، Nodejs ، Angular Js ، React Js و غیره مسلط باشید.
قبل از ورود به مرحله توسعه، شما باید یک برنامه محکم در مورد استراتژیک درباره آنچه شما نیاز دارید و چگونگی توسعه داشته باشید تا بتوانید در تکرارهای غیرضروری در مناطق ناخواسته توسعه صرفه جویی کنید نیازهای شغلی خود را محاسبه کنید و برای طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال خود از ابزارها و فن آوری لازم استفاده کنید.

3. رابط برنامه کاربردی (API):

این نوعی فرایند توسعه است که برای کاربر نهایی قابل مشاهده نیست. این یک فرایند توسعه Back-end  است که به وب سایت کمک می کند تا مطابق با منبع داده ای که از سرور ارائه می شود، اجرا شود. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، بدون API هیچ وب سایتی نمی تواند کارآمد کار کند و می تواند اطلاعات زنده را به وب سایت منتقل کند. این فرآیند توسعه است که خواستار عملکرد سایت است و بنابراین نام خود را گرفت. برخی از عملکردهای اساسی مدیریت API شامل موارد زیر است:
  1. احراز هویت کاربر و اختیارات وی نسبت به وب سایت.
  2. ویژگی های سمت سرور پانل مدیر.
  3. فیدهای داده زنده که شامل قیمت کنونی ارز دیجیتال و تغییرات قیمت زنده آنهاست.
  4. تولید محتوای مداوم و پویا.
  5. امکان انجام توسط سازمان شخص ثالث.

4. بلاک چین:


بلاک چین


اینجاست که پردازش و ذخیره سازی واقعی داده ها انجام می شود. هیچ بستر صرافی ارز دیجیتالی بدون بلاک چین نمی تواند به طور موثر کار کند و از این رو اهمیت مسئله امنیت و مدیریت داده های بستر صرافی از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر معامله در بلاک چین به صورت بلاک در بلاک چین ذخیره می شود و فقط با کمک کلید می توان به آن دسترسی پیدا کرد. کاربر می تواند پس از بررسی با کلید خصوصی از اطلاعات استفاده کند. بنابراین، مطمئن شوید که یک شبکه بلاکچین امن دارید تا از اطلاعات کاربر خود محافظت کنید.

5. آزمایش:

این زمان آزمایش وب سایت شماست. نمی توانید بلافاصله پس از ایجاد وب سایت، آن را فعال کنید. به یک سری بررسی کیفیت و تحلیل ورودی نیاز دارد. اگر سیستم عامل وب سایت شما اشکالاتی دارد که مانع عملکرد روان می شود، آزمایش می تواند به شما کمک کند تا از شر آنها خلاص شوید. بنابراین، برای یک سیستم عامل صرافی ارز دیجیتال کاملاً کارآمد، شما به یک تستر عالی نیاز خواهید داشت.

6. امنیت:

به غیر از بلاکچین، احتمال تهدید کاربران پلتفرم معاملات شما وجود دارد. بنابراین شما باید امنیت را از طریق اقدامات امنیتی مختلف از جمله احراز هویت 2 عاملی CSRF ، SSRF و غیره تقویت کنید. 
در همین رابطه بخوانید: متاورس چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال: 7 ویژگی اصلی

بازار صرافی ارز دیجیتال ثابت کرده است که اگر به درستی از آن استفاده کنید سودآوری بالایی دارد. تعداد سیستم عامل های صرافی ارز دیجیتال افزایش یافت اما کیفیت برخی از خدمات منابع هنوز کارآمد نیست. با توجه به اینکه نرخ ارز دیجیتال کنترل نمی شود، نرخ آن تا حد غیر قابل تصوری بالا رفته است اما هیچ تضمینی برای ماندن آنها در آنجا نیست.  در یک طرف، این هیاهوی بزرگ پیرامون این سوال که "چگونه به ارز دیجیتال اطمینان کنیم" این بازار را کاملاً رقابتی می کند. اما هرچه بازار بیشتر توسعه یابد اعتماد بیشتری از کاربران به دست می آورد و مزایای بیشتری را برای افرادی که می دانند چگونه با آن کار می کنند کسب می کند. به همین دلیل ایجاد یک برنامه تجاری ارزهای دیجیتال با کیفیت بالا یک ایده شگفت انگیز است. بنابراین، بیایید ببینیم که شما به چه چیزهایی باید توجه کنید و چگونه می توان یک سایت صرافی ارز دیجیتال را به درستی طراحی کرد.

ورود ثبت نام

صفحه ورود یا ثبت نام به سیستم اولین چیزی است که کاربر مشاهده می کند، اما نکته اصلی آن فقط اجازه دادن به افراد پس از ثبت نام نیست بلکه محافظت از سیستم در برابر هرگونه ورود غیر مجاز، حملات هک یا هر نوع دستکاری دیگر است. به همین دلیل، این قابلیت باید بسیار خوب توسعه یافته و با بالاترین استانداردها مطابقت داشته باشد. علاوه بر ترکیب کلی ورود به سیستم و رمز ورود، یک 2FA نیز وجود دارد که امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم می کند.

تأیید کاربر


احراز هویت در  طراحی صرافی ارز دیجیتال


یکی از دلایلی که بازار ارز دیجیتال در بین کاربران بسیار مورد اعتماد است این است که هر کاربر کاملاً تأیید شده است. بسته به نوع تأیید، کاربران تأیید شده معمولاً امکانات بیشتری دارند. به عنوان مثال، محدودیت های برداشت برای کاربران تأیید شده بیشتر از موارد تأیید نشده است. تأیید برای اطمینان از شفافیت معاملات و به حداقل رساندن احتمال کلاهبرداری مهم است.

واریز / برداشت

این ویژگی به معامله گران امکان می دهد پول را به کیف پول داخلی که توسط نرم افزار مبادله ارز دیجیتال ارائه می شود واریز کنند و همچنین با توجه به محدودیت های تعیین شده توسط شرکت، پول را به خارج از نرم افزار به کیف پول بردارند.

ایجاد معاملات

هر کاربر باید امکان خرید یا فروش ارز به کاربران دیگر را در سیستم داشته باشد. بسیار مهم است که تمام معاملات سریع و بدون هیچ گونه خطای سیستم اتفاق می افتد. این سیستم باید چندین امکان برای ایجاد سفارشات داشته باشد تا به کاربر اجازه دهد یکی از گزینه هایی را که در حال حاضر برای آنها مناسب است انتخاب کند.

تجزیه و تحلیل

یک ویژگی بسیار مفید که امکان ایجاد نمودارها و آمارهای مختلف را برای دید بهتر فراهم می کند.

API داخلی

API خود صرافی ارز دیجیتال مورد نیاز است تا به کاربران امکان ایجاد سیستم های معاملاتی خودکار یا تبادل داده در میان دستگاه های تأیید شده با استفاده از اسکریپت صرافی ارز دیجیتال شده را بدهد.

پنل مدیریت

با کمک پنل مدیریت، کارکنان شرکت صرافی ارز دیجیتال قادر به نظارت بر معاملات و مدیریت اقدامات انجام شده بر اساس سطح دسترسی خود خواهند بود. این ها تنها ویژگی های اصلی مورد نیاز هر برنامه از این نوع هستند. موارد بسیاری وجود دارد که باید در برنامه اجرا شود تا نه تنها قابل استفاده بلکه امن و کاربرپسند نیز باشد.

خارج از فن آوری 

همانطور که صرافی ارز دیجیتال مربوط به فناوری است، تجارت نیز هست. بنابراین، صرافی شما برای مبادله نیز باید چند جنبه اضافی مشخص شود.
اگرچه میزان مقبولیت قانونی در حال افزایش است، قوانینی که بر هر چیزی در رابطه با ارز دیجیتال حاکم است کاملاً نامشخص و متزلزل است. بنابراین، اگر به دنبال طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال خود هستید حتما پیشنهاد می شود در ارتباط با قوانین کشورمان با مشاوران متخصص آرتاراکس تماس بگیرید. ما با آخرین قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال و مبادلات تجاری به روز هستیم به شما کمک می کنیم.
پس از طراحی بی عیب و نقص سایت صرافی ارز دیجیتال خود، نباید اهمیت و نشاط بازاریابی را فراموش کرد. صرافی ارز دیجیتال شما باید در مکان های مناسب به بازار عرضه شود و باید به یاد داشته باشید که بسیاری از سیستم عامل های تبلیغاتی اصلی مانند Google محدودیت تبلیغاتی خود را برای ارز دیجیتال برداشته اند و شما می توانید به راحتی تبلیغات خود را انجام دهید.

نتیجه گیری

اکنون که در سود آور بودن صافی ارز دیجیتال به نتیجه رسیده ایم، گام بعدی این است که صرافی ارز دیجیتال خود را مانند Binance بدست آورید. شما می توانید به جای اینکه خودتان به فکر طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال باشید، از نیروی متخصص ما در آرتاراکس برای سایت طراحی سایت صرافی خود کمک بگیرید. آرتاراکس تضمین کننده بالاترین امنیت در بین تمامی سایت های صرافی ارز دیجیتال داخلی است و با تحویل یک سایت کاملا حرفه ای نوید موفقیت بزرگی را در این زمینه به شما می دهیم. این اطمینان می دهیم که شما قادر هستید در کوتاه ترین زمان ممکن تجارت صرافی ارز دیجیتال خود را آغاز کنید، خصوصاً در شرایطی که رقابت شدید و تناتنگ است و زمان حضور در بازار نقشی حیاتی در تعیین میزان سودآوری شما دارد. برای استعلام هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002