همه چیز درباره هارد فورک آلونزو کاردانو (Alonzo)

همه چیز درباره هارد فورک آلونزو کاردانو (Alonzo)

سه شنبه 16 شهریور 1400
| 3121
:امتیاز دهید

صفر تا صد هارد فورک آلونزو کاردانو

ADA قرار است قابلیت قرارداد هوشمند را برای کاردانو با هارد فورکی به نام آلونزو در 12 سپتامبر 2021 راه اندازی کند که این بروز رسانی با چندین بهبود برای پلتفرم ارائه می شود. کاردانو در زمان نگارش این مقاله سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان است که در 23 آگوست 2021 به بالاترین سطح خود یعنی بیش از 2.8 دلار رسیده است. کاردانو برای پیشرفت بیشتر پلتفرم خود در حال آزمایش عمومی Alonzo Purple است که قابلیت قرارداد هوشمند را به پلتفرم کاردانو اضافه می کند. اگر در دنیای ارز دیجیتال تازه وارد هستید و اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال کاردانو ندارید پیشنهاد می کنیم حتماً مقاله کاردانو چیست را مطالعه کنید. همچنین اگر قصد یک سرمایه گذاری عالی در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
پیشنهاد ویژه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: طراحی سایت ارز دیجیتال توسط آرتاراکس با امکانات بی نظیر

نقشه راه کاردانو (Cardano Road map)

نقشه راه توسعه کاردانو به پنج گام اصلی تقسیم می شود که هرکدام بر گسترش عملکرد شبکه متمرکز شده اند. در ادامه به بررسی این پنج مرحله می پردازیم.
  • Byron: بایرون کد پایه کاردانو را تنظیم می کند و اجازه می دهد تا به تبادل این ارز دیجیتال بپردازید.

  • Shelley: شلی بر تمرکز زدایی شبکه با ایجاد انگیزه برای میزبانی گره های خود متمرکز است. به بیان ساده تر هدف اصلی آن این است که هر کاربر میزبانی گره خود را داشته باشد و با ایجاد گروه های کوچک، قابلیت غیر متمرکز بودن را بیشتر نماید.

  • Goguen: معرفی قابلیت قرارداد هوشمند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های غیرمتمرکز را در کاردانو اجرا کند.

  • Basho: عملکرد اصلی شبکه کاردانو را بهبود می بخشد تا بتواند تراکنش های بیشتری را پردازش و مقیاس بندی کند.

  • Voltaire: این مرحله سیستم رای گیری و خزانه داری را برای حکمرانی پایدار اضافه می کند. کاربران قادر خواهند بود وجوه خود را برای تأثیرگذاری بر توسعه آینده در شبکه به اشتراک بگذارند.

آپدیت آلونزو آخرین بروزرسانی بزرگ در دوره Shelley است و پلتفرم کاردانو را به سمت دوران Goguen سوق می دهد.
کاردانو در حال حاضر در مرحله پایانی شلی (Shelley) است. از زمان راه اندازی آن در 29 ژوئیه 2020، شلی دو هارد فورک اصلی معرفی کرده است: آلگرا و مری. آلگرا مکانیزم قفل توکن است که اجازه رای گیری در زنجیره را به شما می دهد. مری پشتیبانی نمادین از توکن های بومی Cardano (CNT) را ارائه کرد. این توکن های بومی شبیه استانداردهای توکن ERC بلاک چین اتریوم هستند و کاربران را قادر می سازد تا توکن های خود را از جمله توکن های غیر قابل تعویض (NFT) در بلاک چین کاردانو ایجاد نموده و به کار گیرند.

نقشه راه کاردانو و هارد فورک آلونزو

هارد فورک آلونزو چیست و چه مراحلی دارد؟

هارد فورک آلونزو به سه فاز اصلی که با رنگ های آبی، سفید و بنفش نامگذاری شده اند، تقسیم بندی می شود:
  • آلونزو آبی: Alonzo آبی قراردادهای هوشمند را با حدود 50 شرکت کننده فنی، که عمدتاً اپراتورهای استخر سهام (SPO) بودند، معرفی کرد. خطاهای نامعتبر و سایر ایرادات ساده در این مرحله پیدا و اصلاح شدند. 

  • آلونزو سفید: Alonzo سفید ویژگی های بیشتر و طیف گسترده ای از شرکت کنندگان را به Alonzo آبی اضافه می کند. صدها کاربر جدید از طریق نوعی "آزمایش محلی " همکار می شوند که قابلیت های شبکه را آزمایش می کند. این آزمایش توسط IOG انجام می شود. اصلی ترین شرکت توسعه ای پشت کاردانو به رهبری چارلز هوسکینسون، بنیانگذار سابق اتریوم است. انتظار می رود این مرحله حدود دو تا چهار هفته طول بکشد.

  • آلونزو بنفش: Alonzo بنفش تبدیل به یک شبکه آزمایشی کاملاً عمومی و هزاران شرکت کننده در شبکه می شود. این مرحله خاص به دو مرحله مجزا تقسیم می شود. "بنفش روشن" و "بنفش تیره". مورد اول اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند ساده انجام شود در حالی که مورد دوم به قراردادهای هوشمند پیچیده تری اجازه اجرا می دهد.

همچنین دو مرحله کوچک تر پس از Alonzo Purple وجود دارد که "Alonzo Red" و "Alonzo Black" نامیده می شوند. هر مرحله اساساً کاربران بیشتری را به شبکه اضافه می کند و اشکالاتی را که ممکن است نیاز به رفع داشته باشند، شناسایی می کند. هرگونه تغییر در آینده کاردانو وابسته به این مراحل خواهد بود. بنابراین ضروری است که به این دو مرحله با دقت زیادی نگاه شود. در نهایت Alonzo Mainnet کد نهایی را به طور رسمی راه اندازی می کند.

هارد فورک آلونزو کاردانو

مزایای آپدیت کاردانو

ADA قرار است قابلیت قرارداد هوشمند را برای کاردانو در 12 سپتامبر 2021 راه اندازی کند. از جمله ویژگی های جدیدی که این ارتقاء به Cardano اضافه می کند. قابلیت دیفای DeFi و برنامه های غیر متمرکز dApps از جمله این امکانات خواهد بود. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، هدف کاردانو حل مشکلات دنیای واقعی است. قراردادهای هوشمند، کاردانو را تقویت کرده و آن را برای رقابت با اتریوم و بیت کوین مجهز و آماده تر از قبل می کند.
آدا کاردانو با داشتن بلاکچین کارآمد و تیم مدیریتی قوی، به دنبال حل مشکلات و تسهیل زندگی عموم مردم است.

قراردادهای هوشمند شبکه کاردانو

هر ارز دیجیتال بر روی شبکه ای از دفاتر اصلی کار می کند که می تواند تبادل اطلاعات را ثبت و پیگیری کند. به چنین شبکه ای از دفتر کل، بلاک چین می گویند. قراردادهای هوشمند کدهای کوچکی هستند که در یک شبکه بلاک چین قابلیت پیشرفت و ارتقا دارند. با عملکرد اسمارت کانترکت ها یک بلاک چین به یک پلتفرم قابل برنامه ریزی تبدیل می شود که می تواند برنامه های دیگر را نیز اجرا کند. این قابلیت به کاردانو کمک می کند تا بیش از حد فعلی با کاربران ارتباط برقرار کند و این پلتفرم را موثرتر و مفیدتر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله انواع شبکه های ارز دیجیتال مراجعه نمایید.

قرارداد هوشمند

افزایش قیمت کاردانو بعد از آپدیت

احتمالاً افزایش قیمت کاردانو بعد از این هارد فورک به دلیل بروزرسانی های آینده این شبکه ارز دیجیتال است. قیمت کاردانو در یک ماه گذشته بیش از دو برابر شده است. این بروز رسانی سومین مورد بزرگ در دوران Shelly کاردانو است. این توکن ارز دیجیتال دارای پنج مرحله اصلی توسعه است که بالاتر درباره آن ها صحبت شد. این ارز دیجیتال همچنین در صرافی های ارز دیجیتال بزرگ ژاپنی قرار می گیرد که به نظر می رسد برخی از سخت ترین الزامات فهرست بندی در جهان را دارند. در کنار همه این ها، کاردانو توانسته است اعتماد کاربران را برای یک پلتفرم امن و کامل جلب کند و آپدیت آلونزو بزرگترین کمبود این پلتفرم را جبران می کند. پس پیش بینی قیمت صعودی و رو به بالای کاردانو بعید نیست و احتمال رشد ارزش آن در بعد از کامل شدن آپدیت شبکه بسیار زیاد است.
در همین رابطه این مقاله جذاب را از دست ندهید: زنجیره هوشمند بایننس چیست و چه کاربردی دارد؟

طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر شما هم علاقمند به فعالیت در مارکت کریپتوکارنسی هستید، تیم تخصصی آرتاراکس برای راه اندازی کسب و کار در کنار شماست. ما به پشتوانه سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت انواع وبسایت های حرفه ای، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستیم. خدمات ما شامل طراحی سایت صرافی ، ساخت اپلیکیشن ارز دیجیتال، طراحی سایت ارز دیجیتال P2P و ارائه طیف وسیعی از خدمات نرم افزاری است. برای استعلام قیمت طراحی سایت صرافی و اطلاع از خدمات ما و دریافت استعلام قیمت، با کارشناسان ما تماس بگیرید:
طراحی صرافی کرج

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
محمد امین
1400/9/2 09:59

سلام مقاله خوب و کاملی بود، ممنون




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002