ارز دیجیتال تتا Theta | قیمت + آینده سرمایه گذاری

ارز دیجیتال تتا Theta | قیمت + آینده سرمایه گذاری

چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400
| 3549
:امتیاز دهید

تتا THETA چیست و چه کاربردی دارد؟

هنگامی که شبکه بلاک چین و ارزهای دیجیتال شروع به کار کردند، پلتفرم های استریم ویدئوهای آنلاین در دوران اوج خود قرار داشتند. همین موضوع باعث شد که کمپانی تتا (Theta) هر دو این موضوعات در نظر بگیرد، آن ها را با یکدیگر ترکیب نموده و پلتفرم اختصاصی Theta خلق شود. توسعه دهندگان با هدف ایجاد یک شبکه ارسال ویدئو (Video delivery network) در شبکه بلاکچین، این بستر را طراحی کردند. بعد از ایجاد این پلتفرم، شبکه ارز دیجیتال تتا (Theta) به مکانی برای اشتراک گذاری ویدئوها و تبادل توکن THETA تبدیل شد. قبل از ادامه، اگر قصد طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال را دارید، برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال روی بنر زیر کلیک کنید.

ساخت صرافی ارز دیجیتال

بلاک چین تتا چگونه کار می کند؟

ذخیره کردن و ارسال ویدئو نیازمند حجم بالایی از فضای ذخیره سازی می باشد. این کار توسط بلاک چین انجام نمی پذیرد. شبکه تتا با استفاده از الگوریتم و سازوکار اثبات سهام (Proof of stake)  و چند روش جدید و خلاقانه دیگر برای تائید تراکنش ها، توزیع پاداش ها و کنترل محتوا استفاده می کند. در این سیستم، نودهای (Node) زیادی وجود دارد که به صورت کاملاً مستقیم، ویدئو و اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهد.

شبکه همچنین وظیفه دارد مدیریت توکن های تتا را انجام دهد و زیر ساخت های لازم برای توزیع پاداش را ایجاد و تامین کند.

تتا برای انجام کارهای خود از چند مکانیسم و سازوکار استفاده می کند. اولین قدم، ایجاد سیستمی دو لایه از نودها (Node) می باشد. لایه اول شامل حداکثر 20 نود اعتبارسنج است. نودهای اعتبار سنج برای تائید تراکنش ها و اضافه شدن بلاک به شبکه تصمیم گیری می کنند. گروهی دیگر از اعضا به نام نودهای نگهبان، لایه دوم را که وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارد، تشکیل می دهند. 

شبکه ارز دیجیتال تتا

توکن THETA

بعد از ایجاد و راه اندازی شبکه اصلی تتا، توکن های THETA به توکن های اصلی تبدیل شدند و برای امنیت، مدیریت و پیشرفت شبکه مورد استفاده قرار گرفتند. شما می توانید از چند روش توکن های تتا را به دست بیاورید. به جز خرید این ارز به صورت مستقیم، می توانید با استفاده از روش های زیر به صورت کاملا رایگان توکن تتا را دریافت کنید.

  • با استریم ویدئو ها و تائید اعتبار آنها، Caching node ها به شما به عنوان پاداش THETA می دهند.
  • با مشاهده و انتشار ویدئو ها می توانید توکن دریافت کنید.
  • اگر محتوایی مرتبط ایجاد کنید، شبکه به شما THETA خواهد داد.
  • در سایت های استریم ویدئو، می توان با مشاهده محتواها و کلیپ های پرمیوم (Premium) دریافت کرد.
  • خرید و فروش کالاهای مجازی مانند فیلم، نرم افزار و... با توکن تتا امکان پذیر است.

تاریخچه ارز دیجیتال تتا

شبکه تتا در سال 2015 ایجاد گردید. دو سال بعد پلتفرم Theta راه اندازی شد. یکی از بنیان گذاران Theta جی لانگ (Jey Long)  است. میچ لیو (Mitch Liu) نیز بنیان گذار و مدیر عامل اصلی این شبکه می باشد. Theta توانسته است همکاری های خوبی را با کمپانی های بزرگ انجام دهد. از جمله (twitch) که سرویسی برای استریم بازی های ویدئویی می باشد.

اهداف اصلی شبکه Theta

یکی از مهم ترین اهداف این شبکه این است که اگر شما هزینه ای برای دسترسی به سرویس های استریم ویدئویی می پردازید، بتوانید ویدئوها را در بالاترین کیفیت ممکن دریافت و تماشا کنید. در ابتدا شبکه تتا مشکلاتی را در ارائه خدمات ویدئویی سیستم های مختلف پیدا کرد. مواردی مانند توقف های زیاد، کیفیت بسیار پایین، لگ بودن تصاویر و صدا و... امکان دسترسی تمام افراد دنیا را به ویدئو های با کیفیت غیر ممکن کرده بود.

در همین رابطه بخوانید: ارز دیجیتال هولو چیست و چه آینده ای دارد؟

تتا چطور موفق شد؟

تتا این مشکل را با ایجاد شبکه ای که کاربران در آن با اشتراک ویدئو و محتوا، پاداش دریافت کنند حل کرد. کاربرانی که خدماتی به این شبکه ارائه می دهند وظیفه دارند که کیفیت و سطح شبکه را همیشه در بیشترین حد ممکن حفظ کنند . با بالا رفتن کیفیت ویدئو ها تا 4k و 8k این موضوع اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. همچنین با افزایش کاربران این شبکه، هزینه ارائه ویدئو ها نیز کاهش پیدا می کند. در واقع شما می توانید ویدئو ها را در بالاترین کیفیت ممکن با کمترین هزینه دریافت و از آن استفاده کنید. وقتی که شرکت سامسونگ اطلاعیه صادر نمود که قصد دارد پلتفرم تتا را در گوشی‌های گلکسی نصب کند ارز تتا فیول ۲۶۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. 

شبکه تتا

ساختار شبکه تتا 

قلب شبکه تتا، مش (Mesh) می باشد. مش ها نودهایی هستند که به صورت ناشناس با هم در ارتباطند و اسکلت اصلی شبکه و پهنای باند استریم ویدئو را تامین می کنند. Theta قصد دارد سرویس های استریم ویدئویی را بهبود ببخشد و حتی روزی به صورت کامل کنترل این سرویس ها را در دست بگیرد. نود های موجود در این شبکه، سخت افزارهای مختلفی در اختیار دارند. Node ها می توانند به گره های ذخیره سازی (Caching node) تبدیل شوند. با انجام این کار اعضا می توانند ویدئو ها را ذخیره کنند و قابلیت استریم آنها را به کاربران ارائه دهند. با این روش تمام کاربران از تمام نقاط دنیا می توانند به راحتی به ویدئو های با کیفیت دسترسی داشته باشند.

همانگونه که گفته شد نود ها با ارائه این خدمات به شبکه، پاداش دریافت می کنند. توکن THETA پاداش این نود ها خواهد بود.

امنیت شبکه تتا

مهم ترین بحث در شبکه های مختلف بحث امنیت می باشد. بلاک چین و قابلیت های خاص آن یکی از بالاترین سطوح امنیت را ایجاد می کند. به دلیل اینکه اطلاعات در یک پایگاه یا سرور خاص قرار ندارند و در بین نود ها به اشتراک گذاشته می شود، دسترسی به تمامی اطلاعات اصلی کاری غیر ممکن خواهد بود. همچنین سیستم شبکه به صورت غیر متمرکز می باشد، احتمال حمله هکرها تقریباً ناممکن خواهد بود. یکی از نکات جالب این شبکه این است سیستم Theta نود های نزدیک به یکدیگر را به هم متصل می کند. با انجام این کار سرعت بارگذاری بسیار بالاتر خواهد رفت.

 هرچه کیفیت ویدئو ارائه شده بالاتر باشد، پاداش شبکه نیز بیشتر خواهد بود.

استخراج ارز دیجیتال تتا

تعداد توکن های این شبکه محدود به رقم 1 میلیارد عدد می باشد. هم اکنون حدود 870 میلیون از این توکن ها در بازار در حال گردش می باشند. این پروژه چندان با قدرت پردازشی سیستم شما کاری ندارد. در عوض وجود یک سیستم اینترنت قدرتمند و سریع بسیار کارساز خواهد بود. Theta از اینترنت شما برای پخش پیوسته و باکیفیت ویدئو استفاده می کند. برای استخراج تیفول باید به Peers وصل شوید. اگر در کمتر از یک دقیقه به Peer ای وصل نشدید، فوراً یکاستریم دیگری را چک کنید و حتما مطمئن شوید که به Peer وصل شده باشید، زیرا در غیر این صورت تیفولی دریافت نخواهید کرد.

در همین رابطه بخوانید: ارز دیجیتال چیلیز چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت توکن THETA

در ابتدای کار این توکن ارزش بالایی نداشت. اما امروزه قیمت این ارز رقمی حدود 6.35 دلار می باشد و این ارز دیجیتال در بین 33 ارز برتر بازار قرار دارد. تتا  با ارزش بازار حدود ۶.۳۵ میلیارد دلار، در رتبه ۳۳ مارکت قرار داشته و سهم ۰.۲۴ درصدی از کل بازار را در دارد . هر واحد از theta در تاریخ 24 مهره 1400 با قیمت ۶.۳۵ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۷,۱۱۵ تومان معادل ۱۷۲,۲۱۸ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲۷۳.۱۷ میلیون دلار است. بالاترین قیمت تتا در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ معادل (16 April 2021) برابر ۱۵.۸۹ دلار بوده که در حال حاضر %۶۰.۰۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن تتا معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۱۷.۲۵ از حجم کل معاملات روزانه است.
قیمت تتا

کیف پول مناسب تتا THETA

این کوین، کیف پول ارز دیجیتال اختصاصی خود را دارد.  هم چنین کیف پول های معروفی مانند Trust، Atomic، Lager و...نیز از این ارز پشتیبانی می کنند و شما می توانید برای ذخیره توکن های THETER از آنها استفاده نمایید. 

آینده سرمایه گذاری ارز تتا 

با توجه به ایده جذاب و کاربردی و صعود چشمگیر تتا، بسیاری از کارشناسان، آینده آن را مثبت می بینند. همکاری با غول های فناوری مثل یوتیوب می تواند مسیر موفقیت Theta را بیش از پیش هموار کند. بسیاری از پیش بینی ها حکایت از بازار 2 میلیارد دلاری این رمز ارز در سال 2022 دارد. با موفقیت کامل این پروژه و رسیدن به تمام اهداف مورد نظر، هزینه های استریم کاهش چشم گیری پیدا خواهد کرد. زیرا بیش از 80% هزینه ها به دلیل حذف دیتاسنترهای بزرگ کاهش پیدا خواهد کرد.


طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر علاقمند به راه اندازی کسب و کار در حوزه ارزهای دیجیتال هستید خوب است بدانید که آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، طراحی سایت پرفکت مانی و سایت فروش NFT به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید. می توانید نمونه کارهای ما را از منوی اصلی بالای این صفحه ملاحظه فرمایید. 

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002