سفارشات OCO ارز دیجیتال

سفارشات OCO ارز دیجیتال

شنبه 6 اسفند 1401
| 3330
:امتیاز دهید

در مقالات قبل در مورد "انواع سفارش گذاری در بازار ارز دیجیتال" و "سفارشات stop-limit و stop-loss" توضیح دادیم. در این مقاله می خوایم در مورد سفارشات oco صحبت کنیم.

سفارشات OCO (One Cancels the Other)

این سفارشات به شما این امکان را می‌دهد که هم زمان دو سفارش لیمیت و استاپ-لیمیت را ثبت کنید؛ اما در نهایت یکی از آن‌ها انجام و دیگری لغو می‌شود؛ بنابراین شما این امکان را دارید که باتوجه‌ به شرایط هم در قیمت بالاتر از قیمت کنونی و هم در قیمت پایین‌تر از قیمت کنونی اوردر ثبت کنید و باتوجه‌ به بالا یا پایین آمدن قیمت ارز، یکی از سفارشات انجام خواهد شد.
اگر شما بخواهید در شکست یک سطح مقاومتی رو به‌ بالا یا یک سطح حمایتی رو به ‌پایین سفارش ثبت کنید می‌توانید از یک سفارش OCO استفاده کنید.
برای مثال اگر قیمت ترون در حال حاضر 6 دلار باشد و شما سطح مقاومتی را 10 دلار تحلیل کرده باشید می‌توانید یک سفارش لیمیت فروش با قیمت 10 دلار ثبت کنید تا زمانی که قیمت ترون به 10 دلار رسید آن را بفروشید. از طرفی اگر نقطهٔ حمایت را 4 دلار تشخیص داده باشید و احتمال می‌دهید با رسیدن ترون به این نقطه قیمت آن ریزش بیشتری پیدا خواهد کرد، می‌توانید یک سفارش استاپ-لیمیت فروش ثبت کنید تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنید. در نهایت اگر قیمت افزایش پیدا کند و یا کاهش، یکی از سفارشات شما فعال و سفارش دیگر لغو می‌شود.
برای خرید هم به همین صورت قابل‌استفاده است. برای مثال قیمت ترون در حال حاضر 6 دلار است. شما در نظر دارید اگر قیمت ترون به 5 دلار رسید خرید انجام دهید؛ بنابراین سفارش لیمیت خرید خود را برای ترون با قیمت 5 دلار ثبت می‌کنید. اما احتمال می‌دهید اگر ترون از قیمت 8 دلار عبور کند رشد قیمت بیشتری خواهد داشت؛ بنابراین یک استاپ-لیمیت خرید برای ترون با قیمت 8 دلار ثبت می‌کنید که اگر از این نقطه عبور کرد شما از سود احتمالی برخوردار شوید.
با استفاده از این نوع سفارش شما این امکان را دارید که تا حد زیادی از ضررهای احتمالی در نوسانات بازار جلوگیری کنید.
بعنوان مثال دیگر، فرض کنید شما 1000 ترون روی قیمت 10 دلار خریداری کرده اید، تارگت قیمتی شما 13 دلار است ولی از طرفی نمی خواهید در صورت اصلاح قیمت ترون بیشتر از 2 دلار ضرر کنید، بنابراین شما می توانید یک سفارش OCO ثبت کنید. بدین صورت که یک سفارش لیمیت فروش روی قیمت 13 دلار ثبت می کنید تا کل 1000 ترون خود را بفروشید و همچنین یک سفارش استاپ-لیمیت فروش نیز روی قیمت 8 دلار ثبت می نمایید. بدین صورت اگر قیمت ترون به 13 دلار برسد ترون شما فروخته می شود و شما 3000 دلار سود خواهید کرد (1000 ترون، هر ترون 3 دلار سود) ولی اگر قیمت ترون پایین بیاید و به قیمت 8 دلار برسد، ترون شما به قیمت 8 دلار به فروش میرسد و جلوی ضرر شما گرفته می شود
اگر شما بخواهید از سفارش OCO استفاده نکنید و بصورت دستی 2 سفارش لیمیت -لیمیت و ‌صورت دستی سفارشات oco را انجام بدهید این امکان وجود دارد که با انجام یک سفارش، فراموش کنید که سفارش دیگر را لغو کنید. در این صورت احتمال دارد یک سفارش ناخواسته ثبت شود. بنابراین ثبت سفارش OCO این امکان را می دهد که با فعال شدن هر سفارش، سفارش دیگر بصورت خودکار لغو شود.



 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
شیراوند
1401/12/16 18:41

قیمت طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال چنده؟




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002