کاربردهای بیت کوین چیست؟ 6 کاربرد مهم بیت کوین

کاربردهای بیت کوین چیست؟ 6 کاربرد مهم بیت کوین

دوشنبه 3 آبان 1400
| 5363
:امتیاز دهید

چه چیزی را می توان با بیت کوین خرید؟

کاربردهای بلاک چین و مهم ترین محصول آن یعنی ارز دیجیتال، هر روز در زندگی انسان ها بیشتر می شود. امروزه بسیاری از قابلیت های پول معمولی برای رمز ارزها نیز فراهم شده است. بسیاری از شرکت ها و سازمان های آنلاین یا محلی، امروزه امکان پرداخت با ارز دیجیتال را به لیست روش های دریافت هزینه های خود اضافه نموده اند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که مشتاق هستند درباره کاربردهای بیت کوین و آنچه که به وسیله این ارز دیجیتال می توان خرید بدانید، در این مقاله در وبلاگ آرتاراکس همراه ما باشید. ضمنا اگر قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با آرتاراکس تماس بگیرید.
کاربرد بیت کوین در خرید ماشین

کاربرد بیت کوین چیست؟

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که بیت کوین برای خرید کالاهای غیرمجاز در بازار سیاه و توسط گروه های زیر زمینی مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر اینقدر بدبین نیستید، ممکن است معامله بیت کوین برای خرید جت و قایق شخصی و کالاهای عتیقه و لوکس توسط میلیاردرها را تصور کنید. اما نکته جالب این است که موارد قابل خرید با بیت کوین به این لیست محدود نمی شود و عموم مردم می توانند امور روزمره مختلفی را با این رمز ارز محبوب انجام دهند. یکی از کاربردهای بیت کوین و ارزهای دیجیتال، خرید و فروش آن ها می باشد. بدین منظور شما می توانید با طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال به درآمد خوبی برسید.

گزینه های پرداخت با بیت کوین در کسب و کارها

امروزه بیش از یک سوم کسب و کارهای کوچک، رمز ارزها را به عنوان یک روش پرداخت معتبر در ایالت متحده امریکا به حساب می آورند. در نتیجه هر روز به تعداد کالاها و خدماتی که به وسیله این طلای دیجیتالی قابل خرید هستند اضافه می شود. از شرکت های بزرگ مثل مایکروسافت و AT&T گرفته تا مغازه ای کوچک در یک محله معمولی، از فواید بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت سودمند و سریع، استقبال می کنند. برخی از موارد مرسوم که می توان با بیت کوین خرید در ادامه آورده شده است:

1-خرید خودرو با بیت کوین

در ابتدا تسلا با مالکیت ایلان ماسک به پذیرفتن پرداخت رمزارزها به عنوان یک روش مجاز اقدام می نمود. اما در ماه می سال 2021 از طرف Elon Musk اعلام شد که بیت کوین دیگر یک روش جاری برای پرداختن هزینه خرید تسلا نخواهد بود. این خبر زمینه ساز افت قیمت BTC و اکثر ارزهای دیجیتال شد. اما بازار خودروهای دست دوم همچنان دوست دار بیت کوین باقی ماند. 

خرید ماشین با بیت کوین در بیت کارز

یکی از وبسایت هایی که اقدام به فروش خودروهای لوکس از جمله تسلا با ارز دیجیتال بیتکوین می کند، بیت کارز Bitcars نام دارد. حتی اگر شما تمایل به تجربه سرعت بالا را داشته باشید، می توانید از این سایت، یک لامبورگینی اونتادور را ا با 9.649068 بیت کوین (تاریخ سوم آبان 1400) خریداری کنید.

کاربرد بیت کوین در خرید خودرو

خرید خودرو در اتوکوین کارز با بیت کوین و BCH

برای افرادی که توان خرید اتوموبیل های لوکس را ندارند، همچنان گزینه های دیگری نیز وجود دارند. از جمله سایت Autocoincars که در آن اتوموبیل های نو و کارکرده با برندهای مشهوری چون هوندا، لندروور، فولکس واگن، فورد و غیره با پیشنهادات و روش های پرداخت متنوعی (BTC ,BCH و یوررو) پیدا می شوند. برای مثال شما می توانید در این سایت با پرداخت 0.136 بیت کوین، یک دستگاه فولگس واگن گلف TDI –GT با معادل قیمت 5995 یورویی را خریداری کنید.
خرید با بیت کوین

2-خرید ملک با بیت کوین

پرداخت مبلغ خرید ملک با بیت کوین و سایر رمز ارزها از یک ایده ذهنی به یک امر روزمره در زندگی انسان ها تبدیل شده است. اولین معامله ملک با بیت کوین در سال 2017 انجام شد. جاییکه یک پنت هاوس در میامی امریکا، به قیمتی معادل 22.5 میلیون دلار با رمزارزها معامله شد. این سنگین ترین معامله یک ارز مجازی برای خرید دارایی فیزیکی بوده است. امروزه تعداد زیادی از گروه های خرید و فروش املاک در سراسر جهان، پرداخت با ارز دیجیتال را به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی خود گنجانده اند:، از جمله:

  • بیت هوم (Bithome)
  • کالیبر و پارترز (Caliber and Partners)
  • مرکادو لیبر (Mercado Libre)

در آمریکا، شرکت مشهور WeWork که در زمینه املاک مسکونی و تجاری فعال است، در حال حاضر پرداخت با بیت کوین از طریق BitPay را به عنوان یک روش مجاز خرید ملک می پذیرد. صرافی ارز دیجیتال کوین بیس اولین مشتری بود که از این امکان استفاده کرد.

یک پیشنهاد جذاب و پرسود از طرف آرتاراکس برای شما: طراحی سایت p2p

3-رویدادهای ورزشی

در حالیکه هنوز پرداخت بهای بلیط مسابقات در بسیاری از ورزشگاه های ایالات متحده امری مرسوم نیست، اما برخی از شرکت ها و نمایندگی های ورزشی، این قابلیت را به مشتریان خود پیشنهاد می کنند. برای مثال، انجمن ملی بسکتبال دالاس ماوریکس، تحت مالکیت تحلیل گر بازار مارکت کریپتوکارنسی، آقای مارک کوبان با همکاری بیت پی، اقدام به پذیرش بیت کوین و سایر رمز ارزها نموده است. آن ها حتی در این زمینه اقدام به ارائه نرخ های تخفیف خورده برای خدمات ارائه شده به ازای بیتکوین می کنند.

خرید بلیط ورزشگاه با بیت کوین

لیگ برتر بیس بال اوکلند A’s یکی از ارگان هایی بود که قبل از شروع فصل جدید، اعلام کرد که آن ها تیکت های فصل را برای جایگاه های لوکس به قیمت یک بیت کوین به فروش خواهند رساند. مانند ماوریکس، دست اندرکاران این لیگ نیز، اقدام به فراهم سازی روش های متنوع پرداخت با بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی نمودند.

4-خرید آثار هنری با بیت کوین

با پیشرفت بلاک چین و جلب اعتماد عمومی نسبت به امنیت آن، برخی از خانه های حراج برجسته پذیرش رمز ارزها را به عنوان روش پرداخت در دنیای هنرهای زیبا آغاز کرده اند. در همین راستا، خانه حراج مشهور فیلیپس در هنگ کنگ، اخیراً یک قطعه بنسکی را که ارزشی بین 2.82 الی 4.1 میلیون دلار دارد را برای خرید با بیت کوین فراهم نموده است. این گونه فعالیت ها در سطح ایالات متحده و برخی از کشورها در حال گسترش است.
14 small electronic charis

بستر معامله آثار هنری با رمز ارزها

پلتفرم سرمایه گذاری روی هنر Maecenas به شما اجازه می دهد که آثار هنری هنرمندان مشهور را با بیت کوین خریداری کنید. در سال 2019، 31.5 درصد از سهم یکی از نقاشی های اندی وارهول به نام 14 Small Electric Chairs Reversal Series را به قیمت 1.7 میلیون دلار در اولین بلاکچین حراج آثار هنری به فروش رفت.

در همین رابطه بخوانید: ارز وینک چیست و چه کاربردی دارد؟

5-پرداخت هزینه های سفر با ارز دیجیتال

از بیت کوین می توان برای رزرو بلیط هواپیما و هتل در تمام دنیا استفاده نمود. دو شرکت CheapAir و Travela با سایت بوکینگ دات کام، booking.com (مرجع خرید بلیط و رزرو هتل) همکاری ای را آغاز نموده اند. هدف آن ها فراهم سازی بستری برای پرداخت هزینه های اقامت و پرواز با بیت کوین است. بعضی از هتل ها حتی به مشتریان خود این امکان را می دهند که رزرو خود را به طور مستقیم توسط BitPay انجام دهند. گرچه هنوز بسیاری از آن ها نیاز به یک شخص ثالث را برای پرداخت با بیت کوین دارند. این امر می تواند باعث افزایش هزینه ها شود.

6- پرواز با جت شخصی با BTC

اگر کیف پول ارز دیجیتال شما، ارقام بیشتری از رمزارزها را در خود جای داده، می توانید با قابلیت پرداخت با رمزارزها، سفرهای هوایی خصوصی را تجربه کنید. شرکت هایی مانند بیت لوکس BitLux و flyExclusive اخیراً اقدام به پذیرش بیت کوین برای رزرو پروازهای جت شخصی نموده اند. یک پرواز از پاریس تا هنگ کنگ با 100 هزار دلار امکان پذیر است. اگر تمایل به خرید هواپیمای شخصی خود را با بیت کوین دارید، سایت Avatrade این امکان را برای شما فراهم نموده است.

با بیت کوین چه چیزی میشه خرید

7-خدمات تحت وب

از آنجاییکه بلاک چین و بیت کوین، خود ارمغانی از فناوری وب و اینترنت هستند، وجود قابلیت پرداخت ارز دیجیتال برای دریافت خدمات تحت وب اصلا دور از ذهن نیست. شما می توانید از شرکت های مختلفی، یک VPN اختصاصی با گزینه پرداخت بین کوین تهیه کنید. از مهمترین این شرکت ها می توان به سایبرگاوست و نورد وی پی ان اشاره کرد. مورد دیگری که با رمز ارزها قابل خرید هستند، فضاهای ابری یا Cloud storage ها هستند. اگر به دنبال یک شرکت هاستینگ هستید که هزینه اجاره فضا را با بیت کوین بپذیرد، می توانید به سایت هایی نظیر Coin.host یا ServerRoom مراجعه کنید. خدمات اختصاصی این هاستینگ ها از 121.5 دلار در ماه یا 0.00193 BTC شروع می شود.

8-فعالیت های خیریه و عام المنفعه

خیریه های زیادی شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت کرده اند. این لیست شامل موسسات غیر انتفاعی مشهوری مانند انجمن سرطان آمریکا (The American Cancer Society) و یونیسف (UNICEF) می باشد. همچنین نمونه های کوچک تری مانند پروژه آب (The Water Project) و حمایت از کودکان (Save The Children) نیز از این موضوع استقبال کرده اند. انجمن Chiartyvest همچنین به شما اجازه می دهد که هر نوع خیریه ای را به وسیله بیت کوین به صورت مستقیم اهدا کنید. در سال 2020، رقمی معادل 8 میلیون دلار به این بنیاد اهدا شد

یک مقاله مفید دیگر در همین زمینه بخوانید: بهترین کارت گرافیک ماین اتریوم

9-خریدهای پی پال با بیت کوین

در ماه می، شرکت بزرگ PayPal که کار پرداخت های مالی و کارت های بین المللی پرداخت را اداره می کند، از سرویس جدیدی به نام پرداخت با کریپتو (Checkout with Crypto) رونمایی کرد. این سرویس به کاربران اجازه می دهد که خریدهای خود را به وسیله بیت کوین از کانال میلیون ها تاجر و فروشگاه انجام دهند. این خدمت، ارقام هر خرید را از بازار رمزارزها، به دلار امریکا تبدیل می کند و به فروشنده اعلام می دارد. برای اینکه این عملیات به طور صحیح انجام شود، گفته می شود که پی پال 70 درصد از کل بیت کوین تازه تولید شده را خریداری نموده است. این سرویس برای کسانی که از حساب PayPal خود به عنوان گزینه اصلی در خرید و فروش بیت کوین و سایر رمز ارزها استفاده می کنند، جذاب است.


طراحی سایت ارز دیجیتال بیت کوین

امروزه سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها، محدود به خرید و فروش بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتالی نمی شود. یک راه جایگزین و کم ریسک و با سود عالی برای ورود به این بازار، راه اندازی سایت صرافی است. بدین منظور شما عزیزان می توانید از خدمات طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال شرکت آرتاراکس بهره مند شوید. ما به پشتوانه ساله ها تجربه در این زمینه، آماده ارائه خدمات باکیفیت به شما کاربران گرامی هستیم. برای استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و طراحی سایت P2P با ما تماس بگیرید:

تماس آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
فاطمه
1400/9/2 10:37

چقدر کاربردهای جالبی برای بیت کوین وجود داره. تو ایران فکر نمی کنم فعلا به جز خرید و فروش بیت کوین بشه کاری کرد.

حمید
1400/8/23 12:46

بسیار عالی و مفید




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002