همه چیز درباره زنجیره هوشمند بایننس | آرتاراکس

همه چیز درباره زنجیره هوشمند بایننس | آرتاراکس

یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
| 5029
:امتیاز دهید

صفر تا صد زنجیره هوشمند بایننس 

زنجیره هوشمند بایننس یا (Binance Smart Chain) یک پلتفرم جدید در دنیای ارزهای دیجیتال است که با هدف کاهش هزینه معاملات و ایجاد بستری مناسب برای DApps و دیگر برنامه های حوزه دیفای Defi ایجاد شده است. در این مقاله در وبلاگ آرتاراکس به معرفی کامل شبکه ارز دیجیتال بایننس اسمارت چین و چگونگی عملکرد آن می پردازیم. با ما همراه باشید! همچنین اگر قصد سفارش طراحی سایت ارز دیجیتال را دارید، برای استعلام هزینه طراحی صرافی ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
ساخت صرافی ارز دیجیتال

شبکه بایننس اسمارت چین Binance Smart Chain

Binance Smart Chain یا به اختصار (BSC) یک شبکه بلاک چین است. این شبکه با این هدف به وجود آمد که بستری مناسب برای اجرای برنامه هایی که مبتنی بر قرارداد هوشمند (DApps) هستند، ایجاد کند. بایننس اسمارت چین به صورت موازی با زنجیره بایننس Binance Chain اجرا می شود. این بستر این امکان را برای کاربران فراهم می کند که به صورت همزمان از امکانات هر دو شبکه استفاده کنند. یعنی از ظرفیت بالای معاملات بلاک چین BC و بستر مناسب اجرای قراردادهای هوشمند در BSC.

با سفارش طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال به آرتاراکس یک قدم محکم رو به جلو بردارید.

دلایل ایجاد بایننس اسمارت چین

از اوایل سال 2021 به دلیل تراکم و شلوغی شبکه اتریوم و مشکلات که توسط آن ایجاد شد و همچنین هزینه های کارمزد قراردادهای هوشمند این شبکه یا گس (GAS)، باعث شد توسعه دهندگان و سرمایه گذاران به دنبال گزینه های جایگزین باشند. در ماه فوریه شبکه بایننس اسمارت چین با کاهش کارمزد گس از 15Gwei به 10Gwei برای جلوگیری و مقابله با جهش قیمت Binance Coin یا (BNB) به رقم بالاتر از 300 دلار، سبب شد تا شبکه BSC به جایگزینی مناسب و مقرون به صرفه شناخته شود و کاربران جدید جذب آن شوند.

GAS به کارمزدی که برای انجام فعالیت در شبکه اتریوم باید بپردازیم گفته می شود.

ویژگی های بایننس اسمارت چین

همچنین Binance Smart Chain ماشین مجازی شبکه بلاک چین اتریوم یا (Ethereum EVM) را نیز اجرا می کند. این قابلیت ویژه، اجرای برنامه های مبتنی بر اتریوم مانند متاماسک (MetaMask) را در این شبکه فراهم می کند. هدف اصلی شبکه این است که توسعه دهندگان بتوانند برنامه های غیر متمرکز یا (DApps) را ایجاد و در این شبکه به اجرا در بیاورند. همچنین کاربران این شبکه بتوانند دارایی ها و ارزهای دیجیتالی خود را در کمترین زمان و بالاترین ظرفیت ممکن مدیریت کنند.

ماشین مجازی اتریوم این امکان را برای هر کسی فراهم می کند که بتواند تمام پلتفرم ها و برنامه های خود را به صورت غیر متمرکز در این شبکه اجرا کند.

در ادامه به معرفی برخی قابلیت های BSC می پردازیم:

  • داشتن بلاک چین مستقل

با وجود اینکه شبکه بایننس اسمارت چین BSC به صورت موازی و هم سو با شبکه بایننس چین BC فعالیت می کنند، اما در عین حال یک بلاک چین مستقل است. یعنی اگر زمانی فعالیت شبکه BC متوقف شود، بلاکچین BSC به صورت مستقل به انجام فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

  • سازگاری با اتریوم

قراردادهای هوشمندی که با شبکه اتریوم سازگار هستند و بر بستر آن ایجاد شده اند، به طور کامل توسط BSC پشتیبانی می شوند. توسعه دهندگان می توانند با کمترین هزینه، تمام قرارداد های هوشمند و ابزار های آن و DApps را به شبکه BSC منتقل نموده و یا قراردهای هوشمند جدید را در آن ایجاد کنند.

  • پشتیبانی از سیستم مبتنی بر مشارکت و الگوریتم اجماع

پلتفرم BSC بر اساس الگوریتم اجماع سهام یا (PoS) فعالیت می کند. توکن شبکه BSC می تواند برای ایجاد امنیت در شبکه Binance Coin و رای گیری مورد استفاده قرار بگیرد. الگوریتم (Pos) سرعت پردازش بالا می برد و این ویژگی باعث می شود از شبکه هایی که از الگوریتم اثبات کار یا (PoW) استفاده می کنند کارآمدتر باشند.

  • قابلیت همکاری با BC

شبکه های BC و BSC می توانند بدون مشکل و هزینه با یکدیگر ارتباط داشته باشند. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم BSC لایه دوم یا لایه مقیاس پذیر شبکه بایننس چین نیست، مانند لایتینینگ بیت کوین با وجود این که BSC شبکه ای مستقل است، اما کاربران می توانند ارز های دیجیتال خود را بین این دو شبکه جابجا کنند.
بایننس اسمارت چین

  • قدرت الگوریتم اجماع سهام

شبکه بایننس اسمارت چین برای ایجاد امنیت و اجماع در بلاکچین، الگوریتم های اجماع سهام یا (PoS) و الگوریتم اثبات اعتبار یا (PoA) را با یکدیگر ادغام و ترکیب می کند. الگوریتم PoA برای پیشگیری از حملات 51% و بیزانسی مورد استفاده قرار می گیرند و توانایی خنثی کردن این حملات را دارد.

در این مدل، نود های اعتبارسنج خاصی انتخاب می شوند. این گره ها به نوبت تراکنش های انجام شده را تائید می کنند. همچنین وظیفه دارند بلاک های جدید را به صورت PoA ایجاد کنند، این بلاک ها و میزان سهام اعتبار آنها در رای گیری های شبکه تاثیر زیادی دارند. برای تبدیل شدن به یک نود اعتبارسنج، کاربر باید مقداری BNB را در اختیار شبکه قرار دهد.

 اگر بلاک ایجاد شده توسط node های اعتبارسنج تائید شود، پاداش خود را از هزینه های معاملاتی بلاک ایجاد شده دریافت می کنند.

اعتبار سنجی شبکه BSC

برای ایجاد امنیت در شبکه هوشمند بایننس BSC، به یک حد نصاب اعتبار سنجی نیاز داریم. بلاک چین 21 نود اعتبار سنج دارد، این گره ها هر 24 ساعت یک بار توسط استکرهای BNB انتخاب می شوند. هر نود می تواند برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج نامزد شود. اما فقط 21 نود برتر که در بالاترین رده قرار دارند برای این کار انتخاب می شوند. در شبکه BSC، دوره ای برای به روز رسانی نود ها وجود دارد. گره های اعتبار سنج شبکه BSC می توانند در صورت لزوم تعدادی از بلاک ها را به روزرسانی کنند. 

شبکه BSC در صورت شناسایی نود های مخرب (انجام گر معاملات نادرست) در دوره اعتبار سنجی، آن ها را از شبکه حذف می کند.

زنجیره هوشمند بایننس

بایننس کوین (BNB)

ارز دیجیتال شبکه Binance بایننس کوین یا BNB نام دارد. BNB می تواند برای هر دو شبکه بلاک چین BSC و BC استفاده شود. بایننس کوین می تواند برای پرداخت هزینه و کارمزد معاملات صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance DEX)، مبادلات سهام و ارز دیجیتال این شبکه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می توان از رمز ارز BNB برای پرداخت هزینه های اجرای قرارداد هوشمند شبکه بلاک چین BSC استفاده کرد. کاربرانی که می خواهند به امنیت شبکه کمک کنند و در ازای آن پاداش به صورت BNB دریافت کنند، می توانند در اجرای یک قرارداد هوشمند نقش داشته باشند. همچنین نود های اعتبار سنج قدرت تصمیم گیری درباره توزیع مجدد ارز دیجیتال BNB از کارمزدهای دریافت شده را دارند.

در همین رابطه بخوانید: توکن بایننس پگ Binance Peg چیست؟

اتصال توکن در شبکه بایننس اسمارت چین 

توکن های BEP2 و BEP8، جزو مهم ترین Tokenهای شبکه BC و بایننس اسمارت چین می باشند. توکن ERC-20 نیز در این شبکه پشتیبانی می شود. با استفاده از روش هایی مانند افزایش توکن های ERC-20 در شبکه، تعریف کردن نام، آدرس مالک و... می توان از این توکن درشبکه BSC استفاده کرد. به این کار اصطلاحاً (اتصال توکن) گفته می شود.

سکه های نماینده در BSC

در زنجیره هوشمند بایننس چین سکه های مخصوصی وجود دارد که کوین های نماینده یا (peggy coin) نامیده می شوند. این سکه ها، نماینده شبکه BC می باشند و در بلاکچین بایننس اسمارت چین BSC نیز پشتیبانی می شوند. یعنی نیازی نیست در قالب توکن و به صورت مستقیم در شبکه استفاده شوند. با استفاده از این توکن ها، توسعه دهندگان بدون نیاز به اعتمادسازی بین طرفین، می توانند بین دو زنجیره، DApps را راه اندازی کنند. این دقیقا ویژگی است که شبکه صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ PancakeSwap از آن استفاده می کند.

شاید این مقاله نیز برای شما مفید باشد: آموزش طراحی سایت ارز دیجیتال در وردپرس 

نقش پنکیک سواپ در پیشرفت BSC

پیشرفت و گسترش شبکه BSC در سال 2021، با کمک صرافی ارز دیجیتال PancakeSwap بوده است. بنابراین می توانیم یکی از دلایل گسترش پروژه را وجود این صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز در نظر بگیریم. در سال 2021 شبکه BSC از نظر حجم معاملات رشد بسیار چشم گیری داشته است. ارزش کل این شبکه در 23 ژانویه 150 میلیون دلار بود و این رقم در ابتدای مارس به 2.5 میلیارد دلار رسید. Pancakeswap بعد از Uniswap اتریوم، به دومین صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز (DEX) محبوب جهان تبدیل شد.

استکینگ بایننس کوین 

افرادی که ارز دیجیتال BNB را دارند می توانند آن را به عنوان نوعی تضمین در یک استخر استکینگ Staking قرار داده و پاداش Stake کردن آن را دریافت کنند. همچنین می توانند توکن های خود را به نود های اعتبارسنج های منتخب یا کاندیداهای اعتبار سنج، برای انجام رای گیری اختصاص دهند. بعد از انجام انتخابات می توانند توکن های خود را در اختیار نود اعتبار سنج دیگری قرار دهند. برای اینکه شبکه بایننس اسمارت چین با شبکه اتریوم سازگار بماند، تغییرات خود را به روی شبکه BC اعمال می کند. یعنی اینکه تمام تغییرات و پیوندهای شبکه به روی BC اتفاق می افتد و بستر BSC از این تحولات تاثیر نمی پذیرد.

خلاصه و مفید درباره زنجیره هوشمند بایننس

بایننس اسمارت چین یا شبکه هوشمند بایننس یک بلاکچین با سرعت بالا و هزینه کم برای اجرای برنامه های DApps است. بر اساس ویژگی های منحصر به فرد و پشتیبانی عالی صرافی بایننس جای تعجبی ندارد که کیف پول های فعال اختصاصی این شبکه تا تاریخ 9 فوریه 2021 به رقم جذاب 50.000 رسیده است. همچنین حجم کل معاملات آن تا ژانویه 2021 به عدد 15 میلیارد دلار رسیده است.

پتانسیل رشد BSC در مارکت ارزهای دیجیتال

تا هنگامی که اتریوم، محبوب ترین بلاک چین برای قرارداد های هوشمند با مشکلاتی مانند سرعت کم، ازدحام، هزینه های معاملات و کارمزدهای بالا سر و کار دارد، می توان انتظار داشت شبکه های بهتر و مقرون به صرفه تری مانند Polkadot ، BSC و Cardano جایگزین آن شود.


این مقاله توسط تیم تولید محتوای شرکت آرتاراکس برای شمار عزیزان تهیه شده است. Artarax با داشتن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات متنوع در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی به شما عزیزان است. این شرکت به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT  فعالیت می نماید. برای استعلام قیمت طراحی صرافی ارز دیجیتال و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق مشاهده انواع نمونه کار طراحی سایت ارز دیجیتال و همچنین تماس با مشاورین شرکت آرتاراکس با خدمات ما بیشتر آشنا شوید.
تلفن شرکت طراح سایت صرافی

شماره های تماس آرتاراکس: 

02632500126

شماره پشتیبانی آرتاراکس: 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
حمید
1400/11/7 11:33

سلام مقاله مفیدی بود سپاس از شما




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002