طراحی انواع صرافی ارز دیجیتال در آرتاراکس

طراحی انواع صرافی ارز دیجیتال در آرتاراکس

یکشنبه 13 تیر 1400
| 2882
:امتیاز دهید

صرافی یک بستر برای انجام مبادلات، داد و ستد انواع ارزها و معاملات است. صرافی های سنتی به تبدیل انواع پول های فیات (Fiat) به یکدیگر می پردازند. در واقع صرافی ها با دریافت کارمزدی مشخص به انجام فعالیت می پردازند و می توانند پول شما را به تمام ارزهای رایج دنیا تبدیل کنند. با گذشت زمان و به وجود آمدن بلاک چین و ارزهای دیجیتال، گونه ای دیگر از صرافی ها ایجاد شدند که مختص مبادلات ارزهای دیجیتال بودند و به صورت آنلاین به فعالیت می پرداختند. با پیشرفت و گسترش حوزه ارزهای دیجیتال، صرافی های مختلفی وارد بازار شدند و هر کاربر می توانست با توجه به نیاز خود به آن ها مراجعه نماید. قبل از ادامه، اگر به طراحی سایت صرافی نیاز دارید، برای استعلام هزینه طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.
ساخت صرافی آنلاین

همچنین هر فرد به راحتی می تواند صرافی اختصاصی خود را طراحی کند و سرمایه گذاری مطمئنی را برای خود انجام دهد. ایران یکی از کشور هایی است سهم نسبتا زیادی از انجام معاملات و مبادلات در بازار ارزهای دیجیتال در اختیار دارد. همچنین صرافی های زیادی در ایران مشغول به فعالیت هستند و سودهای بالایی از هزینه های کارمزد صرافی خود دریافت می نمایند. با پیشرفت و گسترش بازار ارزهای دیجیتال و استفاده از ارزهای دیجیتال در حوزه های مختلف، یکی از سرمایه گذاری های مطمئن ایجاد طراحی صرافی ارز دیجیتال است.

انواع صرافی ارز دیجیتال از نظر ساختار و عملکرد

در حالتی کلی ساختار صرافی ها یا (Cryptocurrency Exchange) به دو صورت می باشد، در حالت اول کاربران با صرافی به صورت مستقیم در ارتباط اند و انجام معاملات و خرید و فروش ارز دیجیتال از همان صرافی خواهد بود. در حالت دوم صرافی نقشی واسطه دارد، یعنی بین خریداران و فروشندگان ارتباط برقرار می کند و در ازای ارائه خدمات مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می نماید. در ایران بیشتر صرافی ها از حالت اول استفاده می نمایند، یعنی خرید و فروش از خود صرافی انجام می گردد.

صرافی ها معمولا بر اساس عملکرد به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. صرافی ارز دیجیتال متمرکز (Centralized Exchange)

در واقع شرکت های خصوصی که صرافی اختصاصی برای خود ایجاد می کنند در این دسته قرار می گیرند. بنابراین کنترل و مدیریت این صرافی ها به عهده افرادی مشخص می باشد. صرافی های معروفی مانند بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken) و بیتفینیکس (Bitfinex) جزو صرافی های متمرکز محسوب می شوند.

  1. صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز (Decentralized Exchange)

در صرافی غیر متمرکز مدیریت و کنترل به عهده هیچ شرکت یا فرد خاصی نیست. عملکرد این نوع صرافی را می توان معادل بلاک چین دانست، یعنی کنترل و مدیریت این سیستم به صورت کاملا مشارکتی و توزیع شده بین نود ها (Node) می باشد. صرافی های غیر متمرکز با استفاده از قرارداد هوشمند (Smart Contract) ایجاد می شوند. برای فعالیت در این صرافی ها نیاز به احراز هویت ندارید. از جمله صرافی های غیر متمرکز می توان به یونی سواپ (UniSwap) اشاره کرد.

در کنار صرافی های متمرکز و غیر متمرکز، صرافی های دیگری نیز وجود دارد. از جمله صرافی های همتا به همتا یا (P2P)، صرافی تحت وب و همچنین صرافی قرارداد آتی و اختیاری.

 

طراحی سایت صرافی آرتاراکس

تیم تخصصی طراحی سایت صرافی آرتاراکس با دارا بودن تجربه ای 10 ساله در این زمینه، به ارائه خدمات و ایجاد صرافی اختصاصی برای شما عزیزان می پردازد.

خدمات و محصولات در آرتاراکس به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  1. طراحی سایت صرافی بازار معاملاتی ارز دیجیتال

  2. طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

  3. طراحی سایت ارز به ارز

در ادامه به معرفی کامل سه نوع سایت صرافی آرتاراکس می پردازیم.

سایت صرافی بازار معاملاتی ارز دیجیتال آرتاراکس

صرافی بازار معاملاتی بر اساس صرافی معروف و معتبر بایننس (Binance) طراحی می شود و تمامی امکانات بایننس را نیز در اختیار دارد. این صرافی برای افراد حرفه ای تر در زمینه ترید (Trade) ایجاد شده است. اگر تجربه ای کافی در زمینه ارزهای دیجیتال دارید صرافی بازار معاملاتی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

در صرافی بازار معاملاتی افراد می توانند از امکاناتی مانند انجام انواع معاملات و سفارشات استفاده نمایند. از جمله:

  •  معاملات لیمیت (Limit)
  • معاملات مارکت (Market)
  • معاملات استاپ لیمیت (Stop Limit)
  • معاملات استاپ مارکت (Stop Market)
  • معاملات تریلینگ استاپ (Trailing Stop)
  • استاپ لوز (Stop Loss)
  • قرارداد آتی (Futures Contract)
  • و...

در واقع این نوع صرافی معادل بایننس (Binance) ایجاد می شود و تمامی امکانات بایننس را در اختیار دارد. در صرافی بازارمعاملاتی خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت مستقیم بین خریداران و فروشندگان انجام می شود. تمام نود های (Node) این صرافی بر روی سرور شرکت قرار دارند و از امنیت بالایی بهره مند می باشند. در طراحی صرافی بازار معاملاتی از تکنولوژی دات نت میکرو سرویس (.NET Core Microservices) استفاده شده است.

صرافی بازار معاملاتی

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

یکی از دیگر سایت های صرافی ارز دیجیتال که توسط تیم آرتاراکس طراحی می شود، سایت صرافی ارز دیجیتال است. این نوع صرافی قابلیت این را دارد که افراد مبتدی و تازه کار در زمینه ارزهای دیجیتال و معاملات نیز به راحتی بتوانند این صرافی را انتخاب کنند و سایت خود را بر این اساس ایجاد نمایند. تمام ارزهای دیجیتال موجود این امکان را دارند به این نوع صرافی اضافه شوند و خرید یا فروش آن ها انجام گیرد.همچنین این امکان وجود دارد که خرید و فروش یا مبادلات ارزهای دیجیتال با پول های ملی مختلف (مانند ریال) و ارزهای فیات (Fiat) نیز انجام گیرد. همچنین این نوع صرافی مناسب افراد تریدر (Trader) و حرفه ای در این حوزه نیز می باشد. بنابراین تمام افراد مبتدی و حرفه ای به راحتی می توانند این نوع صرافی ارز دیجیتال را برای طراحی انتخاب نمایند.

کارمزد این نوع صرافی توسط صاحب فروشگاه تعیین می گردد و تمام فعالیت های مالی مانند خرید، فروش، واریزی ریالی و... به صورت کاملا اتوماتیک و خودکار انجام می شود. یکی از نکات مهم امنیت بالای سایت صرافی ارز دیجیتال است که با استفاده از تکنولوژی دات نت (.NET Framework) ایجاد می گردد و تمامی اطلاعات رمزگذاری خواهند شد و دسترسی به آن ها امری غیر ممکن و سخت خواهد بود.

سایت صرافی ارز دیجیتال

طراحی سایت صرافی ارز به ارز

صرافی ارز به ارز یکی از کاربردی ترین نوع صرافی ها است. این نوع صرافی ها ویژگی های خاصی دارند. در این صرافی کاربر نیاز به احراز هویت ندارد و به راحتی می تواند از خدمات صرافی ارز به ارز استفاده نماید، با حذف احراز هویت در زمان صرفه جویی بسیار زیادی می شود و کاربران به راحتی می توانند مبادلات یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را انجام دهند.

یکی دیگر از ویژگی های این صرافی امکان انجام معاملات آنی است و کاربران می توانند در بالاترین سرعت مبادلات و معاملات ارزی خود را انجام دهند.

همچنین صرافی ارز به ارز این امکان را دارد که تمام ارزهای فیات (Fiat)، پرفکت مانی (Perfect Money) و... به ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و... تبدیل شوند.

با توجه به حذف احراز هویت، کاربران با بالاترین سرعت می توانند معاملات خود را انجام دهند و ارز دیجیتال را خریداری نمایند و یا آن را بفروشند.

سایت صرافی ارز به ارز

تیم متخصص و حرفه ای آرتاراکس بیش از 10 سال سابقه در طراحی سایت ارز دیجیتال دارد و در این زمینه طراحی های بسیار موفق و مطرحی را انجام داده است. با مراجعه به نمونه کارهای سایت آرتاراکس توانایی بالای این تیم در طراحی سایت صرافی را درخواهید یافت.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را شروع کنید

طراحی سایت های صرافی آرتاراکس حاصل 10 سال تجربه و آزمون و خطاهای تیمی متخصص و حرفه ای است، که شما با خیالی آسوده کار طراحی سایت خود را به ما بسپارید و بهترین نتیجه را نیز از ما دریافت نمایید. با تماس با کارشناسان و مشاوران حرفه ای آرتاراکس می توانید به صورت کاملا رایگان استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال و راهنمایی های مورد نیاز خود را در زمینه طراحی سایت صرافی دریافت نمایید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را انجام دهید.




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002