ارز دیجیتال استلار Stellar چیست؟

ارز دیجیتال استلار Stellar چیست؟

یکشنبه 29 فروردین 1400
| 3191
:امتیاز دهید

ارز دیجیتال استلار Stellar

اگر نگاهی به برترین ارزهای دیجیتال داشته باشید، نام استلار را در بین 20 ارز دیجیتال برتر خواهید دید. از آنجایی که بحث ارزهای دیجیتال و بازار آن بسیار داغ است بهتر از قبل از سرمایه گذاری در این بازار، ارزهای دیجیتال را به خوبی بشناسید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را انجام دهید. در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال استلار Stellar  می پردازیم. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم برای دریافت بهترین استعلام قیمت طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.

ساخت سایت صرافی ارز دیجیتال

استلار Stellar چیست؟

همانند بیت کوین استلار نیز از یک شبکه غیر متمرکز همتا به همتا استفاده می کند. استلار بلاک چین اختصاصی خود را دارد. همانگونه که می دانیم در شبکه های همتا به همتای غیر متمرکز هیچ فرد خاص یا نهادی تصمیم گیری را انجام نمی دهد، بلکه جزئیات تمام تراکنش ها در دفتر کل عمومی ذخیره می شوند و تمام افراد شرکت کننده در آن شبکه یا نود ها (Node ) می توانند تراکنش ها و جزییات آن را بینند و به آن ها دسترسی داشته باشند.

در شبکه استلار نیز اطلاعات در گره ها (نودها ) توزیع می شوند. همچنین تصمیم گیری و اعتبارسنجی با  استفاده از پروتکل اجماع استلار انجام می گیرد. مدت زمان این اجماع حدود 3 تا 5 ثانیه می  باشد.
شبکه استلار از اثبات کار (Proof Of Work) استفاده نمی کند، بلکه به جای (POW)، از پروتکل توافقی استلار یا (SCP) استفاده می کند.

در شبکه بلاک چین بیت کوین ماینرها (Miner) به صورت جمعی تراکنش ها را تائید می کنند. اما در شبکه استلار انجام این کار به عهده گره های مورد اعتماد یا گره های تائید می باشد. گره های تائید یا سرورها،  (Stellar Core) را اجرا می کنند و همچنین تراکنش ها را تائید می نمایند. (Stellar Core) نرم افزاری است که تمامی گره های شبکه استلار از آن برای رسیدن به اجماع و تراکنش های معتبر استفاده می کنند.

 

تاریخچه استلار

جد مک کالب (Jed McCalb) در سال 2014، بعد از جدایی از تیم پروژه ریپل، به توسعه ارز دیجیتال استلار پرداخت. به همین دلیل ارز دیجیتال استلار و ریپل شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. این شباهت به حدی زیاد بود که در ابتدا مالکین این دو ارز دیجیتال با یکدیگر به مشکل برخورده بودند. در سال 2015 الگوریتم کاملا جدید برای استلار ایجاد و معرفی شد. تمامی کدهای این الگوریتم بازنویسی شده بودند. بعد از ایجاد الگوریتم جدید، نام این شبکه به (Lemun) تغییر پیدا کرد.

استلار برای چه کاری ایجاد شد؟

ارز دیجیتال ریپل (XRP) به این منظور ایجاد شد که بین موسسات مالی و بانک ها و دنیای ارزهای دیجیتال ارتباط برقرار کند. همانگونه که می دانیم یکی از ویژگی های مهم ارزهای دیجیتال مستقل بودن و عدم وابستگی به هیچ ارگان یا دولت یا نهادی می باشد. ریپل اولین ارز دیجیتالی بود که راهی متفاوت را برای خود انتخاب کرد و به مبادله با بانک ها و موسسات مالی پرداخت.

بعد از جدایی کالب از ریپل، او اعلام کرد هدف از ایجاد ارز دیجیتال استلار، ارائه خدمات مالی مقرون به صرفه و با سرعتی بسیار بالا می باشد. در نهایت هدف اصلی مالکین استلار، ایجاد محیطی امن با سرعتی بالا برای تمام مبادلات مالی در سرتاسر دنیا می باشد. شبکه بلاک چین استلار توانایی این را دارد که در مدت زمان 3 تا 5 ثانیه، حدود هزاران تراکنش را انجام دهد. مهم ترین مزیت این ارز دیجیتال، سرعت بسیار بالای انجام تراکنش های آن می باشد.

شبکه بلاک چین استلار برای تسهیل انجام تراکنش های مالی بین المللی ایجاد شده است. انجام فعالیت هایی مانند ارسال و دریافت، پرداخت همراه و خرد از جمله فعالیت هایی است که در این شبکه انجام می گیرد.

پروتکل اجماع استلار چیست؟

در ابتدا ایجاد شبکه استلار شباهت های زیادی با شبکه ریپل در آن دیده شد. بعد از بازنویسی کد های این شبکه و ایجاد الگوریتم جدید، سازندگان این ارز تصمیم گرفتند نام جدیدی برای این شبکه انتخاب کنند. در نهایت استلار به لومنس (Lumens) تغییر پیدا کرد. علامت اختصاری این ارز (XML) می باشد. استلار شبکه ای همتا به همتا و غیر متمرکز است، اما از الگوریتم خاص خود با نام (SCP) استفاده می کند. این الگوریتم در دیگر شبکه های (P2P) به صورت پاداش انجام کار (POW) می باشد.

چرا استلار محبوب است؟

تمامی خدماتی که می توانید از یک بانک یا موسسه مالی دریافت کنید را در نظر بگیرید، استلار تمامی این خدمات را با چند ویژگی اضافه تر به شما ارائه می دهد. تراکنش ها در شبکه ای غیر متمرکز با سرعت بسیار بالا و هزینه بسیار کم و ناچیز انجام می شود. همانگونه که می دانید انجام بیشتر تراکنش ها و مبادلات مالی زمان بر است و کارمزدهای قابل توجه ای نیز در مقابل انجام آنها دریافت می گردد. شبکه استلار با ارائه خدمات مالی با هزینه ای بسیار کم و سرعت بالا قصد دارد این امکان را برای مردم تمام دنیا فراهم کند که بتوانند در قالب فضایی امن و با پرداخت هزینه کم مبادلات مالی خود را انجام دهند. هدف این کار مبارزه با فقر جهانی و استفاده از پتانسیل های حداکثری هر فرد است.

ارزش و اعتبار Stellar

استلار شبکه تبادل جهانی است که در هر ثانیه بیش از هزار تراکنش و مبادله بین ارزهای دیجیتال انجام می دهد. انجام مبادله بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات (Fiat Currency) زمان و هزینه زیادی را نیاز دارد. با استفاده از شبکه استلار می توانید مبادلات و تراکنش های مالی خود را با سرعت بسیار بالا و هزینه ای کم انجام دهید. (Lumen) ارز دیجیتال این شبکه است که برای پرداخت هزینه ها و تراکنش ها و نگهداری حساب ها در این شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه (Lumen) بیشتری مورد استفاده افراد قرار بگیرد، ارزش آن نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت. ارزش شبکه (Lumen) در آینده به میزان پذیرش آن مرتبط است و در حال حاضر پیش بینی خاصی برای آن نمی توان انجام داد.

امنیت ارز دیجیتال Lumen

 شبکه (Lumen) در امنیت سابقه بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته است. این شبکه تاکنون هیچ سو استفاده و حمله سایبری را تجربه نکرده است. هزینه ای که برای انجام تراکنش ها در این شبکه پرداخت می کنید، صرف پیشگیری از حملات DDoS ( حمله سایبری به سرور ) می شود. با توجه به اینکه شرکت های بزرگی مانند (IBM) از ارز دیجیتال استلار در پروژه های خود استفاده می کنند، می توانید از امنیت این شبکه آسوده خاطر باشید.

ویژگی ها و مزایای ارز دیجیتال استلار XLM

  1. سرعت بسیار بالا در انجام تراکنش ها:

این شبکه در هر ثانیه حدود 2000 واحد تراکنش را پردازش می کند. زمان تائید هر تراکنش حداکثر 5 ثانیه خواهد بود. سرعت بالای این شبکه باعث تغییرات و پیشرفت های زیادی در مبادلات بین المللی شده است.

  1. هزینه بسیار پایین انجام تراکنش ها:

کارایی بسیار بالا در مدت زمان کوتاه، باعث کاهش هزینه ها شده است. هزینه انجام تراکنش ها از دیگر شبکه ها، حتی ریپل که شباهت زیادی با استلار دارد بسیار کمتر است.

  1. استفاده از قابلیت ها و تکنولوژی های پیشرفته:

شبکه استلار امکان استفاده از تکنولوژی هایی مانند قراردادهای هوشمند (Smart Contract) را در بستر خود فراهم کرده است. قرار گرفتن این ویژگی در کنار قابلیت های دیگری مانند  امضای چندگانه، عملکرد پرداخت و انجام تراکنش ها را افزایش می دهد و به امنیت این شبکه می افزاید.

ارزش و قیمت ارز دیجیتال Lumen

در  سال  2015 و ابتدای راه اندازی و ایجاد شبکه لومن (Lumen)، حدود 100 میلیارد ارز دیجیتال استلار وارد بازار شد. همانگونه که مشخص است این ارز قابل استخراج نیست و ارزهای آن در بازار موجود هستند. هم اکنون حدود نیمی از این مقدار که رقمی معادل 50 میلیارد واحد می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

در ابتدا ارزش این ارز رقم زیادی نبود. اما این ارز با توجه به ویژگی های خاصی که داشت توانست پیشرفت قابل توجه و چشم گیری را داشته باشد تا رقم 0.7 دلار نیز برسد. پس از آن روندی تقریبا ثابت را طی کرده است و هم اکنون قیمت این ارز در بازار ارزهای دیجیتال حدود 0.61 دلار می باشد.
 

کیف پول های مناسب ارز دیجیتال استلار 

با توجه به ارزش بالای این ارز دیجیتال در بازار، امروزه کیف پول های زیادی از استلار پشتیبانی می کنند.

  • کیف پول اصلی استلار Stellar: کیف پول دسکتاپ استلار رایج ترین کیف پول برای ذخیره این ارز می باشد. این کیف پول برای تمام سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس موجود می باشد.

  • لجر نانو Ledger Nano: کیف پول لجر یکی از امن ترین و کاربردی ترین کیف پول های دیجیتالی موجود می باشد. این کیف پول از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می کند. کیف پول لجر به صورت سخت افزاری می باشد و باید هزینه نسبتا زیادی را برای تهیه آن باید پرداخت نمایید.
  • کیف پول لابستر lOBSTR: کیف پول لابستر یکی دیگر از کیف پول هایی است که از استلار پشتیبانی می کند و شما قابلیت ذخیره و انجام مبادلات ارزی خود را با این کیف پول دارید.
  • کیف پول بلاک چین Blockchain Wallet: این کیف پول یکی از قدیمیترین کیف پول های دیجیتالی می باشد. کیف پول بلاک چین سال های زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از کاربران قدیمی ارز دیجیتال بیت کوین باشید با این کیف پول آشنایی کامل دارید. می توانید از این کیف پول به صورت تحت وب نیز استفاده نمایید.

آرتاراکس با تیم متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این تیم به صورت تخصصی در زمینه های طراحی سایت صرافی، طراحی سایت ارز به ارز، طراحی سایت بازار معاملاتی، ساخت توکن، سایت فروش NFT به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی فعالیت می نماید. می توانید نمونه کارهای آرتاراکس را در این قسمت مشاهده نمایید. همچنین برای دریافت بهترین استعلام قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002