چهار ارز دیجیتال پرسود برای سرمایه گذاری

چهار ارز دیجیتال پرسود برای سرمایه گذاری

پنجشنبه 15 دی 1401
| 3685
:امتیاز دهید

با توجه به رشد چشمگیر چند سال اخیر قیمت ارزهای دیجیتال ، امروزه ارزهای دیجیتال به یکی از پرسودترین حوزه های کسب کار تبدیل شده است.  تا چند سال گذشته شاید تعداد کمی از افراد در ایران با ارز های دیجیتال آشنایی داشتند اما امروزه خیلی از افراد در این حوزه سرمایه گذاری می کنند و یا از طریق طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال یک سایت صرافی ارز دیجیتال راه اندازی می کنند و بصورت آنلاین با خرید و فروش ارز دیجیتال کسب درآمد می کنند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که پس از راه اندازی سایت صرافی ارز دیجیتال از کجا ارز دیجیتال تامین کنم و در سایتم بفروشم، نگران نباشید ما در آرتاراکس به مشتریانمان عمده فروش های ارز دیجیتال را معرفی می نماییم تا با قیمت بسیار مناسب ارز تهیه کنید و در سایت ارز دیجیتالتان بفروشید. در مقاله پیش رو سعی داریم شما را با چند ارز دیجیتال محبوب آشنا نماییم

ارز دیجیتال سولانا (SOL)

ارز دیجیتال سولانا

ارز دیجیتال سولانا با نماد اختصاری SOL شکلی از دارایی دیجیتال است که بلاک چین آن از قرارداد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز پشتیبانی می کند. این بلاک چین از طریق اثبات سهام با کمترین موانع ورودی به دنبال به حداکثر رساندن بازدهی و کارایی شبکه خود می باشد. آناتولی یاکووِنکو با همکاری گِرِگ فیتزجرالد آزمایشگاه های سولانا را در سال 2017 تاسیس کردند اما SOL در سال 2020 به صورت عمومی به انتشار درآمد. چیزی که باعث منحصر به فرد شدن سولانا شده، نرخ رشد قیمت اون است. نرخ رشد قیمت سولانا نسبت به بیت کوین بیشتر است، حتی زمانی که بیت کوین ریزش شدید قیمتی را تجربه کرد، سولانا روند رو به رشدی را در پیش گرفته بود. اولین قیمتی که سولانا با آن در صرافی معامله شد نزدیک به 0.8 دلار بود و کمترین قیمتی که این ارز تاکنون داشته 0.5 دلار است که مربوط به ماه های اول فعالیتش در می 2020 می شود. با وجود نوسانات قیمتی قابل‌توجهی که ارز سولانا از ابتدای ورودش به مارکت داشته، می‌توانیم بگوییم که این ارز از نیمه سال ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱، درگیر یک روند صعودی بلندمدت بوده است. در اواخر این روند و در کمتر از ۴ ماه، سولانا توانست از قیمتی نزدیک به ۲۲ دلار به بالاترین نرخ تاریخی خود (در ۶ نوامبر)، یعنی به ۲۶۰ دلار برسد. اما شرایط حاکم بر جهان که روی همه ی رمز ارزها تاثیر گذاشته،باعث شده سولانا هم مانند دیگر رمز ارزها در باتلاقی نزولی به دام افتد.

ارز دیجیتال اِیپ کوین (APE)

ارز دیجیتال ایپ کوین

اِیپ کوین توکنی با استاندارد ERC-20 است. اکثر توکن‌های مبتنی بر اتریوم که سال‌ گذشته کارشان را آغاز کرده‌اند، با استفاده از همین استاندارد ساخته شده‌اند. اگر در مورد NFT ها اطلاعات داشته باشید، احتمالاً می دانید که به توکن های غیرقابل تعویض NFT گفته می شوند اما این NFT برعکس تمامی آن ها یک توکن قابل تعویض است. این موضوع به این معناست که تمامی توکن های ApeCoin همانند دیگر ارزهای دیجیتال مثل اتریوم و بیت کوین و… باید ارزش یک اندازه ای داشته باشند. بعد از راه اندازی اِیپ کوین، اکثر صرافی های متمرکز ارز دیجیتال، اون رو لیست کردند که این دستاورد مهمی برای این دارایی تازه وارد بود و به محبوبیت اون اضافه کرد. استقبال از این ارز آنقدر خوب بود که بعد از گذشت یک روز ارزش بازار اِیپ کوین به حدود دو میلیارد دلار رسید. قیمت ApeCoin در ۱۷ مارس به ۵ دلار رسید و بلافاصله در ۴۸ ساعت اول معاملات خود بیش از ۲۵۰ درصد افزایش یافت. پس از رسیدن به مرز ۱۸ دلار، APE کمی عقب نشینی کرد. طبق اطلاعات منتشر شده از وب سایت اِیپ کوین، دائو ایپ کوین یا سازمان خودگردان غیر متمرکز ایپ کوین مسئول راه اندازی این ارز بوده. دائو ایپ کوین نهاد حاکمیتی جدیدی است که همه دارندگان توکن بورد ایپ در آن عضو هستند. این نهاد برای دریافت پیشنهاد های اعضا و امکان رای گیری درباره آن ها تشکیل شده است. سقف عرضه توکن اِیپ یک‌ میلیارد واحد است و امکان عرضه توکن‌های بیشتر وجود ندارد و این عرضه هرگز نباید افزایش پیدا کند. علاوه بر‌ این، فرایند توکن‌سوزی نیز برای این ارز دیجیتال در نظر گرفته نشده است که این موضوع باعث هر چه بیشتر کمیاب شدن ارز ایپ کوین با گذشت زمان می شود که نوید از افزایش قیمت آن می دهد. به طور خلاصه می توان گفت، شکی نیست که ایپ کوین یک فرصت سرمایه گذاری قابل دوام در سال 2023 و پس از آن است. پیش بینی های آتی برای این توکن مثبت به نظر می رسند، به طوری که اکثر کارشناسان ارزهای دیجیتال انتظار افزایش مداوم قیمت را تا پایان سال و در چند سال آینده دارند و پیش بینی می کنند قیمت این رمزارز تا سال ۲۰۲۶ به رشد چشمگیر بیش از ۴۵۰% دست یابد.

ارز دیجیتال پالیگان (MATIC)

ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان با نماد اختصاری MATIC یک پلتفرم است که برای حل مشکل مقیاس پذیری اتریوم راه اندازی شد و در ابتدا با عنوان MATIC Network یا شبکه ی ماتیک شناخته شد. با بزرگتر شدن پروژه و توسعه بیشتر به پالیگان تغییر نام داد. هدف اصلی پلتفرم پالیگان بهبود تجربه کاربر است. این کار را با ارائه یک روش سریع و کارآمد برای پردازش توکن های مبتنی بر ERC-20 انجام می دهد که می تواند با سایر Dapp ها همکاری کند. پالیگان از چارچوب پلاسما استفاده می کند تا ساخت برنامه های غیرمتمرکز را برای توسعه دهندگان آسان کند. پلتفرم پالیگان در اکتبر ۲۰۱۷ راه اندازی شد. جاینتی کنانی، ساندیپ نیل وال، آنوراگ آرجون و میهایلو بژلیچ است چهار بنیان‌گذار اصلی پالیگان هستند. از مزایای رمزارز ماتیک میتوان به مقیاس پذیری ، توان و قدرت عملیاتی بیشتر و امنیت بالا اشاره کرد. در حال حاضر ماتیک با ارزش بازار 6.9 میلیارد دلار در رتبه 10 بازار قرار دارد. قیمت ماتیک در ششم دی ۱۴۰۰ موفق شد به بالاترین حد خود یعنی ۲.۹۲ دلار برسد. در حال حاضر تعداد واحدهای در گردش آن 8.7 میلیارد واحد است که حدود 87 درصد کل واحدهای آن تولید شده است و فقط 13 درصد دیگر تولید خواهد شد که در نهایت روی ۱۰ میلیارد واحد به اتمام خواهد رسید.

ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

ارز دیجیتال اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم با نماد اختصاری ETH یکی از بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده بعد از بیت کوین در نظر گرفته می شود. شبکه ی اتریوم بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده است که اساساً یک دفتر کل دیجیتال است که در آن قراردادهای مالی می‌ توانند بدون دخالت شخص ثالث به طور کامل توسط نرم ‌افزار تأیید و ذخیره شوند.

اما چیزی که شبکه اتریوم رو هیجان انگیز میکنه پتانسیل این شبکه برای انجام کارهایی فراتر از انجام تراکنش های مالی است. اتریوم به برنامه نویسان اجازه میده تا برنامه هایی معروف به قراردادهای هوشمند بسازن و روی بستر اتریوم اجرا کنن. بعنوان مثال فرض کنین شما یه سایت شبکه اجتماعی دارید که هر فرد برای عضویت در اون باید 10 اتریوم پرداخت کنه و هر کس عضو اون بشه به میزان پولی که پرداخت کرده توی سود حاصل از تبلیغاتی که توی این شبکه اجتماعی انجام میشه سهم می گیره. با قرارداد هوشمند میشه روال دریافت پول از تبلیغ کننده ها و تقسیم پول بین اعضای شبکه اجتماعی رو پیاده سازی کرد. بدین صورت بصورت اتوماتیک هر یک از تبلیغ کننده ها که برای به نمایش در اومدن تبلیغشون توی شبکه اجتماعیتون به آدرس حساب اتریومی که برای شبکه اجتماعیتون ساختین اتریوم واریز کنه، اتریوم دریافتی بصورت خودکار بین حساب اتریوم اعضای شبکه اجتماعیتون تقسیم میشه. کل این کار به یک قرارداد هوشمند (10-20 خط کدنویسی ساده) انجام میشه.
ویتالیک بوترین، بنیان گذار اتریوم در اواخر سال 2013 مقاله ای منتشر کرد و ایده اتریوم را شرح داد و در ژانویه ۲۰۱۴، اتریوم برای اولین بار در کنفرانس بیت کوین آمریکای شمالی در میامی معرفی شد.

اثبات کار (proof of work)

فرآیند استخراج ارز دیجیتال اتریوم اثبات کار (proof of work) است که به این معنیه که هر تراکنشی (اطلاعات جابجایی ارز اتریوم از یه حساب به حساب دیگه رو تراکنش میگن) روی شبکه اتریوم انجام بشه، برای امن کردن و جلوگیری از دستکاری اطلاعات تراکنش ها می بایست رمزگذاری بشه. کار رمزگذاری یه کار زمان بر است و معمولا ده ها تراکنش جدا جدا رمزگذاری میشن و بعد کل اطلاعات رمزگذاری شده در کنار هم قرار داده میشن و مجدد رمزگذاری میشن و عبارت نهایی یک بلوک (block) نامیده میشه که روی سرورهای متعدد اتریوم ذخیره میشه. درون هر بلوک اطلاعاتی از بلوک قبلی قرار داده که بدین صورت بلوک ها به هم مرتبط میشن (این روال توی همه ارزهای دیجیتال وجود داره و برای همین بهش بلاک چین یا زنجیره ای از بلوک ها میگن چون اطلاعات تراکنش ها فشرده میشن و هر بخش به بخش قبلی مرتبطه تا کسی نتونه تقلب کنه و بلوک تقلبی خودش رو توی شبکه جا بده). رمزگذاری تراکنش ها نیازمند کامپیوترهای قدرتمند با توان محاسباتی بالا است که بدون اونها شبکه اتریوم قادر به امن سازی و ذخیره سازی اطلاعات نخواهد بود. فرآیند اثبات کار بدین صورت است که کسانی که کامپیوترهایشان را جهت رمزگذاری اطلاعات تراکنش ها در اختیار شبکه اتریوم قرار میدن بهشون اتریوم پاداش داده میشه. در این روش هر کس کامپیوتر قوی تری داشته باشه درآمدش هم بیشتر میشه. اصطلاحا به این افراد ماینر و به عملیات رمزگذاری اطلاعات تراکنش ها ماین (Mine) به معنی معدن کاوی میگن. در سالهای اخیر کامپیوترهایی بسیار قوی مخصوص ماین کردن تولید شده اند که تنها کاری که می تونن انجام بدن و اون رو خیلی سریع انجام میدن رمزگذاری اطلاعات تراکنش های شبکه های ارز دیجیتاله که قیمت بالایی هم دارن و ماینرهای حرفه ای از این دستگاه ها به جای کامپیوترهای معمولی استفاده می کنن چون این دستگاه ها با سرعت بیشتری کار می کنن و درآمد بیشتری هم برای ماینر بدست میاد. البته با توجه به اینکه این دستگاه ها خیلی برق مصرف می کنن، صدای خیلی از طرفداران محیط زیست در اومده و با گرون شدن قیمت انرژی در جهان روش اثبات کار (به هر کس به اندازه کاری که انجام میده پاداش داده میشه) دیگه داره از رده خارج میشه. از طرفی در این روش هر کس قدرت مالی بیشتری داشت، دستگاه قوی تری می خرید و عملا کاری برای افراد با دستگاه های ماینتر ضعیف تر نمی موند که این هم یکی دیگه از مشکلات روش اثبات کار است که بیشتر پولدارها رو پولدارتر می کنه.

اثبات سهام (proof or stake)

روش جدیدی که داره جایگزین میشه روش اثبات سهام (proof or stake) است. در این روش هر کس یه مقدار ارز خریداری کنه و نگهداره جز سهامداران اون ارز محسوب میشه و کارمزد تراکنش ها بین سهامدارها تقسیم میشه. توسعه‌ دهندگان اتریوم هم به دنبال جایگزین کردن این روش هستند. این روش جدید به انرژی کمتری نیاز دارد و استخراج را در دسترس‌ تر می ‌کند.
اتریوم با ارزش بازار حدود ۱۵2.6 میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار دارد. بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ معادل ۴,۸۵0 دلار بوده. در حال حاضر قیمت این ارز 1250 دلار است.

در نهایت باید بگیم که هرکدوم از ارزهای دیجیتال ویزگی های خاص خودشون را دارن و نسبت به هم متفاوت هستند. برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهتره کاملا با دنیای رمزارها آشنا باشید و بهترین روش سرمایه گذاری را انتخاب کنید.
روش های مختلفی برای کسب سود از ارزهای دیجیتال وجود داره که می توان خرید و نگهداری بلند مدت، خرید و نگهداری کوتاه مدت، ترید و راه اندازی فروشگاه اینترنتی ارز دیجیتال از طریق خرید صرافی ارز دیجیتال نام برد.




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
علی
1401/10/17 17:27

مقاله جامعی بود. ممنون از سایت خوبتون. لطفا در مورد ارز shiba و avalanche هم مقاله بذارید




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002