Bootstrap چیست ؟

Bootstrap چیست ؟

یکشنبه 19 بهمن 1399
| 5681
:امتیاز دهید


برای کسانی که در توسعه وب کار می کنند، بوت استرپ اصطلاح جدیدی نیست. بوت استرپ یکی از پرطرفدارترین Framework های طراحی سایت است که برای طراحی سایت های بسیار پاسخگو در HTML ،CSS  و JavaScript استفاده می شود. اساساً آنچه Bootstrap انجام می دهد کاهش زمان لازم برای طراحی یک وب سایت مدرن است.
شما می توانید از الگوهای طراحی برای هر جنبه از یک سایت، از تایپوگرافی گرفته تا دکمه ها و تصویر استفاده کنید. البته برای سهولت کار شما باید در وهله اول نحوه استفاده از آن را بیاموزید.
 

یک آغازگر در بوت استرپ


قبل از هر چیز دیگری، باید به اصول استفاده از Bootstrap تسلط داشته باشید. اگر به وب سایت رسمی بوت استرپ نگاهی بیندازید خواهید دید که بوت استرپ به عنوان یک چارچوب HTML ، CSS و JS توصیف شده است که برای توسعه پروژه های پاسخگو استفاده می شود. مهم است که اضافه کنیم Bootstrap ابزاری منبع باز است که به هزاران نفر کمک می کند تا از ابتدا تا انتها با استفاده از صرفه جویی در زمان طراحی مانند متغیرهای Sass که در ابزارهای داخلی Bootstrap وجود دارد، نمونه های اولیه پروژه های خود را بسازند. این سیستم مجهز به سیستم شبکه ای، اجزای از پیش ساخته شده و پلاگین هایی است که با jQuery ساخته می شوند تا متناسب با هر پروژه ای باشند.
به زبان ساده، بوت استرپ مجموعه گسترده ای از ابزارها است که به کد قابل استفاده مجدد متکی است تا مجبور نباشید بلوک های سازنده یک وب سایت را از ابتدا ایجاد کنید. برای طراحی وب سایت هایی که تا حد امکان پاسخگو هستند، بوت استرپ با اجازه دادن به کاربران برای استفاده از آن به عنوان یک چارچوب Front-End، روند کار را آسان تر می کند. حتی اگر فقط می خواهید یک طرح ساده ایجاد کنید، Bootstrap می تواند به شما کمک کند. با استفاده از Framework مانند Bootstrap، می دانید که طراحی شما سازگار است و هیچ مشکلی در مرورگر وجود ندارد.
کاری که Bootstrap در مقایسه با سایر فریم ورک ها متفاوت انجام می دهد این است که از jQuery به طور گسترده استفاده می کند. بدون jQuery ، سازگاری بین مرورگر امکان پذیر نیست و JavaScript بیش از حد پیچیده است. بسته Bootstrap شامل تمام ابزاری است که یک طراح وب سایت برای ایجاد یک رابط کاربری منظم به دنبال آخرین روندها و الزامات از نظر پاسخگویی و تطبیق پذیری نیاز دارد. اگر از نوشتن ده ها رشته کد طولانی از جمله CSS خسته شده اید، Bootstrap با ساده سازی فوق العاده روند کار به شما کمک می کند.
 

اهمیت های یک Framework

طراحان وب سایت می دانند که طراحی یک سایت قبلا مانند امروز ساده نبوده. قبلاً به ساعت ها و ساعت ها کار احتیاج داشت و مهارت های برنامه نویسی مورد نیاز بسیار زیاد بود. یک اشتباه تنها می تواند کل پروژه را خراب کند، بنابراین میزان استرس و فشاری که به شانه های سازنده وارد می شد بسیار زیاد بود. به عنوان یک Framework، کاری که بوت استرپ انجام می دهد این است که با ایجاد یکنواخت و کد باکیفیت، روند توسعه را ساده می کند. اشتباهات انسانی طبیعی است و داشتن یک چارچوب کاملاً آزمایش شده و اثبات شده برای طراحی سایت کار طراحی را راحت می کند. 

با یک framework میتوانید

  • از تکرار بی فایده جلوگیری کنید

  • بدون ایجاد تغییرات اساسی، با نیازهای مختلف سازگار شوید

  • با کد خود مطابقت داشته باشید

  • نمونه های اولیه را سریعتر و راحت تر از هر زمان دیگری طراحی کنید

  • از سازگاری بین مرورگری استفاده کنید

 

چرا بوت استرپ؟


چرا_بوت_استرپ


تا به اینجا فهمیدیم استفاده از Framework ها خوب است، اما چه چیزی باعث می شود Bootstrap گزینه خوبی باشد؟ از زمان ظهور در سال 2011، بوت استرپ فوراً به دلیل انعطاف پذیری ابزار مورد استفاده طراحان وب سایت شد. اگر این امر شما را متقاعد نمی کند که بوت استرپ را امتحان کنید، توجه داشته باشید که از قابلیت سازگاری گسترده ای در مرورگر برخوردار است، می توانید به سرعت از اجزای سازنده مجدداً استفاده کنید و از پشتیبانی جی کوئری داخلی برخوردار است. بوت استرپ را می توان با IDE یا ویرایشگر دلخواه استفاده کرد و می توان آن را در کنار زبانهای سمت سرور از ASP.NET گرفته تا PHP یا حتی Ruby استفاده کرد.
اما چرا مهندسان نرم افزار Bootstrap را نسبت به سایر فریم ورک ها انتخاب می کنند؟ دلایل آن متنوع است. نکته اصلی این است که تسلط بر بوت استرپ به دلیل طراحی بصری آسان تر است. امکانات بیشمار، همه چیز را برای یک طراح وب سایت راحت تر و انعطاف پذیر تر می کند. پشتیبانی از پلاگین ها قابلیت های این Framework را بیش از پیش گسترش می دهد. در در این مقاله نگاهی عمیق تر به مزایای بوت استرپ می پردازیم.

صرفه جویی در زمان

استفاده از Bootstrap راحت است زیرا می تواند در وقت شما صرفه جویی کند. این روند طراحی را بسیار سریع می کند، در حالی که همچنان سطح کیفیت و سازگاری را که هر برنامه نویس برای آن تلاش می کند، حفظ می کند. هنگامی که از Bootstrap استفاده می شود، طراح سایت نیازی به طراحی مجدد عناصر خاص ندارند تا متناسب با نیازهای شما در مرورگرها، دستگاه ها یا سیستم عامل ها باشد یا ساعت ها و ساعت ها را صرف تلاش برای کشف محل اشتباه می کنند. بیشتر کارهای سخت توسط طراحی سایت انجام نمی شود، بلکه توسط خود Bootstrap اداره می شود.
با استفاده از Bootstrap، حتی توسعه دهندگان back-end می توانند جلوی سیستم های پاسخگو را بیابند، بدون اینکه وقت کافی برای درک HTML و CSS بگذارند. بوت استرپ را می توان به یک سایت ثابت، یک سایت PHP، یک CMS و هر چیزی اعمال کرد. انعطاف پذیری آن ویژگی است که به صرفه جویی در وقت و جلوگیری از ایجاد تغییرات زیاد کمک می کند. علاوه بر این، می توانید چند دقیقه دیگر آن را از GitHub بارگیری کنید و بلافاصله شروع به کار کنید.

بوت استرپ دارای جدول بندی پاسخگو است

به جای این که ساعت ها وقت خورد را به طراحی جداول اختصاص دهید، می توانید با استفاده از سیستم از پیش طراحی شده بوت استرپ بدون تلف کردن وقت خود به پر کردن جداول از پیش طراحی شده اختصاص دهید. این امکان در اختیار شما قرار می گیرد که اندازه و جای ستون ها را تعیین کنید و یا به تنظیمات پیش فرض پایبند باشید.

تغییر انداز تصاویر

یکی از فرایندهای زمان بری که توسعه دهندگان هنگام کار روی یک پروژه با آن روبرو می شوند، تغییر اندازه تصاویر برای پاسخگویی به سایت است. باید زمان بارگذاری را کاهش دهید و تصاویر دلیل اصلی کاهش سرعت بارگذاری هستند. خوشبختانه، بوت استرپ کد اختصاصی خود را برای تغییر اندازه تصاویر به صورت خودکار، با استفاده از قوانین CSS از پیش تعریف شده، کلاس جدیدی به تصاویر اضافه می کند.

آشنا برای مرورگرها

در دنیای امروز، بسته به ترجیحات، مردم از انواع دستگاه ها، سیستم عامل ها و مرورگرها استفاده می کنند. این جنبه دیگری است که بوت استرپ را راحت می کند. با اکثر مرورگرها سازگار است و به ساخت وب سایت ها و برنامه های مقیاس پذیر که در همه جا کار می کنند کمک می کند.
 

درجه بالایی از سفارشی سازی


شخصی_سازی_در_بوت_استرپ


بوت استرپ نیز بسیار تنظیم پذیر است. طراحان وب سایت می توانند با توجه به جنبه هایی که می خواهند در یک پروژه لحاظ کنند، انتخاب کرده و آنها را بیشتر متناسب با نیازهایشان، از صفحه سفارشی سازی Bootstrap تغییر دهند. به سادگی با علامت زدن یک دکمه، می توانید ویژگی ها را خاموش و روشن کنید.

به راحتی می توان یکپارچه سازی کرد

بوت استرپ را می توان به سرعت با سیستم عامل های دیگر یا Framework های مختلف ادغام کرد. می توانید از آن در سایت های موجود یا سایت هایی که در آینده منتشر می شوند استفاده کنید. برخی از عناصر خاص بوت استرپ را می توان در CSS ای که قبلاً در یکی از این سیستم عامل ها دارید استفاده کرد و ادغام به راحتی انجام می شود.

بعضی از اجزا از قبل طراحی شده اند

یکی از راحت ترین روش ها برای طراحی یک سایت، استفاده از اجزای از پیش مدلسازی شده است. Bootstrap شامل اجزای از قبل مدل شده مانند منوهای کشویی، هشدارها یا میله های ناوبری است که می توانید هنگام توسعه یک پروژه استفاده کنید. این اجزای از پیش طراحی شده به ایجاد یک پروژه غنی از ویژگی کمک می کنند و یکی از بزرگترین مزایای این  Frameworkرا نشان می دهند. اجزای از پیش طراحی شده، راز بزرگ و آشکاری است که در پس طراحی های وب سایت چشمگیر قرار دارد.

جامعه کاربری بسیار بزرگی دارد

انجمن Bootstrap برای کمک به شما در صورت نیاز به آنجا وجود دارد. این واقعیت که بوت استرپ یکی از محبوب ترین چارچوب های مبتنی بر CSS است، به این معنی است که یک جامعه بزرگ برای پاسخگویی به هر سوالی که دارید یا حل مسئله ای که با آن دست به گریبان هستید، وجود دارد. پروژه Bootstrap با استفاده از GitHub میزبانی و نگهداری می شود.
 

نتیجه گیری

همانطور که احتمالاً متوجه شده اید، Bootstrap ابزاری قدرتمند است که کار توسعه دهندگان را آسان و کارآمد می کند. با بوت استرپ، بدون نگرانی در مورد مشکلات ادغام یا خطاها، بدون دردسر می توانید پروژه ایجاد کنید. این واقعیت که Bootstrap نیز رایگان است، آن را به یکی از بهترین گزینه ها در بین طراحان سایت تبدیل می کند. طراحان Back-End و Front-End می توانند بدون دردسر از آن استفاده کنند.
این  Frameworkانعطاف پذیر است و شامل تمام ابزارها و اسنادی است که یک توسعه دهنده برای تهیه پروژه های پاسخگو نیاز دارد. بوت استرپ می تواند نیازهای توسعه دهنده را برطرف کند. و اگر به مشکلی برخورد کنید مطمئن هستید همیشه کسانی هستند که برای این مشکل به کمک شما بیایند.
 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002