آشنایی با پروژه Aave و ارز دیجیتال آوه + آینده Aave

آشنایی با پروژه Aave و ارز دیجیتال آوه + آینده Aave

سه شنبه 5 مرداد 1400
| 3991
:امتیاز دهید

پروژه AAVE چیست؟

یکی از پیشرفته ترین و مهم ترین پروتکل های مالی غیرمتمرکز (Aave) می باشد. در این سیستم های مالی، کاربران می توانند بدون نیاز به واسطه یا ضامن، با استفاده از ارزهای دیجیتال فعالیت های مالی خود مانند وام دهی، وام گیری و. غیره را با بالاترین سرعت انجام دهند. در ادامه به معرفی کامل این پروژه، ارز دیجیتال بومی آن و کاربردهایش می پردازیم. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم اگر قصد سرمایه گذاری عالی در ارزهای دیجیتال دارید، طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال را از دست ندهید. برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی با آرتاراکس تماس بگیرید.

طراح سایت بیت کوین

تاریخچه ارز دیجیتال AAVE

در سال 2017 پلتفرمی نام (ETHLend) عرضه اولیه شد. توکن (Lend) با این ایده ایجاد شد که کاربران بتوانند ارز های دیجیتالی خود را به دیگران قرض دهند یا با استفاده از آن بتوانند وام بگیرند و سود دریافت کنند. با اینکه این ایده بسیار کاربردی و جذاب بود، اما با مشکلاتی مانند وجود نداشتن سرمایه و نقدینگی کافی و همچنین وجود مشکلات در وام دهی رو به رو بود. به همین دلیل این پروژه ادامه پیدا نکرد. در سال 2018 و 2019 تغییرات اساسی در پروژه (ETHLend) ایجاد شد و نام آن به (Aave) تغییر پیدا کرد.

بنیان گذاران و توکن بومی پروژه 

استانی کولچوف (Stani Kulechov) و چند فرد دیگر از جمله بنیان گذاران این پلتفرم می باشند. توکن این پلتفرم (AAVE) نام دارد و بر اساس استاندارد (ERC-20) بر بستر بلاک چین اتریوم ایجاد شده است.

روش کار پلتفرم Aave 

در پلتفرم هایی مانند (Aave) که برای انجام فعالیت های مالی به صورت غیرمتمرکز ایجاد شده اند، کاربران می توانند با استفاده از با استفاده از قابلیت وام دهی ارز دیجیتال، به دریافت یا پرداخت وام اقدام کنند. وام گیری کمک می کند که افراد با سرمایه کمتر بتوانند فعالیت خود را گسترش دهند و سرمایه خود را بیشتر کنند، برای وام دهندگان نیز یک راه امن و بی دردسر برای دریافت سود می باشد. (Aave) بر بستر شبکه ارز دیجیتال اتریوم ایجاد شده است. در این پلتفرم امکان قرض گرفتن یا قرض دادن بسیاری از ارزهای دیجیتالی وجود دارد. مانند اتریوم (ETH)، بت (BAT)، مانا (Mana) و 17 ارز دیجیتال دیگر.

روش کار پروژه Aave

این سیستم مانند یک بازار پولی است. یعنی اشخاص به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط نخواهند داشت و وام ها از یک استخر نقدینگی تامین می گردند. اگر دارایی های این استخر استفاده شود، نرخ مصرف (Utilization Rate) نیز بالاتر خواهد رفت، در نتیجه نرخ بهره بالاتر خواهد بود. این اتفاق کاربران را تحریک می کنند که دارایی های خود را وارد استخر کنند. از سوی دیگر اگر نرخ بهره کمتر شود، وام گیرنده ها بیشتر ترغیب می شوند که از استخر استفاده نمایند.

در همین رابطه بخوانید: روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

یکی از نکات جالب در پلتفرم (Aave) این است که ارز دیجیتالی واریزی می تواند با ارزی که برداشت می شود متفاوت باشد. مثلا کاربر می تواند ارز دیجیتال (ETH) به استخر واریز نماید و در هنگام برداشت ارز (Mana) دریافت کند. اگر کاربران از ارز (AAVE) استفاده کنند مزایای خاصی خواهند داشت. به طور مثال وام گیرندگان هزینه اضافی نمی پردازند یا اینکه اگر از این ارز به عنوان وثیقه استفاده شود، تخفیفات زیادی شامل حال کاربر می شود

عرضه اولیه توکن AAVE

در سال 2017 (ICO) توکن (ETHLend) انجام شد. در این عرضه اولیه تعداد 1 میلیارد توکن (ETHLend) به فروش رفت. حدودا سرمایه ای به میزان 16.2 میلیون دلار برای این پروژه جمع آوری شد. حدود 23 درصد از میزان کل این توکن ها به بنیان گذاران پروژه تعلق داشت.

ویژگی های توکن بومی پروژه 

توکن (AAVE) یا (Atoken) قابلیت استخراج ندارد. بلکه تنها از خرید ارز (AAVE) از صرافی های معتبر دنیا  می توانید این توکن را داشته باشید. بعد از تهیه (AAVE) باید آن را در ماژول امنیتی پلتفرم قرار دهید. این ماژول برای این ایجاد شده است که اگر سپرده گذاران سرمایه خود را از دست بدهند، از فروش (AAVE) های موجود در این ماژول می توان برای جبران خسارت استفاده گردد تا سرمایه مورد نیاز تامین شود. همچنین می توان این توکن را در پلتفرم استیکینگ ارز دیجیتال (Staking) کرد و برای پروتکل حاکمیت (Governance Protocol) از آن استفاده نمود. در این پروتکل شما می توانید در رای گیری های شبکه شرکت داشته باشید.

کاربردهای ارز دیجیتال Aave

علاوه بر اینکه با استفاده از این توکن می توانید در امور مالی به صورت غیر متمرکز شرکت داشته باشد، استفاده های دیگری نیز از آن انجام می شود. در ادامه چند مورد از این کاربردها را نام می بریم:

  • بازی Axie Infinity: این بازی با همکاری با شبکه اتریوم، به بازیکنان این امکان را می دهد که در ازای بازی کردن در این گیم،  توکن AAVE به دست بیاورند. همچنین در این بازی شخصیتی انحصاری با نام (Aave NFT) ایجاد گردیده است.

اکسی اینفینیتی و آوا

  • استودیو Pixelcraft: این استودیو نیز به سرمایه گذاری در بازی (Aavegotchi) برای توسعه آن پرداخته است. بازیکنان در این بازی سبک های (Tamagotchi) را با استفاده از پروتکل های (Aave) جمع آوری می کنند.

پیکسل کرافت pixel craft  در aave

  • برنامه Balancer: این برنامه برای ایجاد توسعه با (Balancer V2 Asset Manager) همکاری انجام داده است. این برنامه برای مجموعه دارایی های دیجیتالی بدون استفاده ایجاد شده است تا با استفاده از پلتفرم (Aave) بتوانند سود به دست بیاورند. (Asset Manager) به عنوان واسطه ای انتقال بین شبکه های مختلف را آسان می کند.

aave و بلنسر

قیمت ارز دیجیتال AAVE 

از آنجایی که توکن AAVE در ابتدا نام دیگری داشت (ETHLend) و بین عرضه اولیه آن و ورود به بازارهایی دیجیتالی فاصله زمانی وجود داشت، نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است. بالاترین قیمت ثبت شده برای این توکن رقم 661.69 دلار می باشد. پایین ترین قیمت آن نیز 26.02 دلار می باشد. در حال حاضر (اسفند 1400) این رمز ارز با قیمت 140 دلار در حال معامله است. ارزش بازار یا مارکت کپ آن نیز رقمی معادل 1.9 میلیارد دلار می باشد. این در شرایطی است که مارکت کپ بیت کوین، 736 میلیارد دلار است. رتبه این ارز در سایت کوین مارکت کپ، 49 می باشد. از این توکن در نهایت تنها 16 میلیون واحد وجود خواهد داشت. بنابراین خاصیت ضد تورمی دارد. 

کیف پول های مناسب ارز آوا

در ادامه چند کیف پول مناسب این توکن را معرفی می کنیم.

  • اینفینیتی (Infinity Wallet)
  • اتمیک (Atomic Wallet)
  • لومی (Lumiwallet)
  • مای اتر (Myetherwallet)
  • لجر (Ledger Nano S)
  • کوینومی (Coinomi)

آینده ارز دیجیتال آوه

طبق اظهار نظر موسسات و اشخاص کارشناس، پیش بینی های قیمتی زیر برای این رمز ارز صورت گرفته است.

Wallet Investor

بر اساس پیش بینی های ما، افزایش بلندمدت انتظار می رود. پیش بینی قیمت برای سال 2026 4590.330 دلار است. با سرمایه گذاری 5 ساله، انتظار می رود درآمد حدود +732.86٪ باشد.

Trading Beasts

قیمت Aave قرار است اوج 650 دلار را ثبت کند، حداقل قیمت 1300 دلار تا پایان سال 2022، برای این رمز ارز پیش بینی می شود.

انجمن Reddit

بزرگ‌ترین دستاورد برای قیمت Aave این است که قیمت آن از 1200 دلار عبور می‌کند و طبق پیش‌بینی ما، این ارزش سرمایه گذاری روی Aave را در سال 2022 خواهد داشت.

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

یکی از راه های عالی برای کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال، طراحی سایت ارز دیجیتال است. شرکت آرتاراکس با چندین سال سابقه در این زمینه، آماده ارائه خدمات طراحی انواع صرافی انلاین فروش بیت کوین، وبمانی ، پرفکت مانی و سایر رمز ارزها آماده خدمت رسانی به شماست. ما قابلیت طراحی سایت صرافی p2p را داریم. برای استعلام هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.

مشاوره طراحی سایت صرافی آرتاراکس




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002