اصطلاحات سفارشات بازار ارز دیجیتال

اصطلاحات سفارشات بازار ارز دیجیتال

شنبه 13 اسفند 1401
| 3490
:امتیاز دهید

سفارشات All or None

سفارش All or None، که اغلب به اختصار AON نامیده می شود، سفارشی است که در صرافی مالی برای خرید یا فروش بخشی از دارایی ها به قیمت تعیین شده انجام می شود. با این حال، بر خلاف انواع دیگر سفارش‌ها مانند سفارش بازار یا سفارش محدود، یک سفارش All or None با دستورالعمل خاصی در مورد نحوه تکمیل آن سفارش انجام می‌شود. به این صورت که یک سفارش AON، پس از ثبت، یا باید به طور کامل پر شود یا اصلاً پر نشود. این امر از تکمیل جزئی سفارشات جلوگیری می کند و به خریدار یا فروشنده اطمینان می دهد که تمام سفارش با قیمت ثابت انجام شود.
این نوع سفارش‌ها را می‌توان برای مثال در معاملات الگوریتمی به‌عنوان راهی برای سنجش روند جهت‌گیری بازار و جلوگیری از موقعیت‌های پر شدن جزئی استفاده کرد، که ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک بازار سطوح بالایی از نوسانات را با حجم کم نشان دهد.

سفارشات Market

سفارش مارکت سفارشی است برای خرید یا فروش فوری با بهترین قیمت.
این سفارشات بر اساس سفارشات لیمیت که از قبل در بازار موجود است اجرا می شود، به این معنی که سفارشات مارکت به نقدینگی بازار بستگی دارد تا تکمیل شود.
برخلاف سفارشات لیمیت که در لیست سفارشات قرار می گیرند و منتظر می مانند تا شرایط لازم برای اجرا فراهم شود، سفارشات مارکت بلافاصله با قیمت فعلی بازار اجرا می شوند.
از آنجایی که سفارشات مارکت بلافاصله اجرا می شوند، سفارش مارکت شما با بهترین سفارش لیمیت موجود در بازار تطبیق پیدا می کند.اما این امکان وجود دارد سفارش شما با چند عدد سفارش لیمیت تطبیق پیدا کند تا به صورت کامل پر شود و در نتیجه سفارش شما با چند قیمت مختلف تکمیل شود. این فرآیند لغزش نامیده می شود و شما در مقایسه با سفارشات لیمیت، قیمت های بالاتر و هزینه های بیشتری را با سفارشات مارکت پرداخت می کنید.
سفارشات مارکت در شرایطی ایده آل است که تکمیل سریع سفارش شما مهمتر از دریافت قیمت مشخص باشد. به عبارت دیگر، سفارشات مارکت تنها در صورتی باید مورد استفاده قرار گیرند که بخواهید بدون توجه به قیمت و کارمزد، در سریع ترین زمان ممکن خرید یا فروش کنید.

سفارشات Iceberg

سفارشات کوه یخ یا آیسبرگ سفارشاتی هستند که طی چند مرحله تکمیل میشوند. این سفارشات شامل چند سفارش لیمیت هستند که به ترتیب و پشت سر هم انجام می شوند.
سفارشات آیسبرگ بیشتر مخصوص سرمایه گذاران بزرگ یا نهادهاست که سفارشاتی با مقدار های بالا ثبت میکنند.
برای مثال در نظر بگیرید یک سرمایه گذار قصد خرید 50000 بیتکوین را دارد. اگر به یکباره بخواهد چنین سفارشی ثبت کند باعث اختلال در بازار می شود. به همین دلیل این سرمایه گذار از سفارشات آیسبرگ استفاده می کند و سفارش خودش رو به چندین سفارش کوچک تر تقسیم می کند که با پایان یکی دیگری فعال می شود.
به عبارت دیگر سفارشات آیسبرگ سفارشاتی مشروط برای خرید یا فروش مقدار زیادی از دارایی در مقادیر از پیش تعیین شده کوچکتر به منظور پنهان کردن کل مقدار سفارش هستند.
 

سفارشات Fill Or Kill

این اصطلاح به این ایده اشاره دارد که یک سفارش باید بلافاصله به طور کامل تکمیل شود یا اصلاً اجرا نشود. سفارشات Fill Or Kill ارتباط نزدیکی با نوع سفارش "همه یا هیچ" (AON) دارد اما بر خلاف آن تمرکز خاصی روی زمان فوری انجام سفارش دارد.
سفارشات انجام یا لغو معمولا زمانی استفاده میشوند که یک معامله گر تقاضای مبتنی بر زمان دارد، بنابر این سفارش FOK به او اجازه می دهد چند سفارش ثبت کند و منتظر بماند تا یکی از آن ها به صورت کامل پر شود. پس از تکمیل کامل یکی از سفارش‌ها، معامله‌گر می‌تواند بقیه سفارش‌ها را لغو کند و به این صورت ریسک دریافت تکمیل شدن های جزئی را نپذیرد.



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
کریمیان
1401/12/16 18:42

مفید بود

مهدی
1401/12/16 18:00

قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال چقدره ؟




working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002