نکات طراحی صفحه نخست وب سایت

نکات طراحی صفحه نخست وب سایت

سه شنبه 5 اسفند 1399
| 3625
:امتیاز دهید


بازدید کننده ای را در نظر بگیرید که از طریق یک لینک خارجی به سایت شما راه پیدا می کند. در این صورت طراحی صفحه اصلی وب سایت شما تنها قسمتی است که در تصمیم کاربر نقش اساسی را دارد که آیا قرار است از سایت شما استفاده کند یا نکند.
در این مقاله ما در کنار شما به برسی تعریف ها و بایدها و نبایدهای طراحی مناسب صفحه اصلی وب سایت می پردازیم.

راه اندازی سایت ارز دیجیتال

چیزهایی را که برای آنها مهم است به بازدید کننده نشان دهید

به عنوان صاحب کسب و کار وظیفه شما این بوده است که به تحقیق برای درک درستی از کلیتی که برای مخاطبان شما ارزشمند است برسید. کلید فروش و سود آوری هر کسب و کاری درک رفتار مخاطبان خود است.
از آنجایی که جلب توجه کاربران دشوارترین کاری است که هر کسی در کسب و کار خود نیاز دارد تا انجام دهد، باید مهمترین اطلاعات خود را به آن ها ارائه دهید.
مطالعه انجام شده در سال 2008 نشان داد که کاربران فقط 28% از توضیحات یک صفحه را می خوانند. اما در خوشبینانه ترین حالت می توان به خوانایی 20% مطالب اکتفا کرد. 
برای اطمینان از اینکه کاربران اطلاعات مفیدی را در هنگام مشاهده وب سایت شما دریافت می کنند، باید بدانید کاربران در وب سایت شما به دنبال چه چیزی هستند و چه قصدی از ورود به سایت شما دارند. آن ها نیاز دارند بدانند شما و اطلاعاتتان معتبر و قابل اعتماد هستید.
اگر محصولی دارید، آنها می خواهند تصاویر آنها، قیمت آنها را ببینند و بررسی ها را بخوانند. اثبات توانایی های شما، مانند نمونه هایی از کار شما، جزئیات مربوط به خدمات شما  توصیفات مشتریان دیگر می تواند به تقویت اعتماد آنها به شما کمک کند.

 

آن ها را بخندانید یا به گریه بیاندازید

برانگیختن شدید احساسات همیشه تکنیکی بوده که کاربران را جذب کرده است. درباره تجربه خودتان فکر کنید، آیا تا به حال شده وارد یک سایت فروشگاهی شوید و با این حال که شما نیازی به خرید لباس نداشته باشید ولی کمد لباس های شما را پر کرده باشد ؟ آیا وب سایت خدماتی دیده اید که شما به عجله وادار کرده باشد برای به خدمت گرفتن آن ها ؟ آیا در سایت سفارش غذا ای رفته اید که فقط برای دیدن منو و قیمت ها رفته باشید ولی در آخر با ثیت سفارش غذا از آن خارج شده باشید؟
در کسب کارهای آنلاین شما به مخاطبان خود دسترسی ندارید و حتی نمی دانید کی وارد وب سایت شما می شوند، شما فقط یک صفحه دارید که باید بتوانید به بهترین شکل همه نوع از مخاطبان با تمامی مدل های مختلف احساسی را جذب کنید. طراحی و ساخت وب سایت و نوشتن مطالب مناسب مهارتی است که شما برای جذب مشتری به آن احتیاج پیدا می کنید. 
مهم نیست شما یک کسب و کار جذاب دارید یا کسب و کار شما جدی و حرفه ای هست، باید حس کنجکاوی مخاطبان خود را برانگیزید. اگر کاربری وارد سایت شما شود و هیچ قسمت طراحی صفحه نخست وب سایت شما برای او جذاب نباشد، چرا باید انتظار داشته باشید در سایت شما بماند؟

 

طراحی مناسب انتخاب کنید و احساس خوبی ایجاد کنید


طراحی_سایت_زیبا


هر بازدید کننده نظرات خاص خود را دارد برای این که از چه وب سایتی خوشش بیاد. طراحی زیبا لزوماً مورد توجه هر کاربر قرار نمی گیرد. در واقع، یک طراحی عمداً زشت برای اسنپ چت کار کرده است. اما زیبا یا نه، طراحی سایت باید هویت کسب و کار شما را مشخص کند و آنچه را که شما ارائه می دهید نشان دهد. قوانین خوب طراحی هنوز نظیر تمیز نگه داشتن آن، رنگها یا قلم های بسیار زیاد و انتخابهای تصویر قوی همچنان اعمال می شود.

 

طراحی متناسب با کاربران

شما باید تصمیم بگیرید که طراحی صفحه اصلی شما چقدر باید خشن یا مهربان باشد. چه چیزی احساسات کاربران شما را تحریک می کند؟ 
بعضی از مخاطبان ممکن است کمی بیشتر از رنگ لذت ببرند. در حالی که برخی از افراد ممکن است انتظار داشته باشند که به راحتی و بدون تلف کردن وقت وارد کار خود شوند. بعضی دیگر فقط می خواهند ببینند که کار شما چیست.
برخی از خوانندگان، شاید کسانی که از قبل طرفدار یا مشتریانی هستند که دوباره به وب سایت شما می آیند، ممکن است برای خواندن نسخه طولانی توجه بیشتری داشته باشند. از طرف دیگر، دیگران ممکن است علاقه بصری داشته باشند و متن های طولانی برای آن ها خسته کننده باشند. همچنین کاربرانی وجود دارند که با پنجره های بازشو یا همپوشانی مشکلی ندارند اما دیگران تحمل آنها را ندارند.

 

برای کسانی که آماده به همکاری هستند دعوتی قوی داشته باشید

وب سایت شما باید از قابلیت هایی برخوردار باشد و دعوت به عمل بینندگان صفحه اصلی شما را ترغیب می کند تا حرکتی را آغاز کنند که یا رابطه شما را با آنها شروع کند یا حتی به شما اجازه می دهد تا همیشه با آن ها در تماس باشید.
این می تواند یک نسخه آزمایشی یا مشاوره رایگان خدمات شما باشد. می توانید آنها را ترغیب کنید تا برای دریافت اخبار ایمیل خود را ثبت کنند، که منجر به هدف گیری مجدد مشتریان و شروع مکالمه های آینده می شود. اما این یک قدم بزرگ برای یک بازدید کننده برای اولین بار است.
تعداد بیشماری از راهها برای بهینه سازی وجود دارد، اما شما باید آزمایش کنید که کدام یک از این راه ها بازدیدکنندگان شما را مجبور به امتحان می کنند و چگونه می توانید اعتماد خود را با آنها جلب کنید. اطمینان حاصل کنید که آنچه را که وعده داده اید، از  لینک های خارجی تحقق می بخشید.
 

سخن پایانی

برای نوشتن و طراحی صفحه اصلی مناسب مخاطبان خود، باید آنها را خیلی خوب بشناسید. این بخشی از شغل شما است.
با تمرکز بر بازخوردها، دریافت اطلاعاتی که کدام قسمت طراحی صفحه اصلی شما کاربران را جذب کرده است و باعث شده است دوباره به سایت شما برگردند می توانید صفحه اصلی خود را به بهترین شکل طراحی کنید.
 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002